Každý člověk si domysli, že obrozenci nebyli sbor svatých. Pletichy, pomluvy a drby hybaly stojatymi vodami toho malého rybníčku. Pochopitelně zde docházelo i k milostným pletkam a propletencum. Jenže! Ta doba vše řešila sobě vlastním způsobem. Pro nás třeba pokrytectví. Dcera národa byla vyhnana na venkov a u mé vzdálené pratety si chystala výbavu na svatbu s dohozenym statkarem. Světlá a Neruda se po provaleni romanku jen zdravili na ulici. Božena Němcová pohorsovala celou vlasteneckou společnost, ale nerozdavala si to necesana nemyta s milenci v průchodu. Betti byla švagrova mé prababicky. Její manželství se Smetanou bylo chladné a tak ona ani nezarlila. Porodila děti, starala se o domácnost a pěstovala své intelektuální koníčky. O Smetanovych avantyrach se nemluvilo.Proste to tak bylo. Jako umělec byl velmi citový, ale žádný sexuální predátor. To vše není důležité, důležitý je jeho hudební odkaz. A toho je ve filmu méně než šafránu.
Jen další škvar jako byla Němcová. Bettina byla švagrova mé prababicky. Její manželství s Bedrichem bylo konvenční. Prababicku si pamatuji velmi dobře i Její vyprávění o rodině.
Bettine na manželovi nezáleželo, takže ani nezarlila a jako žena své doby se věnovala domácnosti, dětem, malování a hudbě. Na milence neměla čas ani pomyšlení. Smetana nebyl svatý, ale žádný sexuální predátor. Jeho vztah s Krasnohorskou byl čistě platonicky. Byl to oboustranný obdiv i soucit. Setkávali jsme se s Ing Heyduskem, Smetanovym potomkem. Probiraly se různé rodinné drby včetně vlastně odloučení manželů, ale spíše pro to, že Bettina už byla unavená Jeho hluchotou a tvrdohlavosti. Nevěry v tom nebyly. Film zachraňují masky, ale bohužel, řeč celkově ' fonetika i scénář do doby vůbec nezapadaji. V Británii se herci musí učit dobovou výslovnost a scenariste používají dobové jazykové prostředky. Nejhorší na filmu je, že Smetana mohl být třeba potrhly malíř. Kam se poděla ta nesmrtelná hudba?! !!!
To zase někdo něco vymyslel přímo hlavou přes koleno a patu. Když jsem nastoupila v pokročilém věku jako kantor na střední školu, byla jsem v šoku. Možná, že právě pro můj "babickovsky " věk, měli ke mně studenti otevřený vztah, a tak jsem za chvíli věděla, kteří kolegové mají poměr se studentkami od prváku až po maturitní rok. Stejně tak prchali kluci před jednou kolegyní. Vedení školy jen pokrčilo rameny. Všichni to přece dávno vědí, ale co s tím?! Sehnat normalniho kantora při těch platech a požadavcích je horší než hledat jehlu v kupce sena.Studentky si nestezuji, mají za to dobré známky. Tak, babo rad. Ti nahoře asi navštívili školu ještě za císaře pána .
Jako předškoláci jsme dostali motycky', ryce, lopaty a hrabicky. Pomáhat na zahradě bylo samozřejmostí. Když jsem nastoupila do jezdeckého oddílu, než jsme směli nasednout, museli jsme udělat box, vyvezt hnůj, vyčistit koně a po návratu z jízdárny nejdřív ošetřit koně, napojit ( voda se nosila v kyblu), založit seno a pak teprve všechno ostatní.
Tato řada je lepší než minulá. Tománek nemá švih a vtip svého předchůdce Zdeňka Chlopcika,ale nevadí mi. S paní Drexler máme stejný názor, i když jsem pusty absolvent tanečních. Osobně se me dotklo vyřazení Jiřího Ježka. Nejenže tančil lépe než nehendikepovani/ viz Blažek/, ale má vtip, charisma a je nesmírně pozitivní. Paso doble Oskara Hesse se mi nelibilo stejně jako paní Drexler. Marek Eben je už starší pán, který to v dnešní době nemá lehké, protože je neustále kritizován za nekorektnost, sexismus atd., zatímco Libor Bouček v Inkognitu hýří vším, co by Ebenovi vytkli. I když i mně se zdá Eben unavený a už není tak jiskrivy, nemame tak noblesního
nástupce.
AI je opravdu retardovane dítě, které není schopné samostatného zivota nebo činnosti. Četla jsem několik banalnich článků, ze kterých mi šla hlava kolem. Naprostý guláš v rodech a shodach bil do očí , člověk přestal i tušit, o co jde. Nechápala jsem, jak může takový idiot být novinářem. Kamarádka novinářka mi posléze osvetlila, že některé redakce experimentálně zkoušejí pouštět články přeložené AI. Je to jako byste nechali článek napsat předškoláka,který se naučil dát dohromady pár slov do věty.
Tak tedy v době koně byly džíny téměř nedosazitelnou metou. Díky příbuzným v cizině a jejich posílání bonu jsem uprosila rodiče, aby se místo jídla a pití v Tuzexu, koupily džíny. Samozřejmě pro mě. Nic netrvá věčně, a tak se na džínách objevovaly trhliny. I tak jsme je hrdě nosili dál, I když maminky odmitaly se k nám hlásit, pokud budeme takoví otrhanci. Ejhle, dnes se za někdejší otrhanost platí obrovite sumy
Ovšem, ta otrhanost je umělecká a trhají světoví návrháři!!! LOL K baggy dzinam: mam pocit, že v tom nízkém rozkroku trčí plná plena. To po stránce estetické, z praktického hlediska ten nízký rozkrok do krve odira stehna.
S politovanim musím uznat, že jediný šmrncovni model, včetně účesu a líčení předvedla Alena Schilerova. Ostatní tak trochu přes kopirak, jen v jiné barvě. Šaty se mačkaly a neseděly. Účesy opět podle stejné formy. Pekarova v tmavé, Pavlova v blond. Daniela Kolářová tomu nasadila korunu sponkou. Naučíme se být originální, elegantní a šmrncovni? Možná by Schilerova byla lepší stylistka než politička.
Se vším souhlasím. Jen si někdy řeknu, co tyhle děti, až dospeji, budou zvládat situace, kdy přestanou fungovat sítě, vypadne elektrika a další katastrofy. Při dlouhých cestách jsem si vymyslela příběhy nebo četla knihy. Vím si rady téměř v každé krizi, protože jsem se to naučila v dětství. Na druhou stranu bych si také neuměla utáhnout korzet, zapnout knoflíčky na botách zapinadlem, hrát tenis v dlouhé sukni..
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Před asi 50ti lety jsem začala nosit pixie střih a až na mirne varianty/delší,kratší/, prelivy a melír jsem se nikdy nebarvila. Od ctyricitky se vlasy začaly melirovat samý až dosáhly od tmavě hnědé barvu stříbrnou. Držím se toho, co sedí mému obličeji a stylu. Velkým vzorem je mi tak Dame Judy Dench. Experimenty s trendy a barvami jen málokomu poslouží.
1 odpověď