Nemyslím si, že Trump utěsnit hranice, možná lepší selekce v migrantech. Amerika potřebuje přátele. Myslím, že by možná chtěl větší americkou dominanci v Jižní a Střední Americe, jako má Čína v Asii. Ve světě však bude méně válek. A doufejme, že větší prosperita na americkém obchodním trhu, což ovlivní i Evropu. Před volbami v USA bylo vyhozeno hodně lidí zejména v IT sektoru, myslím, že se to brzy změní.
Článek je zavádějící. Na začátku uvádí celkové počty cizinců, ale pak jako premisy argumentu odkazuje na uprchlíky. Navíc ne všichni migranti mohou využívat sociálních výhod, ale všichni uprchlíci ano. "Proč cizinci milují Německo?" Když začnete číst níže, týká se to pouze uprchlíků. Ne všichni cizinci jsou uprchlíci, ale všichni uprchlíci jsou cizinci. Migranti se mohou stát přistěhovalci, ale není tomu tak vždy. Mnoho z nich se po několika letech práce v zahraničí vrací domů.
Autor používá termíny přistěhovalec, migrant a uprchlík jako zaměnitelné. To jsou tři různé věci.
Migrant je někdo, kdo se stěhuje z místa na místo (v rámci své země nebo přes hranice), obvykle z ekonomických důvodů, jako je lepší práce. Nejsou nuceni opustit svou rodnou zemi kvůli pronásledování nebo násilí, ale spíše hledají lepší příležitosti.
Přistěhovalec je někdo, kdo se vědomě rozhodne opustit svůj domov a přestěhovat se do cizí země s úmyslem se tam usadit. Přistěhovalci často procházejí zdlouhavým procesem prověřování, aby se přistěhovali do nové země. Mnozí se stávají zákonným trvalým pobytem a nakonec občany.
Uprchlík je někdo, kdo byl nucen uprchnout ze svého domova kvůli válce, násilí nebo pronásledování, často bez varování. Nemohou se vrátit domů, dokud a dokud pro ně nebudou podmínky v jejich rodných zemích opět bezpečné.
Místo navyšování vlastních platů by vláda měla zvyšovat platy AJŤÁKY, kteří pracují na digitalizaci státu. Tvrdí, že je to priorita, vyhodili ministra pro místní rozvoj z Pirátů, a teď neví, jak dál, potřebují zhodnotit. No, protože ho vyhodili, vědí přesně proč a musí mít řešení. V první řadě ZVÝŠTE platy všem, kteří na projektu pracují, protože je to priorita. Pokud se vládě podaří dokončit projekt, než je v příštích volbách od lidí vyhodí, může si zvýšit platy. Můžeme použít meritokracii pro změnu?
Nejsem ani Ukrajinská, ani Ruska, ale ze své zkušenosti jsem se nikdy nesetkala s Čechem, který by řekl „ukrajinská národnost neexistuje“. Většina Čechů podporovala Ukrajinu a kvůli Ukrajincům si Česká republika v recesi ve srovnání s ostatními zeměmi EU vedla díky nadbytečné pracovní síle poměrně dobře s ekonomikou. ČR boduje na mnoha žebříčcích docela dobře v Evropě (vždy je někde uprostřed 🙂 kromě mezd, pracovních práv a životních nákladů jsou špatné. A taky digitalizace, kde je ČR mezi posledními v EU. Faktem je, že populace v ČR stárne a mladí lidé emigrují do západní Evropy, Spojených států, dokonce i Asie, jako např. Singapur. Slyšela jsem o českých rodinách nebo dělníci, které odešly natrvalo nebo dočasně za vyšší mzdou. Zahraničních pracovníků byste si měli vážit zejména tehdy, ať už jsou zaměstnanci, respektují zákony, přispívají daněmi, příspěvky a vstupy do domácí ekonomiky. Navíc se v článku nezmiňuje národnost agresora a je to jedno, protože to byla pravděpodobně jen jedna násilná osoba, která by měla být stíhána podle zákona. Zločin nebo násilí nemají státní příslušnost.
Souhlasím se zaměřením na lidský kapitál. Thomas Piketty ve své knize Capital in the 21st Century napsal: „Žádná z asijských zemí, které se v posledních letech přiblížily vyspělému Západu, neměla prospěch z rozsáhlých zahraničních investic, ať už je to Japonsko, Jižní Korea nebo v poslední době, Tchaj-wan, Prakticky všechny tyto země samy financovaly potřebné investice do fyzického kapitálu a ještě více do lidského kapitálu, který je podle nejnovějších výzkumů klíčem k dlouhodobému růstu.
Mohu ručit za Ekonomickou strategii, ale je lepší zaměřit se na 2 nejdůležitější body strategie než na všechno. Bude to efektivnější. Myslím, že dva body by mohly být 1. Lidský kapitál 2. Méně byrokracie (efektivnější veřejný sektor), ale myslím, že to druhé souvisí s digitalizací státních záležitostí. Země jako Nizozemsko (z mé zkušenosti) se hodně zaměřuje na lidský kapitál. V NL bez ohledu na vaše vzdělání v prvních letech mohou lidé snadno změnit profese díky školením a certifikátům, finanční pomoci na jazyky, před a během zaměstnání. Zaměstnavatelé se při přijímání nezaměřují tolik na praxi, ale na schopnost stážisty absolvovat školení a okamžitě začít pracovat. Tady v Praze vždy hledají vysokoškolské vzdělání nebo/a praxi v oboru. Co když někdo chce změnit kariéru? Doufám tedy, že vláda a ministerstvo práce zapracují na zřízení agentur nebo/a samotné firmy budou školit samy a jsou otevřené lidem, kteří chtějí změnit kariéru.
Text není o zdravých mladých lidech, kteří nesedí na sedadle pro invalidy. Je v pořádku sedět, pokud je velká tlačenice a lidé nemohli projít a vystoupit z tramvaje, protože všichni stojí a "čekají na seniora" 🙂 A co když je místo pro invalidy a seniory obsazeno, ale přijde jiný senior a chce sedět na normálním sedadle? Otázkou je, zda se zeptá zdvořile, nebo tomu mladému „rozbije hůl“ o hlavu? Naštěstí se mi to ještě nestalo, ale vždy vstanu, když vidím seniorku, invalidu nebo těhotnou ženu. Se seniory v Praze nemám špatné zkušenosti.
Vliv na to má mnoho faktorů. Domnívám se, že by se Česká republika měla více zaměřit na domácí výrobu a také přitahování zahraničních investic. Česká republika nemá tak vysoké daně ve srovnání s ostatními zeměmi Evropě. Například „daň z příjmu fyzických osob v evropských zemích OECD, Dánsku (55,9 procenta), Francii (55,4 procenta) a Rakousku (55 procent) mají nejvyšší sazby. Maďarsko (15 procent), Estonsko (20 procent) a Česká republika (23 procent) má nejnižší sazby.“ I Češi se však potřebují otevřít a začít se učit angličtinu a němčinu. Mnoho Čechů mluví pouze česky, ale jsou chytří ve svém oboru. Pouze češtinou investice nepřitáhnete. České odborové svazy by navíc měly usilovněji usilovat o práva zaměstnanců. V západní Evropě musí mít zaměstnanci ze zákona zaměstnanecké výhody, které musí definovat zaměstnavatel. 13. plat, prémie a každoroční navyšování platu je normální tam, ale ne tady. Vláda a ministerstvo práce nedělají svou práci pro dělnickou třídu. Musí pracovat pro občany a jejich blaho.
S manželem žili v Holandsku během povodní v Limburgu v roce 2021. Česká republika je také součástí EU. Škody po povodních jsou zčásti způsobeny nedbalostí úřadů, obcí, které nechránily rezidenty v případech elementární vyšší síly. Obyvatelé mají samozřejmě nemovitost pojištěnou. Ale vláda a obce mají povinnost investovat v regionech, aby se obyvatelé cítili bezpečně a vznikaly menší škody. V Nizozemsku dostali obyvatelé Limburgu náhradu také od vlády. Nizozemská vláda fungovala jako pojišťovna. Od roku 2025 bude každý dům v NL pojištěn také proti povodním. Musí být také uvedeno jako informace, zda se jednalo o potok nebo zřícení přehrady. Protože pokud to bude později, vláda musí uhradit škodu bez ohledu na pojištění. První nezavazuje českou vládu, ale může lidem finančně pomoci, pokud dostanou fondy EU, což se, myslím, podařilo. Cituji článek „ Podle starosty Daana Prevoo z Valkenburg aan de Geul kompenzační schéma neposkytlo okamžitou pomoc, kterou slibovalo. nevědí, kde jsou, nebo jsou jen částečně uhrazeni, nikdo se neptal na takovou přírodní katastrofu, proč potom musí lidé zůstat v neštěstí? řekl deníku: „Klimatické změny pokračují, jak nám ukázaly povodně, i tito lidé potřebují ochranu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Žila jsem v Česku, když byl Babiš rok a půl premiérem a teď, když je premiérem Fiala. Mezitím v Nizozemsku. Nechápu, proč Češi nemají Fialu rádi. Jaký má Babiš plán pro Česko, že ho tolik chcete? Nevolte ho proto, že se vám nelíbí Fiala, volte ho, protože si to zaslouží, ale musíte si položit otázku, co udělá Babiš pro zemi? Myslím, že vládne lépe než Babiš, Česko se mi teď líbí víc, až na to, že má nízké platy a pomalá digitalizace státu ale naštěstí má plán. Také si myslím, že musí vyměnit současného ministra financí, protože ne každé řešení finančního problému je vzít si úvěr a vytvořit větší státní dluh. Vše ostatní je v pořádku, když to srovnám s ostatními zeměmi EU, Česko se drží dobře. Mám však několik návrhů. Výborné vzdělávací programy nejsou řešením, když generace Z nemá zájem o práci ve výrobě. Velký vliv sociálních médií formuje současnost i budoucnost. Fiala to musí vzít v úvahu, to znamená zakázat tiktok a možná přísnější zákony pro žáky a studenty při používání chytrých telefonů. Dnes je youtuber profesí, věřte tomu nebo ne. Chceme to pro naše budoucí generace? Dokud nevynalezneme roboty, kteří budou vykonávat práci ve výrobě (potravinářství a průmysl), nemůžeme ignorovat moc sociálních médií nad mladými lidmi.
V Nizozemsku obce pomáhají domácnostem transformovat se na udržitelnou energii do roku 2050. V Nizozemsku by do roku 2050 neměla být žádná domácnost využívající plyn. Je to proces a jsem si jistá, že Fialova vláda má plán pro Českou republiku.
Odkaz 1
3 odpovědi