Je to možné, ale jak vzdělání tak i psychická kondice žáků a studentů jde poslední dobou rapidně dolů. Můžete si stříhat a laminovat co chcete, řešit s preventistou, co chcete, statistika mluví jasně. Možná by stačilo namísto preventistů, metodiků a psychologů, jen trochu víc ohledu, vstřícnosti a tolerance.
Za psychické problémy žáků můžou z větší části rodiče, ne škola. Učitelka jim nedá do ruky mobil nebo ovladač na Xbox, neposadí je k internetu a neignoruje je každý den. Tohle dělají rodiče. To, že musím žákovi na SŠ připomínat, aby se umyl, mluví za vše.
Neužívala jste si to, protože to stálo za houby. To, co popisujete je selektivní paměť. Vytěsňujeme to špatné a pamatujeme si to dobré. Něco špatného máme v paměti taky ale nevnímáme to tak intenzivně. Užijete si vnoučat. A jinak dítě že školy můžete omluvit kdykoliv a když nebude mít domácí úkol včas nestane se vůbec nic.
Ten poplatek bych dala jen tomu , kdo tam prijde a nic vazneho nema a na pohotovosti nema co pohledavat.
Jinak mi to prijde trochu mimo.
To, co píšete zní hezky, ale jak to má pacient poznat? Mám podezření na zánět slepého střeva a na pohotovosti jsem symptomy zmátla 2 doktory natolik, že mi dali kanylu. Pak přišly výsledky z vyšetření, akce operace se odpískala, kanylu vyndali a nashledanou.
To není k smíchu. To je hazard se zdravím občanů. Co se da očekávat od ODS a spol?
Jaký hazard. Pokud máte pocit, že bude po vás, tak si zavoláte záchranku. Pokud je vám jen zle a znervózňuje vás to natolik, že nechcete čekat do druhého dne, nebo potřebujete něco zašít, tak je vám fuk jestli dáte 100 nebo 300 korun. Má urgenci je 50% lidí proto, protože jejich doktor ordinuje v jejich pracovní době a oni z nějakého důvodu nechtějí jít ke svému doktorovi ve své pracovní době - to je ale zneužití systému a pak lidé s vážnými problémy čekají na příjem tak dlouho, že než se dostanou k doktorovi tak zkolabují - sama jsem to zažila. Před paní byla slečna s pupínkem na noze.
😂 to bude legrace, až budou děti učit učitelé s poruchou učení
Ale to se přece už děje!! Vždyť dřív se to neřešilo. Že někdo pomaleji četl, pletl si b a d, nešla mu matematika, to neznamenalo, že nemůže vystudovat co chce. Jen neměl stanovenou diagnózu a nemá jí stanovenou dodnes. Neměl žádné úlevy a musel si tu lepší známku vydřít. Dnes je trend takový, že když ti něco nejde, skoč si pro papír, aby ses nenadřel.
Psací písmo používám každý den. Držet pořád mobil v ruce mě nebaví a než se nastartuje počítač, tak mám perem dávno napsané co potřebuji. Při studiu je výhodné psát rukou - vybavím si strukturu textu, délku slov a první písmeno pokud píšu rukou. Při psaní na počítači jen ťukám a nic takového si nevybavím.
Graficky rozlišit části textu lze i ve Wordu, ale trvá to déle - vytáhnout z penálu jednu pastelkou a podtrhnout je prostě rychlejší než označit text, kliknout na barvu, vybírat z palety barev tu, která vypadá dobře. Navíc studiu pomáhá doplňovat text obrázky, grafy, náčrtky, diagramy - to vše udělám rukou za zlomek času. Ano, nebude to tak dokonalé, ale to, jestli je náčrtek dokonalý mezi poznámkami nikoho nezajímá.
Porovnání.
Chcete-li vrcholovou, zážitkovou gastronomii, kde se jídlo na talíř dává pinzetou a používají se nejdražší ingredience, běžte k Pohlreichovi, nebo do podobného podniku.
Chcete-li se pořádně najíst, dosyta a nezničit rodinný rozpočet, navštivte podnik, kde se vaří stylem Babica.
Obojí má něco do sebe a volba je na každém z nás.
Mně velikost porcí v Café Imperial naprosto vyhovuje. Po hlavním chodu mám ještě místo na dezert a odcházím příjemně najedená. Jinde se najím a půlka porce zůstane na talíři - nechávám si ji zabalit s sebou a když odcházím, je mi těžko.
Podle mě je u nás problém v tom, že je tu málo ozbrojených občanů. Ozbrojují se tu jen takoví blázni a když se něco semele, tak se slušní lidé nemají jak bránit nebo pomoct a čekají jak jehňata na porážku 😔. Ale to je jen můj názor.
Řešení je takové zbraně prostě neprodávat. Vždyť k čemu je někomu samopal?! Mimochodem ty psychotesty jsou na nic.
Jaká je kvalita školství? Např. v cizích jazycích se žáci po maturitě jazykem skoro nedomluví, jazyková úroveň je v podstatě začátečnická, neodpovídá to více než 10 rokům výuky. Neznají ovšem ani jiné předměty, jen to není tak do očí bijící. Jak je možné, že požadavky na maturitu s matematiky by dříve zvládli spočítat lepší žáci z deváté třídy? Na některých předmětech to je patrné, nemám důvod se domnívat, že mizerná úroveň se netýká všech předmětů.
Jde o nastavení systému, ale samozřejmě tu má nemalý podíl i kvalita současných učitelů. Pokud děti ze škol moc neumí, tak to je i jejich dílo. Jsou jistě i zapálení pedagogové, kteří učit umí, baví je to, umí v dětech vzbudit zájem o předmět. Ti ale nezlepšují situaci ve školství stávkami, ale skutečnou poctivou prací a zájmem o obor. Kde jde někomu jen o peníze a výhody pro sebe, tak je to zcela špatně. Už jsem psal mnohokrát, počet učitelů by šlo podstatně zredukovat, výuku zvl. ve vyšších ročnících a sš mít zčásti přes počítač. Není třeba, aby nějakou přednášku o nějakém období v dějepise jeden učitel opakoval stejně žákům rok co rok. Stačilo by to nahrát jednou, opravdu kvalitního učitele a žáci by doma sledovali video, po něm museli absolvovat test, aby bylo jasné, že si to poslechli. Výklady se týkají i matematiky nebo technických předmětů. V matemati je potřebnější, aby žák uměl sám něco spočítat a ne jen sledovat, jak někdo počítá u tabule. Tím se tolik nenaučí.
Zvu vás na moje maturanty. Hodně z nich si dělá FCE a jejich úroveň je i C1 - tedy mají úroveň jako učitel angličtiny. Jediné, co se jim dá vytknout je ne vždy perfektní výslovnost ve smyslu intonace. Celá moje třída je úžasná. Jsou v té angličtině vážně moc moc dobří! Jsem na ně moc pyšná. Do stávky jdu pro ně. Kdybych jich měla ve třídě dvakrát tolik, úroveň hodin by šla rapidně dolů. Také si vážím práce nepedagogických pracovníků. Škrty, to je to poslední, co by školství u nás prospělo.
Podívejte se jaké učitelé nosí oblečení normální školní den - sekáč. Pozor, den otevřených dveří a třídní schůzky to není běžný den. Podívejte se na auta zaparkovaná u školy - výstava škodovek, ale je jich tam jen pár, protože většina jezdí MHD. A teď si uvědomte, že učitelé asi neberou tolik, jak vám servírují na internetu. Překvápko co?
Víte, na čem by se ušetřilo nejvíc? Na blbých nápadech ministerstva školství. Inkluze je dodnes nefunkční koncept a kolik to už stálo peněz a kolik peněz to ještě stát bude. Jestli to u nás někdy funkční koncept bude je ve hvězdách. Ale jako kdyby to nebylo málo, přijde další blbý nápad, opět úplně zbytečný a sice zrušit devátou třídu a přidat jí do střední školy. Bude to stát spoustu peněz, vytvoří se tím spoustu problémů a bude to vlastně úplně k ničemu. Tak jestli někdo chce ušetřit, začala bych ministerstvem školství, které produkuje blbé a zatraceně drahé nápady.
58
Sledujících
0
Sleduje
58
Sledujících
0
Sleduje
Pán autor zcela pomíjí fakt, že velká většina našich občanů si to pivo do kelímku na Staromáku nebo hamburger v Praze dát aby nezruinovala svůj rozpočet dát také nemůže. No a ani na dovolené v tuzemsku si moc vyskakovat po restauracích nemůže. Nemluvím tedy o Pražácích tam jsou výdělky jinde. Ano doba pokročila ale pro mnoho a troufám si říci většinu se v tomto směru mnoho nezměnilo. Buď hogo fogo dovolenou ale pak to musí ušetřit jinde nebo i na té dovolené musí prostě něco ušetřit tak aby si ji mohli dovolit. Stále jsme na druhé straně opony, dnes ne na železné ale na mzdové.
9 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já jen doplním, že při dnešní ceně piva si i Pražák rozmyslí jít do obyčejné hospody a radši si koupí pivo v Lidlu. Proč kupovat jídlo tam o pár korun dražší když ho můžu koupit tady o pár korun levnější.