To, že se firmám dařilo, zařídila tehdejší vláda jak? Prosím poučíte mě?
Třeba investicemi do infrastruktury. Ekonomicky se dařilo líp celé Evropě. Jak začala válka,tak byl pokles veliký. Stát sypal peníze jinam a tato vláda nasekala dluhy za věci,které nejsou vidět.Vyrovnaný rozpočet neměla ani jednou.
Byla to doba mejdanu (nízké úroky, vysoký růst veřejných výdajů, vysoký růst množství peněz v oběhu...), po kterém zcela zákonitě přišla současná kocovina.
To bylo v celé Evropě.Za nízkými úroky nestojí vláda. Kocovina přišla s válkou. Nejsou levné suroviny a zavřeli jsme si trh. Naše země je závislá hlavně na ekonomice německa a ta je teď na atomy. Platy jako v německu tu nikdy nebudou dokud budeme jen pucfleky jiných.
Nepovažuji tuto vládu za tak špatnou jako tu předchozí, ale za úspěšnou rozhodně ne. Mluvit o německých platech je skutečná lež, které sám nemůže věřit. To totiž není technicky možné. Zatímco doteď jsem mohl klidně říct, že jsem Petra Fialu neslyšel přímo lhát, ode dneška už to říct nemůžu.
To je již několikátá lež. Jedna z prvních byla,že nebude zvyšovat daně🤣.
Chcete snad říct, že politici řídí sponzory svých stran? Vždyť je to přece úplně naopak: výrobci chtěli restartovat trh, a Asii zablokovat cly. To vše s pomocí politiků. Nenamlouvejme si, že politici řídí průmysl. Neřící: peníze z průmyslu dotují a motivují politiky k vadným rozhodnutím, takže chyba je u nesxhopných manažerů, a celkově socialistického pojetí výroby v Evropě. Plus naprosto jasná technologická zaostalost Evropy i USA (viz město duchů Detroit...).
Podle Vás výrobci sami od sebe zavádějí nové Euro normy, emisní povolenky a jiné vymoženosti,aby si ztížili konkurenceschopnost. Chybnými rozhodnutími politiků si kope Evropa hrob. Chybu vidím v tom,že průmysl dávno nebouchnul do stolu.
Jakože všechno vyřešíme tím, že se vrátíme ke smradlavějším verzím spalováků? A tom že sem pak Čína doveze za nižší cenu technologicky mnohem lepší auta, který budou ještě provozně levnější, to si pak zvládneme jak? Lidi se dívají peněženkou a většině pak bude motor úplně putna, když budou jezdit levnějš.
Levnějš? To jste opravdu tak naivní? Pokud se omezí spotřeba fosilních paliv,tak státům klesnou příjmy z daní. Kde myslíte,že ty výpadky vezmou? Napálí stejnou daň na elektřinu a věřím,že i na tu co si vyrobíte doma ze solárů.
Tím, že si dají automobilky přestávku a budou si v klidu dál vyrábět slušný spalováky a né moc dobrý elektromobily si jenom koupí pár let klidu, ale posunou se mnohem víc na tu cestu do zapomění. Pokud se teď vykašlou na vývoj opravdu dobrých EV, tak skončí jako Nokia. Pamatuje si ji ještě někdo z mladších? Nokia je mimo zhruba 10 let. Takhle rychle sem naskočila Čína s mobilama, který nic nevydrží a musí se každou chvíli nabíjet. A lidem to bylo jedno, protože nabídli nižší ceny a hlavně mnohem, mnohem lepší technologie.
Střih do současnosti. Stellantis vyrábí a přestavuje zastaralý elektromobily. Tesla, Čína a Korea mají auta technologicky o jednu až tři generace dál a ceny se tlačí postupně níž a níž. A spalovák, co vydrží dva týdny s jednou nádrží nikdo pak chtít nebude, protože ve výsledku mu bude stačit těch 400-500 km na týden, když si to pak rychle nabije u obchoďáku anebo bude mít na sídlišti AC sloupek na pomalý nabíjení.
Aspoň, že VW vyrábí už obstojnější auta a je tam vidět ta řemeslnější kvalita, co VW a Škoda umí. A stejně i tyhle mají lepší parametry (třeba rychlost nabíjení, nab. křivka, spotřeba), než má Stellantis.
Když se na to teď vykašlou, tak bohužel skončí.
Pořád si nedovedu představit na sídlištích stovky AC sloupků a už vůbec ne tu síť,která to všechno utáhne.
Evropští výrobci chtějí pořád jen úlevy, nebo dotace. Prohnilé společnosti plné lenochů a darmožroutů.
Evropští výrobci dostávají pod koule různými nařízeními a nesmysly od stolu z Bruselu.A nejen ti z automotive,ale ze všech oborů a to jim dává konkurenční nevýhodu. Aby mohli tyto nařízení plnit,tak jim to prodražuje výrobu. Nic jiného v tom nehledejme.
V duchu F. Porsche, clena NSDAP, mizerneho plagiatora Tatry delaji tyhle hajtry
s 300kW stovku za 5.1 ? Takze tezka bida, to umel muj I-pace z roku 2018 (6 let !) za 4.8 pri 294kW a umi to dodnes a ten i v dnesni dobe stale neni prekonan? .... Ze oni tyhle predrazene bidy kovaji rucne ze zeleza ? Design prilby wehrmachtu, mandelinka design, je tak laciny jak Aranka z Usti... Za ty penize predrazena bida. A to koupili Rimac . ...ale jo uz se budu drzet..... napisu priste jednou vetou: Mnoho povyku pro nic. PS (I-pace zminuji jen proto, aby nekteri omezenci si dali padla a sve hloupe reci o zavisti si strcili za kloubouk) Co teprve Tesla Plaid X, ta to zadupe do zeme i na neutral. Ale chapu nekdo musi mit stale stejnou pristrojovou desku, na jinou by se nenaucil. Ale az nebudu vydelavat, tak si to za 500 tacu (jinou cenu to nema) stejne nekoupim, pac to zkrachuje.
Tím přebrendovaným Fordem bych se moc nevychluboval. Nechápu jak v každé diskusi nad tou navoněnou bídou pořád onanujete. Zřejmě jste ještě nevlastnil dobré auto. Btw. ten Macan je opravdu nesmysl za nesmysl.
U Ska šly a dost výrazně, snad o půl milionu. Sko dle mého nemá výraznější přidanou hodnotu oproti trojce. Proto se taky téměř neprodává, na jedno Sko se prodá asi 500 trojek.
Teslu si tam můžete půjčit na hodinu zdarma a jet kam chcete.
Jo a ještě jsem zapomněl dodat, páčky na blinkry jdou dokoupit, bez nich jsou kruháče na h.
Děsí mne ta strohost uvnitř. Ze zvědavosti se tam zastavím. Ceny mne překvapily a výkon zajímavý.
U nového Highlandu je zpracování stejné jako u Němců. Minimalistické, vkusné, všechno sedí, nic nevyrže. O infotaimentu se může němcům zdát. To se třeba u Mercedesu ani u toho Taycanu nedá říct - u obou vrže interiér. U EV je dobrý při vášnivé jízdě, do zatáček toho hrozně moc narekuperujete a spotřeba není o tolik vyšší než při klidnější jízdě.
Mrkněte Odkaz Třeba jednou změníte názor 😁
BMW jsou nyní užrané předělávky ze spalováků - nebrat, čekat až na Neue Klasse 800V.
Zajímavé video.Možná se v těch Průhonicích zastavím.Líbí se mi víc model S a cena není úplně blbá.Nešly ty ceny dolů?
Zkuste Teslu 3 Highland - dobrá váha, dobrý výkon, ale podvozek houpavý. Musel byste zkusit Performance, kde jsou nastavitelné tlumiče. A pokud se vám Tesla nelíbí, zahoďte předsudky. Předchozí byly nic moc, ale u Highlandu vyťukali všechno, co se mi nelíbilo.
Taycan vs Cayenne není férové porovnání pro Cayenna. Cayenna porovnejte spíš s Macanem EV - při malých rychlostech spotřeba jako Taycan, na dálnici vyšší kvůli aerodynamice. Navíc Macan má Android Automotive a moderní platformu jako Tesla - 5 (super)počítačů bez desítek řídících jednotek pro každou blbost zvlášť a plně updatovatelná vzduchem. Nebo příští rok BMW Neue Klasse, taky moderní EV platforma a ne předělávky ze spalováků.
EQE je super nákup z druhé ruky. Koupíte za třetinu nového prakticky v plné výbavě.
Já bydlím v paneláku a mám garáž poblíž, DC nabíječky mám paradoxně blíž než tu garáž, takže kdybych neměl prachy anebo tu garáž, kupuju Teslu.
Co máte za spalováka?
Tesla mi přijde taková nudná.I zpracování vzhledem k ceně je tragické. Spalováků máme doma povícero včetně Cayenne Turbo 958,který když se chcete trošku rozvášnit,tak má dojezd jako EV😁.Dálky jezdím naftou a důležitým kritériem je pro mne komfort.Z Q8 člověk i po 1000Km vyleze nedolámaný a neunavený.Je mi víceméně jedno v čem jedu pokud je to komfortní a je to spolehlivé.Z EV mám zkušenost (krátkodobou) s Taycan,EQE,EQS a iX40(kde dojezd klesal rychle i přes pomalou jízdu).
V Taycanu jde zvuk vypnout. Jezdím na "palivo" zhruba za čtvrtinu nákladů co Panamera/911, cca 75% nabíjení mám doma v garáži. Dlouhodobou průměrnou mám 22kwh/100km.
Koukám na mapku nabíječek (100kw+) v UK a není to špatné, rozhodně mnohem lepší než v ČR. Za rok a půl vlastnictví a 30000km jsem na nabíječce nečekal.
Smysl EV je pálit mnohem méně fosilních paliv a jízdní vlastnosti jsou úplně někde jinde i než u těch nejlepších spalováků (krom hmotnosti). Nedokážu si představit přesednout zpět do spalováku. Pokud máte dojezd 300km+, už to v reálném životě není problém, protože v dnešním provozu to jedete třeba i 4 hodiny po dálnici a já osobně pak jím a jdu na hajzl. A než z něj přijdu, je nabito - ve většině případů zbytečně přebíjím, je to moc rychlé.
U nás to je tragédie s nabíjením, ale vzhledem k tomu, že toho tolik nejezdí, tak to bude asi ok. Minulý rok jsem měl možnost vyzkoušet EQS a EQE a kromě zrychlení se to auto chovalo, jako bych řídil náklaďák(ta váha tam je prostě sakra znát). Na druhou stranu mě ze spalováků chytlo jen A a SL. Ještě zůstanu věrný fosilu i když spotřeba Taycan Turbo vs Cayene Turbo hraje ve prospěch EV.
To je u nás už normální!
Při dopravní nehodě elektro auta se nejdříve řeší čím to uhasit, aby to někoho nezabilo, pak by se elektro auto mělo dát do nějaké velké nádoby, nádrže s vodou, pak se zase neví kam smějí tu vodu vypustit a to je stále dokola.
Až v zimě při nějaké vichřici na dálnici a kalamitě zůstanou stát spousty elektro aut a v nich malé děti, kterým se musí topit, jdou stěrače, světla, tak jak si budou dlouhé hodiny topit v autě a jak se pak budou dál s vybitým autem pohybovat, až se dálnice po dlouhých hodinách zprovozní???
Musí si vzít dva svetry jak doporučila soudružka Pekarová.😁
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ano, byla to politika vlád a centrálních bank celé Evropy. Že ta kocovina přišla s válkou na Ukrajině, to máte také pravdu, ale není to jen těmi surovinami, jejichž ceny se z válečného šoku po pár měsících vrátili zpět relativně do normálu. Ta kocovina je však tady (v celé Evropě) pořád. A proč? Je to právě těmi produkcí nekrytými penězi, které se lily a lijí do ekonomiky od krize a přeregulovaností volného trhu ze strany EU.
A my (jako Evropa) se zkrátka nepoučíme a i přes ten bolehlav do sebe stále lijeme kořalku.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Souhlas, EU je hlavním strůjcem ekonomických problémů díky jejich direktivní politice se stávají nekonkurenceschopné.Těch negativ je mnoho. Nicméně současná vláda blaho této zemi nepřinesla. Ta minulá nebyla o moc lepší, ale byla za ní vidět nějaká práce třeba v otázce infrastruktury. Slibovat někomu německý plat za 4 roky může jen člověk, který nemá všech pět pohromadě.