A co když je dítě zvyklé celou základku na klasickou matematiku a na gymnáziu se na něm z ničeho nic začne zkoušet Hejneho metoda. 🤔Asi by se čekalo, že ten, kdo se dostal na gympl, by opravdu měl umět v matematice přemýšlet, ale co je moc, to je moc. Dcera za celý první ročník neumí z matematiky nic, hlavně že si hrají v hodinách s barevnými lístečky a kdo ví s čím ještě. Že by si někdy alespoň zapsali pravidlo, které v hodině sami,, objevili", o tom nemůže být vůbec řeč. Oni vlastně neví, co za tu hodinu objevili. Nedokážu si představit, že by za tři roky měla maturovat a zvládnout současnou podobu didaktických testů. A to měla matematiku na základce ráda a v matematických soutěžích mívala úspěchy. Tady se jí tento předmět akorát zprotivil. Paní profesorka na studentech zkouší svoje příklady do nových učebnic Hejneho metody, do hodin si zve spoustu učitelů - hostů, aby ukázala, jak se to má dělat, a děcka jsou tam za cvičené opičky. Je to jediná třída na škole, kde se učí Hejný. No logaritmy, výroky nebo kvadratické rovnice asi potřebují jiný přístup.
Učím 2. cizí jazyk (němčinu) na základní škole a je to trápení pro mě i pro většinu dětí. Jsme vesnická škola se 150 žáky, přibližně pětina z nich má nějaký papír z pedagogicko-psychologické poradny, že má výukové problémy v podobě dyslexie, dysgrafie, snížené práceschopnosti (to je taky diagnóza!) atd. Mnohé děti neumí pořádně česky, špatně čtou, pravopis šílený, k tomu se učí anglicky a ještě německy! Všechno se jim plete, ve slovíčkách guláš, ale hlavně že jsme jim dali možnost,, vládnout dvěma cizími jazyky", jak kdysi řekla jedna paní ministryně. Mně by se líbilo učit ten druhý jazyk skutečně jen ty, kteří na to mají a sami chtějí. Ti méně nadání na jazyk by možná mohli mít nějaký předmět, kde budou zdokonalovat třeba svoji manuální zručnost, ta jde poslední dobou též do háje.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Samozřejmě že učitelé den stávky placený mít nebudou....a o Vánocích čerpají dovolenou nebo studijní volno - prázdniny mají jen děti.