Středoškolska profesorka, PhDr.
Myslím, že zvysovani platu stejným dílem všem zamestancum, tedy i učitelům, je nespravedlive. Nerozumím tomu, že je obtížné odllsovat lepšího a méně vykonneho pracovníka. Ovšem je to práce, ale výsledek by byl prospěšný vsem. Karierni rád v ucitelske profesi by byl dobrý, motivační pro schopné učitele.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Internet, offline Kiwix nebo chatbot jsou dnes zcela dostačující pro výuku základního teoretického přehledu neboli základního vzdělání. Minimálně u čistě popisných věd. U technických věd je to složitější zejména u praxe. Podobně u odborností spojených s praxí. Tam je lepší vedení a dohled odborníka tutora. Efektivním soukromým doučováním lze nabýt základního i středoškolského vzdělání v řádu vyšších měsíců. To hovoří za vše. Trávit 20 let ve školách je dnes už přežitek.
Zapomněl jste na etickou vychovu, byť dobrým člověkem je také úkol školy.
Ano, je to záhada. Již před stoletími ve svém díle "Umění milovat" píše Publius Ovidius Násó - ... ta jež ctnostnému bála se oddat, tomu, kdo mnohem je horší, lhostejně v náruč jde.
Skvělé čtení, rady hochum i divkam, jak uspět v milostnem vztahu, jsem kdysi probírala v hodinach literatury. Doporučuji.
Osobně si myslím, že jde o úhel pohledu. Jako bývalý kantor jsem prožívala těžkosti profese minulém rezimu, dnes učitel má také problémy všeho druhu. ALE opravdu dík za tuto nabytou svobodu, ničím ji nelze nahradit. Umoznila mi realizaci mých zájmu. Naštěstí jsem měla kolem sebe zázemí, které mi to umožnilo.
Středoškolska profesorka, PhDr.
1
Sledujících
3
Sleduje
Středoškolska profesorka, PhDr.
1
Sledujících
3
Sleduje
Jsem přesvědčena, že schopné a ambiciozni děti a patrně i jejich rodiče si známky přejí. Jsou přesnější než vagni slovní hodnocení s mnoha konotacemi. To by třeba mohlo známku doplnit.