Kdy naposled jsem použil chemické vzorečky? Naposled před deseti hodinami. Fyzikální poučky? Zhruba osm hodin zpět.
Dějepisná data? No, to je spíše pasivní znalost. Ono je dost úsměvné (až smutné) když Američan tvrdí, že Německo je tady (ukazuje na mapu) a ukazuje na Čínu. Kde je asie a ukáže na Brazílii...
Matematické rovnice na zpamět jsou k ničemu, potřeba je znát princip.
Chcete praxi? To JE ŠKOLA, kde si má budoucí matematik prakticky vyzkoušet matematiku, než v matematice? Někoho třeba baví se učit o lidském těle (o čemž by nevěděl, kdyby to nebral), třeba z něj bude lékař.
Chtít po dítěti, aby mělo za každou cenu ze všeho 1 je špatně. To je ale jediná věc, na které se s vámi schodnu
Ano s pár věcmi s Vámi také souhlasím. S tím příkladem jsem to přehnala: s chemií, fyzikou aj. obory se setkává člověk od pradávna, jen pomalu dává názvy a pojmenovává jevy nebo chápe v souvislostech. 2 hodiny tělocviku týdně z Vás taky neudělají atleta.
To je krásná idea! Ale zapomínáte na nejdůležitější faktor: RODINNÉ ZÁZEMÍ. Pokud student bude sebenadějnější v jakém koliv oboru (třeba i budoucí lékař), podívejte se na jeho rodinu: má rodina prostředky a zázemí k tomu, aby mohl pokračovat na VŠ? Neschází peníze (dojíždění, ubytování, stravování)? Má někoho ve svém okolí, kdo má VŠ? Nebo si opravdu myslíte, že z brigádiček si může student zaplatit životní potřeby a ještě studovat. Nemyslím si, že by mnoho matek samoživitelek vychovávalo budoucí vysokoškoláky.
Pak je tu ještě nepodstatný fakt: může se dítko naučit všechny potřebné termíny a udělat všechny zkoušky, ale nebude nápadité (sochař), nebude mít respekt (manažer), nebude empatické (lékař)... ne všechno se ve škole naučí.
Bude mít maturitu, ale nebude chtít mluvit cizím jazykem, nebo si nebude chtít udělat řidičák, nebo se neuchytí na dalším studiu, nebo nebude chtít denně dojíždět do práce, nebo nebude chtít pracovat v kolektivu...
A tak mě prosím řekněte, jak děti mají zjistit, co by je mohlo bavit, když učení informací je dle vás špatné.
V daný čas a za daného stavu nemusí bavit nikoho nic. Z matematematických rovnic to nezjistí stejně tak. Kolikrát jste reálně využil dějepisná data, chemické vzorečky, fyzikální poučky... vzdělání by se mělo hlavně získávat praxí a děláním chyb, a ne naučením pouček. Jenže každé dítko je vedeno, že musí být ve škole nejlepší 1 a to už je několik generací.
Maturita je k ničemu pokud si neseženete práci, kde jí potřebujete pro nástup. Maturita vám nezaručí dobré pracovní prostředí, fajn kolektiv nebo práci v blízkosti domova. Lidé by se měli učit co je baví a rodiče by jim to měli umožnit. Bohužel většina studentů tuto možnost nemá a nechá se natlačit někam, kde to protrpí. Základka dětem neukáže jaká je nabídka práce, ale nadrtí je informacemi, které mohou uplatnit jako cvičené opičky ve vzdělávacích soutěžích. Většinu informací ze školy jsem nikdy nepoužila.
Nejlepší je se spoléhat sám na sebe. Mám děti, kamarádku a jsem spokojená a v klidu.
Spoleháte se sama na sebe, ALE máte kamarádku a děti. Takže když se Vám něco nedaří, tak za kým jdete? Když Vás třeba v práci vytočí, tak se jdete vypovídat komu? Dětem nebo kamarádce? Pokud nikomu, tak si nejsem jistá jestli je to úplně zdravý v sobě něco dusit. A další úhel pohledu Vás nezajímá, názory, postoje... které by Vás mohli ovlivnit?
Pokud všechno SAMA bez pomoci zvládáte a nikdy jste nepocítila ani potřebu mít při ruce dalšího člověka, tak máte můj obdiv. Sehnat firmy na drobné práce na domě je dost složitý. Ale nechtěla bych přijít domů a tam pořád jen prázdný byt i když s mazlíčky, kteří vás potřebují. Nikdy nevíte, co se vám může stát a nemusíte být v dosahu přivolání pomoci. Vím, že mě to jednou ještě čeká, ale samotu budu odkládat na hodně dlouho.
No, ale nejste úplně sama opuštěná. Jsou lidi, kteří mají hodně známých a přátel a rodiny okolo sebe, že to ani nepostřehnou, že jsou sami. Já mám jen manžela a mazlíčky. Společně žijeme bez dětí, bez rodiny, bez přátel, bez auta... Nedokážu si představit být úplně sama. O zahradu se sama postarám, ale o domácnost? Zapojit lustr, přestěhovat nábytek, vyzdít, nahodit omítku... a to jsou jenom hrubé práce, kde si často jako jedinec neporadíme (vytáhnou kotel z kotelny...). My se kvůli práci vídáme doma tak málo, že jsme skoro taky oba singl.
A ti singl jsou úplně sami? Bez rodiny, bez známých, bez přátel? Mají aspoň mazlíčky? Nedokážu si to představit. Jsou prostě práce v domácnosti, při které se třetí i čtvrtá ruka hodí, nebo další mozek. Jak je příjemné, když na vás někdo mluví nebo naopak poslouchá. 1 jediný člověk, který vás miluje a je na něj spolehnutí.
Soudy a rozvody na rodičovství nemají žádný vliv a dokonce ani to jestli se vzájemně partneři / bývalí manželé mají rádi nebo ne. Nikomu nemůžete VNUTIT zájem a starostlivost nebo naopak ZAKÁZAT péči. Bohužel se v takovýchto případech ukazuje lidská povaha a charakter 2 lidí, 2 rodičů vůči 1 společnému dítěti, kterému by měli předávat část sebe (názory, postoje, vzdělání, komunikaci...). Výhodnější je když si rodiče rozumí a vše co dělají a jak se chovají, dělají pro dítě než pro sebe, pak si nemusí stěžovat a fňukat.
Mám psy přes 60 let. Žádný z nich neměl "vycvik", ale poslouchali na slovo. Bohužel, kdo uviděl dogu, začal hystericky jecet, abych si toho vrahouna dala na vodítko. Pes šel volně podle mě a ten hysterické ho vůbec nezajímal. Pokud mám velkého psa a napadne ho stejně velký, opravdu si to vyřídí sami. Nesmí ale ani jeden majitel hystericky řvát. To je povzbuzení vlastního psa.Staci hlubokým hlasem houknout a je hotovo. Alergiky se neudusi, když k němu pes cuchne. Pes má právo na volný výběh pokud poslouchá a je přátelský a lidé by se
měli naučit zdvořile jednat s majitelem a neprikazovat mu, co má se svým psem dělat.
Alergik se sice neudusí, pokud si k němu pes čuchne, ale ne každý člověk si musí nechat líbit obtěžování psem (stejně jako člověkem) a nevíte jestli dotyčný použije ve strachu na psa pepřák nebo jiný sprej na odehnání. Lidem, kteří psa nemají na vodítku nebo pod kontrolou je asi jejich mazlíček ukradenej.
Děti jsou největší chudáci, závislí na své "rodině". Když potřebují pomoc, tak se na ně každý vykašle. Obzvlášť bezproblémoví žáci, o ně se nezajímá ani škola. Z osobní zkušenosti: když jsem žádala sociálku o pomoc, tak mi pracovnice sdělila: "Zkuste se nějak dohodnout."- Děkuji státe, žes mě měl u pr.! Roky se s rodinou nevídám.
Přidám debilitu z naší obce: 2členná domácnost, odpad se vyváží 1x měsíčně (čtvrtletně nelze). Poplatky začátkem roku narostly a to o dost. Třídit se dá jen sklo, ostatní tříděný odpad můžeme odvézt jen do SD ve vymezenou dobu. Aby popelnice byla při odvozu plná, tak bychom neměli třídit odpad. Pokud se zvýší cena, tak nechci a nepotřebuji vyvážet skoro prázdnou popelnici. Třídím protože jsem takto vychována, ale tento přístup obce mě s€re.
Žádná rozhledna nemá mít vstupné a autor obhajuje pokřivenost vysávání občanů. Zrovna sem se díval na panoramata rozhledny Ježíšovo srdce a divte se je zdarma jako poděkování lidem platícím daně. Pijavice zde jen obhajují další pijavice.
A co rozhledny, které nejsou státní (majetkem obce, města, NP...) ale soukromé (vystavěny třeba spolky)?
Pokud je pes v tašce nebo je vycvičený, tak mi nevadí. Kolikrát lidi přivedou psa do krámu s "on je hodný, on nic neudělá" a pak vidíte jak má páníček co dělat, aby ho udržel v klidu a nakonec pes zvedne packu a místečko si hezky označkuje. Někdy je prostě pes ve zverimexu nutností (zkoušení postrojů, kartáčů...) a někdy je zbytečné ho brát s sebou na nákupy. Od toho má člověk mozek...
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ano, rodinné zázemí je velmi důležité pro vývoj jedince. Ještě bych k tomu přidal prenatální vývoj, protože matka co kouřila a pila první ligu v těhotenství, tak einsteina neporodí.
Z hlediska financí je to složitější. Pokud se podívám na VŠ, tak naše má různá stipendia, která by mohla pokrýt alespoň větší část nákladů (ubytovací (to pokryje tak třetinu až polovinu nákladů za koleje), sociální, prospěchové), při kombinaci s brigádou by to už asi šlo finančně zvládat, ale tot je jen můj názor.
Z hlediska vysokoškolsky vzdělané osoby v rodině se mi zdá argument poněkud bezzubý. Na příklad moje matka, rodiče má jen s učňovským vzděláním, sama má Phd. Otec má jen odbornou maturitu, já přitom studuji VŠ.
S nevhodností osoby pro vykonávání určitého oboru je to těžší. Pokud si sama osoba uvědomuje, že jí chybu klíčové vlastnosti, tak si myslím, že nebude studovat daný obor (já výtvarnou výchovu vždy protrpěl, namalovat umím možná tak "Stickmana", pro jsem ani neuvažoval o čemkoliv výtvarně zaměřeném). Když je daná vlastnost zakomponována do chování (arogance u manažera), tak to si daná osoba neuvědomuje, pak je na nadřízených poznat, jestli se na danou pozici osoba hodí.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak se stipendii a brigádou by se to dalo zvládat... jenže čas, který ztratíte na brigádě Vám sebere čas na studium, kterého je v 1. roce hodně moc. Ono bez peněg na studiu musí člověk dělat ne co ho baví, ale co ho míň štve. A co se týká organizačního uspořádání jsou si SŠ a ZŠ daleko více podobné než VŠ. Než si prvňáček uvědomí kde je, tak zapomene čí je 😉
Opravdu by mne ohromilo, kdybyste napsal: nikdo z naší rodiny a okruhu známých nemá VŠ jenom já, ale takto...?
Může být člověk třeba se základním vzdělání LEPŠÍ než člověk s vysokoškolským diplomem? Vůbec nezáleží na tom jesli máte nějaký kus papíru, ale na tom zda se sám chcete učit nebo ne. A k tomu někdy podmínky jsou a někdy nejsou.
Sice rodiče tlačí svá dítka k vysokým školám, ale trochu pozapomínají na to, že čím vyšší máte vzdělání tím vyšší máte peníze, ale i zodpovědnost a stres.
Maturita je důležitá hlavně pro pocit, že jsme něčeho v životě dosáhli. Někdy ani ta práce za Maturitní vysvědčení nestojí.
1 odpověď