Psací písmo používám každý den. Držet pořád mobil v ruce mě nebaví a než se nastartuje počítač, tak mám perem dávno napsané co potřebuji. Při studiu je výhodné psát rukou - vybavím si strukturu textu, délku slov a první písmeno pokud píšu rukou. Při psaní na počítači jen ťukám a nic takového si nevybavím.
Graficky rozlišit části textu lze i ve Wordu, ale trvá to déle - vytáhnout z penálu jednu pastelkou a podtrhnout je prostě rychlejší než označit text, kliknout na barvu, vybírat z palety barev tu, která vypadá dobře. Navíc studiu pomáhá doplňovat text obrázky, grafy, náčrtky, diagramy - to vše udělám rukou za zlomek času. Ano, nebude to tak dokonalé, ale to, jestli je náčrtek dokonalý mezi poznámkami nikoho nezajímá.
Podívejte se jaké učitelé nosí oblečení normální školní den - sekáč. Pozor, den otevřených dveří a třídní schůzky to není běžný den. Podívejte se na auta zaparkovaná u školy - výstava škodovek, ale je jich tam jen pár, protože většina jezdí MHD. A teď si uvědomte, že učitelé asi neberou tolik, jak vám servírují na internetu. Překvápko co?
Víte, na čem by se ušetřilo nejvíc? Na blbých nápadech ministerstva školství. Inkluze je dodnes nefunkční koncept a kolik to už stálo peněz a kolik peněz to ještě stát bude. Jestli to u nás někdy funkční koncept bude je ve hvězdách. Ale jako kdyby to nebylo málo, přijde další blbý nápad, opět úplně zbytečný a sice zrušit devátou třídu a přidat jí do střední školy. Bude to stát spoustu peněz, vytvoří se tím spoustu problémů a bude to vlastně úplně k ničemu. Tak jestli někdo chce ušetřit, začala bych ministerstvem školství, které produkuje blbé a zatraceně drahé nápady.
Mýtus ve vzdělávání: líný učitel volí místo frontální výuky takovou metodu pro které žák získává znalosti a chápe souvislosti sám. Nejjednodušší pro učitele je to prostě všechno vysypat před tabulí, žáci si to napíšou a doma našrotí. Příprava učitele na tohle je nula nula nic. Oproti tomu jiná metoda, vyžaduje několikahodinovou přípravu, která zahrnuje kromě plánování i tisk a stříhání hromady kartiček do dvojic nebo skupin. A víte proč to ten učitel dělá? Protože věří že ti žáci se tímto způsobem naučí daleko víc a že pak jejich přítomnost ve škole dává smysl.
Když maminka jen jí a nehne brvou je to protože šetří energii a sbírá jí kde se dá protože má takový spánkový deficit, že usne kdekoliv a kdykoliv je to možné. Já pravidelně usinala v autobuse cestou z práce když synovi byly tři roky. Usinala jsem i u zubaře, když opravoval. To bylo u prvního dítěte, které bylo zlaté. U druhého, které nespalo ani ve dne ani v noci jsem už řekla manželovi, že nemůže jít do práce, protože jestli se nevyspim tak omdlím - s druhým dítětem zažívám ještě teď stavy totálního vyčerpání. Když se dítě narodí nemůžete spát jak potřebujete ještě hodně dlouho - ani čtyřleté dítě nemůžete nechat bez dozoru a jít si lehnout a zatímco mimino vás budí v noci a ráno pláčem, tak čtyřleté dítě v noci volá Mamí a ráno vám zařve do ucha, že je ráno.
Moc děkuji za sérii článků. Nás nejen pobavily, včetně videa s Týnou, ale taky nám moc pomohly. Předtím byla příprava stres a teď už je to pohodová, příjemná každodenní záležitost, ze které máme oba radost. To vědomí, že moje dítě není největší blbec a že to, co předvádí je normální součást procesu mi hodně pomohlo!
Ještě jste zapomněl ten fakt, že ve třídě na ZŠ je 32 dětí a mezi nimi autista, dysgrafik, dyskalkulik, dysortografik, dyslektik, dítě s ADHD, pak děti bez diagnózy a děti nadané. Učitelce minulý rok vzali asistentku ale dali jí do třídy Ukrajince. Jaká si myslíte, že je kvalita výuky v takové třídě? Myslím, že je jasné, že nadaní jsou na chvostu a děti bez diagnózy taktéž - co je rodiče nenaučí doma, to neumí. A učitelka je ta poslední, která za to může. Myslím, že už teď má svatozář. Ať žije nedomyšlená inkluze - průměrné dítě ve škole hnije a ani v deváté třídě si neumí vést sešit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Neužívala jste si to, protože to stálo za houby. To, co popisujete je selektivní paměť. Vytěsňujeme to špatné a pamatujeme si to dobré. Něco špatného máme v paměti taky ale nevnímáme to tak intenzivně. Užijete si vnoučat. A jinak dítě že školy můžete omluvit kdykoliv a když nebude mít domácí úkol včas nestane se vůbec nic.
1 odpověď