Tak hlavně bylo bláhové myslet si že EU zachrání planetu a přitom bude ekonomicky vzkvétat. Odjakživa platí "něco za něco". Druhý problém je cenovka elektrovozů. Chápu že se na nich automobilky chtějí zhojit ale finančně to běžnému spotřebiteli nedává smysl. A zdá se že Evropané začínají šetřit. Stačí se podívat kdo kraluje prodejům když jsou německé dotace na elektro pasé.
To je tak, když o takových věcech rozhoduje úředník žijící mimo realitu.
Názorná ukázka toho jak se tvoří ceny. Pokud je motor TDI o šedesát litrů dražší jak hybrid který krom vlastního spalováku ještě obsahuje elektrickou část,je jasné že výrobní náklady "hrají druhé housle".
Zřejmě snaha oslovit "spořílky" a udělat tu nesmyslnou krabici zelenější. Holt rozpolcenost dnešní společnosti.
PS: Pane radaktore,ono se to bude dobře prodávat i bez té vaší "ódy na radost". Třeba vám to auto opravdu sedlo,ale místy už se to pomalu nedalo číst. Trochu ubrat by tomu prospělo...
S tym samozrejme suhlasim. Preco nam ale vyrobcovia nenalievaju ciste vino a poriadne zahmlievaju ? Dost silne sa mi to nepaci.
Šmarjá, kufr je buď dostatečný nebo nedostatečný. Řešit jakou technikou je provedeno měření jeho objemu a jestli jsou ta čísla správná mi připadá úsměvné. Je to jako poukazovat na normovanou spotřebu.
Fabia 1 bylo velice povedené auto, především v bezpečnosti to byl velký krok dopředu, v kategorii malých aut to bylo velmi bezpečné auto. Samozřejmě bytelnost měla za následek relativně velkou hmotnost (oproti předchozím generacím malých vozů) a nejslabší motorizace tak byly spíše městskými vozy.
Fabia v kombík trochu doplatila na svou prostornost, líté auta vytrvale nakládali a pak se někteří divili, že plně naložené auto se slabým motorem ve 130 na dálnici "netáhne"...
Jinak motor HTP nebyl zdaleka taková tragédie jak se po hospodách (a u Čížků/Metelků) povídá. Auto doplácelo na svoji bytelnost, kdy lidé podceňovali výměnu a kvalitu oleje. První tříválce totiž neměly chladič oleje, lidé, kteří motor přetěžovali pak olej ohřívali na dnes nevídané hodnoty (klidně 130-140 stupňů), na druhou stranu ale kašlali na servisní intervaly a olej dávali ten nejhorší (proč bych tam lil něco drahého, vždyť je to jen Fabie...).
Naopak, pokud se 3-hrnku dával kvalitní olej, po 15tkm se měnil, a na dálnici se s tím nejezdilo 160, ale normálně v limitech (HTPka byla zpřevodováno do krátka na městské/příměstské ježdění, ne na 160 na dálnice), i ten 3-válec byl relativně akceptovatelný motor.
Fabia byla první Škodovka, u které se zcela setřel rozdíl mezi českým a západním vozem.
Mě služební HTP docela baví,projev motoru vnímám pozitivně,ale jen pokud jedu sám. Každé kilo navíc je setsakra znát. Co se týče spolehlivostí,ten motor není na tom zas tak bídně,ale jen do určité porce kilometrů . Vámi vzpomínané nedodržované výměny oleje mají na svědomí hodně "smrtí", čemuž se ale vůbec nedivím. Loni jsem dělal skočené rozvody kolegovi z práce,a ten řetízek s kolem na klice mi připadaly jako vytažené ze skútra. Pár deka navíc by znamenalo řádově vyšší spolehlivost.
Podobný model zkouší i u nemovitostí. Jako že je mnohem výhodnější bydlet trvale v pronájmu. Tohle je stejná blbost.Někdo se rozhodl, že pracující by neměli vlastnit vůbec nic a platit za vše.
Jasně, když potřebuju auto jednou za týden, proč ne, ale kolik takových lidí je?
Na druhou stranu, já se trochu vymykám českému standardu a koncern mě nezajímá, tak ať si to s těmi auty dělají jak chtějí.
Nepovažuji se vyloženě za fandu konceru, obecně se mi ale líbí německá auta (celý VW, BMW, Opel).
Škoda na tom byla před revolucí hrozivě, ale podle mne neoddělujete co bylo způsobeno neschopností lidí ve fabrice a co socialistickým marastem okolo. VW koupilo i Seat a zatímco tam se nalily miliardy a Seat se potácel 30 let, ve Škodě stačilo vymést pár pavouků a za pár let od vstupu VW už z fabriky vyjížděla úplně normální auta.
Oni toho Favorita vyvinuli ještě v době hlubokého socialismu a bez pomoci VW! Myslím že skutečně lidé Škodovku dlouho podceňovali. A podceňoval je právě i Renault, který si prý fabriku před nabídkou ani pořádně neprolezl, zatímco VW ano a dopadlo to jak to dopadlo.
Všechny české fabriky nebyly jak Závody vítězného února...🙂
Jaké měl úmysly se Škodou Renault a co tomu předcházelo nevím,nikdy jsem se o to nezajímal. Ale pochybuju že pokud by k tomu převzetí došlo,byla by to nějaká katastrofa. Možná by Škoda nebyla tak úspěšná,ale třeba taky ano. I Dacia má určitou míru "seberealizace" v podobném duchu jako Škoda pod VW. Víme jak to takových svazcích chodí... Škodovka měla podobný problém jako třeba Jawa,orientace na trh který vyžadoval levné a jednoduché stroje. Ale to se stává i jiným firmám i ve světě kde socialismus nebyl,padají i zaběhnuté značky s potenciálem. Vstup do koncernu je vsázka na jistotu ale vždy je to něco na něco...
Nazývejme věci pravými jmény...
Renault si mnoho let nic jiného nekoupil a jen smutně koukal jak mu klesají prodeje. Pak si v Renaultu sedli a celý případ Škodovky si ještě jednou probrali a zjistili, že chtít koupit automobilku, která má vlastní konstrukci, vývoj, motorárnu i relativně potentní výrobu a nabízet jim, aby se stali montovnou vyřazených Renaultů, tak že to asi mířili trochu vysoko a přestřelili. No a proto se pak skutečně zamysleli a koupili opravdovou montovnu bez větších ambicí, tam začali vyrábět auta v nejlevnějším segmentu a jak se ukázalo, byla to správná volba, protože to je pro Renault skutečně zcela odpovídající segment kde, jak vidíte, sklízejí vavříny!
Vidíte z toho, že důležité je uvědomit si své možnosti a najít si to správné místečko na trhu.
Zrovna jsem si četl vaše dohadování s panem Metelkou. Zdá se že vy jste na druhé straně a vás zase živí honorování koncernu. Nebo jste prostě velký fanda. Protože jinak by vás fakt který jsem napsal nechal chladným. Renault není úplně velký hráč na trhu ale že by to byla podružná značka se taky říct nedá. S tím zázemím u Škody jste pobavil. Máte sice pravdu,ale přiznejme si, jak na tom Škoda byla když ji VW koupil ...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Seznam Premium jsem si zaplatil před několika měsíci,abych byl schopen přečíst maily. Bohužel, v mailech byla stále otravná reklama která v některých případech zakrývala část textu v mailu. Takovou službu si strčte víte kam....