Ani autor, ani nikdo v diskusi neocenil velikost baterky 6 kWh. Tu vidím pro podobné auto jako ideální. Mercedes mohl ušetřit další hmotnost za konektory a kabely k nabíjení a nechat to jako full hybrid. Většina dobíjecích plug-inů má 15 až 20 kWh a majitelé je často nedobíjí a tak zbytečně tahají metráky navíc, jen čerpají dotace a záchrana planety nikde. Férovější než ty jsou hybridy od Toyoty, umí vystřelit z křižovatky, přejet přes půl Brna při zelené vlně se spotřebou i pod 3 litry nebo v zácpě popojíždět na elektřinu a nesmrdět.
Katka nám všem svými úspěchy přinesla mnoho radosti. Nebyla to ale náhoda. Už je jí babička a dědeček byli špičkový střelci a probojovali se v 70 letech až na mistrovství světa. Její tatínek se dvakrát stal absolutním mistrem světa. Když si pak vzala olympijského vítěze, říkal jsem si že jejich děti by mohly vyhrát olympiádu se zavázanýma očima.
Gullwing je asi nejkrásnější auto padesátých let, ale šedesátá léta přinesla krasavce jako Lambo Espada a Miura, které parkovaly vedle sebe před hotelem International v Brně, když jsem šel jednou ze školy, nebo Maserati Mexico, Ghibli, Indy nebo Bora či Aston Martin DB6... Tenkrát si bohatší lidé na Západě tato auta kupovali na ježdění. A nebáli se.
Ve finále, jako vždy v historii, by to mělo skončit rozumným kompromisem:
elektromobily - pro lokální služby, národní parky a chráněná území
osobní auta pro běžné užití - hybridy s využitím syntetických paliv
nákladní silniční doprava, dálková lodní kontejnerová přeprava - vodíkový pohon,
Pro výrobu syntetických paliv i vodíku elektrolýzou z vody, nabíjení elektromobilů - podpora a navýšení obnovitelných zdrojů elektřiny, vč. jaderných, v budoucnu fůzních reaktorů. Podpora využití malých modulárních reaktorů, jejich užití i jako městských výtopen. Na dotaci výše uvedeného přesunout miliardy Euro dosud určených výhradně pro dotování elektromobility. Přesun výroby zpět do zemí, kde se následně takové produkty i používají (viz dnešní problémy s některými léky, čipy, atd.), čímž se výrazně omezí potřeba dálkové mezinárodní přepravy. Zásadní zaměření na zvýšení kvality výrobků a kompability, možnosti jejich oprav, upgradů i konečné recyklovatelnosti.
Až se konečně mudrcové v EU k tomuto dopracují, bude nám všem lépe. Pouze je otázka, jak dlouho jim to bude trvat. Aby náhodou nebylo pozdě.
Nenapsal bych to lépe!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Všechno má sto setin a tisíc tisícin. Mají tam být tisíciny.
Co článek to sračka🤣
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Soudruzi, opravuji, devadesát stupňů je pravý úhel :-)