Je úplně jedno kolik developeři postaví bytů, nikdy to nebude dost (v tom je to kouzlo) - přitom populace se reálně zmenšuje a v ČR je již dnes téměř 800 000 prázdných bytů. Z toho se dá usoudit, že aji kdyby se změni stavební zákon a postavilo se řádově o desítky tisíc bytů víc, nic by to nezměnilo - je to jen narativ developerů, kterým pomálá výstavba brzdí zisky. Zkrátka pokud chete řešit krizi s bydlením neposlouchejte ty co z toho mají zisk (developery). Jediné řešení je změnit nájemní zákon (tím mitovovat aby alepson část z těch 800 tísci byt pronajímala), dát do vyhlášek, že se v každém komerčním projektu musí počítat se sociálním bydlením (tak jako ve Vídni), a zároveň podporovat družstevní výstavbu...
Lidé s nulovou finanční gramotnosti si naopak myslí, že akcie stále porostou. Růst cen akcií v žádném případě neodpovídá růstu ekonomiky. Tady je něco špatně a jednou ta bublina musí prasknout. Jak prosím škodím společnosti, když kupuji garáže, makám na nich a zachraňuji tak staré nemovitosti? Naopak společnosti prospívám, takže ve stáří nebudu na ni odkázaný a záchranou starých nemovitostí šetřím i planetu. Mám roční příjem z pronájmu asi 10% z investované částky a to nepočítám zhodnocení samotné nemovitosti. Riziko je na rozdíl od akcií minimální.
To stejné platí s nemovitostmi, Číňani to zjistili už před dvěma lety, od té doby přišli kvůli investicím do bytů o biliony dolarů a to není konečná. Číňani ale narozdíl od nás nemají s investicemi moc na výběr. Jinak garáže nejsou byty, garáž nepotřebuje každý, bydlení ano.
Ano, většina lidí na západě každý rok bohatne zcela bez práce a starostí díky ETF, ti odvážnější díky přímým investicím do akcíí a to v řádech desítek procent. Jen Češi s nulovou finanční gramotností investují stále do cihly, a tím paradoxně škodí zbytku společnosti neuměrnými cenami bydlení, naštěstí se to pomalu mění (jak už naznačuje i tento článek).
Evropě se tento ambiciózní plán skutečně podaři splní, ovšem za cenu likvidace průmyslu (vše budeme dovážet) a autem a letadlem budeme cestovat spíše výjimečně -pokud prosadí zákaz oprav aut starších 15 let tak spíš vzácně. Takže pokrytecky budeme "neutrální" ale zbytku světa spíš pro smích, že to pravděpodobně nepřinese žádné "inovace" v Evropském průmyslu je každému jasné, protože v takto přeregulovaném prostředí těžko nohou vznikat zásadní inovace. Kdyby EU skutečně šlo o přírodu a ne jakési dogma řešil by se například i metan, který škodí klima násobně víc, ten ale nikoho nezajímá.
Je to celkem jasné, proč se chce vše, zjednodušeně, přes internet. Tím pádem jste sledováni, ví se o vás vše. Svoboda končí.
A jen tak na okraj: pamatuju dobu, kdy poštovné bylo za lístek 0,30Kčs a většinou došel druhý třetí den, dnes 34 Kč. Více než stokrát tolik. To ani ty platy jako v Německu nevyrovnají rozdíl.
A tak si tady žijeme!
Anonymita ale holt něco stojí, je to komodita jako každá jiná. Nevidím důvod ji ale komukoliv dotovat ze společných peněz.
Problém není objektivní realita ale právě ten neomezený přístup k informacím, tu si člověk přečte o neustálých zákazech z Bruselu, tu si přečte že je tu milion lidí ohroženo chudobou tu si přečte jak rekordně stoupá státní schodek. Jednoduše, když si přečte zprávy musí to i sebezepozitivnějšímu jedinci znít jako apokalypsa, reality je však mnohem blíže tomu, že se máme nejlépe v historii, už jen to že tu řada lidí má čas brečet na internetu jak je to "hrozná doba" značí, že se ani oni nemají tak zle.
Pro příznivce Fica a podobné hnidy, Gazporm uzavřel se Slovenskem dlouhodobý kontrakt na dodávky plynu, ovšem kontrakt časově dalece přesahoval kontrakt s Ukrajinou na tranzit přes jejich území (ta již dopředu avizovala, že z pochopitelných důvodů s Rusama nic dalšího uzavírat nebude)- Rusáci tedy jednduše uzavřeli smlouvu, kterou věděli že není možné splnit, ve slušné společnosti se tomu říká podvod. Fico by místo urážení slovenských spojenců a šíření ruské propagandy měl jako leader "suverení země" zmáčknout Gazprom na tučných pokutách (které jim beztak odpustí) a zajistit dodávky jiným způsobem, místo toho vydírá válkou zkoušenou zemi a jezdí se fotit do Moskvy, ten člověk je odpad stejně jak ti co ho volí...
Opravdu nemocný člověk a ti co mu tleskají jak by smet, Gazprom uzavřel se Slovenskem smlouvu o dodávkách plynu na dobu delší než měl (Gazprom) uzavřenou smlouvu o tranzitu s Ukrajinou - ta jasně avizovala dost dopředu že prodlužovt tranzit nebude. Fico měl místo lezení do ruského pozadí a urážení spojenců radši zajistit dodávky od někoho jiného, případně se domluvit Gazpromem at zajistí dodávky jinak. Jenže to by nesměl být Fico ruská fusakle, ale premiér suverání země jak rád žvatlá...
1) stát jako Rusko si nemůže diktovat podmínky 2) z požadavků je zjevné že si dává jen oddych na to aby zvládli plnohodnotně obsadit Ukrajinu za pár let mnohém jednodušeji 3) nenabízí žádné ústupky, pokud vrátí Donbas, Záporoží a Doněck výměnnou za Krym pak se dá mluvit o férové nabídce ale to nikdy neudělají 4) Trump to Vladimírovi brzy vysvětlí mnohem jasněji
102
Sledujících
0
Sleduje
102
Sledujících
0
Sleduje
A nabízí velmi pěkné podmínky pro práci:
Zásadní mínus vidím akorát v prakticky nemožném požízení řidičáku a kultuře, kam se dost těžko dá asimilovat. Ale začínám být pěkně nalomený tam 5-10 let strávit, vydělat pytel peněz (protože nejen dobře platí, ale platí i většinu dalších životních nákladů) a pak jít někde jinde do důchodu v 45, nebo si rozjet v US nějaké zajímavé podnikání a za vydělané peníze si koupit i investorská víza.
3 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Asi záleží co děláte, mám známého co je pilot pro Fly Dubai a v Dubai i žije , peníze má sice hezké, ale zbylé zmiňované benefity určitě nemá. Navíc většina zahraničních pracovníků jsou v Emirátech a SA Indové, Pákistánci apod a ti pracují na pomezí otrockých podmínek.
1 odpověď