Jen upřesním, že úloha je z testování PISA, na přijímačkách nebyla. Na přijímačkách nanečisto byly hezké úlohy, které se de facto opakují každým rokem, jen jsou podány v různých obměnách. Stačí otevřít stránky Cermatu, procvičovat, překontrolovat. Za nás byl Běloun a nikdo nám nepomohl. Problémem je, že k řešení se musí dostat žáci alespoň do třetí fáze, tzv. aplikace. Nestačí se jen učivo našprtat, ale je zapotřebí je umět aplikovat. Přemýšlení ovšem bolí. Další proměnnou ve výsledcích je docházka žáků do školy. Nepočítám prázdniny, volna, ale v průměru máme ve školním roce 6 týdnů absence na žáka. Je obdivuhodné, že žáci ještě mají takové výsledky, jaké mají.
Zavedli jsme inkluzi, aniž by proto byly připraveny podmínky. Zavedeme angličtinu od 1. třídy, aniž by tu byly elementaristky, které mají zvládnutou metodiku pro nejmenší, zavedeme francouzštinu a španělštinu, aniž bychom takové učitele měli k dispozici, resp. kdo půjde učit na školy, kde mu povětšinou nabídnete ty 4 - 6 hodin přímé výuky a ještě abyste měli v záloze suplujícího pro případ absence jazykáře. Ten člověk měl zůstat u hudby. Výsledkem je pouze zvýšený odchod učitelů kamkoliv jinam.
Už aby to státní školství padlo. Pak už to bude jen na rodičích, jaké způsob a typ vzdělání svým potomkům najdou, protože za vzdělávání svých dětí nesou plnou zodpovědnost (občanský zákoník). Nebudeme muset řešit patologické jevy, kyberšikanu, žáky se speciálně vzdělávacími potřebami (dyslektiky, dysgrafiky, dyskalkuliky, ADHD, vývojové poruch chování, mentálně postižené a minimální výstupy, ...), OSPOD, sekačkové a helikoptérové rodiče, všechny lesany, ... Všichni budou spokojení, jen se někteří finančně prohnou. To, že školství při všech změnách a požadavcích ještě funguje, je jen zásluha drtivé většiny altruistických učitelů. Přeji všem hodně štěstí a spokojenosti.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kulatý stůl jsem si pustil o víkendu na 4 části a stejně jsem si připadal jako masochista. Tuším, že se na tom, ne zadarmo, pracovalo přes 2 roky (ani nechci vědět ten počet lidí). Výsledkem je rezignace MŠMT na státní vzdělání. Jak jinak nazvat něco (model), co si mají jednotlivé školy udělat de facto samy? Protože argumentovat tím, že modelový ŠVP není povinný, je potvrzení vlastní neschopnosti. Černý to zazdil tím, že si školy samy určí podle nadšených učitelů, které předměty posílí, na které se zaměří. Teď tu toho nadšence mám, za tři měsíce tu nemusí být a budeme překopávat ŠVP? Neopomněl zdůraznit, že aprobace není vůbec důležitá, učitel MUSÍ odučit vše. Učivo je prý pouze cesta, ovšem kompetence bez znalostí žák nezíská. Takže zjednodušeně vyplynula jen povinnost minimálně 1 hodiny AJ v každém ročníku, 2 hodin TV v každém ročníku a 4 hodin cizího jazyka. Chudáci žáci a rodiče, až budou hledat školu podle svých představ.
1 odpověď