Testy jsou rozřaďovací a vytvářejí škálu, ale testovaní to neradi slyší a špatně to snášejí, protože všichni by chtěli být na prvním místě. Odmalička jsou děti vychovávány v tom, že všechno zvládnou, že mají neomezené možnosti a že na to mají i nárok. Přijímačky jsou první životní srážkou s realitou a nastaveným zrcadlem. Je tedy úplně jedno, jestli test je těžký nebo ještě těžší, protože všem měří stejně. Důležité je, jestli dokáže dobře roztřídit uchazeče.
AI ve školství nevyřeší jeho vleklé problémy, jak by byli rádi někteří její nekritičtí propagátoři. Názory téhle expertky jsou celkem rozumné, protože vidí technické a didaktické limity. Zatím stejně se musí ve školství počkat, co se z toho vyvrbí, protože všechny nástroje jsou z hlediska běžného využití zatím v plenkách, jsou informačně nevyzpytatelné, tedy nespolehlivé. Nikdo neví, jakou právní odpovědnost budou mít ve výuce a v hodnocení živí učitelé a jakou AI. Neméně důležitá je i finanční otázka - různých AI je už dnes příliš mnoho, aby je školy mohly platit, free verze jsou jenom kukátkem, spoléhat se na ně nedá, leda tak na hraní.
Čistému vše čisté. O. Hausenblas pěkně popsal chaos, který vznikl zrušením osnov a vytvoření anarchie ve školství, na kterém se svým naivismem v devadesátých letech sám podílel. Jednotné učebnice měly také své přínosy - byly více prověřené, více se v nich koncenrovaly zkušenosti učitelů, kteří určitě nebyli bezduší roboti, ale uměli s dětmi pracovat a učebnice podle potřeby obohacovali po svém. Jen dodám, že stejně důležité jako papírové čtení je psaní rukou.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Autora nezajímá, s kým Sáblíková žije, ale celým článkem to vlastně rozpatlává. Fuj, blahoslavení chudí duchem.