Ten článek je docela přesné zhodnocení situace. Stačí se podívat jaký model auta bude letos kralovat evropským prodejům.Dotace v Německu skončili, Tesla to nebude. Většina kupujících v soukromém sektoru prostě uvažuje prakticky a nehodlá vyhazovat zbytečné peníze navíc.
Taky jsem uvažoval o EV. Jenže auto velikosti kterou potřebuju je v hybridu za 600k ale v elektrice za 1,1m.To se v životě nemůže vyplatit a já nejsem tak vydělávající abych to koupil z přesvědčení.
Hm
Pán vytápí těžbou kryptoměn. To je opravdu udržitelný přístup.Myslím si o tom svoje. Nicméně prostě využil situace a zvolil funkční systém.
V článku padly dvě věci které mě zajímají, tak jsem se v rychlosti kouknul. A opravdu by mě zajímalo, jak velkou pískovou baterii by s musel pan Jindřich pořídit, aby v ní uchoval energii do prosince.To samé platí pro ten setrvačník.
Ano, dá se to,ale za cenu nesmyslných nákladů a na úkor ostatních....
Dřív bylo za dvě kila slušné auto které dokázalo dlouho fungovat. Bohužel dnes je jasné co si člověk kupuje, obzvláště pokud jde o velké auto anebo specifický premiový model. Tohle je opravdu pro fandu daného auta který je připraven na velké investice, případně "startovní" vůz pro začínajího jezdce který nemá úplně hluboko do kapsy.
Článek v zásadě v pořádku,ale obsahuje určité procento drobných nepřesností. Třeba už v nadpisu. Že baterie je schopna při nižších teplotách odevzdat menší množství energie je obecně známá věc. Vychází s faktu, že s klesající teplotou se prodlužuje doba chemických reakcí. To vědí třeba i ve škodovce, proto je baterie v jejich autech obalena zateplovací tkaninou.Že nižší teploty zvětšují odpor motoru a tím pádem zvyšují odběr proudu máte v článku taky napsáno.Za zvýšenoým odběrem dieselů, nemůže ani tak žhavení, jako vyšší kompresní poměr a většinou větší objem motoru. Moderní alternátory jsou schopny i na volnoběh schopny dodat téměř plný výkon.Dodatečně instalovaná světla jsou v dnešní době především LED, takže odběr nula nula nic, a jen když svítí. To samé audiosystém.
Osobně používám jednoduchý fígl a kupuji tu největší baterii která se vleze "do kastlíku". Baterii potom trvá déle než využitelná kapacita klesne pod mez potřebnou pro nastartování.
Tyhle diskuze, to je bonba. Trochu to kazí fakt, že určitá skupina přispívajících jsou jako kolovrátek. Především ti s několika tisíci příspěvky a dost často soukromých.
Vždy přemýšlím jestli je to takové nadšení, nebo denní chleba zaměstnání...
EU si dělá asi srandu. Chápu obavy,ale dělat Green deal, živit milióny "turistů" a do toho ještě budovat armádu? Kde se na to všechno vezme? Obzvláště až si díky tomu "gryndílu" nabije ekonomika hubu. Ale bude to jako v celém kapitalistickém světě, pojede se na dluh, jen to nebude 40% HDP ale třeba sto. Šak to potomci zaplatí...
Tuhle dobu asi nepochopím. Články na téma: "Bydlet v podnájmu je lepší než ve vlastním", "Pomalí řidiči jsou nebezpeční" nebo "Fenomenální úspěch privatizace" jdou proti zdravému rozumu.
Pokud autor považuje za úspěch fakt, že se stát zbavil výdělečných firem a zůstaly mu jen ty prodělečné a tím se připravil o velkou část zisků, považuju to za účelový článek.Pokud někdo preferuje jednorázový příjem do rozpočtu a vůbec mu nevadí že spousta firem padla nebo že dividendy odcházejí do zahraničí, tak má podstatně odlišné vnímání reality nejen než já,ale troufnu si napsat než většina národa.
Nepředpokládal jsem, že v článku o "ultrarychlých" nabíječkách bude vzpomenuto že nabíjení vysokým proudem není pro baterie to pravé ořechové.A ta větička se tam samozřejmě napsala.
Není se čemu divit, že to tak rychle roste, tohle jsou sakra dobře investované peníze. Obzvláště za pár let až zakážou spalováky...
Cha, velice úsporně za 5,7? My jezdíme se čtyřkovým Scénicem za 4,9. Ano, je to ta nenáviděná nafta.Vždy mě na to fascinuje, jak se mluví o tom že čistě elektrický vůz je mnohem jednodušší a o kolik méně obsahuje součástek a přesto je čistá elektrika podstatně dražší než hybrid,který obsahuje komponentý z obou systémů.
Opravdu nevím, co bych si ze současné nabídky Renaultu vybral.Vlastně ano, byl by to nový Scénic ale to by musel stát jako tenhle model.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tyhle články.... Tady tak, a na garáži přesně naopak. A kometáře jsou také klasika.Vždyť je to jednoduché:
EV si nekupují lidé upřednostňující ekonomickou stránku nákupu. Dokud bude EV adekvátní velikosti stát téměř dvojnásobek co spalovák nebo bybrid, nedává to pro standardního uživatele ekonomicky smysl i kdyby byla elektřina zadarmo.
První část kupujících jsou firmy. Ty státní jsou do toho tlačené, pro soukromé je to výhodné protože dotace. Kupující z řad soukromých osob jsou především lidé kteří nemají hluboko do kapsy.Fandové, vizionáři, majitelé fotovoltaik a ti kteří vidí v EV spolehlivé a efektivní řešení co se týče údržby.
Proto je laborování nad provozními náklady nesmysl. Samozřejmě existuje určitá skupina lidí kteří toto zohledňují a třeba nákupem EV ušetří,ale to je minorita. Také jsem uvažoval o EV,ale stačí pár jednoduchý počtů a vím že se to prostě nevyplatí. Vzhledem k tomu že nevydělávám tolik abych utrácel milión z přesvědčení.