Tak jestliže oslavovala tyto lidi, tak kde v tom potom je ten rasismus? Jinak koncept "ušlechtilého divocha" se táhne evropskou kulturou celou dobu trvání. Označíme všechny spisovatele, malíře či fografy, kteří jej použili za rasisty.
Prosím vás, ona ale neoslavovala ty individuální lidi ani jejich kulturu celkově, ale zobrazovala je selektivně na základě vlastních předpokladů, jež jsou zaprvé z dnešního kulturně antropologického hlediska problematické, tj. rasistické (o tom se ale nebavme), a zadruhé a to je důležitější - s akcentem právě na ty prvky, které ve svém umění vyzdvihoval nacismus, tedy otevřeně rasistická ideologie, jejíž estetiku tato autorka pomáhala budovat. Nejde tedy o dílo nějak otevřeně rasistické, jak tady mnozí latentní rasisté mají tendenci se pohoršovat, že je nyní odsuzováno, ale je nutné jej posuzovat ve vlastním kontextu ideologickém, hodnotovém, tak jako všechno.
Stejně jako onen koncept „ušlechtilého divocha“ má vždy svůj historický kontext a nikdo zde nevylévá vaničku s Riefenstahl a Gauguinem pospolu, jak se děsíte - zde vás musím žel pokárat, že je to z vaší strany klasický klamavý argument šikmou plochou. Ostatně jak je v článku konstatováno, přes problematickou ideovou základnu má i africký cyklus Riefenstahl stále historickou, dokumentární i estetickou hodnotu. A té problematické základny si kritika všimla již přímo v době publikování, jak jsem původně psal, nehovoříme zde o žádném přepisování historie.
Vědci nic nového nezjistili, defacto jen potvrdili, co se o poválečném díle Riefenstahl ví už padesát let, a to protože se aktuálně předávaly ty tisíce fotografií. Je mi líto, že musím rozkopat bábovičky zdejším dezolátům, kteří v tom hned vidí EU a spiknutí novinářů, ale jako první kriticky zhodnotila tyto africké cykly Riefenstahl už světově proslulá teoretička fotografie Susan Sontag v polovině 70. let, přičemž v tomto případě hovoříme dokonce o jedné z nejvlivnějších a nejslavnějších kritik historie dějin fotografie. Riefenstahl se svými „ušlechtilými divochy“ pokračovala v adoraci jednoty, v protikladu ke kritičnosti a pluralitě, a oslavovala esteticky společnost, za jejíž hlavní tmel považovala boj - fyzickou sílu a vítězství silnějších nad slabšími, v čemž měla spočívat hierarchizace těchto původních společenství. Jinými slovy navázala na stejná témata, jež ideologicky prosazovala jakožto propagandistka ve službách Třetí říše.
Vy jste fakt už na tom seznamu ubohý až hrůza. To, že tady cenzurujete politické články a pisatelům mažete příspěvky na to jsme si již zvykli. Tohle je ,ale opravdu již napadání samotného člověka, to mu to chcete celé znechutit,!! Kdo Vás za toto platí, to taky pětikolka ???
Blogová platforma, BLOGOVÁ platforma, proboha. 😄 „SEZNAM MÉDIUM“ je BLOGOVÁ. PLATFORMA. To znamená, že tyto články nejsou dílem redakcí, nýbrž laiků, obyčejných lidí, jako jste vy, pětikolečkomíň.
Tak fotbal je jenom velkolepý byznys s chátrou jako stafáží, tým s více jak dvacetinásobnou hodnotou kádru a ve špičkové formě samozřejmě rozdrtí tým z menší ligy, tj. v porovnání miniaturního trhu, ostatně Liverpool dává pravidelně takové příděly v Premier League týmům se stále násobně kvalitnějším a dražším kádrem než je Sparta. Překvapením by bylo cokoliv jiného než dvě jasné prohry. Tyto výkonnostní nůžky se navíc stále více rozevírají spolu s tím, jak tyto velké značky jako produkty rostou a nadto zlepšuje se datová analýza, respektive její využití v profi sportu.
Co pak spojuje všechny týhle nýmandy, kteří se přifařili k fandění jednoho z nejbohatších klubů světa a pak si honí ego na sockách, je potřeba nakrmit své komplexy. Pak se z těchto kydů udělá článek, co má vzbudit emoce, tento určen pro český mediální trh. Atd. Atd. A pokud snad nějaký velkoklub onu formu a výsledky nemá, proti týmu z malého trhu pomůže mafie UEFA, plodící kapitál prodejem televizních práv a tedy atraktivitou pro západní trh, viz Slavia v odvetě proti Milánu. Kolotoč fotbalového hnoje, žerte prosím dál.
Víte, mít tituly před jménem a za jménem, neznamená vůbec nic. Přesně takoví lidé se snaží z republiky udělat skanzen. Víte u kolika objektů je památkové ochrana odůvodněna "významným regionálním architektem" ? Co takhle být odvážnější a poměřovat se s Evropou? Ale i ti nedotknutelní (Gočár Janák....Masák...). Všechny stavby jsou kvalitní? Antonín Dvořák je nepochybně světově proslulý autor, ale některá díla se prostě nehrají. A tak lze i bourat stavby Gočára, Janáka, Masáka... a ve Světě se nic nezmění - k horšímu.
Žádný skanzen tu ale nevzniká, naopak památková ochrana architektury 20. století v Česku zcela selhává a to i v komparaci třeba se sousedním Německem, pokud se chcete poměřovat s tou slavnou Evropou (jež si mimochodem v průběhu 20. století zbourala leccos, nahradila méně kvalitním a posléze litovala). Stejně tak vaše z individuálního kontextu vytržená argumentace, kde kritizujete jakousi nedotknutelnost staveb velkých jmen, nemá zhola nic společného s čímkoliv ve Šváchově textu, ve kterém se pouze objevuje sarkasmus, reagující na arogantní a podivuhodně tendenční zhodnocení Janákova mostu památkovým odborem - z vaší strany tedy slaměný panák. Faktem je, že ve všech čtyřech Šváchou jmenovaných případech o stavbách rozhodla či rozhoduje zásadně úřední zvůle a pointou je problém netransparentnosti zdejšího rozhodování, kdy si z důvodů, o kterých můžeme pouze spekulovat, pražský magistrát dlouhodobě vytírá zadky s odbornými posudky a jde na ruku developerům. Tímto konstatováním se se zdejší diskuzí loučím.
poněkud jednostranně napsáno a na hranici výkřiku do tmy ukřivděné dušičky. Lidé bez zodpovědnosti kážou co se má nebo nemá dělat. O podstatě věci autor textu neví vůbec nic. Má jen načteny účelové bláboly spolků, které sleduji své politické cíle a schovavaji to za cokoli, co se jim hodí. Prohlašovat mosty v plném provozu za památky by mělo být ze zákona zakázáno. Most není nemovitost , je to součást dopravní cesty a není veden v katastru nemovitostí. Účelové prohlašování starých mostů za památky paralizuje obnovu dopravní infrastruktury.
Je třeba respektovat priority veřejného zájmu a tou je jednoznačně bezpečnost provozu. Železniční most není žádnou zvláštní konstrukcí. Shodná je ve Vršovicích a o té nikdo nemluví a nezajímá se, protože není tak exponovaná a bylo by za snahu málo politických bodů.
Ten pán, co „má jen načteny účelové bláboly spolků“ a „neví vůbec nic“, je pouze profesor Švácha, vyznamenaný přední český odborník na architekturu od baroka po současnost, autor řady význačných publikací a těžká autorita teorie architektury 20. století. Více než ad autoritam k vašemu sebestřednému a neznalému blábolu netřeba dodávat.
Jak můžete hodnotit člověka, kterého evidentně neznáte? Co kdybyste si nejdřív našel informace, než tu začnete zvracet na člověka, kterému vy, indoktrinovaná ovce, nesaháte ani po kotníky...?
Jak asi mohu hodnotit dlouhodobě veřejně činnou kolaborantku, z jakých kdekoliv dostupných informací vyjma obsahu daného rozhovoru dlouhodobě vycházím... Zřejmě mám předtím se Zwratek Lemplovou pást prasata, abych si mohl dovolit úsudek. 🙂 Nicméně to je jedno, každý vidí, že jste petrohradský trol, protože jste použil manévr z propagandistické příručky a především pak zapomněl jste, že čeští kolaboranti, včetně všech obdivovatelů této obludy, neovládají gramatiku.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Člověče, Vy se snad ani nemůžete podívat pod sebe do mísy, abyste hned neviděl dezoláta. A mávat kritičkou, která je známá aktivistka za lidská práva a kritička společenských poměrů, vlády USA a bílé rasy (wiky) taky není úplně nestranné. Ta vláda USA tam trochu hapruje :+)
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zkuste příště i nějaké argumenty, nikoliv jen ubohoučké útoky ad hominem, ať už na mne, tak na jednu z největších kritiček umění 20. století, protože nehledě na aktivismus Sontag je tato konkrétní stať obecně přijímána odbornou veřejností. Tu českou wiki bych ostatně v tomto jako bernou minci moc nebral, evidentně si pod tou větičkou můžete domyslet, co se vám jen zlíbí, haha (ale já samozřejmě vím, že o to vám přesně jde). Každopádně co jistě znáte je to rčení o potrefené huse, co se vždycky ozve. Tak radši sbohem. ;-)
1 odpověď