Tak nevím, zda vrt je obnovitelný zdroj a zda nedochází k ohřevu atmosféry. Když vezmu teplo z hlubin, tak ochladím spodní vrstvu, teplo pak unikne do atmosféry, ale do země se nikdy nedostane. Samozřejmě, že to nemůže být hned poznat, ale zcela jistě nějaký úbytek tepla být musí. Jasně, výbuch sopky, termální prameny, tady všude dochází k úniku tepla do atmosféry. Ale to je samovolný vývoj planety, který by tu byl i bez člověka. Takže ano, země voda je ekologické, ale za jakou cenu? Pokud použiju TČ vzduch voda, tak skutečně teplo ze vzduchu se zase do vzduchu vrátí. Pokud použiju obnovitelné zdroje na výrobu energie, jsem neutrální. Nejsem zelený mozek, jen na věc koukám i z jiného pohledu. PS: zatím topím uhlí/dřevo
Klasické MB měli rodiče. Je pravda, že za dobu používání byl přidřený motor, 1x výměna karosérie a 1x GO karosérie. Ale jinak spolehlivé auto i s minimem údržby. Za volantem jsem mimo silnice občas seděl snad ve 12 letech. Od 15ti běžně. To už jsem řešil i údržbu a opravy i úpravy. Po udělání ŘP jsem auto dostal a věřte, byl to mazlík. Dokázal jsem s tím jezdit za 6,3. Po vojně přechod na Š120 a MB šlo z domu. Nostalgie dobrá, ale když se na tohle auto dívám, říkám si, že auto na tehdejší omezení konstruktérů ve fabrice dobré, ale i tehdy existovala auta daleko lepší. Jaké překvapení, když jsem tohle auto viděl minulý rok v Chorvatsku-Dalmácii. Známý, dobrodruh, se přijel podívat
Tak není úplně normální, se prohánět po lesích, ale také rozhodně není normální, zato však běžná praxe, že se přes cestu natahují lanka a řetězy. Pokud tam není připevněna nějaká cedule, tak takovou zábranu člověk snadno přehlédne. Pokud to bylo neoznačené, tak ten, kdo to tam dal, bude určitě popotahován.
Za Prahu mluvit nemůžu, nebydlím tam. Pokud tam jsem, nezdá se mi to tak hrozné. Ono to zpomalování dopravy za účelem ochrany chodců a cyklistů se musí projevit tak, že počet aut na jednom místě zahustí. Tak pak vznikají pochopitelně zácpy. Na druhou stranu pohodlnost lidí je nepochybná. Spousta jich raději skočí do auta, protože se v MHD cítí omezováni. Nestavte nové čtvrtě, nebudou přibývat lidi a jejich auta. Ti odchází z menších měst a obcí, která se pak vylidňují. I když jejich nemovitosti rádi skoupí cizinci. Ve městech by MHD a ochota lidí s ní jezdit čast probému s dopravou jistě vyřešila. Ale co menší města, obce a dostupnost hromadné dopravy. Když jezdí 2 vlaky denně, autobus 5x denně. Za dob normalizace byla pracovní doba vsude stejná a doprava se tomu přizpůsobila. Navíc v blízkosti významných provozoven byla výstavba bytů pro zaměstnance. To však bylo i dříve například Baťovské domy apod. Ale dnes každý podnik, každá firma, kancelář má začátek a samozřejmě i konec pracovní doby jinak, to se težko vymýšlí cestování hromadnou dopravou. Nedostatek bydlení v blízkosti zaměstnání se na dopravě samozřejmě také musí podepsat. Ale nebojme se, elektromobily problém s hustou dopravou vyřeší. Kolik lidí si ho bude moci pořídit a bude ho moci doma nabíjet?
Zajímavá je definice zákona. Zákon o komunikacích? Co je to za zákon? Že by byl myšlen Zákon o provozu na pozemních komunikacích? O rádiových komunikacích? Číslo zákona nikde. Článek o ničem, jen k tomu, ať tu debatujeme. Možná myšlenka autora byla dobrá, ale výsledná práce....Z praxe nikdo nedostane pokutu za poděkování blinkrem, i když by tu možnost byla. Já v tom nevidím problém. A že to někdo nemusí znát? To by musel přijít z jiného světa. I děti, ač ještě neřídí, tohle chápou.
Tak když nejde pár minut elektřina v části Prahy, je to problém. V některých částech ČR nejde elektřina po "každém" větším větru i mnoho hodin, ale to obvykle nikoho, kromě správce sítě, nezajímá. Jinak aby profesionál napsal "Podle protokolu probíhaly i opatření zavedené Dopravním podnikem...", to je do očí bijící nesmysl. Shodu podmětu s přísudkem se učí děti tuším v páté třídě . Asi jsou Ty opatření🙂. Bohužel dnešní novinařina je takových věcí plná, tak oak nemůžeme chtít, aby to mládež ovládala.
Já nevím. Vše se lidem zjednodušuje a ti jsou pak stále hloupější. Když nebyly mobily, člověk si pamatoval tolik kontaktů, kolik potřeboval. Kdo by si dnes měl něco pamatovat, když to má pohodlně naservírované? Když zadávám číslo účtu, bystřím si mozek. Zatím se mi nestalo, že bych zadal chybné číslo. Takhle to zase bude tupě ťuknout. Jestli to bude pro lidi přínos, to ukáže čas. Ale jsou lidt a není jich málo, kterí spravují několik účtů. Jak systém pozná, ke kterému se zaslaná platba váže? Za mě zbytečnost. Banky ny mohly peníze investovat užitečnějším směrem.
Tak na aceton jsem ještě nejezdil a ani to zkoušet nebudu. Sice neznám z hlavy výhřevnost, ale určitě to nebude dobrá nahrada. Svého času, v učení, mistr tvrdil, jak skvěle běží motor na brzdovou kapalinu. A protože na dílně byla jedna Š100 na odpis, zkusili jsme to. Do téměř prázdné nádrže jsme nalili 3l brzdové kapaliny a jelo se. Opravdu to auto podávalo výkony, o kterých se nezdá. Zvuk byl příserný. Ale pak to definitivně kleklo. Takže pokud tady autor článku šíří nějaké nepodložené informace, ať raději nepíše nic. Vždy je výhřevnost směsi alfou omegou provozu motoru. Oktany jsou nepodstatné, pokud nejde uměle zvýšit komprese. Předstih dnes řídí jednotka, takže tady problém není. Pokud mám jezdit na líh, tak budu potřebovat dát bohatší směs, abych dosáhl stejné výhřevnosti, tudíž větší spotřeba oproti benzínu. Na podobným principu fungují plochodrážní motorky. Mají obrovskou kompresi, ale toho paliva tam teče mnoho.
Nemusíme mít strach, že s elektroautem zůstanemeviset někde v koloně, protože kdo si bude moci elektroauto koupit? Myslím, že víc jak polovina současnych majitelů spalováků ne, protože si kupujeme auta několik let jetá za zlomek ceny původní, ale ve skvělém stavu. A u elektroaut po 7 letech je po baterii, takže budeme mít smůlu a auto si prostě nebudeme moci pořídit. Pak budou silnice a dálnice volné. Nic jiného tou elektromobilitou EU ani nezamýšlí. Jen snížit počet aut na silnicích, protože scekologií to zatím nemá nic společného. Kdyby raději zpřísnili vydávání řidičského oprávnění, aby autem nemohlo jezdit každé máčo. Je smutné, když vidíte "souseda", který stěží přečte větu, nedej bože má nějakou vyplodit, že udělal řidičák.
To by to tady dopadlo. Vykuchané filtry pevných částic (sice jsou už i teď, ale zvrhlo by se to v "národní sport"), řvoucí výfuky, světla jak na člunu pobřežní stráže. Kdepak, na lidi je třeba přísnost, protože u nás mnoho lidí neumí demokracii užívat, ale umí zneužívat. Jen ať technické kontroly zůstanou, ale nemusely by se řešit prkotiny, jako svítící kontrolka apod.
Jsem cyklista i řidič všeho, co na silnici jezdit smí už 35 let. Ze svého pohledu vidím, že spousta cyklistů nevyužívá cyklistezky, které vedou souběžně s pozemní komunikací, protože je např. o cca. 500 m vedle a je tam větší převýšení. Takže by se měli za nos chytit i cyklisté. Na druhou stranu už máme delší dobu v zákoně, že při předjíždění cyklisty musí jiný řidič "blikat". Kolik řidičů skutečně blinkr použije? Pokud cyklistu míjí větší vozidlo a to blinkr nepoužije, vozidlo jedoucí za ním pak může mít problémy při míjení cyklisty. Spousta řidičů blinkr použije z neznalosti. Opavdu o tom pravidle neví. Jiní z lhostejnosti, pohrdáním apod. Změn do silničního zákona přibývá mnoho, ale už nikdo nezjišťuje, jestli to zaregistrovali řidiči s déle vystaveným ŘP. Ovšem také jsem měl možnost vidět, co umí/neumí noví vlastníci ŘP. Až s hrůzou jsem zjistil, že jsou na tom dost bídně. A to si autoškola účtovala 8000 Kč za skupinu A1 a zkouška proběhla s plným počtem bodů! Takže za mě zlepšit osvětu řidičů jak stávajících, tak nových.
Již několik let mě televize přestává méně a méně bavit a proto ji přestávám sledovat. Jde to napříč všemi stanicemi, ale u Novy a jejích derivátů asi nejvíc. Reklamy, které natáhnou film začínající nesmyslně až v 20:20 na 22:30? A platit si ji rozhodně nehodlám. Je pěkné, že si to můžu pustit kdykoli, ale obsah současných filmů mě neoslovuje. Měl jsem HBO GO na zkušenou, ale dle obsahu se všechny filmy točí kolem homoxexuality, menšin, domácího násilí. Samozřejmě, tyto věci kolem nás jsou, je třeba s nimi žít a v realitě proti nim nic nemám, ale proč by to mělo být v každém filmu? Reality show? Děkuji, nechci. Zprávy? Dnes je může přednášet cvičená opice, stačí, že dobře vypadá. Asi se vrátím ke knihám.
Jsem ze staré školy, kdy se na LongLife nehrálo. K autům mám velmi blízko a je mi známo, že prodloužené výměny oleje motorům škodí. Tudíž 22.000 km na jednu olejovou náplň je pořádná porce. Chápu, u vás jde o dlouhodobý test, tudíž se snažíte držet doporučení výrobce. Ale já bych od vás ojeté auto rozhodně nekupoval. Jinak SantaFe je dobré auto. Známí mají starší generaci v dieselové variantě a naprosto bez problémů.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevím, že by to byl jen trend poslední doby. Pamatuji si, že za mého působení v roce 1998 na letišti v Praze již mnoho žen chodilo takto oblečených. Asi si dovedete představit, že mi to nevadilo. Z počátku překvapený, později jsem to bral jako standard.