Ano, pro pokrytí potřeb stávajících firem (a domácností) bychom bezpochyby měli intenzivně stavět nové zdroje. V žádném případě se ale nejedná o Občasné Zdroje Energie, jak se nám snaží autor podsunout. Je nutné zakládat síť na stabilních a částečně i regulovatelných zdrojích, ne ji podřizovat nestabilním, drahým a nepředvídatelným nesmyslům. Jakákoliv strana, která se zaváže tohle prosadit, má můj hlas jistý!
No jo no, třeba konečně "demokratickým" politikům dojde, že "být žena" prostě není dostatečná kvalifikace pro žádnou funkci, tím spíš, když je to jediná přednost dané kandidátky (zdravím mladou a krásnou Danuši). V USA mě to fascinuje o to víc, když vezmu v potaz obrovské množství lidí, ze kterých mohou vybírat, a pak vidíme výsledek. A to už je ta lepší verze!
Hezky v tichosti si to tam protlačili, hovada! Je to jediná nafta, na kterou se dá jezdit. Mám řadu vozidel na naftu, která jezdí velmi nepravidelně. Vlivem jiných oprav se nezřídka stane, že takové vozidlo třeba rok stojí. Při použití nafty s biosložkou bych po takovém odstavení musel ještě navíc řešit/měnit celou palivovou soustavu od nádrže po vstřiky. Děkuji, nechci!!! A jestli si myslíte, že to přeháním, tak ani v nejmenším. U většiny svých vozidel jsem opravu takového rozsahu dělal po zakoupení, jelikož na biosložkovou naftu jezdila...
Nevidím jediný důvod, proč by dopravní podnik neměl podnikat, navíc jak už tady někdo psal, dílny by se Ostravě vyplatily i kdyby servisovaly pouze ostravská vozidla. Prodej Ekovy má ale mnohem dalekosáhlejší důsledky, než jen zdražení údržby. Škodovka si tím vytvořila monopol na nové tramvaje, protože jakýkoliv jiný dodavatel by musel těžkou údržbu provádět buď v Ekově, nebo tramvaje vozit mimo město či si postavit vlastní dílny. Za takových podmínek je pak konkurence defakto nemožná.
Libor Hinčica se tomu velmi obsáhle věnoval ve své sérii článků, kde vyvrátil i řadu hloupostí z úst odpovědných zastupitelů. Jednoznačně doporučuji přečíst! Odkaz 1
Co že to bude nutit jaderné elektrárny? Aby byly více flexibilní? A viděli jste takovou elektrárnu alespoň z vlaku? Větší, natož flexibilní regulace JE není možná, výroba na jiný než nominální výkon ničí ekonomiku výroby a zařízení samotné. JE nejsou, nebyly a nebudou regulační elektrárny! Ale koho to vlastně zajímá. Soláry prostě jedou a ostatní zdroje ať se třeba poserou... Porovnání výkonu a ceny se soláry je pak naprosto směšné. Celkově nám tuhle "notifikaci" byl čert dlužen... Aneb jak pohřbít levný a stabilní zdroj.
"Vymyslet tento režim a uhájit ho před neoprávněnými nároky dobře zorganizovaných energetiků". No to asi mluví samo za sebe. Neoprávněné nároky energetiků... Víš, (ne)milý autore, energetici, to jsou lidé z oboru. Vystudovaní technici velmi dobře obeznámení se současnou situací. Tvrdit o jejich požadavcích, že jsou neoprávněné, je z úst ideologických humanistů přinejmenším troufalé. Aneb sice o tom nevím nic, nemám nejmenší tušení, jak to vlastně vyřeším, ale je potřeba všechno zavřít a nějak to dopadne, oni se s tím energetici poperou! No a nebo už vás konečně pošlou někam. Jak už tu psalo více lidí, black out by byl ve své podstatě vlastně velmi prospěšný.
Autore, autore, kdyby jsi jen studoval něco užitečného, nemusel bys teď vypadat jako blb... Dostatek elektřiny máme v současné době jen a pouze díky uhelným elektrárnám. Až je zadusí emisními povolenkami, staneme se dovozci energie. Spotřeba energií v posledních letech klesá především kvůli tomu, že se vlivem OZE razantně zvyšuje jejich cena. A ty slinty o "proměně ekonomiky", to už je úplně zcestné. Přijde vám, že té oceli, či jakéhokoliv jiného průmyslu, je potřeba méně? Nebo je to jenom v tom, že se veškerá tato výroba přesunula do Asie? A vážně si myslíte, že je to dobře? Krom toho, že je to velice ekologické, je to špatně právě i z ekonomického hlediska. A nejen, že nám utíkají peníze. Mizí nám i know-how, soběstačnost a technologický náskok... A to je teprve průser. Ale jo, díky tomu spotřebováváme méně energie a je to naprosto skvělé! 🙃
Mně osobně tohle okaté upozorňování na "zlevnění" přijde naprosto absurdní a urážející, ani bych se nebál označit to za výsměch. Na tomhle konkrétním zlevnění nemají řetězce žádný podíl a naopak bych bral jako prasárnu, kdyby změnu DPH nepromítnuli. Navíc ceny veškerého zboží vyrostly za poslední dobu na takové částky, že nějaké haléřové slevy jsou opravdu směšné. Potřeba řetězců na ně ještě speciálně upozorňovat mi tak akorát znesnadnila orientaci v tom, co je opravdu alespoň trochu levnější, a co jsou jen ty haléřové hovadiny (celý krám "červený").
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Do toho zákona se bohužel nenápadně prosadila i mnohem horší věc - zrušení výjimky na (ne)přimíchávání biosložky do paliv pocházejícího ze státních hmotných rezerv. To v důsledku znamená, že se velice zásadně omezí dostupnost nafty bez biosložky, která je nyní k dostání na všech čerpačkách Čepra (EuroOil + RobinOil). Co se týče diskutovaného procenta "pokročilých" biopaliv, tak to je také spíše k pláči. Nejen, že se onomu procentu nepřibližujeme ani zdaleka, ale víte vůbec, co to jsou zač ta "pokročilá" paliva? To jsou zpracované tuky z kafilérek, kuchyní atp., v žádném případě to pro motor není nic lepšího, než řepka. Nevidím jediný důvod to podporovat, ale spíš naopak - zaříznout všechny biosložky. Jak i zde v diskuzi bylo mnohokrát napsáno, motoru jen a jen škodí. Sám jsem několik biosložkou zničených palivových systémů opravoval (a platil).