Když je přejezd dvou a vicekolejný tak ne. Jde vypnout zabezpečení jen pro jednu kolej (na které se pracuje), takže to vypadá jako by přejezd normální fungoval. Jen to někdo musí znovu zapnout, než na kolej po opravě znovu pustí vlaky. A to se tady nestalo.
Nevím, proč rozvíjíte své nepodložené úvahy.
Svícení LBS ("bílého světla") je podmíněno:
Takže si zkuste něco o přejezdech zjistit nejprve vy.
Klasicky systém úspor, stejně jako zmizeli výpravčí, zmizelo také spousta “zbytečných” pozic. V tak důležité funkci, musí být minimálně dvouurovnove, lépe tři úrovnove jištění = osoba A má něco udělat, osoba B ideálně v jiné kanceláři / lokalitě kontroluje zapojeni, terénní jednotka na místě provádí fyzický průzkum a potvrzuje , jinak tam vlaky/ auta nepustim , špatně nastavené procesy za které muselo zaplatít 7 lidských životu a hádejte , nic se nezmění, protože jsme proste na Východě a ne ve Švýcarsku :-(
Jenže tady ten výpravčí byl a přesto pustil vlak tam, kam neměl (čímž neříkám, že to byla chyba výpravčího!!!)
Naopak, kdyby tam byla dálkovina, tak traťový dispečer (= výpravčí pro X stanic v úseku od Bž do Fň) vidí, že přejezd je v částečné výluce a vlak by tam nepustil.
"A já jsem tady nejméně 2x psal, že signalizace na přejezdu normálně fungovala. "
Což se ovšem dá napsat/platí to i o přejezdu, kde je pozitivka dočasně vypnuta - už proto, že mnohé ji (z důvodů, které snad vám vysvětlovat nemusím, když jste tak technicky zdatný) vůbec nemají.
Při jakési nehodě se řidič autobusu bránil tím, že blikala pozitivka, načež se zjistilo, že na tom přejezdu pozitivka není zapojená 🙂, protože ten přejezd byl v obvodu stanice.
Signalizace signalizovala "volno" - blikalo bílé světlo. Ten autobus se rozjížděl, protože předtím stál jako druhý v pořadí u spuštěných závor. Závory se zvedly a začalo blikat bílé světlo. Takže vlak tam opravdu normální člověk nečeká.
Mimochodem ten vlak přijel rychlostí 120km/h ze zatáčky. Údajně je tam rozhled na nějakých 100 metrů , takže máte jako řidič na reakci nějaké 3 sekundy. Za tu dobu autobus opravdu z přejezdu nedostanete, to není osobní auto.
Pokud byl přejezd ve výluce, tak bílá nebliká.
Vy asi nejste úplně technicky zdatný, viďte?
Pokud zabezpečovací zařízení zabezpečení funguje u dvoukolejného přejezdu pro jednu kolej a pro druhou kolej je vypnuté, tak bílé světlo, červená světla i závory reagují jen na tu jednu kolej (zapnutou). Takže když po druhé koleji (vypnuté) pojede vlak, bude blikat pořád bílé světlo. Už chápete?
Když zastrčíte výlukovou zásuvku, tak pozitivka přestane blikat, protože přejezd ztratil dohled nad některou částí koleje.
Chápete?
Do hradlového PAB to udělat dost dobře nejde, nehledě na to, že si neumím představit proces schvalování takovéhoto zásadního zásahu do cca 70 - 80 let starého zařízení, které se rozsype, jen když se na něj křivě podíváte.
A už asi počtvrté vám říkám, že i kdyby tam byl AB, tak by se to taky nechovalo podle vašich představ, protože přejezd nebyl V PORUŠE (která se už do TZZ přenést umí), ale v částečné výluce. A tam je to bohužel závislé na lidském činiteli.
Ono je (pro odborníka) těžké se v tom laicky napsaném článku vůbec zorientovat.
Jaký dispečer?
Výluku koleje domlouvají výpravčí sousedních stanic (co je "nad tím" teď není důležité, protože závěrečné slovo mají oni). Při ukončení výluky by jim návěstní mistr měl dát zprávu, že všechna zabezpečovací zařízení jsou zapnuta, traťmistr by měl oznámit sjízdnost koleje atd.
Takže: měl výpravčí zprávu od návěstního mistra, že je vše zapnuto? Ano / Ne. Pokud ano, jde to za zabezpečovákama. Pokud ne, jde to za výpravčím. Já tam (na výkonné úrovni) žádného dispečera opravdu nevidím. Nebo jestli si pod tím dispečerem mám představit OZOVa...
Byla to chyba zabezpečovačky, že rozsvítila zelenou na nezabezpečené trati.
TRAŤ zabezpečená byla (jiný vlak tam nevjel, výhybky postavené správně, odvraty zajíštěny, protisměrné jízdy vyloučeny,...).
A i když do PAB se TZZ nevazbí, tak i kdyby tam byl AB, tak by opět neměl důvod rozsvítit červenou, protože V PORUŠE ten přejezd nebyl.
Takže žádná chyba zabezpečovačky...
A proč by ji neměl dostat, když traťový oddíl za stanicí byl volný?
Železnici vůbec nerozumíte, ale rozdáváte rady všem okolo.
Podle fotek tam ani není AB, a i kdyby tam byl a byla už zřízená vazba od přejezdu (což se taky dodělává až v posledních létech, klasicky AB na PZZ vázaný není), tak by na posledním návěstidle stejně svítilo Volno, protože přejezd nebyl V PORUŠE, ale byl částečně vypnutý z činnosti, ovšem jinak funkční.
No Uničovku neznám o té jsem nemluvil - no aspoň vím že na pytel to není jen u nás, ale možná je to šude kde není jen rovina a ideální podmínky - sakra to už moc v naši vlasti nezbývá míst na mapě
Na Uničovce byl problém PRÁVĚ V TOM, že tam je rovina a podmínky pro šíření vln až moc ideální, takže se vlak občas chytnul na tu BTSku, na kterou se chytnout neměl. To ještě problém není, problém byl v tom, že z té špatné BTSky už nebylo možno handoverovat na další správnou.
No kvůli tomu, že tam právě ETCS nebyl a měl být. Jenže byli s jeho instalací pozadu. Navíc byl údajně vypnutý v celé trati, právě kvůli občasným bezdůvodným zastavení vlaku, což nedělalo dobrou reklamu rychlovlaku, který si Španělé vyvinuli sami a počítali s jeho prodeji do zahraničí. Takže tam byli i politické tlaky. V každém případě bych neřekl že jim zavádění ETCS šlo bez problémů.
Tam bylo to ETCS blbě naprojektované: skončilo na (dočasném) konci VRT, aniž by hlídalo, že se z úseku vyjede rychlostí dovolenou v následujícím (obloukovitém) úseku.
Úplně stačilo dát metr před koncem úseku ETCS rychlostník "80", ETCS by si ještě ohlídalo snížení rychlosti a pak mohlo být klidně vypnuto.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nerozvíjím jen teorie. Když se ta nehoda stala, bylo u toho i video kde jsou vidět blikající bílá světla na přejezdu.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nevím, na jaké video jste koukal, ale na videu, co jsem viděl já, třeba zde:
Odkaz 1
je hned několikrát (0:09, 0:18, 0:22) vidět, že blikají ČERVENÁ světla.
Ale nic si z toho nedělejte, lidská paměť je ošidná a pamatuje si jen to, co si pamatovat chce 🙂