FV se vyplatila těm, kdo ji měli před navýšením ceny kvůli kovidu a válce na Ukrajině. Tam se doba, za kterou se FV vrátí pohybovala kolem 4 let i v těch horších případech. V době, kdy jiní platili tisíce až desetitisíce za plyn a elektriku sme byli pořád na částce do 2 tisíc měsíčně za energie - elektrika, topení TČ, ohřev vody. Celkem spotřeba okolo 10MW ročně...
Za mě v článku chybí porovnání s jinými produkty, třeba nákup akcií v odpovídající hodnotě, investice do nemovitosti, případně stavební spoření atd. Před covidem se za cenu FV + TČ dal koupit byt. Pak by to srovnání pro FV k aktuálnímu datu asi nedopadlo moc dobře ... Ne všechno se dá poměřovat penězi, ale jsou asi objektivnějším porovnáním než pocity 😂🤣.
Pěkné hýkání nad tím jaké jsou růžové dnešky a zítřky v Číně. Realita je o poznání horší. Škoda, že soudruh neporadil ředitelům čínských firem, jak prodat jinde výrobky určené pro americký trh. Prostě a jednoduše to nejde. Nikdo jiný vám takové peníze jako američan za výrobek nedá, protože je nemá. Pokud nebudou peníze za výrobky, nebude na platy dělníků a ti mají taky své povinnosti a závazky...Oni nedošli do továren, protože by je tam nahnala strana, došli tam, protože američtí (i evropští, arabští) investoři viděli větší zisky, tak je do továren nalákali a teď jim ukázali vztyčený prostředník...Všchni vidí jen Trumpetu a Čingischána, ale za vším jsou miliony lidí. Americký spotřebitel si nějakou tu <|> odpustí a nekoupí, zato čínkský dělník si neřekne, tento měsíc výplatu nemusím mít, budu pracovat pro radost...
Za mých mladých let se vypalovalo běžně. Nebylo potřeba ani speciální vysoce ekologické podpalovadlo z nafty a benzínu 😂🤣, nikdo na to neměl pět titulů z VŠ a nesepisovali se k vypálení trávy žádné sborníky. Stačila sirka. Dokonce ani lopata se moc nepoužívala, spíše železné hrábě na vytvoření pásu, kam neměl oheň jít.... Doba se mění. Bez titulů, správných "požehnání" úřadů a sepisování vědeckých prací na každou <|> se dnes neobejdete....
Za mě, všechny pojišťovny mají zbytečně velké provozní náklady. Pro začátek bych je snížil o 20%. Myslím, že i polovina z toho, co mají teď je naddimenzovaná částka za to co předvádí. Polovina úředníků a polovina nemovitostí VZP by měla v dnešní době úplně stačit. Ušetřené peníze by pak mohli jít na chybějící služby. Kromě propuštěných úředníků a managerů pojišťoven by si polepšili všichni, pacienti i doktoři.
Statisticky popsáno, vypadá to jako jednoznačné ukázání na viníka.
Skutečnost byla popsaná někde v kronice při řešení pře s majitelem panství, už si nepamatuju kde. Sedláci přiznali nějaké pole, ale to co "nepřiznali", nezůstalo nezdaněné, majitel panství měl argument v ruce. Hospodaříš na 5 korcích, 4 přiznals, jeden obhospodařuješ z mého, zaplatíš pachtovné majiteli 🙂. Panství samozřejmě zbývající půdu nemělo problém "dodanit".
Investovat nebo zadotovat, je to napsáno mezi řádky. Investice nepotřebuje nové zákony. Dotace ano. Tak jak to je? Pokud by se vrazily peníze z dotací fotovoltaik a větrníků do jádra byla tu energie skoro zadarmo bez omezení a hlavně bez nutnosti následných obrovských investic do sítí a záložních zdrojů.
Rychlost nabíjení je zástupný problém odpůrců EV, jeho řešení nic nepřinese. Důležitější je, aby byly baterie lehčí a uložily více energie. Pokud se zvýší reálný dojezd nad 800km při rozumné ceně, není co řešit. Minimálně polovina lidí může nabíjet doma a přes noc. Nikdy nebudou nabíjet všichni najednou. Stejně tak jak všichni najednou nečerpají na pumpách. V tom nevidím problém.
Pokud bude mít normální auto rozumnou velikost baterie kolem 120kW, jednou za čtyři, pět hodin si uděláte stejně na půl hodiny přestávku. A nabijete baterii i při polovičním výkonu nabíjení do plné hodnoty. Kdo tvrdí, že jede 200 za hodinu celý den s jednou pětiminutovou přestávkou na pumpě je lhář nebo blázen.
Pokud to půjde dobře takové baterie tu budou nejdřív za 3-4 roky. Do té doby budou EV ideální přesunovadla okolo komínu a trochou omezení třeba jednou za čas na delší cestu. Kdo jezdí hodně a daleko musí si rozmyslet, jestli strpí omezení EV nebo otočí klíčkem ve svém dvoulitru na naftu.
Chcete rohlík za korunu nebo celý chleba za 100 korun. To je pak rozhodování velice jednoduché. Celé špatně, jenom to dělá medvědí službu EV, jsou perfektní, ale zatím jen na něco. Díky dotacím, protlačování atd vzniká naprosto zbytečná vlna odporu, proti autům, které jsou perfektní na cesty okolo komínu na krátké cesty do práce, s dětma do školy, kroužků atd... To je zatím jejich místo.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Auto zabržděné určitě bylo, když se nadzvedne zabržděná náprava je to stejně houby platné. "Stačilo" rychle najet nad kola přívěsu...