Kdysi se dalo dojet na Dejvickou metra, zaparkovat a pokračovat MHD, dnes parkoviště zrušeno je soukromé najednou. Tak nezbývá, než jet vlakem. Vlastnit auto v Praze nesmysl. Hřibovi netřeba stavět pomník, ten už si vybudoval , jmenuje se doprava v Praze.
Vlastnit auto v Praze je nutnost 🙂 Možná tak nějaký úředník který bydlí na Vinohradech a do práce na ÚMČ sjede dolů tramvají a nic jiného ho nezajímá, ale běžný člověk má spoustu aktivit po celé Praze včetně jejích okrajů i mimo ni a to už je bez auta poněkud horší.
Ale z toho tubusu metra je velice špatná cesta do Horních Počernic, obzvlášť když jedete s větším nákladem na nákladním kole.
Nákladní kolo 😄 😄 Jsme v Bangkoku nebo co? A ani tam už ho neuvidíte, protože kdo jen trochu může, má auto, protože s tak nevýkonnou a neefektivní přepravou jako je nákladní kolo by si nevydělal ani na slanou vodu.
Hodně lidí nadává na "BUS pruhy". Proč by autobus s padesáti lidmi měl stát v koloně mezi ostatníma autama ve kterých sedí v drtivé většině jeden lenoch? Aha?
Protože tam pak dalších deset minut nic nejede a pruh po tu dobu zabírá místo stovce lidí v autech. Aha?
(Jinak jeden člověk v autě není lenost, ale prostý důsledek prostého faktu, že se jen zřídka stane, že by dva z jedné domácnosti jeli ve stejný okamžik do stejné práce a chtěli se i ve stejný čas vrátit 😄)
Tak když se pražáci stěhují na venkov a pak dojíždí zpět za prací do Prahy, nedá se přetíženým silnicím divit. A když po nich jede i jediná veřejná doprava, tak to je tragédie. Udělat v dostatečné vzdálenosti od Prahy záchytná parkoviště a novou kolejovou dopravu k metru. Jinak to nemá řešení.
Jestli myslíte tramvaje, tak ty to jen zhorší. Obvykle znamenají delší intervaly a přestup navíc.
Je to až úsměvné a smutné, jak je v Česku cyklodoprava hromosvodem všech problémů a mnohdy i těch nesouvisejících. Přitom mix veřejné dopravy, pěší a cyklodopravy vedle aut je úspěšným trendem nejen na západě, ale dnes už třeba i v Polsku, které zdá se má narozdíl od nás nějakou vizi a celkově země "táhne" vpřed a předhání nás v mnoha aspektech.
Chápu, že uzoučký, jen nakreslený a fyzicky neoddělený a nenavazující cyklopruh (nejčastější v Praze), ještě k tomu na čtyřproudovce, opravdu využijí jen největší odvážlivci.
Proto je ale potřeba:
Zkuste si to commute - třeba právě teď. Déšť se sněhem, je zima, počasí že by cyklistu nevyhnal a teď v tom máte jet třeba z Kobylis na Letnou (přes sto metrů celkové převýšení) a tam vést obchodní jednání. V Amsterdamu je při tom nejvyšší převýšení právě ten obrubník 😄
Jako rodilý Pražák, považuji automobil už několik let za nepoužitelný. Prostě zrušte cyklopruhy - cyklisté v Praze nemají co dělat, zlevnit MHD a hlavně zrušte pana Hřiba i s jeho Piráty. Ale hlavně, že budeme mít tramvaj na Václavském náměstí.
Fantastové by se měli vzdát naděje, že z Prahy silou a mocí udělají cyklistické město, jako je třeba Amsterdam. Z Bohnic na Letnou jim nikdo na kole nepojede a tam se ty cyklopruhy dají zase klidně vygumovat 😄 Sám sice bicykel taky mám, ale jen na sport, překonávání stometrových pražských převýšení je na dopravu opravdu poněkud nepohodlné 🙂
Ostatní lidé to tak asi nemají, že? Za druhé, děti většinou chodí do spádových škol, ty jsou tak daleko, že se musí autem?
Jestli chodí do spádových škol na dohled od bydliště tak se to odehrává mimo zorné pole té klíčové dírky a nikdo neremcá 🙂 Ale hodně rodičů dětem školy vybírá a ty jsou pak třeba na druhé straně Prahy. Zbytek je už jen porovnání dojezdové doby auto vs. MHD. Schválně si to zkuste na mapy.cz nasimulovat, ať vidíte ta čísla.
Tomu prostě nevěřím... Chci statistický důkazy, že ty lidi nemůžou jet MHD... Ty Vaše "složitější" trasy versus pohodlnost a "sociální fóbie" lidí... Pak se zjistí, že 50 (spíš víc) procent lidí může úplně v klidu dojet na místo s využitím MHD bez výraznější časový ztráty...
Statistiky Vám dělat nebudu, ale jestli to chcete zkoumat, existuje detailně připravený soubor dat na Odkaz (podívejte se na to, i když výzkum dělat nebudete, je to opravdu precizní softwarové dílo). Spolu s mapy.cz , které obsahují všechny jízdní řády se z toho dá od stolu udělat docela přesná vědecká práce. Já mám jen příklady, třeba člověk který bydlí v Měšicích (satelit na dohled od Prahy) a pracuje u Microsoftu na Pankráci to má veřejnou dopravou 1:30 a musí se přizpůsobit intervalu autobusu 45 minut, autem to má podle okolností zpravidla necelé tři čtvrtě hodiny a může vyjet kdy ho napadne a ještě se na něj báby v tramvaji nedívají zle, když při tom telefonuje (to k té sociální fobii). A když máte práci a bydliště jako já, tak je to 45 km silniční vzdálenost, 35 minut autem vs. 2 1/4 hodiny veřejnou dopravou (plus nutnost se synchronizovat s odjezdy vlaků). To by mě museli chytit ožralého a zabavit mi auto i řidičák, abych to začal používat 😄
Tak jasně, že vlak vám nedojede až do kanclu, ale to auto třeba taky ne víme... Přesto musí tolik lidí ve svým plechovým pokojíčku až do kanceláře, páč z MHD maj mentální vyrážku... Tak ať si ty životy pročekaj v kolonách...
Proto zminuji ty prestupy. Autem je to porad rychlejsi, aspon na slozitejsich trasach. A to je zrovna v Praze jedna z nejlepsich mhd na svete a nejak vyznamne uz vylepsit nepujde.
Tak elektrokolo nerespektujících pravidla (tzv. přečipovaných) už dnes jezdí minimálně pětina. Mezi různými kurýry i více, řekl bych. I dnes to mohou mít, ale musí to mít zaregistrované jako moped, řidičák mít... Kdo kdy potkal třeba v Praze kurýra Woltu, nešlapajícího, řítícího se 40 km/h Po chodníku, ví o čem mluvím.
Moped ale oni nechteji, treba aby mohli na cyklostezky.
Elektrokola tady s námi budou už navždy a jestli se podaří prosadit omezení individuální automobilové dopravy (jakože k tomu mají levičáci všech druhů našlápnuto), stane se z nich regulérní dopravní prostředek a navíc bude silný tlak na uvolnění technických regulí (nutnost šlapání, výkon, rychlost).
Jak tady zaznělo... Pokud jede ráno a večer v 90% aut (každý má 4-5 metrů) jeden jedinej člověk, tak ať si tam ty psychokolony prostě vystojej... 100 metrová kolona je "25-30 lido-řidičů" - 100 metrů vlaku City-Elefant veze 400 lidí... Jasný... pak se z nádraží rozjedou MHD kam potřebujou... Město není pro miliony tun plechovek... Ať si to šoféři (jedno jestli byznys, děti) prostě vystojej...
Jenže oni se nerozejdou, pak to mají ještě metrem + obvykle přestup. Spočítejte si to, mapy . cz to umějí.
Fascinuje mě ten aktivistický pohled klíčovou dírkou. Dítě vystupuje u školy z auta = sobecké mama taxi, harant má jít pěšky. Názor hotov, budeme proti tomu bojovat. A při tom třeba matka veze dvě děti do dvou různých škol a pak ještě jede do práce. MHD by to bylo tak na celodenní výlet, jenže ono je potřeba ještě vydělávat peníze a pak ještě zařídit spoustu věcí.
2
Sledujících
2
Sleduje
2
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To kolo je zdaleka nejlepší způsob dopravy. Ekologický i co se týká toho, kolik místa zabere. Otázka je, jestli však není lepší stavět cyklostezky aspoň trochu oddeleně.
2 odpovědi
20
Sledujících
0
Sleduje
20
Sledujících
0
Sleduje
Mám lepší návrh. Prahu vybagrovat do jednotné nivelety a pak nebude problém po ní jezdit na kole 😄 😄