A u nás se řeší prdící krávy.
Tady máte, zelení mužíčci z EU, pole neorané, kde můžete vybíjet svůj elán. Dali jste třetímu světu plasty, ale nenaučili jste je s nimi zacházet. Naučte je, že odpadky nepatří do vody a lesy se nekácí a hned bude planeta zelenější. Ono je ale snazší nařídit mraky omezení pro pár milionů relativně inteligentních Evropanů, než trpělivě učit miliardy bez vzdělání ve zbytku světa.
Už bylo lépe. A to i v době roboty, kdy lidé měli vlastní chalupy a na stole máslo. Dnes nás přesvědčujete, že mít vlastní střechu nad hlavou není normální a když nemáme na nehorázně předražené máslo, tak ho nemáme kupovat. A teď ještě sliby o platu 3.500,- jako v Německu. Ale v Německu v eurech a u nás v korunách. Po revoluci nám všichni záviděli, jak jsem produkčně soběstační a ... svobodní. Dnes tu nefunguje nic, průmysl je v rukou cizáků a jsme kolonií EU, která nám diktuje co smíme a co ne. Takže potřebujete ještě čtyři roky pro úplnou likvidaci ČR?
Toto jsme 17.11.1989 opravdu nechtěli.
Pan ředitel, a i jiní, evidentně neví o čem je kapitalismus. Pokud chce firma růst, musí si na to sama vydělat. Vy máte jen nataženou ruku a křičíte "dejte". Napřed se naučte hospodařit s tím, co máte. A pokud chcete provozovat další kanály, než je ze zákona nutné, tak jen jako komerční. Jak to asi dělají ostatní společnosti bez struku státního penězovodu? Kdo chce 6 televizních a 14 rozhlasových stanic placených ze svých peněz které nesleduje? Já tedy rozhodně ne. Zrovna tak si neplatím HBO a další. Zkrátka je to moje volba. A když budu chtít sledovat ČT90210, tak si ho předplatím jako to dělám u jiných stanic.
U hybridů pohání spalovací motot přímo. Tady slouží jen pro nabíjení baterky. Má to tu výhodu, že stále pracuje v ideálních otáčkách, takže má stále ty nejmenší emise i spotřebu. Samozřejmě jsou tam ztráty při převodu na elektrickou energii, ale jde tam spíše o ty emise, které jsou menší než u klasického hybridu.
Tak s tou spotřebou bych byl opatrný. Nedávno jsem četl článek, kde vychvalovali skvělý dojezd jednoho čínského PHEV. Dojezd 800 km, z toho 200 na baterku a zbytek na 51l benzínu. nebudu vás trápit s přepočtem, je to 8,5l/100 km. Kdyby to bylo velké SUV tak snad. Ale na aerodynamický sedan mi to přijde docela dost když to má být ekologické. To i můj starý 2l turbo diesel jezdí za míň. Právě díky možnosti nastavit optimální podmínky bych očekával spotřebu třeba 3,5l. Stará atmosférická 1,9D od Citroenu uměla jezdit za 4l. tak je asi někde chyba. Zkrátka stále je co zlepšovat.
No vzhledem k tomu, že plzeňská vodárna leží na soutoku Úhlavy a Radbuzy, tak to má logiku. Logiku ovšem postrádá budování jímací stanice těsně pod hrází vodní nádrže České údolí, která je už řadu let neustále plná sinic a nedá se v ní ani koupat. A to teď budeme pít? Další věcí je, že pro Fialou prosazovanou gigafactory na Línském letišti se počítalo s odběrem vody z 10 km vzdálené Úhlavy, ale odpadní vody by šly do mnohem bližší Radbuzy. To se jako snaží okolí Plzně vyhubit nebo co?
Je sakra rozdíl dřepět celej život v kanceláři neřkuli poslanecké sněmovně a dřít ve fabrice, v hutích, na stavbě, na farmě nebo v dolech. Pokud si 50ti půjdu sednout do parlamentu a v 60ti do senátu, tak můžu jít do penze třeba v 90ti a ten důchod si užít. Co je komu platné, že se dožije 100ky, když je od 70ti odkázaný na pomoc druhých, nebo leží v ústavu.
A proč by takový člověk měl přispívat na ty kteří si nezajistili vyšší příjem? (Lidi, kteří jsou ovlivněni zdravím, které si neovlivnili sami do toho nepočítám.)
Nemyslím si, že třeba uklízečka ve škole chce dělat za minimální mzdu. Jen třeba nemá buňky na učení a tedy vysokoškolský titul, v okolí bydliště jiná práce není a dojíždět 100 km nemůže, protože nemá auto atd. atd.
Valorizace důchodů je také značně diskriminační. Ceny rostou všem stejně, tak nevím, proč by jeden měl dostat 50,- Kč a druhý 500,- Kč. Tím se nůžky stále více rozvírají a nevraživost roste.
A pro zajímavost. Zkuste si spočítat, kolik odvedete celkem do systému a na jaký důchod po dobu uváděných 21,5 roku vám to vystačí. A nezapomeňte počítat i s valorizací. Možná se budete divit.
Jistě. Ten kdo vydělává statisíce měsíčně, musí dostat vyšší důchod, aby si udržel standard na který je zvyklý a ten co žije od výplaty k výplatě, ať si na důchod našetří, aby nepošel hlady.
Takhle to myslíte soudruzi?
A co takhle důchodový strop? Ten kdo bere 100 tisíc měsíčně si hravě odloží 20 tisíc na důchod a se zastupovaným důchodem třeba na 25 tisících bude mít asi dost. Není tedy důvod proplácet mu každý rok plavbu kolem světa ve formě vysoce nadprůměrné penze.
je to propočítaný blbě, donedávna byly ceny PHM 45-50 Kč za litr a určitě zas budou... drtivá většina nás co máme ev nabíjíme doma okolo 5 Kč za kWh... když jedu dál tak na DC za 13, což je tak jednou za měsíc, takže pohoda... je to čistej provoz, žádnej smrad z vejfuku, ale ať si každej koupí za svý prachy co chce
Většina EV má výfuk v některé elektrárně. Vaše auto smrdí pod nos třeba lidem z Prunéřova.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Stále co zlepšovat je vtipný. 1.9 jezdila za 4-5l . Dnes ty auta jezdí za 8a víc,ale mají lepší emise 😂. Jinak tuhle technologii už dávno používal plugin hybrid Mitsubishi Outlander. Teď to má mg3,ale je to jen hybrid, to samé Honda. Do určité rychlosti motor je jen jako generátor a když potřebuje tak se umí zapojit a pohánět kola
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ale pokud spálím dvojnásobek paliva, tak je to dvojnásobek emisí, které se jen tak neztratí. To je zákon o zachování hmoty a energie. Těžba a zpracování ropy taky něco vydá. Ekologické EV zase jezdí na uhlí. Takže ve finále to až taková výhra také není. Neříkám, že je to úplný nesmysl, ale s rozumem. Ne to brát jako modlu a jediné správné řešení a hrnout to na sílu ať to stojí co to stojí.