Jasně. Mají to dělat zadarmo a nechat na sebe plivat 🙂 Milá stoko. "Mlčeti zlato" 🙂
A to, že Jurečka řekl, že pokud by na to ústavní soud nešáhnul, vůbec by to neřešili, je lež kde? Kdyby na to soud nesáhnul, nesáhla by na to ani vláda..... kde je prosím lež?
Všechny ostatní věty jsou již interpretace novinářů, jež se snaží hledat senzaci a kteří tam vložilo slovo "musí" atd... přečtěte si to pozorně....
Za mě jsou platy vrcholných politiků směšné. Kdekoli v soukromé sféře to má vyšší manažer též a více.... je tam pěkně v klidu... zašitej v nějaké akciovce.... 🙂
Jestli si někdo myslíte, že to je fajn, nikdo vám nebrání a utíkejte dělat politiku také. 🙂 Tak jak plivete vy, budou plivat na vás vaši nynější kámoši a soukmenovci :-)
Vážený pane Přibyl, znám spoustu ředitelů z průmyslových podniků. Velká většina z nich je platově hodně pod platy poslanců a to mají výrazně vyšší zodpovědnost. Zejména oblast Vysočiny na Moravsko slezského a Zlínského kraje tak tam jsou platy těchto manažerů na úrovni 60 - 80 tis. Kč To že ty platy jsou vyšší např. v ČEZ, SŽDC apod to je pravda - ale tam sedí kamarádi kamarádů.
Důchodová reforma má být připravená důkladně, včetně všech dopadů a analýz. Pokud se bude prodlužovat věk, tak by chtělo analýzu zdravotních dopadů včetně dopadů na možnost růstu sociálních dávek (obtížně zaměstnavatelní starší lidé po 60), růstu invalidních důchodů (poměrně dost mladých hned po škole zůstavá v invalidních důchodech z psychických důvodů, atd). Toto by se mělo předložit všem - tj. odborníkům, opozici a ti by na základě toho měli udělat návrh reformy. Včetně studie populačních křivek v dalších letech. Pokud 5K trvá na tom, že má správné řešení, ať předloží analýzy, které je MPSV schopné udělat (nebo správně již měly být před návrhem udělány a má je k dispozici), včetně dopadů do dalších oblastí. A mělo by se to udělat tak, aby se toto hned po volbách hned neměnilo.
Pokud premiér a další tvrdí, že si stejně prohlasují tento návrh, tak se opozici nedivím, že nevidí perspektivu v jednání, kór když nejsou schopni dodat podložené podklady a studie.
To co pán vykládá bych pochopil, kdyby rozdíly byly v jednotkách procent - do plusu či minusu. Zatímco jsou rozdíly v desítkách procent - pokud dodavatel dodává za plus mínus podobnou cenu, tak jediný rozdíl musí být v maržích. Zisk se pak optimalizuje s nadnárodní společností, aby daně byly minimální. .Pokud jde o náklady - rostly určitě v absolutní hodnotě stejně.
Po tom co tato vláda nepodporuje průmysl a zemědělství, spíše jejich situaci ještě zhoršují. Tak ve volbách vyhraje někdo jiný. To je demokracie. Nikdy bych se jako P. Mitrofanov nedopustil hanobení politiků, ať jsou z jakékoliv strany. Právě díky takovýmto názorům je to tady vyostřené. Situace je nyní taková že je otázkou koho vůbec volit. Ani 5K ani ANO, natož SPD. Takže řada lidí volit nepůjde , to je jediný důsledek.
Pobavilo mne, že pod odpracování 45 se při předčasném důchodu výpočet zkrátí jen na polovinu. Tzn. Kdo dostuduje střední školu v 18 či 19 když odejde do důchodu v 63, 64 letech jen polovinu reálného výpočtu??? Tak ať rovnou řeknou, že na důchod bude nutných odpracovat min. 45 či 50 let. Kdo má šanci se tohoto dožít ve zdraví??
Místo toho, aby se podpořila porodnost a řešení bytové otázky pro mladé rodiny, tak se vymýšlí blbosti, které stejně za 20 let budou někde jinde (zejména díky současné porodnosti a generaci Husákových dětí).
Strana už druhou šanci nedostane,. To že se jí povedlo se zvednout po tom co vypadla ze sněmovny, neznamená že se to povede podruhé a navíc za pár měsíců. Pokud se povede Stanjurovi zadnit víno, tak se od ní odkloní nejen důchodci, vinaři, zemědělci a další. Pokud neopustí SPOLU, tak skončí hůře než ČSSD.
V případě že je tu "monopol" řetězců - je nutné toto nastavit + dělat kontroly UOHS. Není možné, aby si řetězec vynucoval např. u jablek výkupní cenu 3 Kč/kg - rozhodně to není zásah do podníkání a zásah do trhu - když se dá zákonem např. max. marže na pečivo do výše 50% nakupované ceny - je to horní strop. Stále je tu možnost udělat z nějakého výrobku "akční" cenu, že se marže dá nulová, či někdy i záporná a celkově se to vybalancuje jinde. Nemusí obyčejný rohlík stát ve všech obchodech 2,90. Ale rozhodně by se nestalo, že rohlík bude mít nákupní cenu 1 Kč a bude jej prodávat za 5 Kč. (je jasné, že se musí zohlednit "riziko", že ne všechno se prodá či se něco zkazí - ale to vše se dá odhadnout. Dotace jsou bohužel zlo, které to tu také likviduje. Mimo ČR jsou výrazně vyšší a dováží sem zboží za dumpingové ceny. Zde sice dotace seberou agrobaronům, kteří zásobují trh z 90% (ale pak jsou nekonkurenceschopni), dostanou je malí zemědělci (nemají možnost automatizace, tudíž jsou dražší) a také jsou cenově nekonkurenceschpní dumpingovým cenám. Já nakupuji přímo u malých zemědělců, takže od nich vím, jak se s nimi zachází. Pečivo - pokud si mám zvolit zaplatit 400 Kč/na den či 100Kč/den - jdu koupit do řetězce než do malé soukromé pekárny. Bohužel to kradení je tady nastavené již od 90 let, kdy se nastavovaly mantinely. A polkitici nemají "koule" jim toto zatrhnout.
To jsem tam nepsal - zde by bylo ideální uzákonit max. marže. Jen jsem konstatoval, že náklady rostou všem a nejvíce z důvodu energií. Pokud má řetězec marži např. na zelenině přes 200% či na něčem jiném ve více jak desítkách % je to "sviňárna". Proto je asi jediná cesta definovat max. marže na určité typy výrobků.
Pokud se energie projevují na nákladech zhruba z 20 - 40%, tak se toto muselo očekávat. Bohužel náklady na energie mají zemědělci, potravináři, překupnící ve velkoskladech i prodejci. (kdo využívá chladící techniku - tj, mlékárny, masokombináty - jsou obvykle v síti VN - kde cena regulované složky vzroste o 100% - tzn náklady na energii porostou ca o 20 - 25% podle nasmlouvaných cen) Navíc každý z nich dá do nákladů navýšení mezd. + to další co bude přinášet "balíček". Takže je docela s podivem, že se odhad zvednutí cen pohybuje v rozmezí 5-10%. Pak by stačilo zákonem definovat max. velikost marže pro určité typy výrobků.
Pokud vezmete energie - ty se škol týkají také - takže pokud se zdraží energie pro školy ca o 10%., tak provedené navýšení rozpočtu (beru to sumačně) - nepokryje ani ten nárůst energií.
Pokud se navíc mají ještě snižovat úvazky nepedagogických pracovníků a počty hodin na třídu, tak jde jednoznačně o zhoršení poskytované kvality vyučování (už jen u praktické výuky nyní např. 3 skupiny ze 30 studentů po 10 studentech na 2 skupiny po 15 studentech - ponesehorší riziko úrazu, zhoršení bezpečnosti práce atd. )
Týká se to i družin u I. stupně, školních jídelen. Kolika rodičům se bude líbit že např. žák 2. třídy nebude mít místo v družině a ani nebude mít zajištěný oběd v jídelně??? O toto zde jde primárně!!!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Platy ústavnim činitelům se vypočítávají na základě zákona z roku 2015 a to z predloňské průměrné mzdy. Když se zmrazí (již bylo), tak mezirocne potom můžou vzrust o to víc. Na základě automatu v zákoně by, i s ohledem na předchozí mrazení, měly vzrust o cca 14%. No a koalice chce růst "jen" o necelých 7%, opozice pak chce další mrazení. Proto ty tanečky. Dle mého názoru je oboje špatně, kdy spíše by bylo vhodné upravit parametry výpočtu tak, aby takové handrkovani nebylo.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano to vím, kritizují, že pokud je vymlouvání na čas, mohli to začít řešit v červnu.