tak jasně, protože ty konkurzy často nejsou žádné konkurzy, ale dopředu domluvená záležitost. Nikdo ze sebe nechce zbytečně dělat hlupáka.
A tam, kde se nepřihlásí, jde většinou o malé školy, kde má ředitel velký učitelský úvazek a dost práce navíc k tomu.
Budu rád, když se přihlásíte a uvidíte, že to tak není. Často byli velmi dobří i tři uchazeči a rozhodovaly drobnosti.
Dobry den,
Kdyz p Klecanda (STAN) s p Nemcovou (ODS) to berou z politickeho hlefiska a nechají novodobou inkvizici v podobe CSI radit, tak to tak vypada v prazskem skolstvi, nehlede na jejich vmesovani se do personsalni politiky skol, zametani problemu pod koberec,... Sebevrazdy, sikana ucitelu a jine krasy. Jejich metody rizeni propominaji leta zpred r. 1989...
Vážený pane Mirku, opak je pravdou. Jelikož pod koberec nic nezametám, tak je tolik konkurzů. ČŠI je velmi kvalitní a rozhodně nejde o inkvizici. V případě školy, kde ČŠI navrhla konkurz, tak byl naprosto oprávněný. Z politického hlediska nic neberu a ani nevím, z jakých stran jsou ředitelé a uchazeči, kteří se na post hlásí. V případě, že je někde petice většiny žáků, tak to něco znamená a nejde o vměšování, nýbrž řešení.
Autor je mimo. Je mnohokrát vyzkoušené, že české dítě se naučí při pobytu v cizí zemi tím jazykem plynně mluvit během roku. A to klidně u jazyka, který se předtím neučilo. Myslím dítě, kde rodina odejde do zahraničí třeba německy mluvící země. A dítě se ve škole učilo jen angličtinu, max. němčinu jako druhý jazyk.
Ukrajinština je slovanský jazyk, podobnější češtině než ruština. I někdo rusky mluvící se česky naučí jen tím, že přijde do česky mluvícího prostředí. Naučí se to rychleji než Němec nebo Angličan, slovanské jazyky. Děti se učí daleko lépe a rychleji než dospělí, pro jazyky to platí dvakrát. Dítě ve školce se naučí anglicky jen tím, že tam bude denně s anglicky mluvící učitelkou. To platí při pobytu u nás, v cizí zemi se naučí rychleji, podnětů více. Větší děti se naučí o něco pomaleji, přímou metodu nahradí zčásti možnost využití slovníku ap. Nuti ukrajinským dětem ruštinu je vrchol necitlivosti. Je to jazyk okupantů, kvůli kterým utekli mnohdy ze spálené země. Ne všechny rusky mluvit umí, rozumí díky podobnosti jazyků. O něco hůře rozumí i česky, není to jako čeština a němčina nebo čeština vůči angličtině. Tam té shody je daleko méně, i tak to děti zvládnou.
Pokud má učitel k ukr. dětem přístup, že stát hájí "ukrajinocentrismus", tak k nim asi nemá dobrý přístup. Ukr. dítě se naučí mluvit česky i bez ročního kurzu, kde by se učilo jen jazyk. Bude se učit i běžné učivo, zčásti ani nemusí umět jazyk, počítat příklady tak určitě jde. I slovenské děti se učí rovnou v češtině, je i zde určitý pokles, ne všemu dokonale rozumí, ale celkově to jde.
Autor je z praxe a má pravdu.
V zemi jako je Česko nebo Slovensko, by jsem už dávno držel jenom zálohy a dobrovolníky, možná tak pyrotechnický, chemický, železniční a medicínský oddíl. Ostatní by jsem už dávno rozpustil a nabídl šanci pracovat u policie, případně vytvořit nové zásahové a obranné jednotky nebo u hasičů. Podle mně by to pomohlo mnohem víc, než se hrát na vojáčky a v životě se nedostat do vojenského konfliktu.
Například ženisté jsou potřeba a mohou zasahovat i mimo konflikty.
Zasahují jak dobrovolní hasiči, tak i armáda a je to dobře. Dnes kluci od nás z dobrovolných hasičů Prahy-Kolovrat připojili na elektrocentrálu školu v Krnově a pomáhali s úklidem a čerpáním vody v Písečné. Mezitím vojáci opodál postavili provizorní most. Každý dělá to, co umí. Proč by měli vojáci stavět most na cvičení, když ho mohou stavět na ostro tam, kde hned pomůže.
Rodiče vědu, že jejich dítě bude potřebovat chodit na placené školní obědy už od chvíle, co najdou na testu dvě čárky. Pokud na to během těch šesti až sedmi let přesto nejsou schopni našetřit, jejich problémy nevyřeší žádná vláda...
Vyřešeno to je. Kdo pobírá dávky a nemá na obědy, dostane na ně od MPSV. Kdo dávky nepobírá a nemá na ně, může je dostat prostřednictvím nejrůznějších programů (např. Women for women).
Tak především by se měli žáci brát dle výsledků. Obálková metoda a známosti jsou dosti pofidérním způsobem přijetí. Dále by bylo fajn propagovat i učiliště, která budou navazovat na možnost maturity, aby se stávala žádanější a ne jako největší nouze. Je nějak moc ukotveno, že na učiliště chodí pouze negramoti a bůhvíjaká verbeš. U elektrikáře by možnost maturity otevřela dveře na VŠ technickou, u strojaře též...
Souhlasím s vámi. Bohužel o maturitní nadstavby je poměrně malý zájem.
Za rok jsem navýšil počet míst o rekordní počet, přesto to nestačí. Jsem radním od minulého roku a situaci nezlehčuji. Proto upozorňuji na to, že místa jsou potřeba navýšit dlouhodobě a také se o to snažím. Stavíme přístavby ke stávajícím školám, připravili jsme výstavbu nových škol a snažíme se nakoupit budovy, které je možné za rok předělat na školy. Celkově je míst zřízených Prahou více, než žáků v 9. ročníku v Praze. Ano, nestačí to a místa musíme navýšit. Obdobně musí místa navýšit i ostatní kraje. Nová místa jsme navýšili především na gymnáziích a lyceích.
Kdy začnete otevírat místa na osmiletých a šestiletých gymnáziích, abyste odlehčil přecpaným ZŠ? Kolik míst jste vytvořili zde? A jaký je převis? Jistě víte, že v Praze je obrovská konkurence právě kvůli tomu, že není dost míst a pak rodiče pošlou raději děti studovat do ciziny. A hádejte, kde pak platí daně? To není dobrá vizitka hlavního města.
Bohužel víceletá gymnázia odmítá stát a nová místa v nich neschvaluje dlouhodobě. Na to zrovna já upozorňuji od roku 2016. Současný ministr je rozšíření v Praze nakloněn, přesto MŠMT nové kapacity odmítá schválit.
Tak to Vám gratuluji. Minule jste ale tvrdil 1200. Ale na chyby ve vyjádření politiků a úředníků jsem již zvyklá. A dál? Opíráte kapacity o soukromé školy. A dál? Vyznáte se v sociodemografických studiích? Praha 10 jednu takovou má. Nikdo se podle ní od roku 2020 ale nezařídil a teď se všichni, politici i úředníci, divíte, že Vám někdo kouká pod ruce a chce koncepci a vysvětlení. Doporučuji nastudovat.
A co ty zmíněné budovy? Myslel jste si, že nemám argumenty a neznám fakta? O to jste se chtěl opřít? Ale je to právě naopak. Že? Kolik takových budov v majetku Prahy má ještě problematické a problematičtější využití? Co například objekt na Černokostelecké? Kolik let chátral a chátrá dál? Zjistěte si fakta a aspoň někdy zkuste POZITIVNĚ překvapit. Nabyla jsem dojmu a vidím, že je jedno, z jaké politické strany a kdo se stará o školství. Tohle je trend, Vy jen sklízíte, co sejete (spíš nesejete) dlouhou řadu let. Kdyby se neobjevila masivní kampaň v médiích, nedělal byste ani Vy, ani nikdo jiný, nic. Protože je to trend. Kdyby ano, měla bych dnes syna na spádové škole a ke všem povinnostem člověka v produktivním věku a s malými dětmi bych nemusela řešit otázku, kam s ním. Stejně jako s dcerou při přijímačkám na SŠ!
2000 je včetně soukromých škol.
Ale ano, to víte že vím. Například na Praze 10 byly pronajaty 3 školní budovy soukromé vysoké škole finanční a správní. Vedle na ZŠ byl převis 200% uchazečů. U parku Grébovka zase MHMP spolu s PHA 10 postavil byty a prostory pro neziskovky. Ačkoliv zde mohly vzniknout detašovaná pracoviště sousedních ZŠ nebo jakékoliv jiné školy. Praha 10 blokovala majiteli objektu na ulici Štěchovická, vedle MŠ, výstavbu, i když investor Praze 10 nabídl budovu a její náplň k výstavbě MŠ. Školku jsem navrhovala osobně. Budova se zahradou by pro školu byla jako stvořená. Dnes tam bydlí bezdomovci. Toto je výčet, vycházející z rešerže posledních dní, kdy se snažím umístit syna na ZŠ. Místa nejsou a odpovědní úředníci a politici mají jen spoustu “nápadů” a hlavně výmluv.
Například: jak můžete tvrdit, že je řešením udělat střední školy spádové? Vy nevíte, jaký problém mají se spádovostí ZŠ? Doporučuji zavolat některému z ředitelů, např. ZŠ Kladská. Jistě se dozvíte, proč to není optimální. A navíc u středních škol to ani nemůžete myslet vážně.
Pane Klecando, řeším to 18 let a ještě nějakou chvíli budu. Problematické je dostat děti k pediatrovi, do MŠ, na ZŠ, na SŠ.
Takže budovy, které by byly vhodné pro nové školy, byste měl hledat aktivně především Vy! Na jednání s Vámi a Vašimi úředníky se chystám, obdržíte ode mě e-mail. Jsem zvědavá na Vaši koncepci. Rozhodně netoužím po tom, abych za 9 let zase řešila nedostatek míst na SŠ, jako teď na ZŠ.
P.s. Také mě bude zajímat, jak jste za rok navýšil takto podstatně kapacity a proč se tak nestalo dřív.
Za rok jsem navýšil kapacity o cca 2000.
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Že je ČŠI kvalitní? Já jsem za svůj profesní život poznal kvalitních inspektorů méně, než mám prstů na obou rukou. Arogance, nadřazenost, pohrdání. Takové jsou znaky mnoha inspektorů ve Stč.kraji. Pochybuji, že by pražští byli výjimkou.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Od roku 2002 jsem učil a inspekce se za tu dobu velmi zlepšila. Ano, mám zkušenost jen s těmi z Prahy. Nicméně vidím velké zlepšení a kolegové, kteří učí, to rovněž potvrzují.