Víc než sto let měla hora název, který byl známý milionům lidí po celém světě. Před deseti lety se ho progresivisté rozhodli změnit na název, který znalo pár stovek místních. Ač nejsem Trumpův fanoušek, připadá mi návrat k názvu Mount McKinley správný.
Kdyby se aspoň naučila přečíst si to, na co pak reaguje. Ale lidé, kteří používají slovo "progresivní" jako nadávku, zpravidla nebývají nejostřejšími tužkami v penále.
V poválečné době si státy nově vzniklého východního bloku pod nadvládou komunistických stran řešili osobní motorizaci svých národů většinou cestou licenční výroby (v tom lepším případě) nebo jako v tehdejším SSSR kopírováním vozů západních výrobců (GAZ, ZIL) či válečnou kořistí (Opel = Moskvič). Světlou výjimkou byl VAZ s licencí Fiatu 124.
Mnohem lépe na tom bylo díky úspěšné předválečné historii výroby automobilů Československo a nově vniklé NDR, kterému zase na svém území zůstaly výrobní závody automobilek předválečného Německa.
Ale k Dacii. R12 byl ve svou době velice moderní automobil, který se pod různými názvy licenčně vyráběl prakticky po celém světě napříč kontinenty ve více jak 15ti zemích. Je pravděpodobné, že vzhledem k počátku výroby R12 a ve stejném roce i v Rumunsku (1969), to byla vůbec 1. výroba R12 mimo území Francie. Rumuni za to mohli vděčit již dříve podepsané spolupráci s Renaultem na licenční výrobu R8 (Dacia 1100, 1968-71)
Dokud byla Dacia 1300 (1969-83) montovaná pouze z francouzských komponentů dodaných Renaultem tak byla po technické stránce i poměrně kvalitní. S postupem času a ve výrobě průběžně se zvyšujícím podílem dílů z vlastní produkce, začala kvalita a spolehlivost D 1300 upadat a zcela "čistokrevná Rumunka" Dacia 1310 už trpěla velkou řadou neduhů spojených jak se spolehlivostí tak i životností i kvalitou výroby. D 1300 (ale i 1310) byla v Československu i v NDR (díky svému původu v R12 a objemnému zavazadelníku) oblíbeným vozem i když cenově převyšovala vozy domácí produkce.
Renault 12 byl vůz primárně vyvíjený pro licenční výrobu, jeho originální verze byla vlastně vedlejším efektem. Proto měli Rumuni tou dobou bezkonkurenčně nejmodernější auto v Ostblocku, ovšem nedokázali kvůli příšerné kvalitě výroby jeho potenciál využít. Představa Frantíků samozřejmě byla, že si Rumuni po uplynutí morální životnosti tohoto modelu pořídí licenci další, jenže to už Ceausescovi došly prachy v rámci jeho osamostatňování se...
Záleží o jaké zboží jde. Když kupuji dětem boty, jdeme je vyzkoušet a pak se podívám zda nejsou někde levnější nebo třeba v lepší barvě. Zrovna pokud jde o dětskou obuv, není nejlevnější a na prodejnách nejsou vždy všechny barvy.
Tak třeba prodejna Dětské boty v Holešovicích vám na požádání dopraví na prodejnu jakékoliv zboží a prodává za e-shopovou cenu. Win-win, dokud jsme měli malé děti, nakupovali jsme vždycky tam, i když jsme se odstěhovali na opačný konec Prahy
No tak to už se těším na dobu kdy se přijdu informovat do obchodu kvůli něčemu, abych věděl jestli vůbec to co prodávají mi k něčemu bude, pan obchodník mi to vysvětlí a popíše a já mu řeknu že si to jdu domů rozmyslet a možná se vrátím a on mi na to řekne ano, zcela v pořádku, ale za to že jste mě tady zdržoval 25 minut mi zaplatíte 580 Kč 😱.
A pak když si tu věc koupíte tak vám dám možná slevu 😖.
Právě proto třeba já objednávám na internetu pouze takový zboží, které nemusím vidět.
Když chci zboží které chci vidět a chci si ho třeba i vyzkoušet tak jdu do kamenného obchodu.
Ale jo no, Já nejsem sebestředný a myslím i na ostatní 🤨, někdy až moc 😟
Když jsem před lety pracoval u dovozce několika drahých značek audio, tak jsem absolutně nechápal studia, která po zákazníkovi chtěla poplatek za poslech/konzultaci. Když jsem viděl tyhle praktiky zákazníků, začal jsem je chápat. Ale nastojte - právě tihle bojovníci za dodržování doporučených cen si založili e-shopy a začali mrvit ceny úplně nejvíc.
A naopak, někteří provozovatelé levných e-shopů se třeba stali dovozci nějaké drahé značky a začali mocně bazírovat na doporučených cenách.
Tak je to se všemi "dotazníky", organizovanými zelenými fanatiky, které manipulují veřejným míněním.
Jejich otázka zní: Kupovali byste raději vejce z volného chovu? A argumentují tím, že 90% respondentů odpovědělo ANO.
Správná otázka má znít: Kupovali byste raději vejce z volného chovu i kdyby stála dvojnásobek? Odpovědi respondentů znají dopředu i zelení fanatici.
A proč by měla stát dvojnásobek?
Byla to divná doba, kterou naši pracující nechápali. Chtěli po Oktávii 60. let rodinné auto s velkým kufrem a motorem vpředu a Škodovka udělala totální, byť jakž takž vzhledný bastl Škoda 1000 MB, na které se zabilo i dost lidí, protože měla lehký předek a navíc v předu i s palivovou nádrží. To rozum fakt nebere. Že s motorem vzadu dělal i Fiat 850, Porsche 911, Audi NSU... to naši lidi nebrali, to byla jiná kategorie a dobrá pro závodění. Po MB 1000 přišel ještě větší a hnusnější bastl - Škoda 100 a 110, co už nechápal vůbec nikdo, pro koho taková auta vůbec děláme, když lid chce úplně jiná, rodinná, jako VW. Mluvilo se o tom že kvůli čerstvé ruské licenci na Fiat 124 - vozu roku 1964 -tedy Žiguli/Ladu 1200/1300. Že Nor John Haugland byl furt první v ralye ve své kategorii se Škodou 130 RS, bylo národu ukradené. Navíc z těchto bastlů s motorem vzadu nešlo ani udělat žádné kloudné užitkové auto. Ta Žáčkova trochu odporná krabice fakt připomíná Warťase a ta jednání s Němci byla a dokonce, že by tam byl i alternativně VW motor, ale proč to zvadlo, nevím. Teprve s Favoritem před 89. a hlavně potom po revoluci s VW a s Oktávkou můžeme o slušných rodinných autech a né nějakých bastlech, nebo DoDo - tedy dodělěj doma, což byla oblíbená víkendová kratochvíle majitelů Škodovek a vlastně všech socialistických aut té doby. Zatím jsem ojezdil 7 Oktávek v TDi a v kombíku a nemohu říci nic špatného, jen za všechny celkem asi tak 2-3 prkotiny. Dnešní Oktávku v kobíku stěmi hagussy a infotainmentem bych si asi nekoupil. Poslední mám z r.v. 2018, koupenou 2019 ze Škoda Plus a nemá chybu
Teda, tys toho splácal dohromady...
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Amerika - inteligentní úsporná užitková vozidla zakážeme, ale odporná přerostlá neúčelná monstra podpoříme 🙄
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale současně nám ji budou dávat za vzor dementi, co tvrdí, že Evropa je přeregulovaná.