Fascinuje mě ten aktivistický pohled klíčovou dírkou. Dítě vystupuje u školy z auta = sobecké mama taxi, harant má jít pěšky. Názor hotov, budeme proti tomu bojovat. A při tom třeba matka veze dvě děti do dvou různých škol a pak ještě jede do práce. MHD by to bylo tak na celodenní výlet, jenže ono je potřeba ještě vydělávat peníze a pak ještě zařídit spoustu věcí.
Rozvážkové služby provoz nezhoršují, naopak. Jediné auto doveze obvykle deset nákupů a ušetří tak deset individuálních jízd. Lidé opravdu nechtějí jezdit s taškou na kolečkách tramvají pro velký nákup, vezmou si auto a jedou do nákupního centra. Rozvážkové služby tohle eliminují.
Zdroje: vlastní pozorování (už léta neviděna utahaná žena vlekoucí tašky s nákupem); ústní sdělení řidiče Rohlíku.
V rámci socialistického hospodaření se ty peníze na bydlení vůbec nedostaly k lidem, kteří by se sami měli rozhodnout co s nimi udělají. Stát prostě řekl, že tolik a tolik procent HDP půjde na bydlení a nazdar. Ty peníze pak šly ze státních podniků rovnou na státní výstavbu a lidem to neprošlo nebo téměř neprošlo přes jejich platy. Prosťáčci mezi námi pak mají dojem, že za to skutečně nic neplatili 😄
Přidám historku z jedné firmy. U obráběcího stroje se při obrábění termoplastu může stát, že začnou hořet špony (důvod když tak na jinou debatu). Když se to uhasí hned, nedojde k žádné škodě, ale když člověk běží k hasicímu přístroji podle předpisu umístěnému na zdi, může být pozdě. I postavili ke každému stroji hasičák, ale to bylo špatně, kontrola bezpečnosti práce zjistila jako závadu, že hasičáky stojí volně na zemi. Od té doby je vždycky než má přijít kontrola schovají a pak zase rozmístí a všechno je v pořádku 😄 😄
Pravověrný zastánce bude říkat, že bezpečnostní předpisy jsou psané krví a bude mít v zásadě pravdu. Ale se všemi předpisy to obecně vypadá tak, že se původní význam rychle vytratí a pak už je jen předpis pro předpis, který se musí stůj co stůj dodržet, bez ohledu na okolnosti, skutečnou potřebu, cokoliv. Možná by se měl vydat předpis, že každý předpis se může uplatnit jen v míře dané zdravým rozumem 🙂
20
Sledujících
0
Sleduje
20
Sledujících
0
Sleduje
Elektrokola tady s námi budou už navždy a jestli se podaří prosadit omezení individuální automobilové dopravy (jakože k tomu mají levičáci všech druhů našlápnuto), stane se z nich regulérní dopravní prostředek a navíc bude silný tlak na uvolnění technických regulí (nutnost šlapání, výkon, rychlost).