Též si dovolím malou poznámku proč ne EV. Níže se uvádí, že baterka degraduje pomaleji, než si výrobci mysleli. Co to znamená? Pokud vím, záruka na baterie je max 8 let. Věřím že vydrží i 15 let. Poté už ale EV rozhodně nemá ani zdaleka vlastnosti, které mělo na začátku provozu a je určeno k ekologické likvidaci. Problém je, že v ČR je 15 let starý spalovací vůz ideální dopravním prostředkem pro polovinu obyvatel (na jedno nové auto je jedno 30 let staré). Tam, kde spalovák po 15 letech mění majitele (Octavia 3, SUP 2) a dalším majitelům ještě mnoho let spolehlivě slouží, EV již neexistuje. Čili z pohledu ekologie se musí vyrobit a následně zlikvidovat 2 EV na každé spalovací auto (předpokládám, že po 15 letech nikdo novou baterku kupovat nebude). Takže EV ano, ale pouze pro bohaté. Mimochodem, parita je pro mne EV "Fabia" za 400.000,- Kč či EV "Octavia" za 600.000,- Kč. Ostatní ceny elektromobilů většinu kupujících nezajímají.
Evropští dealeři v uplynulých letech svou neschopností prodávat přivedli značky Peugeot, Citroen, Opel, Chrysler, Fiat, Alfa Romeo a Lancia téměř ke krachu. Letos bude mít koncern Stellantis zisk cca 8 mld Eur. Dealeři mohou managerům líbat nohy, že jim zachránili živobytí. Neříkám, že by výsledky nemohli být lepší, ale koncern padá tam, kde ostatní celou dobu jsou.
Chápu, že na tomto webu elektromobily nikdo nemá rád, místní "novináři" by se jistě EU postavili a hrdě by emisní podmínky spláchli do kanálu, ale ve světě je to trochu složitější. Pravidla jsou nastavena a automobilky je musí plnit. Díky tomuto špatnému výsledku (8000 elektromobilů) může Škoda prodat desítky tisíc dieselových Octávií, aniž by museli platit pokuty v řádu desítek tisíc Kč za každý vůz. Tak už se konečně probuďte a přestaňte psát totální bludy.
Stellantis měl v loňském roce jedny z největších marží na prodaný vůz na světe, letos to trochu kleslo, ale oproti konkureci jsou na tom stále dobře. V Evropě za první pololetí prodeje dokonce mírně vzrostly, takže tyto články jsou tu spíš proto, aby bylo o čem psát. Je pravda, že Chrysler nemá moc co prodávat a DS je trochu zbytečná značka, jinak je ale Stellantis docela v pohodě. Pokud se navíc povede rozjet projet níže uvedený, budou si moci dovolit prodávat i benzínové motory:
Bez politického handlování není politika politikou. Je třeba, aby spolu politici jednali i napříč politickým spektrem, i když se to paní Schillerové zjevně nelíbí. Odkaz
Čínský elektromobil z EU Odkaz
Elektromobily s krátkým dojezdem smysl dávají, musí jít ale o menší vozy vhodné do města a nižší cenu. Odkaz 1
Elektromobily jsou fajn, ale převážně pro městský provoz, je tedy třeba takové auto do 500.000,- Kč, klidně s dojezdem 300 km, na delší vzdálenosti zatím stále vede spalovák. Dokud nebudou vyřešeny všechny technické komplikace elektromobilů, nemělo by se do nich tak tlačit. Odkaz 1
Stačí pořádné auto a jezdíme vesele dál. Člověk nesmí moc šetřit. Odkaz
V USA mají za podobné peníze také SUV, jen trochu větší, silnější, s větším dojezdem
a celkově trochu lepší. Snad EU to globální oteplování zastaví. Odkaz 1
Musím uznat, že je to docela pěkné SUV, ale za cenu malého vozu s dojezdem cca 280 km v USA koupíte třeba Chevrolet Traverse Odkaz . No snad ten svět v EU zachráníme
Tak to měla paní kliku, že narazila na velice solidního prodejce ojetých vozů. Pokud si vědomě koupila automobil s poškozeným motorem, nechápu, jak vůbec mohla žádat o vrácení peněz z důvodu poškození motoru. Prodejce vadu nezamlčel a dokonce o ní písemně kupující informoval. Myslím, že je spíš chyba kupující, že smlouvu vůbec nečetla. Z vlastní zkušenosti však vím, že Češi velmi neradi čtou smlouvy, které podepisují.
Banky v posledních letech tvořily zisk převážně rozpouštěním rezerv, tyto rezervy teď zase vytvoří, zcela logicky, protože počet nesplacených úvěrů bude pravděpodobně stoupat, a neočekávaných zisk nebude. On to zřejmě ví i ministr financí, alo co by těm novinářům stále říkal, když skutečné řešení vláda nemá...
Kupoval jsem dům, splátka v roce 2009 byla 17.000,- poté 15.000,-. 12.500,- 10.500,- a příští rok bude 18.000,- Kč. Max v této výši už zůstane dokonce, max bude klesat. Je to naprosto běžný projev. Všichni Ti, co pláčou, mohou svou nemovitost prodat (pravděpodobně za vyšší než pořizovací cenu) a jít do nájmu. Vláda, kterou nemám rád, s tím nemá nic společného, tak přestaňte brečet a myslete, zda si můžete svůj život dovolit, nebo musíte zpomalit... to je vše!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Cestovatel Martin Půlpán byl včera v baru Cloud 9 a dnes je expert na aplikaci TEMU?