Mám krátce novou m340i s tímhle motorem a vůbec nevnímám žádný ústupky proti atmosféře (měl jsem Mustanga GT 2019), a to jsem byl od začátku skeptickej. Naopak, ten motor nádherně funguje, i opravdu rychlá jízda v provozu funguje na nízký otáčky na krouťák a s nízkou spotřebou, ten motor je prostě efektivní (stejně svižná jízda v provozu bere míň než moje dvoulitrová Cupra 2020). Atmosféra mi proti tomuhle přijde jako takovej pravěk. Musím přiznat že během jízdy s Mustangem se najde pár momentů kdy člověk ocení, že motor řve, celý auto se klepe a je potřeba honit otáčky a bál jsem se že u m340i mi tohle bude chybět ale opak je pravdou. Pokud to auto funguje takhle perfektně jako celek, člověk má najednou pocit že je fajn když motor nedělá prvoplánovej cirkus a člověk může tím líp vnímat i podvozek a další věci a celkovej zážitek z akční jízdy je opravdu jinde. A v zatáčkách pak člověk najednou docení, že ušetřená váha na motoru šla na xDrive, díky kterýmu si i normální řidič na normální silnici v normálním počasí může dovolit urvat zadek přes plyn.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mě fascinuje ta extrémní spotřeba s ohledem na váhu auta. Nekoukám na spotřebu z pohledu nákladů ale z pohledu efektivity, jak je stroj navrženej a zkonstruovanej. Za těch 7,6l mi jezdi Cupra, 290 koní a tak 1500kg. Za 8,5l BMW M340i (1800kg, xDrvie, 380 koní a šestiválec, mild hybrid). Trasa běžně 80km, půlka dálnice (160km/h), půlka okreska (tak aby mě to bavilo ale vesměs hlavně plynule a sem tam trochu akčně na výjezdu). Z týhle perspektivy mě dost mrzí, že se zbytečně likvidujou plnohodnotný efektivní motory, a to jen kvůli špatný úřednický metrice. Pokud úřední teorie předběhne realitu a problém se uchopí ze špatnýho konce, vznikne přesně takovejhle malinkej 1,0 eko bzučák, jehož primární slabina je extrémně neefektivní a neekologická spotřeba v realitě na silnici.