Taky si myslím, že to nebude tak jásavé. Na druhou stranu, je to malé auto a baterie není velká, takže těch cca 300 km u větší baterie a opatrné jízdy by mohlo být reálných, zejména při městském rekuperování.
Ale bourat bych v tom nechtěl, to auto bude mít cca 1-1,5 tuny, ale materiálově bude ošizeno na kost, takže hrozí, že první větší bouračka bude totálka (ale jako fakt totálka), protože hybnost, to je svinstvo.. 😃
Větší vozy BYD mají 5 hvězdiček NCAP, tedy jen fabulujete a nic na kost tam ošizeno není evidentně.
Zrovna nedávno psali o těch levnějších sodíkových bateriích. Že není kloudně odzkoušená trvanlivost. Prima, že je to docela levné - ale aby se to po třech, pěti letech sakramentsky neprodražilo. Jako kdeco levného z asijské tržnice. Nebo prostě počítat s tím, že za nějaký čas budu tahat dalších 250 na nové, zas nějaký čas funkční...
Google říká životnost 5000 cyklů. Tedy odhadem 5000x300km= 1,5 milionu kilometrů.
Měnění baterie po třech letech je hospodský kec a rezervován jen pro ty nejhloupější odpůrce EV.
I kdyby to byla půlka, tak 750 tisíc km. A to nebude ta baterie mrtvá, ale stále mít nad 60% kapacity.
A na sodíkových bateriích se pracuje od roku 1970, tedy že by nebyla vyzkoušena jejich životnost bych se velice divil.
No já v tom mám jasno! Nevěřím komoušům a těm z číny už vůbec né! Nechápu jak po Covidu může téhle zemi ještě někdo věřit! A nesvěřím jim své zdraví na silnici, stačí to stávající riziko...
Navíc radši podpořím evropský průmysl koupí evropského vozu, nikoliv podporovat cizáky, jen proto že jsou levnější...
Evropské auto neexistuje. Každé auto obsahuje díly vyrobené v Číně a je vyrobené ze vzácných kovů, které ovládá Čína a pak do toho čerpáte palivo z diktaturské Arábie, Ruska nebo Iránu.
Do dnes si dobře pamatuji, jak automobilky v UK zavírali, protože za kovidu neměli díly z Číny.
Toto není levné EV. Levné EV teprve přijdou s nástupem sodíkových baterií, které mají cenu o 30% nižší, než dnešní lithiové.
A pokud člověk žije ve městě a dojíždí za prací autem, pak je něco velice, ale velice špatně.
A opravdu levné EV do města se v Číně prodává již dnes za 100 tisíc Kč, ale je to malé prdítko.
Článek je nesmysl. Rodičovská dovolená není žádný příspěvek. Je to neplacené volno v práci až do 4 let věku. Rodičovský příspěvek je naopak finanční dávka a může se při ní chodit do práce, pokud si v době zaměstnání seženete hlídání. Příspěvek mám psaný na sebe a celou dobu chodím do práce na poloviční úvazek, protože manželka je v domácnosti. Rodičovskou dovolenou jsme tak ani nevyužili, pouze mateřskou.
Za druhé je tu příliš breku od diskutujících a absurdní uvažování.
Vy jste teda dáreček. Plný nenávisti ke stáří. Nebojte, dočkáte se, čas měří všem stejně.
Ano to máte pravdu. Když mě minulý týden v autobusu okřikla zapšklá babizna, že mi roční mimino si dovolí zabrečet a kroutila u toho hlavou, tak bych si raději uřízl ruku, než jí platit na důchod.
Ale prachy od mladých jí nevadí babizně.
Pokud jde 10x tolik na starý lidi, než se investuje do mladých, pak je to hrozně špatně. Proč se přídavky na dítě, nebo rodičovská nebo sleva na dani na dítě taky 5x nezvýšila o desítky procent za 18 měsíců, jako důchody?
Starý měli 50 let si na důchod našetřit. Mladí ne.
Aerodynamické auto je dobrá cesta k minimální spotřebě. Pokud se fotovoltaika dostana na větší účinnost tak super. Dnešní rozežrané velké SUV pro snoby cesta do pekel.
Jsem rád, že alespoň jeden příspěvek v celé diskuzi dává smysl.
Ale pšt. Automobilky chtějí prodávat velká SUV, protože na nich mají velké marže. Nechtějí prodávat malá, úsporná a ekologicky vyrobená auta. Potřebují dojit ovečky.
Ale na jedno preci jen zapomeli . Na vetrnik . To kdyz dlouhodobe nebude svitit slunce ,tak z kufru auta vyjede vetrnik a auto bude dobijet na proudeni vetru . Potom uz to bude uuuplne bez chyby
Větrník by měl silný odpor vzduchu. A to u auta s nejlepší aerodynamikou na trhu by nebylo žádoucí. Pak by jste nemohl jet většinu času po rovině a z kopce jen setrvačností, jak toto auto umí.
To je zajímavé, v Itálii jsem párkrát byl a nějak mi nepřišlo, že tam svítí slunce 365dní v roce. Ale možná to byla jiná Itálie než ta, o které se vyjadřuje Vaše firma :D
Ale třeba to víte lépe, než daná firma testující dané auto roky v reálném provozu 😄. Další pan chytrý čecháček blafající z hospody.
To je zajímavé, v Itálii jsem párkrát byl a nějak mi nepřišlo, že tam svítí slunce 365dní v roce. Ale možná to byla jiná Itálie než ta, o které se vyjadřuje Vaše firma :D
Ano slunce svítí 365 dní v roce během dne. Jinak by byla tma 24 hodin denně. Slunce svítí i pod mrakem pane chytrý. Na Filipínách jsem se spálil za dvě hodiny na pláži a bylo kompletně zataženo.
Ano mě se líbí. Pořád hezčí, než 95% aut, co jezdily na silnicích 30 let zpátky. A taky jsme žili a jak lidi na ně stáli fronty.
Toto auto je navíc do posledního šroubku postavené s ohledem na efektivitu a aerodynamiku. Stačí ho rozjet na cílovou rychlost a vypnout motor. Pak jede dlouhé kilometry jen setrvačností prakticky bez zpomalení.
A příští rok jdou na trh další modely se solárními panely, které budou vypadat, jako regulérní malé vozy dnes na silnicích i s podobnou cenovkou. Jen nebudou tak high-tech jako toto vozítko.
To je terno za hodinu nabiju na 10 km jízdy..... Za celý den tedy nějakých 60 km, protože vačer a ráno to bude nabíjet mizerně... Za 10 let nabiju na 219 000 km jízdy. Když počítám stejný nájezd z naftou, jsem na 657000 Kč. To je devíti a z ceny auta.... Efektivita je na bodu mrazu...
Kdyby byla využita celá energie při max. svitu (1348,3 W/m2) což je u FW panelů utopie, tak za hodinu získám tak 5-6 kWh a možná to začne dávat smysl. Ale to uvedené auto je úplný nesmysl co si koupí jen bohatý fanda..
No vidíte, já dojíždím do práce 3 km a 15 km na nákupy, k vlaku apod. Být ve Středozemí, tak nemusím nabíjet celý rok. Naopak bych přebytek prodával do sítě či napájel dům.
Pokud opravdu jezdíte nad 60km každý den, pak vás lituji. Trávit život v autě bych nechtěl.
Vynásobte těch 60km 60 miliony aut a zjistíte, že by to nejspíše nahradilo všechny uhelné elektrárny.
Ano bohatý fanda si to koupí a zaplatí vývoj masové výroby, aby to pak mohli koupit i troubové, co vždy u každé nové technologie prohlašují, že se to nikdy neujme a zůstaneme u koňských povozů navždy.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Být to USA, tak je to za měsíc revidováno dolů na -1% růst. Aneb už tak lživá data ještě revidujeme dolů, až to zmizí z titulků novin.