Upřímně doufám, že tento článek je ironie, protože jinak jej mohu považovat pouze za výplod hloupého člověka. Babička je překrásně napsané, pro nás Čechy zcela zásadní, literární dílo, zachycení momentu v čase, který již pominul. To, že se tehdy vnímali jinak a jinak se chovali je snad normální. Náboženství bylo živou věcí a to, že k němu děti byly vychovávané, nebylo žádné vymývání mozků, ale snaha o to, aby žily podle pravidel a zvyklostí, které byly považovány za důležité a pravdivé. Mezigenerační vztahy byly také jiné, je holý nesmysl porovnávat tehdejší situaci v chaloupce, kde se makalo od rána do večera, s dnešním možný soužitím mladých a starých. Nakonec: ani babička ani nikdo jiný v knize není svatý. Jsou to lidé. A už jen fakt, že Magdalena Novotná byla svou (pravděpodobně nevlastní) vnučkou tolik milována, je nejlepším svědectvím o tom, jaká byla dobrá babička.
1. Už dávno se neučí podle osnov. 2. Ten s vypíchnutým okem byl Václav I., ne Václav II. 3. I kdyby něco bylo "nepotřebného", berte to tak, že si děti cvičí paměť. Já taky nepoužívám NIC z toho, co jsem se musela učit v chemii a stejně si myslím, že je dobře, že jsem nějaké informace o ní dostala. 4. Pokud budou z prvního stupně vlastivědy znát alespoň jména Přemyslovců, budou mít mnohem jednodušší práci chápat kontext historie a jejich činů v sedmé třídě, až na ně zase narazí. V článku se jedná o první stupeň, kde memorování je VHODNÉ. Diskutovat pak můžou na druhém stupni. Tam to má být o souvislostech. 5. Jestli beru padesát tisíc korun, prosím, řekněte mi, kdo mi schovává těch 16, co mi zjevně každý měsíc chybí. 6. Nepochybuji o tom, že existují špatné učitelky, které už nikdy nic jinak, než když začínaly před lety učit nebudou. Ale představte si, že je nás dost a dost, kteří zapojujeme do výuky dějepisu nejen výklad a prezentace, ale také různé aplikace, vyrábíme hry, zadáváme samostatné projekty (ne jen referáty) atd. Ale ono je jednodušší všechny hodit do jednoho pytle, přivázat k němu kámen a hodit ho do řeky, že? Z celého článku mám hlavně pocit, že dcera pana Martínka chtěla po tatínkovi, aby se s ní něco doučil, a on chtěl zrovna dělat něco jiného. Jako učitelka musím říct, že NAPROSTÁ VĚTŠINA rodičů je zcela v klidu. Děti podporují, se školou komunikují, jsou slušní a já jsem za ně hrozně vděčná. A pak jsou rodiče typu pan Martínek, který umí psát články o ničem a ještě v nich mít faktické chyby. (Mimochodem, byl za učitelkou?) Pěkný den přeji všem
Já se moc omlouvám, ale bohužel musím konstatoval, že slohová úroveň tohoto článku je opravdu, opravdu nízká. Nenapadám ničí gramatiku či snad překlepy, ale ten sloh... aj aj aj.....
A je skutečně tak těžké
(Když já prostě kliknu na jakýkoliv článek o Romanovcích..... moje chyba 😄 )
Lidé si musí přestat myslet, že každé dětské zklamání je nepřekonatelné trauma, to za prvé. Já jsem v první třídě nedostala po ušmudlanou stránku razítko slona. Oplakala jsem to. A příště už jsem si při psaní dávala větší pozor.
K samotnému hodnocení bych řekla, že přechod na slovní formu je zbytečný a do budoucna pro žáky medvědí služba. Že vám známka nic neříká, ačkoliv celé generace jsme z ní to hlavní chápali? Že byste chtěli vědět víc a konkrétně? Vždyť v dnešní době rodiče nejsou limitování v kontaktu s pedagogy na dvě třídní schůzky za rok! Většina učitelů nabízí pravidelné konzultační hodiny (věc dříve mně známá jen z vysoké školy) každý týden. A ještě jednodušší je spojit se s učiteli telefonicky. Jako třídní učitelka dávám všem rodičům své soukromé číslo na začátku roku (a ostatním žákům na požádání), takže jsem kdykoliv k zastižení (Pravda, hovor ve 23:06 už jsem nevzala). Pokud chce rodič detaily, není nic jednodušší než zavolat nebo napsat email. A můžete si povídat třeba hodinu.
Dobrý den, abych zareagovala na dotaz, jaké "turbulentní změny" například nastávají: Jedna z posledních věcí, nad kterými jsem strávila několik celých večerů, bylo nové rozhodnutí, že předmět informatika bude nadále učit především programování. Učitelé VŠECH ostatních předmětů kromě výchov museli do svých vlastních předmětů povinně zahrnout výuku práce ve Wordu, Powerpointu, Excellu a mnoho dalších věcí, které předtím pokrývala informatika. Kromě kompletního přepsání plánů teď bolestně bojujeme s tím, že na probrání látky máme díky tomuto rozhodnutí ještě méně hodin, než předtím. Další "zemětřesení", kdy jsme se učili a měnili vše za pochodu byla distanční výuka, následně hromadné začleňování uprchlíků atd. Mnoho nařízení a změn se vůbec do vědomí běžné veřejnosti nedostane, ale věště, že je to otázka téměř každého měsíce.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jinými slovy: "Já jsem to sice nezažil, ale dovolte mi říci vám, jaké bylo vaše dětství. Blbé. Ne, vůbec nic si z toho nepamatuji, ale stejně to vím lépe, než vy."
1 odpověď