Bohužel, je to tak. Když nedávno Babiš přišel s tím, že je potřeba podpořit rodiny, aby měly více dětí, tak ho toto médium vláčelo jako by byl nesvéprávný. Přitom je to v celku jasné. Buď bude důchodců méně (tedy stanou se důchodci později a někteří se toho nedožijí) a nebo budeme mít více dětí. Celý systém je totiž v základu velmi jednoduchý, stávající pracující platí důchody stávajícím důchodcům. Čím horší je poměr důchodců a pracujících, tím se mají buď důchodci hůře a nebo se mají hůře pracující, protože platí víc.
Nikdo neví, co udělá elektronizace a robotizace s pracovním trhem během 20 let. Co když bude lepší menší počet lidí? Proto každá vláda bude dělat novou a novou důchodovou reformu.
Dá se to zvládnout, není to problém. Například já si vezmu igelitový pytel s 20 plechovkami od piva ráno a jedu s tím do práce přeplněným autobusem. Mám trochu obavu, aby mi někdo nechtěně plechovky nezdeformoval. Po práci pak jedu s plným pytlem zpět směrem domů. Nejdu přímo domů, ale zastavím se v obchodě, který je 1 km od bytu daleko, kde plechovky odevzdán. Ušetřím tak čas a 1 km chůze oproti tomu, kdybych jel domů, vzal plechovky a pak šel do obchodu a zpět.
Taky nevidím nic na tom, co je špatně
Vyrostla jsem v době, kdy se zálohovalo skoro všechno a bylo to sklo, nákupy jsme nosili v rukách a obchod nebyl zase až tak na každém rohu
I teď beru mléko v zálohovaných lahvích a ať se koukám, jak se koukám, neubylo mě
Máte pravdu, není to problém. Například já si vezmu igelitový pytel s 20 plechovkami od piva ráno a jedu s tím do práce přeplněným autobusem. Mám trochu obavu, aby mi někdo nechtěně plechovky nezdeformoval. Po práci pak jedu s plným pytlem zpět směrem domů. Nejdu přímo domů, ale zastavím se v obchodě, který je 1 km od bytu daleko, kde plechovky odevzdán. Ušetřím tak čas a 1 km chůze oproti tomu, kdybych jel domů a s plechovkami pak šel do obchodu a zpět.
Dokonce Madari mají v kazdém obchode automaty na výkup PET lahví a plechovek od nápoju.
Kus á 50 forintu.
A tuto sumu vám automat pripíse na úcet-platební kartu, nebo vytiskne kupon pro pokladnu v obchode.
To jen u nás je vsechno problém a opozice bude svolávat demonstrace !
Máte pravdu, není to problém. Například já si vezmu igelitový pytel s 20 plechovkami od piva ráno a jedu s tím do práce přeplněným autobusem. Mám trochu obavu, aby mi někdo nechtěně plechovky nezdeformoval. Po práci pak jedu s plným pytlem zpět směrem domů. Nejdu přímo domů, ale zastavím se v obchodě, který je 1 km od bytu daleko, kde plechovky odevzdán. Ušetřím tak čas a 1 km chůze oproti tomu, kdybych jel domů a s plechovkami pak šel do obchodu a zpět.
Je zajímavé, že pracujícím důchodcům je strháváno z platu na zdravotní pojištění (plus platby zaměstnavatele) a stát rovněž posílá na každého důchodce, bez rozdílu, zda pracuje či ne, platbu na zdravotní pojištění.
Pracujících důchodců je snad asi 200 tisíc. Pokud si to stát uvědomí a zruší platby za zdravotní pojištění z platů či mezd pracujících důchodců, podobně jako zrušil odvody u důchodového pojištění od roku 2025, pak bude potřeba příspěvky ještě zvýšit.
A já zase nemůžu pochopit, (podle té logiky), že jsou zase vyspělé státy, kde žádnou technickou nemají, v podstatě tam můžou jezdit na postaveném "vozidlu" na koleně, nikoho nezajímá, jestli má 10 světel nebo 6 kol a žijou. Vždyť by tam museli ty mrtvoly shrabovat buldozerem, když je to takové nebezpečné.
Proč se nekontrolují traktory a kombajny? Ty vypustí zejména v létě tolik emisí, jako skoro všechna osob ní auta dohromady.
Jen zbytečná birokracie s buzerací, Ale je jasné že čím více chyb a závad tím víc to sype i státu.
Ovšem i kdybych měl na nové auto každý rok. Tak nechci. Já nevidím nic ekologického střídat auta jen aby stát mohl do světa hlásat že vozový park ČR je maximálně 6 let starý.
Myslím že dokud zákoně nespadá do kategorie veterán je to stále legálně provozuschopné auto a je jasné že u takového nejde nikdy zaručit už stoprocentní nezávadnost. Jasně pokud auto hulí už pro otočení klíčku tak je to závada , ale aby se tu plašili že má o pár gramů víc splodin je směšný a buzerace.
Proč se nekontrolují traktory a kombajny? Ty vypustí zejména v létě tolik emisí, jako všechna osobní auta za rok.
Tak mobil je nabitý hlavne z jiných důvodů, než pro placení. Platba a platebni aplikace sezerou z baterky nula nula nic (to si klidně můžete podívat ve statistikách použití baterie).
Beru Vaši připomínku, ale otravujeme mne vytahování mobilu, který je objemnější než platební karta, musím v něm klikat, kdežto karta je lehčí a jen ji v obchodě přiložím.
Ta rudá úterka už na vás naběhla. Jinak s € bylo včera pozdě.
Ti „mračouni" asi nepochopili, že citujete A. Babiše v dobách, kdy ještě říkal to, co si skutečně myslí.
Děsí mne sebevědomí neodborníků, když si myslí, že jsou chytřejší než nositel Nobelovy ceny prof. Stiglitz, který Euro zatím nedoporučuje.
Knihu o EURU napsal Stiglitz, který je profesorem na Columbia Univerzity v USA a dále také je ve výkonném výboru CERGE - EI, který je v Česku.
Výkonný a dozorčí výbor (cerge-ei.cz)
Prof. Joseph Stiglitz, Ph.D.
Columbia University, New York City
Laureát Nobelovy ceny za ekonomii za rok 2001
Prof. Jan Švejnar, Ph.D. (předseda)
Columbia University, New York City a CERGE-EI
Knihu si lze půjčit v městských knihovnách:
Stiglitz, Joseph E.
Vydání: Knižní klub 2017 | Jazyk: čeština | Signatura: G 17760
Joseph Stiglitz, nositel Nobelovy ceny za ekonomii, zasvěceně popisuje genezi problémů, které euro přineslo.
Obsah
Ukazuje, jak jednotná měna zvýraznila rozdíly mezi "věřitelskou Evropou" v čele s Německem, a "Evropou dlužníků" v čele s Řeckem. Podle Stiglitze je neudržitelný současný stav, kdy se "hasí" jen ty nepalčivější problémy. Buď se eurozóna musí proměnit v plnohodnotnou měnovou unii, která bude mít společnou fiskální politiku (společný rozpočet, společné dluhopisy), nebo se musí rozpadnout na "dvě, tři kompatibilnější části", případně zavést "flexibilnější euro", což je částečně návrat k národním měnám. Pokud se nic nestane, můžou vysoká nezaměstnanost a další sociální problémy v řadě evropských zemí postupně vést k nepokojům, růstu napětí a nepředvídatelným řešením, jako jsme viděli v případě Brexitu.
Už aby to bylo. V euru se obchoduje ve všech možných odvětvích, eurem platí skoro celá civilizovaná Evropa. Fakt se nemohu dočkat, až bude euro. Snad už hodnotu úspor nebudou určovat Zemanem či Babišem nasazení bankéři v ČNB.
Děsí mne sebevědomí neodborníků, když si myslí, že jsou chytřejší než nositel Nobelovy ceny prof. Stiglitz, který Euro zatím nedoporučuje.
Knihu o EURU napsal Stiglitz, který je profesorem na Columbia Univerzity v USA a dále také je ve výkonném výboru CERGE - EI, který je v Česku.
Výkonný a dozorčí výbor (cerge-ei.cz)
Prof. Joseph Stiglitz, Ph.D.
Columbia University, New York City
Laureát Nobelovy ceny za ekonomii za rok 2001
Prof. Jan Švejnar, Ph.D. (předseda)
Columbia University, New York City a CERGE-EI
Knihu si lze půjčit v městských knihovnách:
Stiglitz, Joseph E.
Vydání: Knižní klub 2017 | Jazyk: čeština | Signatura: G 17760
Joseph Stiglitz, nositel Nobelovy ceny za ekonomii, zasvěceně popisuje genezi problémů, které euro přineslo.
Obsah
Ukazuje, jak jednotná měna zvýraznila rozdíly mezi "věřitelskou Evropou" v čele s Německem, a "Evropou dlužníků" v čele s Řeckem. Podle Stiglitze je neudržitelný současný stav, kdy se "hasí" jen ty nepalčivější problémy. Buď se eurozóna musí proměnit v plnohodnotnou měnovou unii, která bude mít společnou fiskální politiku (společný rozpočet, společné dluhopisy), nebo se musí rozpadnout na "dvě, tři kompatibilnější části", případně zavést "flexibilnější euro", což je částečně návrat k národním měnám. Pokud se nic nestane, můžou vysoká nezaměstnanost a další sociální problémy v řadě evropských zemí postupně vést k nepokojům, růstu napětí a nepředvídatelným řešením, jako jsme viděli v případě Brexitu.
Jednoduchá otázka pro odpůrce Eura. To si vážně myslíte že většina EU jsou blbci a jen my víme co je dobré?
Děsí mne sebevědomí neodborníků, když si myslí, že jsou chytřejší než nositel Nobelovy ceny prof. Stiglitz, který Euro zatím nedoporučuje.
Knihu o EURU napsal Stiglitz, který je profesorem na Columbia Univerzity v USA a dále také je ve výkonném výboru CERGE - EI, který je v Česku.
Výkonný a dozorčí výbor (cerge-ei.cz)
Prof. Joseph Stiglitz, Ph.D.
Columbia University, New York City
Laureát Nobelovy ceny za ekonomii za rok 2001
Prof. Jan Švejnar, Ph.D. (předseda)
Columbia University, New York City a CERGE-EI
Knihu si lze půjčit v městských knihovnách:
Stiglitz, Joseph E.
Vydání: Knižní klub 2017 | Jazyk: čeština | Signatura: G 17760
Joseph Stiglitz, nositel Nobelovy ceny za ekonomii, zasvěceně popisuje genezi problémů, které euro přineslo.
Obsah
Ukazuje, jak jednotná měna zvýraznila rozdíly mezi "věřitelskou Evropou" v čele s Německem, a "Evropou dlužníků" v čele s Řeckem. Podle Stiglitze je neudržitelný současný stav, kdy se "hasí" jen ty nepalčivější problémy. Buď se eurozóna musí proměnit v plnohodnotnou měnovou unii, která bude mít společnou fiskální politiku (společný rozpočet, společné dluhopisy), nebo se musí rozpadnout na "dvě, tři kompatibilnější části", případně zavést "flexibilnější euro", což je částečně návrat k národním měnám. Pokud se nic nestane, můžou vysoká nezaměstnanost a další sociální problémy v řadě evropských zemí postupně vést k nepokojům, růstu napětí a nepředvídatelným řešením, jako jsme viděli v případě Brexitu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
I takto se dá úspěšně řešit důchodová reforma.