ETCS není bezpečnější, než náš národní zabezpečovač. Tvrdit, že náš zabezpečovač je horší, jen proto že se stala nehoda na trati, kde byl kvůli rekonstrukci dočasně odpojen je holá demagogie.
Jenže on žádný "náš národní zabezpečovač" neexistuje. Když na LS mačkáte, tak jedete furt pryč. To není žádný zabezpečovač.
Chcete nehody na kódovaných tratích?
Vranovice (cca 1995, projetí stůj, hromada), Vaňov (cca 2005, infarkt, do odbočky 100, rozpáraná 971.005?), odb. Odra (cca 2005, projetí Stůj, vyvalený šturc), Hoštejn - Krasíkov (konec 80. let, projetí stůj, fíra mrtvej),....... a mnoho dalších.
Navíc musí přes mobilní část ETCS jet vlak (pokud ho má) i pokud jím není trať vybavena. Strojvedoucí samozřejmě musí mít na ETCS zkoušky.
Mimo vybavenou trať je mu mobilka k ničemu. Pokud po cestě najede na vybavenou trať, tak ETCS samozřejmě zapíná už ve výchozí stanici. Ale pokud celou šichtu pojede mimo vybavené tratě, tak je to pouze otázka předpisu, nikoliv techniky.
Takže podle vás se obávám oprávněně, že ETCS nezábrání srážce vlaku s vozidlem, jehož řidič přehlédne světelné a přeslechne zvukové zabezpečovací zařízení na železničním přejezdu.
Stejně se můžete obávat, že ETCS nezastaví před spadlou trolejí, podemletou tratí či létajícím talířem dosedlým do kolejiště, ani nezabrání tomu, aby vlak řídil opilý strojvedoucí.
Je tak těžké pochopit, že ETCS slouží k něčemu jinému?
Když si zlomíte nohu, tak jdete k zubaři? Doktor jako doktor, ne?
A když nechcete mít děti, tak partnerce dáváte acylpyrin? Prášek jako prášek...
"Pro všechny, kteří rádi cestují vlakem, je jistě dobrá zpráva, že moderní bezpečnostní systém ETCS začne hlídat první tratě." Cestující se jistě těší na ty hodiny zpoždění, protože zabezpečovač ne vždy funguje tak jak má 😄
Moderní bezpečnostní systém ETCS začal hlídat tratě už před víc jak rokem (dobré ráno, pane redaktore! 🙂), jenom od včera se na ty zmiňované tratě už vlak bez ETCS nedostane, zatímco do Silvestra to ještě šlo.
Obávám se, že zabezpečovací systém ETCS bude navázán jen na další zabezpečovací zařízení na trati jako jsou např. návěstidla a že nebude schopen reagovat na překážky na trati jako je na příklad za zatáčkou stojící osobní automobil na přejezdu nechráněném závorami.
Obáváte se zbytečně. ETCS se obejde zcela bez návěstidel a tato budou během doby z tratí odstraněna.
Ale na překážku "za zatáčkou" nezareaguje ani strojvedoucí (kamerový systém je taky k ničemu, pokud nechcete mít přejezd uzavřený už v okamžiku, kdy i nejrychlejší vlak by stihnul zastavit před případnou překážkou - tj. je nějaké třeba 2 km od přejezdu, dnes máte od zavření závor do příjezdu vlaku třeba jen 10 sekund a za tu dobu ten vlak opravdu zastavit nestačí)
No a redakci zřejmě uniklo, že pod ETCS se už nějaký ten čas jezdí, dokonce povinně, pokud jsou vozidlo a trať vybaveny a strojvedoucí proškolen. Jen od teď se tam nedostanou ty nevybavené vlaky, které tam do Silvestra ještě mohly.
Nerozvíjím jen teorie. Když se ta nehoda stala, bylo u toho i video kde jsou vidět blikající bílá světla na přejezdu.
Nevím, na jaké video jste koukal, ale na videu, co jsem viděl já, třeba zde:
je hned několikrát (0:09, 0:18, 0:22) vidět, že blikají ČERVENÁ světla.
Ale nic si z toho nedělejte, lidská paměť je ošidná a pamatuje si jen to, co si pamatovat chce 🙂
Když je přejezd dvou a vicekolejný tak ne. Jde vypnout zabezpečení jen pro jednu kolej (na které se pracuje), takže to vypadá jako by přejezd normální fungoval. Jen to někdo musí znovu zapnout, než na kolej po opravě znovu pustí vlaky. A to se tady nestalo.
Nevím, proč rozvíjíte své nepodložené úvahy.
Svícení LBS ("bílého světla") je podmíněno:
Takže si zkuste něco o přejezdech zjistit nejprve vy.
Klasicky systém úspor, stejně jako zmizeli výpravčí, zmizelo také spousta “zbytečných” pozic. V tak důležité funkci, musí být minimálně dvouurovnove, lépe tři úrovnove jištění = osoba A má něco udělat, osoba B ideálně v jiné kanceláři / lokalitě kontroluje zapojeni, terénní jednotka na místě provádí fyzický průzkum a potvrzuje , jinak tam vlaky/ auta nepustim , špatně nastavené procesy za které muselo zaplatít 7 lidských životu a hádejte , nic se nezmění, protože jsme proste na Východě a ne ve Švýcarsku :-(
Jenže tady ten výpravčí byl a přesto pustil vlak tam, kam neměl (čímž neříkám, že to byla chyba výpravčího!!!)
Naopak, kdyby tam byla dálkovina, tak traťový dispečer (= výpravčí pro X stanic v úseku od Bž do Fň) vidí, že přejezd je v částečné výluce a vlak by tam nepustil.
"A já jsem tady nejméně 2x psal, že signalizace na přejezdu normálně fungovala. "
Což se ovšem dá napsat/platí to i o přejezdu, kde je pozitivka dočasně vypnuta - už proto, že mnohé ji (z důvodů, které snad vám vysvětlovat nemusím, když jste tak technicky zdatný) vůbec nemají.
Při jakési nehodě se řidič autobusu bránil tím, že blikala pozitivka, načež se zjistilo, že na tom přejezdu pozitivka není zapojená 🙂, protože ten přejezd byl v obvodu stanice.
Signalizace signalizovala "volno" - blikalo bílé světlo. Ten autobus se rozjížděl, protože předtím stál jako druhý v pořadí u spuštěných závor. Závory se zvedly a začalo blikat bílé světlo. Takže vlak tam opravdu normální člověk nečeká.
Mimochodem ten vlak přijel rychlostí 120km/h ze zatáčky. Údajně je tam rozhled na nějakých 100 metrů , takže máte jako řidič na reakci nějaké 3 sekundy. Za tu dobu autobus opravdu z přejezdu nedostanete, to není osobní auto.
Pokud byl přejezd ve výluce, tak bílá nebliká.
Vy asi nejste úplně technicky zdatný, viďte?
Pokud zabezpečovací zařízení zabezpečení funguje u dvoukolejného přejezdu pro jednu kolej a pro druhou kolej je vypnuté, tak bílé světlo, červená světla i závory reagují jen na tu jednu kolej (zapnutou). Takže když po druhé koleji (vypnuté) pojede vlak, bude blikat pořád bílé světlo. Už chápete?
Když zastrčíte výlukovou zásuvku, tak pozitivka přestane blikat, protože přejezd ztratil dohled nad některou částí koleje.
Chápete?
Do hradlového PAB to udělat dost dobře nejde, nehledě na to, že si neumím představit proces schvalování takovéhoto zásadního zásahu do cca 70 - 80 let starého zařízení, které se rozsype, jen když se na něj křivě podíváte.
A už asi počtvrté vám říkám, že i kdyby tam byl AB, tak by se to taky nechovalo podle vašich představ, protože přejezd nebyl V PORUŠE (která se už do TZZ přenést umí), ale v částečné výluce. A tam je to bohužel závislé na lidském činiteli.
Ono je (pro odborníka) těžké se v tom laicky napsaném článku vůbec zorientovat.
Jaký dispečer?
Výluku koleje domlouvají výpravčí sousedních stanic (co je "nad tím" teď není důležité, protože závěrečné slovo mají oni). Při ukončení výluky by jim návěstní mistr měl dát zprávu, že všechna zabezpečovací zařízení jsou zapnuta, traťmistr by měl oznámit sjízdnost koleje atd.
Takže: měl výpravčí zprávu od návěstního mistra, že je vše zapnuto? Ano / Ne. Pokud ano, jde to za zabezpečovákama. Pokud ne, jde to za výpravčím. Já tam (na výkonné úrovni) žádného dispečera opravdu nevidím. Nebo jestli si pod tím dispečerem mám představit OZOVa...
Byla to chyba zabezpečovačky, že rozsvítila zelenou na nezabezpečené trati.
TRAŤ zabezpečená byla (jiný vlak tam nevjel, výhybky postavené správně, odvraty zajíštěny, protisměrné jízdy vyloučeny,...).
A i když do PAB se TZZ nevazbí, tak i kdyby tam byl AB, tak by opět neměl důvod rozsvítit červenou, protože V PORUŠE ten přejezd nebyl.
Takže žádná chyba zabezpečovačky...
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Kvadratická funkce je parabola. Na rozdíl od lineární funkce. Má to význam právě proto, že na rovné čáře někteří nepochopí proč se vůbec kreslí nějaký úplně zbytečný graf, kdežto na kvadratické funkci, tedy té „pokročilejší, složitější“ je najednou názorně vidět smysl.
Kvadratická rovnice se většinou nekreslí, ale počítá, to je něco trochu jiného. Třeba vyřešte x²=2x (snadné i z hlavy) nebo x²=-1 (kupodivu existuje řešení, ale ne pro ZŠ) nebo x²+y²=1 (to je trošku chyták pro pobavení, řešením není parabola, ale kružnice).
Když někdo nebyl ochotný se naučit kolik je 2000/10 tak je úplně jedno kam se osnovy zjednoduší. Kdo nechce, nenaučí se nic a každé učivo bude příliš složité. Jo, je to průšvih. A byla by velká chyba takto průšvihovou neschopnost prohlásit za standard.
3 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
>Kvadratická funkce je parabola.
No to teda není.
Kvadratická funkce je f(x) = ax^2 + bx + c, a parabola je grafem této funkce.
x²+y²=1 pro změnu není funkcí, protože z definice funkce nemůže být jedné hodnotě nezávislé proměnné přiřazeno více než 1 funkční hodnota.
x²+y²=1 je rovnicí kružnice.
> x²=-1 (kupodivu existuje řešení, ale ne pro ZŠ...
...v oboru komplexních čísel.
2 odpovědi