dřív selka vychovala 6-10 dětí, dnes nestíhají 2, jak je to možné? asi lenost a soc. sítě, internet, není čas na výchovu
Jestli to nebude tím, že dřív žili v 1 domě 3 generace. Tudíž s těmi 6 a více dětmi velmi pomáhali prarodiče a leckde i praprarodiče...
Já už rozhodně nejsem z generace, kdy bylo běžné mít tolik dětí, přesto mě v předškolním věku hlídala denně prababička. Když jsem šla do 1. třídy, tak šla do důchodu moje babička a pro změnu mě odpoledne po škole hlídala ona...
To máte naprostou pravdu.Žáci, kteří do ZŠ nepatří, odvádějí pozornost ostatních a výuku jen zdržují.I pak ve vyšších třídách většinou jsou s nimi problémy i v chování.
Být dnes učitelem, to je často na Nobelovou cenu a jeké to kdysi bylo pěkné povolání.Nejhorší je, taky jednat s rodiči.
Ano, s rodiči to mají učitelé určitě mnohem těžší než s dětmi. Bohatě mi to stačí jednou za rok na rodičovských schůzkách. Když ty názory některých rodičů člověk slyší, nestačí žasnout...🙂
Dobrý den,
mne osobně by zajímalo, jaké vzdělání bude muset splnit budoucí asistent pedagoga pro 1. třídu. Pokud to bude jako doposud, že asistentem může byt kdokoliv ze základním vzděláním bez maturity / pouze s kurzem , který si může zaplati kdokoliv kdekoliv / a bez vztahu k dětem , tak )se velmi obávám , jak to bude ve školství nadále vypadat, už teď je to v mnoha školách velmi tristní stav.
Tohle také nechápu. Jak asistent pedagoga nemusí mít žádné pedagogické vzdělání (stačilo by středoškolské)... Zažila jsem asistentku, která sama nezvládala učivo 1. stupně základní školy.
Nestačí, vzdělávání je čím dál náročnější a je dlouhodobě podfinancované. V první řadě by bylo potřeba vyházet staré učitele, kteří bojkotují změny ve školství, ale není kým je nahradit, protože s VŠ vzděláním si snadno najdete lépe placenou práci. Za druhé by to chtělo zvýšit nároky na děti, ale v tomto směru jde zase bojkot ze strany rodin, které odmítají dělat domácí úkoly a mřičí, že děticjsou přetížené, přitom mají dnes mnohem míně povinností. S inkluzí to nemá nic společného.
To je tedy blbost, s inkluzí to má právě největší spojitost. Běžte se podívat, jaké děti se dnes vyskytují v klasické základní škole...zrušení zvláštních škol byla ta největší chyba.
Všichni učitelé, kteří zvládli výuku v minulosti bez jakýchkoliv asistentů, by měli být vyznamenaní na hradě u prezidenta.
Můj názor a ještě dodám motto.jednoho básníka " I kdyby vůl chodil.po celém světě, tak zůstane pořád volem".
I s asistentem.
Stačí znovu obnovit zvláštní školy, zrušit tu slavnou inkluzi a učitelé to opět budou zvládat...
To co se dnes sejde v jedné třídě na základní škole je opravdu masakr...vůbec to těm učitelkám nezávidím
Mimochodem,ty školy existují pod změnou názvu.Ne zvláštní škole,ale Speciální škola.
No to nevím, do naší základní školy chodí dítě po mozkové obrně, které téměř nemluví, nechodí...z výuky si neodnese podle mne vůbec nic. Nemá žádné kamarády, ale plní povinnou docházku. Naprosto mi uniká smysl toho všeho...
Ostatní tím jen trpí, protože celá třída nesměla na výlet, jelikož rodiče se ozvali, že by jejich syn byl diskriminován.
Chápu, že to rodiče mají náročné, ale ty ostatní děti za to nemohou...
Kladu si otázku, jak jsme tu školu mohli absolvovat bez nějakých asistentů a školních psychologů? Asi jsme nebyli mazlíčci a sněhové vločky.
My naprosto jednoduše. Jenže tehdy ještě nebyla slavná inkluze, kdy do základních škol chodí i naprosto nevzdělatelné děti...
Dítě po mozkově obrně (samozřejmě, že za to nemůže, to rozhodně netvrdím) se nenaučí číst ani psát a to ani s podporou asistenta, kterého má k sobě...
Věřím, že to je pro rodiče náročně, ale celá třída nemohla jet na školní výlet, protože se rodiče ohradili, že by to pro jejich syna bylo diskriminační. Ten syn mluví naprosto minimálně, z výuky nemá vůbec nic, ale i přesto je v běžné základní škole...
Děti v první třídě potřebují asistenty? Mají horší samoobsluznost? Co to je? To by snad dítě mělo v šesti letech běžně umět. 😱
Mám děti na základní škole. A musím říct, že opravdu ne úplně zanedbatelné množství dětí, které jsou nyní na základní škole, by za našich let bylo ve škole zvláštní nebo speciální.
A je celkem smutné se dívat na to jak obsah i rychlost výuky se přizpůsobuje právě těmto nejslabším žákům. Spousta nadanějších dětí se nudí, protože se neustále opakuje něco, co už dávno měli žáci umět. A my rodiče potom děti před přijímacími zkouškami doučujeme to, co paní učitelka nestihla probrat...
Syn v 5. třídě má dokonce 2 asistenty pro tyto "slabší žáky" a není to k ničemu. Lepších výsledů tito žáci stejně nedosahují a jen brzdí ty nadanější žáky...
Proč nedostal doživotí? Desetkrát soudně trestaný... Vždyť se stále rychleji do lochu vrací! Pro společnost je nebezpečný. Na co se čeká? Až někoho zabije? V kriminále chybí tvrdá práce! Zajímalo by mne, kdy poškozené zaplatí těch 300 tisíc.
To také nechápu...propustili ho po 5 letech, protože kradenou dodávkou zdrogovaný a ve vysoké rychlosti vjel do parku Stromovka. Teď si sehnal zbraň a pokusil se o znásilnění. Co přijde za těch 12 let? Bude to jen a jen horší...a opět to odnesou nevinní lidé
Taneční kreace a výkony tanečních párů - nádherná podívaná a klobouk dolů. Opravdu nádherné zážitky z jejich umění. Žvásty konferenciérů a poroty - divadlo po méně gramotné jedince. Zatajený počet hlasů pro jednotlivé páry - likvidace soutěže v přímém přenosu - místo klidného shlédnutí celého pořadu až do konce - šílená ubohost jako tečka za podivně zmanipulovanou "soutěží". Takže po skončení tanečních kreací - okamžitě přepínám a lituji ty soutěžící, kteří do úmoru makají a potom ani neví, jak jsou u diváků (příznivců) oblíbení. Jako vždy - ubohost ČT v přímém přenosu a to ještě za naše koncesní poplatky. Holt - peníze od nás poplatníků mají jisté, takže ... proč se snažit a jednat férově, že?
Opravdu je tak těžké pochopit, že ČT koupila licenci tohoto pořadu ze zahraničí a tudíž musí dodržet nastavená pravidla? Jaké zatajení počtu hlasů??? Vždyť tohle všechno je právě nastavené v konceptu pořadu a podléhá placené licenci. Ve všech státech, které pořad koupili, je to úplně stejné...
Měli by ukazovat průběžné hlasování u jednotlivých párů❗. Když to jde při volbách, tak proč by to nemohlo jít v soutěži StarDance. Tak to vypadá, že se s hlasy diváků , možná manipuluje.❗
Nemohou ukazovat průběžné hlasování. Je to koupená licence pořadu ze zahraničí a takto byla nastavena původní pravidla. Ve všech zemích, které si koupili licenci je to úplně stejné...Ten pořad nevymyslela Česká televize a tudíž s tím nemůže nic dělat. Pamatujete v době Covidu, jak byla neúprosná pravidla kvůli licenci, když dvakrát onemocněl soutěžící? Prostě musel definitivně odstoupit ze soutěže. Líbit se Vám to nemusí, ale to je asi tak všechno...
Možná byste se divili, jak ta zdravá většina žáků dovede narušovat výuku. Nesmíte si představovat, že například žák s ADHD v hodině neustále šílí a ostatní tam sedí, jak přibití a bedlivě naslouchají paní učitelce. Mnohdy se ti naši zdraví miláčci promění v pěkná zvířátka, prostě se chovají úplně jinak než doma. V hodině vyrušují naprosto běžně, neustále vymýšlí nějaké lumpárny, mluví sprostě atd. Řekla bych, že si nemají, co vyčítat, ať to jsou zdravé, či jinak postižené děti. Naopak, někdy mě můj žák (jsem asistentka pedagoga) upozorňuje, že mu vadí hluk ve třídě. A jak mu mám vysvětlit, že se nepoužívají určitá slova, když děvčata v 7. třídě se neustále oslovují naprosto příšernými tituly. Laická veřejnost do toho vůbec nevidí.
Je možné, že laická veřejnost do toho nevidí. Ale když jako rodič vidíte, jak se rychlost a rozsah výuky přizpůsobuje těm nejslabším žákům, tak je vám z toho smutno…Proč ti zdraví a nadaní žáci vyrušují? Protože už mají dávno úlohy hotové a prostě se nudí. Potom doma doháníme učivo spolu samostudiem, aby dítě uspělo u přijímacích zkoušek…jelikož jejich pani učitelka nestihla spoustu věcí probrat, protože mají ve třídě 3 děti s asistenty. Proč se stejně tak nemyslí i na nadané děti? U nás jsou v každém ročníku 3 třídy, tak by přece nebyl problém dejme tomu na začátku 3. třídy rozdělit děti do tříd nově podle prospěchu a případně během dalších let některé dítě přesunout do rychlejší nebo pomalejší třídy podle studijních výsledků…Potom se všichni diví, že je takový zájem o víceletá gymnázia. Když na základních školách jsou nejvíce upozaďováni nadané děti, tak moc jiných možností rodiče nemají
Ne, nemá. Nechci teď polemizovat, jestli byla vojna dobrá, či špatná, ale jestli někdo musel být 2 roky bez rodiny, tak ho to na 100% muselo změnit. Jestli k dobrému, nebo špatnému, to by tak bylo na dlouhodobý výzkum. Ale každopádně se musel naučit o sebe starat sám a nespoléhat se na rodiče. A to spoustě lidí chybí a fungují stylem, "Když se něco nepodaří, tak mi někdo pomůže a vyřeší to za mne."
Já tedy nevím, bude mi 40, můj manžel už u odvodu tedy nebyl. A rozhodně nemám pocit, že by byl nesamostatný, nerozhodný nebo nespolehlivý.
Pokud by po dokončení vysoké školy šel na 1-2 roky na vojnu, tak ztratí veškeré pracovní kontakty, které si během školy vytvořil. Myslím, že by po té době těžko pracovně navazoval tam, kde byl po škole.
V dnešní době vážně přínos povinné vojny nevidím...
Myslím si že se vyčleňují pouze školáci kteří narušují výuky učitelů a o přestávkách dělají vážné problémy. To že je většina romů, tak za to mohou jejich rodiče kteří kašlou na jejich výchovu a nebo je k tomu ještě vedou. Tolik zkušenosti ze života.
To je přesně ono...žáci vietnamského původu jsou často premianty třídy a to kolikrát jejich rodiče vůbec neumí česky nebo špatně. A přesto to pro jejich děti není žádný handicap a zvládnou se integrovat bez pomoci stovek neziskovek.
Tak kde je asi problém?
Nemyslím si, že jsou Češi rasisté - jak je tedy podle Vás možné, že vietnamské děti bez problémů chodí do jakékoliv školy, často jsou premianty třídy a následně všichni pracují. Nikdo s nimi nemá žádný problém a oni se bez pomoci stovek neziskovek v pohodě integrovali…
Znám několik vietnamských dětí, které jsou nejlepší v celém ročníku a přitom jejich rodiče vůbec neumí česky. Takže to s českým školstvím a rasismem nebude tak hrozné…
Uvolnit místo staršímu člověku by mělo být samozřejmostí bez čekání až si o to řekne. Má to být projev slušnosti, ohleduplnosti, ale to jsou dnes prázdné hodnoty.
Jistě, ale bohužel ne všichni mladí jsou i zdraví. Proto mi přijde nevhodné někomu nadávat, že mě nepustil automaticky sednout, když vůbec nevím jestli k tomu nemá nějaký důvod...
pokud to madí neudělají dobrovolně, nemá význam nebo pod známkou odvahy se doprošovat. Jedna z odpovědí : vrat´ se do hrobu.
Když jsem ještě byla kdysi studentka a pustila jsem takto automaticky sednout starší paní (můj odhad 65+), tak jsem od ní dostala vynadáno, co si to jako dovoluji, že ona není snad stará...Žádné děkuji, nic
Od té doby jsem opravdu pouštěla sednout automaticky jen velmi staré lidi, o berlích nebo těhotné.
Oni ti mladí nejsou tolerantní ani k sobě navzájem. Jak si mám jinak vysvětlit, že mladou dívku v pokročilém těhotenství nikdo z mladých nepustil sednout. věkem mohla být moje vnučka, místo jsem jí uvolnila.
No když jsem byla těhotná (a bylo to už poznat), tak mě vždy mladí pouštěli sednout naprosto bez problémů. Pokud ale nikdo poblíž z mladých nebyl, tak mě pustili sednout výhradně jen starší muži. Ženy 50+ nikdy - ty jen měly nevhodné komentáře, že ony to jako mladé musely také vydržet. Opravdu nechápu, kde se v ženách tahle téměř až nenávist bere...
Nevím, proč by se měl stařík o berlích ptát. To by měla být samozřejmost, že některý mladý ho pustí sednout. Nevím proč by měli staří mladé prosit o místo v tramvaji. Nikdy to nebývalo zvykem.
Já tedy nevidím nic špatného na tom, se slušně zeptat, jestli mě někdo pustí sednout - bez ohledu na věk. Na začátku obou těhotenství (kdy na mě nebylo těhotenství poznat) jsem kvůli kolísavému tlaku trpěla na kolapsy. Nevydržela jsem delší dobu stát. Pokaždé když jsem potřebovala jet MHD jsem někoho požádala, jestli mě pustí sednout a nikdy se mi nestalo, že by byl někdo sprostý nebo mě odmítnul. Jen jedinkrát mladý kluk se omluvil a řekl mi zdravotní důvod, proč nemůže. I tak jsem mu slušně poděkovala a zvedl se hned jiný pán vedle. To že je někdo mladý bohužel neznamená, že je zdravý. Vůbec jsem se na toho kluka nezlobila, byl slušný a neměl to opravdu jednoduché.
Naopak se mi v tomto období stalo, že se na mě starší dáma rozkřikla proč jí jako nepustím sednout. Žádné prosím nic. Tak jsem jí vysvětlila důvod a víte co mi řekla? Že to může říct každá žena, že je těhotná a není to poznat...
Tím nechci říct, že všichni mladí jsou slušní a naopak. Ale opravdu je to o oboustranné slušnosti a toleranci. Bohužel moje zkušenost především se ženami mezi 60-70 lety je dost otřesná. Je zajímavé, že muži v tomto věku se chovají úplně jinak.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Hlavním cílem inkluze je podporovat rovné šance všech dětí na vzdělávání. Mezi základní principy inkluzivního školství patří důraz na spolupráci a otevřenost k jinakosti. V inkluzivní škole je samozřejmostí různorodé složení kolektivu, zároveň se ale každému jednotlivci dostává individuálního přístupu.
Výsledně to vypadá tak, že díky inkluzivnim dětem trpí ti neinkluzivni. Učitel musí přizpůsobit výuku těm pomalejším 🤔
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud by se každému jednotlivci dostával individuální přístup, byla by to paráda...jenže to není v moci 1 učitele zvládnout. A asistenti, kteří mají 3měsíční kurz a jinak s pedagogikou nemají nic společného, tomu nijak nepomohou...
Takže celým systémem nejvíce trpí nadanější děti. A potom se všichni diví, proč je takový zájem o víceletá gymnázia. Tam se totiž slavná inkluze v takové míře neprojevuje...