Komu svou zálibou ublížil? Chodí do práce, daně platí, jeho osobní záliby jsou jeho věc. Na ta vystoupení se chodí lidi bavit. Se sexuálním nastavením to nemusí mít nic společného, nebo chcete tvrdit, že boxerky, vzpěračky to mají naopak? To, že se mi něco nelíbí, pro mě znamená, že na takové vystoupení nepůjdu, ale pokud neubližuje, nic mi po tom není. Je herec, tak hraje a si hraje. Pane Brzobohatý, držte se a nenechte si kazit den.
Do "zvláštních" škol, byly zařazovány děti s mentálním postižením. ADHD nemusí mít s mentální retardací nic společného. Stejně tak dítě, které ubližuje , ruší .... může být retardované - nestíhá = nudí se; nevychované; ale také mít jiné postižení, které mu objektivně brání v úspěšném vzdělávání. Na jedné straně je pravda, že je třeba se snažit, aby se děti mohly vzdělávat společně, na druhé je třeba si uvědomit, že společné vzdělávání může být kontraproduktivní. Učitel běžné ZŠ asi těžko zvládne při všech ostatních dětech naučit nevidomé Braillovo písmo, neslyšící znakový jazyk... a děti s mentální retardací jsou také kapitola sama pro sebe. V textu, který je součástí článku, se popisuje chování dítěte, které může trpět právě poruchou chování. Autorka článku se zde pozastavuje nad nepřijetím dětí s diagnózou společností. Má do značné míry pravdu, ale je třeba slyšet i druhou stranu - jestliže se někdo setkává s tím, jak je jeho dítěti opakovaně ubližováno dítětem "s papírem", jak všichni krčí rameny, že s tím nemohou nic dělat... je to nepochybně také frustrující. A, bohužel, školy mají opravdu jen velmi omezenou možnost nápravy. Mohou doporučovat, ale to je tak vše, pánem je rodič. Někdy rodič chce, rád by, ale ani zklidňující léky nezabírají a speciálky pro děti s poruchou chování nejsou na každém rohu. Dostat se s dítětem k psychologovi nebo psychiatrovi je běh na dlouhou trať. Na všechno léky prostě nejsou, docházka do ZŠ je povinná a věřte, že učitel to nějak zvládnout musí. Ale jak? Pomoc nedostane, jen "dobré" rady typu trpělivost, klid, vstřícnost a důslednost.
Prosím přestaňte už lhát o oblasti vzdělání. Píšete, že romské děti bývají automaticky zařazovány do praktických škol - TO JE LEŽ!!! Děti, které mají výukové problémy, musí projít odborným vyšetřením psychologa a speciálního pedagoga v pedagogicko-psychologické poradně. Pouze pokud má dítě opravdu intelekt snížený na úroveň lehké mentální retardace (LMR), je možné navrhnout zařazení dítěte do programu odpovídajícímu "praktické" škole ale rodiče s tím musí vyjádřit souhlas. V opačném případě může být dítě inkludováno v běžné ZŠ, ale i s tím musí rodič souhlasit (má právo na úlevy). Takto zařazené dítě dostává doporučení na dva roky. Pak musí být opět přezkoušeno, aby se předchozí diagnóza potvrdila. Pokud vyšetření, z jakéhokoliv důvodu neproběhne, doporučení přestává platit a dítě musí na běžnou ZŠ, respektive do běžného programu ZŠ. A za další dva roky znovu, a po dalších dvou letech zas..... Je pravda, že na "paragrafových" školách (to je to, čemu vy říkáte praktická), je menší počet žáků ve třídě, výuka je více individualizovaná. Díky tomu se stane, že se někdy podaří dítě, kde se na nižším výsledku testů podepsala sociální zanedbanost, dotáhnout k tomu, že si polepší z diagnózy LMR na úroveň "hraniční". V tu chvíli musí zpět na běžnou ZŠ - bez ohledu na to, v jakém je ročníku, jak dlouho paragrafovou školu navštěvoval. Výsledkem je, logicky, opětovný propad (ale to už se nesleduje, je zpět na ZŠ, zatleskáme si a všichni jsme na sebe pyšní, bez ohledu na to, jak se v tom dítě plácá). Tyto podmínky jsou platné pro všechny děti, bez ohledu na etnickou příslušnost.
Není to dobré, ale kdyby se před x lety provedl podobný zásah v severní Korei, měl by dnes svět o problém míň. Jaderný arsenál v rukách fanatiků pro něž smrt znamená ráj se 40 pannami na polštáři je pro ty, kteří si cení života, noční můra. Asi jsou chvíle, kdy se "dobré" řešení hledá hůř, než pověstná jehla v seně. Bohužel.
Autore, prosím, doučte se učivo o podmětu a přísudku: "....otec byl slavný básník a proletář. Ten se, když mu byly pouhé dva roky sbalil......" - pokud to dobře čtu, otci byly dva roky, když se sbalil (se svou družkou - čipera jeden!!!) Tento jev, kdy si neohlídáte shodu a vzniká Vám patvar, se opakuje i v dalším textu. Nejsem z těch, kteří přispěvatele kritizují za chyby, důležitý je obsah, ale zdrojový text je něco jiného.
Nevěřím! Putin, ten statečný, spravedlivý, ten mužný, hrdinný, ten ochránce celého světa a zejména Ukrajiny, Pobaltí, střední Evropy a vůbec "vsjego mira" před nacismem, prohnilým západem a dekadencí, že by se bál dýky? Ta ubohá damascénská ocel by přeci vůbec jeho trénovanou hruď neprorazila. Novinky tohle je jasný fake.
Některé jejich písničky mám moc ráda, jen potřebuju přestávky. Janův projev mi přišel takový "přeslazený", takže jsem je poslouchala, a pak si musela dát pauzu, abych "nedostala cukrovku". No a pak zase Proužek a další. František byl jiný, u něj jsem ty přesladké pocity neměla, Kočovné herce si poslechnu kdykoliv ráda. A srdcovka je Spirituál kvintet, ať už s Nedvědy nebo bez.
Na jedné straně Solženicyn popsal hrůzu Souostroví Gulag, na druhé straně byl velkým podporovatelem Velkého Ruska, protižidovský, protiukrajinský, prostě russáctví bylo i v něm. Sám byl produktem svého souostroví Gulag, sám své dílo "nepochopil", Rusko nade vše. To mi přijde opravdu hrozivé. Jak může někdo popsat hrůzu, odsoudit ji, ale vzápětí ji sám, svým způsobem, obhajovat, propagovat, prosazovat. Jak se dá vůbec někdy důvěřovat někomu s takovou povahou a na mě to působí jako povaha "národní". Ostatně je to vidět i ve sportu - nevadí jakým podvodem, hlavně vyhrát - viz dopingové skandály.
Dodávám, že prakticky úplně (2 * 1 hodina na celém II. stupni) se vypařily pracovky. Já vím, robotizace... ale aby si při sestavování robotka nevypíchli oko šroubovákem. Nějak se zapomíná, že ty packy jsou s tím rozvojem intelektu propojený. Tak jsme odbourali vázané písmo i manuální rozvoj, na každou blbost budeme potřebovat specialistu řemeslníka....ale kde ho mezi těmi ohrábly vzít?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Hezká slova, ale k A je třeba dodat B. Pokud je dítě z podporující rodiny, je šance nejen, že udělá přijímačky na školu, ale také, že na ni nastoupí a že ji dokončí. Dítě z rodiny stylu "kašlem na to" sice můžete nějakou administrativní cestou protlačit, ale, vzhledem k charakteru rodiny, je bohužel málo pravděpodobné, že to dítko dotáhne do úspěšného konce. Promiňte, ale opravdu už mě zlobí to, jak jsou podporující rodiny pomalu označovány za viníka neúspěchu dětí z nepodporujících rodin.
1 odpověď