Před mnoha a mnoha lety si v Jablonci nad Nisou hráli dva kluci.V jedné z ulic parkovala LIAZKA.Ale nebyla to obyčejná LIAZKA.Byla to závodní LIAZKA..A kluci měli sen,že se také jednou ,až budou velcí,podívají do Dakaru.A jak šla léta ,jeden z chlapců si v areálu LIAZU všiml v křoví zarostlé rezavé LIAZKY.
Po odkoupení a letech kompletní rekonstrukce se vydaly na cestu.
Spolu se svým vzorem.
Na dveřích jejich Dakarky byly jména: Jiří Moskal,Tomáš Pour,Vít Ježek
Jsem velice rád, že jste se ujal mého příspěvku k článku : mlčeti zlato ,uvedeného před 15 dny na fórum 24.V roce 1991 jsem vedle mnoha dalších zlepšovacích návrhů pro firmu Autobrzdy Jablonec nad Nisou nabídl této firmě k patentování
svůj výrobek, realizovaný na mém jízdním kole. Kotoučovou brzdu pro jízdní kola.
Autobrzdy měli samozřejmě svého člověka, který v Praze prováděl rešerže,zda někdo ve světě má již něco podobného patentováno. Stejný princip nikdo neměl.
Bohužel patent uznán nebyl, kotoučová brzda byla tak jednoduchá, že nepřinášela žádné nové technické řešení. Bylo možné pouze kotoučovou brzdu ochránit jako
průmyslový vzor. Toto ale v praxi je zcela marné, k obejití stačí například do kotouče brzdy vyvrtat jiný počet otvorů, a je to jiný výrobek. Kotoučová brzda byla
nabídnuta výrobcům jízdních kol, ale bohužel tyto české firmy nabídku nevyužily.
Dnes moje technické řešení naleznete na elektrokoloběžkách, na jízdních kolech
a podobných dopravních prostředcích.
Věda a výzkum se hodnotí též i množstvím patentů.Tak tedy:Tuzemští přihlašovatelé podali v minulém roce k patentové ochraně u ÚPV ČR celkem 507 přihlášek svých vynálezů nebo nových technických řešení. Jedná se o nejnižší hodnotu od roku 1995. Propad je patrný především u vysokých škol. Po výrazném nárůstu v počtu jimi podaných patentových přihlášek v prvních letech nového tisíciletí až na rekordních 279 v roce 2013 došlo k výraznému úbytku v následujících deseti letech. V minulém roce vysoké školy podaly 106 patentových přihlášek.zdroj: ČSÚ.
Moc zdravím,je to již mnoho let,kdy jsem spolu se spolužáky TOS Varnsdorf ve Vašem mlýně zkoušeli divadelní hru Chameleon s Vaším manželem a naším
bezva vychovatelem panem Webrem.Soutěž jsme mezi mnoha učilišti vyhráli a rád vzpomínám na toho vousatého chlapíka,který dokázal
vskutku nemožné.Jak přestavbou mlýna ale i svou lidskostí.
Soutěže o nejnižší spotřebu paliva se jezdily i před 30 lety ...
auto-mania.cz
Odkaz › ... › Škoda
Před 30 lety spotřeba 2,98l na 100 km.Váha aut byla cca 1100 kg.A dnes?????
Jak se říká... Plnou parou vzad.
Zdravím diskutující,vlastním octavii 3,110 KW a jsem moc spokojený,dělník,který jezdí při 130 km na tempomat za 4.5 l nafty.Cena 230000 kč,koupeno v AAA Liberec v roce 2020 s nájezdem 140000 po 3 letém leasingu.Nyní má najeto 210000 km.Nové auto s barevnou televizí a s močůvkou nepotřebuji.Tento typ r.v.2016 je za mne super.Doporučuji.
Mám 100 let starý RD 9x9 metrů po rekonstrukci.Vytápím sklep-sušárna prádla a dílna,přízemí a podkroví,,zatepleno pouze 6 cm polystyren před 25 lety.Eurookna KW 1.1,náklady na topení a ohřev vody -30 q ořech 2 cena 600 kč/q.Kotel EURODESIGN ,třída 5,výrobce OGNIWO 16 EKO plus +, automat,na mobilu si mohu zkontrolovat ,co dělá doma topení.Instalace v roce 2021 cena kotle 78000 kč a montáž včetně kombinovaného bojleru 55000 kč.teplota v místnosti 21 stupnů.Jsem velice spokojen.Kotel čistím jednou za měsíc-cca 1 hod práce.Popelník vynáším po čtyřech dnech.Tepelné čerpadlo jsem používal v sušárně dřeva a velice mne mrzí,že nikdo nenapíše,že musí běžet 24 hodin denně,sice má příkon v mém případě 1.5 KW ,ale spotřeba tu je.Po 5 letech odešel kompresor a jeho cena dělala polovinu ceny zařízení.Tak hezký den.
Je smutné, že se svět nedokáže poučit ze svých chyb a pěkné a užitečné věci jsou zapomenuty aby se po 30 letech znovu ..........viz:Odkaz
Na silnici jezdím s vědomím,že kdokoliv může udělat chybu,špatně se rozhlédnout,nedat přednost a podobně.Když jsem jezdil městským autobusem,narvaným lidmi až po moje dveře,několikrát jsem slyšel chlapy jak říkají-vjel Vám tam,a podobně.Ale to s tím už musím počítat,jinak těch 13 tun nezastavím na fleku.To samé platí i na motorce či v autě,přijíždím ke křižovatce a sleduju přední kolo auta,který mi má dát přednost,a už vím ,co s tím udělám,kdyby.....Prosím ,nejezděte s vědomím,že máte přednost-.Upřímnou soustrast rodině a pevné nervy motorkáři.
Je smutné, když na prvním stupni učí matematiku strojní inženýrka, neschopná děti cokoliv naučit. Je velice smutné, když ze 30 studentů na střední průmyslové škole odmaturuje pouze jeden žák. Je smutné ,když jsou leváci znevýhodňováni u maturity a mají napsat 250 čitelných slov. Nikomu to nepřijde divné. Ve své podstatě si děti odnášejí do života výsledky experimentů našich zákonodárců .Nikdo již neřeší ,co bude dělat 29 studentů- s dosaženým základním vzděláním a k čemu bude rozbor
doslova nechutných textů....Ve dvoře stojí kůl
Ty u něj a krev cáká
Je v tobě žida půl
a půlka esesáka
katalog požadavků zkoušek platný od školního roku 2017-2018
Prosím o návrat maturit do škol,Cermat je jen zdůraznění nedůvěry školám.
Přeji hezký den a vyhozené peníze za Cermat věnujte školníkům,uklizečkám a kuchařkám,děkuji moooc.
Situace podle svědectví byla následující - autobus, přepravující vězně, jel nepřiměřenou rychlostí a nestihl dobrzdit tvořící se kolonu. Předjel při tom tahač s tanky, který důsledky nehody nestihl dobrzdit.
„Autobus kolem mě projel ve značné rychlosti. Lekl jsem se. Doslova profičel. Autobus přilítnul, prolítnul, rána a hotovo,“ řekl už dříve u soudu další ze svědků Luboš Š., který byl ten den účastníkem provozu. Na rychlou jízdu autobusu si u soudu stěžovali i vězeňští dozorci. „Autobus může jet 130, tak jsem tento limit využíval. Byl volný provoz, předpisy to umožňovaly,“ hájil se řidič autobusu Jaroslav B. (49) s tím, že před nehodou jel rychlostí mezi 80 až maximálně 95 km/h. Soud bude pokračovat dalšími výpověďmi a posudky znalců.
Autor: Alexandr Malach
Jenom pár vteřin a změní se život mnoha lidí,tato nehoda doslova ucpala celou Prahu,tento článek sem dávám,aby bylo trochu více zřejmé,co se toho dne nepovedlo,,,,,,,,,.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pro malé připomenutí:Poslanec i senátor na první schůzi komory parlamentu, které jsou členem a které se účastní, skládají tento slib: „Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.Poslanec nebo senátor se může svého mandátu vzdát prohlášením učiněným osobně na schůzi komory, jejímž je členem. Brání-li mu v tom závažné okolnosti, učiní tak způsobem stanoveným zákonem.
Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu
Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu
Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu.........
1 odpověď