V Madridu žije ovšem 3x tolik lidí než v Praze a hlavně neměli 40 let sovětského socializmu. Takže to těžko můžete porovnávat.
Jenom tam měli 40 let generála Franca a několik let občanskou válku 😉... Jinak ty španělské dálnice jsou luxus pro vyvolené a turisty - jsou neskutečně drahé.. dokonce z toho plynou takové absurdity, že vedle placené dálnice je běžně postavená 4 proudá silnice pro motorová vozidla co je zdarma...
Já jsem pro zvýšení poplatků ale za dvou podmínek. Musí se do 3-5 let spojit ČRo a ČT. Například zpravodajství může dělat v klidu jedna redakce, vše se může přestěhovat na poloprázdné Kavky atd. Druhá podmínka je vytvoření veřejnoprávních internetových novin. Naopak nemusíme mít x televizních kanálů (stači 1, 2, 24 a Déčko) a desítky veřejnopravnich stanic (stačí radiožurnal, Vltava a regiony). Obě instituce by taky škrtem pera měli propustit 1/3 zaměstnanců. Obě instituce dobře znám a ta přezaměstnanost je neskutečná (v čt jsou například 3 lidí co mají na starost historickou tv techniku)..
Kamenolom….. chleba a voda, nic společnosti nepřinesl….. nic víc nemůže čekat?
Jenže to nejde dělat moc systémově, protože kdyby se tam dostal byť i jediný nevinný, tak je to nepřijatelné (viz USA kde se předpokládá chybovost u rozsudků smrti cca 15 %), celé se to může zvrhnout v nějaký extrém (viz 50. léta u nás, nebo v SSSR, kde na to dnes úspěšně navazují) atd. Ono celé vězeňství a systém trestů spíš směřuje k tomu severskému způsobu, který má lepší výsledky co se týče nápravy, Ale i ten je krátký na Brejvika nebo tohle individuum...
Takže ho budeme živit dalších 12 let = 8 760 000kč ...jen aby znovu vylezl a pak zase někomu zničil život? No jo...trest smrti je přeci "nehumání" a přeci i kamerový záznam a stopy DNA ze sperma se mohou mýlit že jo...
Jenže co sním? Za vraždu a pak po propuštění znásilnění by nedostal trest smrti ani kdyby byl černoch v USA.. podle mě instituciálně neřešitelné, tady nepomůže ani tvrdý ani měkký přístup.. Podle mě by to vyřešil asi jen otec té poškozené, ale to by šel do tepláků zase on...
Ale jo máte pravdu, já prostě T613 nezatracuji, T700 se mi nelíbila nikdy Tatra Prezident byla zajímavější, ale bohužel stejně nemoderní. Benzínové topení bylo i u T613 a T700 sice modernější ale pořád benzín. U T603 byla sranda, jak motor vytlačoval auto v zatáčce ven, ale dalo se to vše hezky řešit – taková velká Škodovka 🙂 Nechápu, proč nešlo udělat u T613 obdobu klapky nasávání vzduchu tak jako u T603, termostat otvíral klapku až bylo v motorovém prostoru teplo. V každém případě, když T613 tak buď jedničku nebo čtyřku. Ještě k tomu řízení, posilovač tam v tomto případě nepomůže, u lehkého předku je to spíše horší řidič ztratí kontakt s vozovkou, jo naložená šla určitě nad 2t, nic méně pořád byl lehký předek a pořád jsem to zvládal i nad 120 :-)
Já ji také nezatracují, mně se 613 taky vždy líbila a jednu i mám, bohužel ne chromku. Je u ní hrozná škoda, že vývoj trval tak dlouho a byl nedokonalý. Kdyby se seriovka rozběhla v tom 69, tak to byla jiná písnička. Po roce cca 1980 už to bylo hodně zastaralé auto neschopné západní konkurence.
Ale no tak, posilovač řízení u tak lehké předku mi nikdy nepřišlo, a to ani u T603, hrozné jízdní vlastnosti fakt a kde, to je potom Porsche stejného období hrozný šrot že. Topení no rozhodně lepší než teplo od výfuku, ohřev studeného motoru je asi fakt holt velký těžký motor. Spotřeba do 15L řekl bych odpovídá auto a motoru. Byla to koncepce, nepovedené auto to nebylo určitě. Nic méně já skončil u T603.
613 byla opravdu velmi nepovedené auto. Jediná její deviza je povedený design (chromka) od Vignaleho a pěkný odolný výkonný motor). Nad 120km se jí zvedá předek, řízeni auta co má naložené cca ke 2t bez posilovače je opravdu náročné (911 tehdy vážila cca půlku, je o třetinu menší, je to sporťák a mimochodem ukradená tatrovácká koncepce), spotřeba u 613-1 se šplhala až ke 20l a řidiči ji kvůli tomu nenáviděli (protože papírova spotřeba byla nižší než reálná)... Ohřev motoru byla konstrukční nedokonalost vzduchem chlazených motorů, až u 613-4 přidělali na větrák termostat (začal se točit se po dosažení provozní teploty) 603 byla naopak velmi povedená, má velmi dobré jízdní vlastnosti, lehce se ovládá, na V8 velmi slušná spotřeba kolem 10l. Jediný zápor u 603 bylo benzínové topení - to je vysloveně nebezpečné (613 už měla daleko lepší a bezpečnější). Beru to samozřejmě vše z pozice řidiče.
Jak je to s výjimkou EU na tuto nesmyslnou nesystémovou úpravu odpočtu se dá dočíst v článku, zbytečná snaha to tu popírat 😉
A nikdo neříkal že se nedá pořídit auto pod 2M, ale že auta za 2M jsou naprosto běžná vozidla, žádné supersporty ani luxusní auta. Koneckonců to je důvod proč se to nesvědčilo - těch ferrari bylo doslova pár, luxusních dtto.
Pardon, s tou vyjimkou u DPH je to skutečně má chyba - opravdu je tomu tak, je na to vyjimka od EK...:/
Ne myšlenka ale praxe, ano je to samozrejme prenesene na klienta ovsem ve splátkách které jsou o to navýšené a klient dostane na tom vratku komplet - na vsechny splatky i kdyz to bude celkem treba 10 milionu.No a jsou i další cesty. Nebo to skončí tak že se tu ty auta neprodají. Stát tak jako tak tratí. Je to trapný popilismus, ekonomicky nepodložený.
Netratí, v ten moment už DPH nehraje roli, základ se navýšil a pak se to chová jako klasické DPH...
EU do toho samozřejmě zasahovat může, stačí si přečíst článek, i na současnou dočasnou úpravu o omezení odpočtu je třeba vyjímka 😉
Právě ono omezení je ten problém - jednak je samotná výše nízká (auta za 2M jsou naprosto normální vozidla, nemá to nic společeného se sportovním vozem - "lex ferrari", natož s luxusním). a jednak je to nesystémovost - plátcovství DPH je nějaký ucelený systém, toto je stejný nesmysl, jako kdyby se řeklo že plátci DPH budou DPH připočítávat jen k vystaveným fakturám do 2M, že i tak z toho dostane stát dost. zkrátka nesmysl 😉
EU určuje jen nějaké rozmezí pro sazby DPH, tyhle různé vyhláškové fíčury jsou v kompetenci jednotlivých států (viz ono slavné DPH na pivo). A za 2m normální auto mít můžete, když to bude trochu víc, tak buď musíte trochu oprášit prkenici nebo oželet potahy z pandí kůže...😉
Ta myšlenka vyhlášky je na hlavu jelikož je populistická a ve skutečnosti genereruje do rozpočtu ztrátu, místo vyšího příjmu. Dopadlo to tak že auta jsou na operák, splátky jsou větší než klasický nákup a tedy i větší vratky.
Stim operákem to je sice zajímavá myšlenka ale podle mě to nefunguje, tak jak myslíte 😉 U operáku je majitelem vozu leasingovka, tj už ta leasingovka musela to DPH zaplatit a zvýšené náklady přenáší samozřejmě na klienta.
Reprezentace firmy vam take nic nerika, ze? Prijede nakupci v Mercedesu a zaparkuje vedle majitelova Superba. Proste si zalozte firmu, rozjedte ji a pak si optimalizujte dane, tak jak to delaji vsichni. Opakuji, vsichni. A prestante radit lidem co maji a co ne za vydelane penize delat. A jezdete da trebal v Dacii. Taky jsem ji mel.
Tak já firmu mám, firemní auta s odpočtem DPH máme také a nikomu nic neradím;) jen se Vám snažím vysvětlit princip fungování toho odpočtu a konstatují, že myšlenka té vyhlášky je správná a spravedlivá. A právě že ten odpočet neslouží k reprezentaci, ale k výkonu podnikání. Pokud někdo má tuhle byzardní představu, nic proti ničemu, ale DPH holt nad 2m musí zacálovat..
Urcite clovek, ktery si koupi auto nad dva mega, ma firmu na rozvoz pizzy. Jsou firmy, ktere otaci a vydelavaji miliardy. Navic dneska Mercedes, BMW, Audi, Range Rover a muzu jmenovat dal, maji auta bezne nad dva mega. Sam jsem kupoval Land Rover Defender a stal me bez mala dva miliony. A to jsem se moc nerozcapoval na vybave, vy supersporte.
Vy nerozumíte jednak nadsázce ale bohužel hlavně tomu daňovému principu - pokud jste si kupoval Defendera za 2,1m, tak si DPH neodečtete jen z toho cca 0,1m - což je teda obrovská tragedie vzhledem k cenovce auta..😉 ano jsou firmy co otáčí miliardy, ale ten odpočet slouži k tomu abyste si pořídil prostředek k transportu z místa A do místa V ne k tomu aby společnost platila, to že si vy koupíte nějakého supersporta/mastodonta a prezentuje té tím své, v lepším případě, nezlomné ego. Jak k tomu příjde ten chudák zaměstnanec, co půl života šetří na Dácii a pak ještě musí zaplatit z té plečky DPH..
Nikde není určeno co kdo má potřebovat, prostě ho používá pro firmu a hotovo. A pokud je plátcem DPH, pak si jej samozřejmě logicky odečte (to je princip plátcovství), jakkoliv nyní jen těch necelých půl milionu, což je dočasné - EU takový nesystémový nesmysl stejně donutí zrušit.
Určené to je právě tou maximální výší odpočtu DPH a EU nemůže zasahovat do jednotlivých daňových zákonů a vyhlášek členských států. Navíc to je nepřesné, Vy si to DPH odečíst můžete ale jen do výše těch 420 000 😉 Je to fér nařízení, nad 2m se prodávají auta, která přináší jen nějaký extrémní luxusní/sportovní nadstandart (typicky supersporty), který k rozvážení pizzy určitě nepotřebujete;-) Každopádně by mě zajímalo, kolik lidí v téhle diskuzi to skutečně trápí 😄 A pokud to někoho trápí, tak nerozumím té logice, že vyhodím 5m za něco tak absolutně zbytečného, jako je třeba Ferrari, ale brečím nad tím, abych doplatil cca 500 000 za DPH? Když na to mám, tak jsem trochu grant, ne? Být krásná bloňďatá holka, tak mě ta splněná daňová povinnost rozteče daleko víc, než očividná kompenzace nějaké jiného menšího problému 😉
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ano jsem pro, ten personál je hlavně nevyužitý a je potřeba jinde, hlavně ambulance, kde jsou šílené čekací doby...