člověk, který se poklada za bojovníka proti populismu, řekne tohle. Tento člověk je mimo reálný život. Proč Moravec do toho nevstoupil a neptal se na reálné kroky, co k tomu povedou. U jiných politiků by tak servilní nebyl, možná i sám byl z toho výroku rozhozen. Co z toho plyne, pro mě třeba to, že voliči vládních stran nemají právo něco říkat voličům opozičním, že věří jednoduchým slibům Babise a Okamury.
Centrálně řízena ekonomika Bruselu nefunguje. Pamatuji si ještě pár let zpět, jak se automobilky předháněly v tom, jaká a kdy bude mít plně elektrické a bezemisni portfolio. Stejný případ jako Audi Brusel nebo VW Cvikov. Pod rouškou dosahování klimatických cílů přicházíme o tržní ekonomiku, kde to, co se bude vyrábět vychází z kupujících. Zároveň dochází k zásahům do rozhodování lidí, kdy se jim říká, co smí kupovat. Všichni daňoví poplatníci jsou součástí jedné velké dotační politiky. To se tu pořád nadává komunistům a řeší se, co bylo tehdy. Ale kam to směřuje nyní?
Ceny bytů a nemovitostí brutálně vyrostly po r. 2020. Možná i o 100 % za čtyři roky. Proč asi? A) Husákovy děti vygenerovaly neuvěřitelně složité neprůchodné stavební řízení. B) Během Covidu Babiš sypal peníze všem, takže narostly úspory do nevídaných výšin. K tomu válka s Ruskem, nedůvěra v českou korunu, a máte to. Mohou poděkovat svým rodičům a prarodičům.Uvolněte pozemky pro stavbu domků, nerozhazujte peníze a nebude co řešit.
Ještě bych tam dal zrušení superhrube mzdy, na které vydělali lidé s vyššími příjmy, sice tam bude kromě Babise namocene i ODS, ale at je to objektivní.
Směšný článek snažící se napasovat desítky let trvající problémy pouze na politiky ANO. I kdyby se přišlo s nějakou nápravou, za kolik let se to projeví? Kdo ovladal kraj od jeho vzniku až po současnost? Proc na ty necinne politiky není ze strany novinářů poukazovano? Proc je pozornost upřena jen na dosavadní, maximálně minule vedení? Asi se to někomu hodí mít krátkou pamet. Od zlého Ano, nyní vládnoucího, přejdeme rovnou ke komunistům, a nikoho jiného. Sice vznikne díra 30 let, ale to nevadí. Divím se stredopravicovym voličům, ze hltají takové články, psané jen z jednoho důvodu, nepoukazat na strukturální problémy kraje, ale na hnutí ANO. Kdyby v kraji nevladlo Ano, tak by žádný takový článek nebylo. Na nezávislou žurnalistiku Vám nepřispěji.
ten snad už skončil. proč podporovat firmu v úpadku?
Zetor rozhodně nekrachuje, vlivem prodeje svých hal, zrušení vyroby a vývoje převodovek a motorů se dají očekávat velke úspory. Druhá věc jsou prodeje. Ono se těžko působí na trhu, kde zapadni výrobci spadají pod velke koncerny. Viz CNH, pod kterou spadají Case, New Holland, Steyr. Fendt, Massey Ferguson mají také společného majitelé.
Soudruzi, nehudrujte. To je úplně normální tržní chování. Vždyť si to kupovat nemusíte a když budete trpěliví, bude sleva. Mimochodem - kdože to tady vlastní potravinářský průmysl? Fiala?
Jen na okraj: Když jsme cinkali klíči, snili jsme o malých soukromých krámcích cukrářů, pekařů, uzenářů atd., kde budeme nakupovat kvalitní zboží, protože to vyplyne z konkurence . Jak hloupí a naivní jsme byli. Díky zločinecké bandě Klaus a spol. tu máme navybranou mezi supermarkety, které mají sice obrovský sortiment zboží, ale jeho kvalita nedosahuje zdaleka kvalitu nenáviděných národních podniků, anebo asijské obchody, o kterých nemá cenu psát nic.
Většina trhu je oligopolni, tzn. podstatnou část nabídky tvoří několik subjektů, to se lidem v listopadu 89 neřeklo, protože se to nehodilo hezkým řečem a pohádkam.
Mě by zajímalo, co předcházelo únoru 22, otázkou je, zda vůbec můžu o tom pátrat a něco si myslet, neboť nechci být označeny za člověka aktivně kolaborujici s Ruskem. Ostatním přeji, ať se jejich demokratické myšlení neodchyli od požadované a jediné správné linie, ať nám tady zbytou alespoň nějací správní demokratičtí občané. Přeci nebudou v CR sami dezolati, komunisti, kolaboranti, populisti, extremisti. Je společnost vůbec zdravá, když pomalu každý druhý člověk je hanlive nalepkovan a vyzván k odstehovani do Ruska. Že by se i samozvani demokraté inspirovali akci STB Asanace?
ANO se samo identifikovalo jako nikoli strana, ale hnutí.
Ve skutečnosti je to ovšem sekta, s hlavním nedotknutelným guru, který vše řídí a o všem rozhoduje. Jeho nejbližší “spolupracovníci” jsou mu kdesi zalezlí až po podpatky a dav sektářů jásá nad jeho každým, povětšině lživým prohlášením.
U hnutí Ano se alespoň ví, kdo ji řídí a k čemu slouží, to u ODS, Stan můžete jen tipovat a domnivat se.
Ještě bych vedle CSG, STV group a Colt CZ doplnil další ceske koncerny: Omnipol a také český stát, jako vlastnik státních podniku obranného průmyslu LOM Praha (včetně CLV Pardubice, VR group, Letiště Prerov), VOP Nový Jičín, VVU, VTU, explosia. Je jasné, že vzhledem k historii, bude výroba těžké techniky probíhat na Slovensku.
Ještě pár značek jako MG, a Evropa konci. Respektive státy se budou předhánět v lákání čínských investic. I Stallentis má problémy, a to dosáhl obrovských úspor z fúze a sdílení techniky. Byli to Kapitalisti a demokraté, kteří s vidinou krátkodobého zisku poskytli Číně know how. Kritizujeme ceske komunisty, ale že s téměř každou koupí podporujeme ekonomiku komunistické Číny asi nikomu nevadí. Inu, když bude o prachy. Budeme neustále řešit naší komunistickou minulost, ale nevidíme současnost. Čína má podchycene africké země, dokonce i Jihoamerické. Takže kdyby tehdejší CSSR mělo zavedené tržní principy, tak bychom se k tomu stavěli asi jinak. Jak jinak si to vysvětlit. Ale nebylo to plánované hospodářství, co lidem vadilo nejvíce. Bylo to banány, cestování.
Jako bych to tu nepsal. Škodovka je zlatá slepice Volkswagenu a co dělá Volkswagen? Tuto zlatou slepici neustále dusí!
Takže kvůli EGOMANIAKŮM z VOLKSWAGENU půjde celý koncern do kytek.
Takže nejenže Německo dělá strategické chyby - například zrušení jaderných elektráren - ale i soukromý automobilový business kvůli německé pýše jde do kytek.
V takové situaci by bylo skvělé, kdyby se našla skupina českých investorů, kteří by Škodovku od Volkswagenu odkoupili.
Byla by to nejlepší česká investiční příležitost.
Možná ještě roste Cupra.
Proč by neměly ČSA přečkat komunistickou hruzovladu, když byl národní dopravce potřeba? I za minulého režimu se litalo i do západních metropolí, CSA působily na důležitých evropských letištích, které nedávno všechna opustily. To taky přispělo k úpadku. Pořád liberální proud musí fnukat nad spatnymi výchozími podmínkami po pádu komunismu. Jak tohle ještě bude říkat, ještě 20, 40 let? Měli jsme dost času něco udělat, 35 let, že se to nepovedlo je vína dnešní doby. A co ta narážka na ČD? ČD v důsledku liberalizace trhu, a hlavně v důsledku krajů, nemají defakto žádnou moc. Jsem z JMK, kraj nakoupil díky dotacim nové vlaky, ČD vyhrály výběrové řízení na provoz, nyní kraj ruší průvodčí a pokladny. ČD JEN dělají to, co chce kraj. Daleko mě vadí zřízení krajů a vznik bílých míst, jako bychom jich neměli málo viz Sudety. I Ty dotační programy na nákup vlaku pro ČD jsou skrytým nástrojem liberalizace. Dana souprava musí dle informačních podmínek jezdit jen na daném území, v případě střídání dopravce se musí vlaky postoupit na soukromníka, který defakto má nízké vstupní náklady. Nevidím důvod, proč takhle pomáhat soukromým firmám.
Fiat už nic v Evropě neznamená, kromě Itálie Fiat bych nechal jen na Jihoamerickém trhu, kde pravidelně představuje nové modely, to se o Evropě říct nedá. Fiat Argo, Pulsar, Strnada, Toto tady nikdo nezná. Po slouceni to s Italskými továrnami nevypadá dobře, když je nový model na určitě platformě, tak se vyrábí vedle svých sourozenců viz Fiat 600 po boku Jeep Avenger, Alfa Romeo Junior v Polsku. Navíc ze společného koláče ujídá čím dál více čínských značek, Tesla, Ssang Young.
Což už se děje a Volvo je důkazem. A oni ukazují, že je možný vyrábět pod evropskou značkou i dobrý elektromobily.
Geely vlastní kromě Volva i půlku Smart, z britských značek vlastní Lotus a výrobce tradičních černých taxíků LEVC. Volvo EX30 se vyrábí v Číně, prý jen dočasně, než představí továrnu v Belgii. To není jediný příklad, že evropské značky vyrábí ekektroauta v Číně, je to i BMW, Mini, Cupra.
Evropský autoprůmysl.......
Jako už na konci osmdesátých kdy Japonské značky poprvé v Evropě (Nissan se tehdy dostal v prodejích před Mercedes,BMW či Citroen) překonaly ty evropské se mluvilo o konci konkurenceschopnosti evropských značek, tehdejší Japonská auta od Mazdy nebo Toyoty byly lepší, kvalitnější a cenově srovnatelné nebo i levnější než tehdejší rezavá Astra.
Stejně se nějak zase zvedly. Evropské automobilky fungují v sinusoidě už desítky let.
Evropa dopadne jako Anglie v 80. letech, kdy po krachu britských značek země nalákala Japonce -Toyota, Nissan, Honda. Taky z Britského autoprumyslu nezbylo nic, jen luxusní značky, a ještě všechny v cizích rukou. Výjimka je Vauxhall, který byl díky vlastnictví oddělen od britského molocha, jeho fuzi, znárodňování. Nevím jak se to postupně jmenovalo British motor corporation, British aerospace, British Leyland. Sám mám problém se v tom vyznat. Potom nezbyde Evropě než lákat čínské výrobce do Evropy.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
ve Vysokém Mýtě se jich vyrobí ročně kolik 3800 ? A to nestačí, že se sem vozí z Turecka?
3 odpovědi
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Tak je snad nejaka soutěž. Za mě lepší SOR než nějaký Turecko. I to Iveco si nechává jeden model dělat v Turecku.