Jenže co si má počít motorista, který má auta rád? Který má rád emoce, které jsou se řízením auta spojené? A nechce se jen přestěhovat z bodu A do bodu B.
Koupí si elektromobil? Vždytˇ je to jako koupit si mikrovlnku nebo ledničku.
Jaké příjemné emoce ve vás vzbudí používání mikrovlnky nebo ledničky?
Kdo měl rád BMW řady 3, koupil si E30, pak přišel E36, s lepšími motory a podvozkem, pak E46 - ještě lepší.
Dnes? Hledáte v ojetinách ty, které ještě nejsou proměněné v pojízdný Facebook.
Kdo má rád diesel hledá Octavii III 2,0 TDi z roku 2017, z toho krátkého období, kdy už měla rozšířenou zadní nápravu, ale ještě neměla AdBlue.
Kdo benzín, hledá asponˇ 4- válec ještě bez filtru pevných částic. A když už se s filtrem smíří, tak asponˇ bez turba.
A Mazda 3 s 2,5 litrovým benzínovým motorem je tajná volba znalců.
Nikdo takový si nepůjde stoupnout do fronty na Fabii IV s tříválcem a výbavou "Budˇ rád, že máš volant" za 400 tisíc.
Elektromobilita jako řešení individuální mobility pro všechny je nesmysl z řady důvodů:
ohromné náklady z titulu vlastnictví. Pokud je Audi Q8 e-tron 3 roky starý a s 28 tisíci kilometrů prodejný se ztrátou 1,5 milionu korun ve srovnání s cenou pořízení, tak kdybych i zanedbal ostatní náklady a jezdil taxíkem, vyšlo by mě to na polovinu. Na ojeté elektromobily dotace nejsou a tak nejsou ani zájemci o ně.
baterie. Drahé (tvoří cca polovinu ceny auta), těžké, mají malou hustotu uchovávané energie a dlouho se dobíjejí. Dokud se tohle zásadně nezmění, žádný pokrok v elektromobilrch nenastane.
dobíjecí infrastruktura. Drahá a stále nedostatečná. Kdo do ní bude investovat, když o elektromobily není zájem?
elektřina. Kde ji chceme vzít, když vypínáme stabilní zdroje elektřiny a prosazujeme ty občasné?
Automobil byl po desítky let symbolem svobody a nezávislosti.
V posledních 10 letech se elektromobil stal symbolem nesvobody, útisku a dokonce pozérství těch, kteří si je pořídili.
Co se dá dělat, když Evropská komise s jejich vnucováním nehodlá přestat?
Tak to bude další hlasatel zeleného dobra do party paní Leyenové.
Já bych byl rád, kdyby nám šéfovali normální lidi se zdravým, nebo jen lehce nemocným rozumem.
Není třeba být motorista ani mít technické znalosti, abych pochopil, že pokud se něco prosazuje jen s pomocí přímých i nepřímých dotací a zdražování konkurenčních produktů, že to asi samo o sobě nebude dost dobré, že?
Pan komisař argumentuje jiným rokem a tedy jinými nařízenými flotilovými emisemi.
Jenže od 1.1.2025 - pokud by automobilky vyrobily a prodaly zhruba totéž co letos, stálo by je to na pokutách EUR 15 mld.
Mají na vybranou jen ze 3 špatných možností:
1) zaplatit těch 15 mld. Euro
2) nevyrobit 2,5 mil. aut se spalovacími motory a neplatit za ně pokuty
tím ale přijdou zase o 15 mld.Euro
3) vzít stejné peníze a nastrkat je do subvencování elektromobilů, aby si je lidé
začali v masovém měřítklu kupovat - pokud je nebudou dostávat k většímu
nákupu v Kauflandu.
Je možné si představit i kombinaci všech uvedených možností, ale žádnou čtvrtou možnost.
Dodržení z prstu vycucaného limitu je totiž zcela mimo technicky realizovatelnou realitu.
Všeho moc škodí.
V současné Octavii si připadám jako v raketoplánu při předletové přípravě:
Nastartovat, najít a povypínat start stop, hlídání jízdních pruhů a panikové brždění.
V Německu je autoškola, která pro výcvik nakoupila golfy IV. Trvdí - podle mého správně - že kdo se naučí jezdit s tímto autem pak zvládne ježdění s jakýmkoliv jiným.
O revolučních bateriích jsme toho v uplynulých 10 letech slyšeli hodně.
Obvykle to skvěle fungovalo v laboratoři a jen hledali investora, aby mohli spustit sériovou výrobu.
Pak ho našli, odměny si vyplatili a celá věc zase usnula.
CATL sice není start-up, ale důvodů pro tohle vyprávění může mít víc, než že skutečně něco funkčního vyvinuli.
Nevěřím tomu, ale uvidíme za rok, jestli je to pravda.
Autor správně zminˇuje zpřísněné limity od 1.1.2025. Ty jsou vymyšlené EK a schválené EP, ale hlavu ani patu jim nikdo neviděl, takže kdo a jak si je vycucal z prstu nevíme.
Pokud automobilky vyrobí a prodají zhruba stejně aut jako letos, mají na vybranou ze 3 špatných možností:
1) Zaplatit EU 15 mld. Euro (375 mld. korun) za překročení flotilových emisí
2) Nevyrobit 2,5 milionu aut se spalovacími motory
3) Zlevnit už dnes ztrátové elektromobily tak, aby jejich odbyt vzrostl a flotilové emise se dostaly na požadovanou hodnotu
Ad2 a ad3 je přijde zase na 15 mld.Euro.
Možná je i kombinace ad1 až ad3, ale vždy to povede k zavírání nepotřebných továren a propouštění pro úsporu nákladů.
Jak na tom může vydělat zájemce o auto se spalovacím motorem mi není jasné, když zatím probíhá pravý opak a ceny jdou nahoru.
A jak přinutit ty, kteří elektromobil nechtějí, aby si ho koupili, mi také není jasné.
Ona je tu totiž i třetí možnost, kterou EU i automobilky přehlížejí - nekoupit si nic a opečovávat si svého veterána...
Je to jen jedna část projevů grýndýlového náboženství.
Které skupince vyvolených přinese velké peníze, zatímco většina obyvatel to zaplatí zdražením vlastně všeho.
Skvěle vymyšleno - obrat lidi o peníze a ještě se u toho tvářit jako zachránce planety.
Planetě je to dost jedno. Jak v EU blázníme je z celosvětového hlediska fuk.
Vnucovaná elektromobilita stojí moc peněz i ty, kteří o ni žádný zájem nemají a kteří si chtějí pořídit auto se spalovacím motorem.
Fabia s třípístem pod kapotou a výbavou typu Budˇ rád, že máš volant, stojí 400 tisíc.
Když se začala prodávat ve 2. polovině roku 2021 stála 280 tisíc.
Je třeba z ní získat peníze na ty elektrické vehementy, které by byly za reálné ceny neprodejné už zcela a taky na pokutu EU, protože 95 g CO2 na km neplní ani takhle lehké auto s ošizeným motorem.
Jak by asi EK postupovala, kdyby chtěla zakázat CD a DVD? Stačilo by uzákonit, že nosič dat nesmí obsahovat víc než 50% plastů. Ve jménu ekologie a neznečištˇování planety - pochopitelně. Byl by to zákaz CD a DVD, nebyl. Bylo by to nařizováni flash disků? Nebylo.
U aut postupuje obdobně. Nezakáže auta se spalovacími motory, jen uzákoní limity emisí takové, že jsou reálně technicky nesplnitelné. A elektromobilům přiřkne prolhanou 0 g emisí CO2 a je to hotové.
Elektromobilita jako řešení individuální mobility pro všechny je nesmysl z řady důvodů:
Automobil byl po desítky let symbolem svobody a nezávislosti.
V posledních 10 letech se elektromobil stal symbolem nesvobody, útisku a dokonce pozérství těch, kteří si je pořídili.
Co se dá dělat, když Evropská komise s jejich vnucováním nehodlá přestat?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jsou lidé, kteří se domnívají, že pokud politici nevysloví přímý zákaz, že je to skvěle demokratické a že mají možnost volby.
Jenže politici už dávno zjistili, že na přímý zákaz občané reagují velmi negativně a tak zákazy formulují nepřímo.
Co udělá politik, když se rozhodne zakázat CD a DVD? Zakáže je? Ne. Jen uzákoní, že nosič dat smí obsahovat maximálně 50% plastů. Pochopitelně aby se měla dobře planeta a příští generace. Formálně to zákaz CD a DVD není, ale fakticky to zákaz je, protože je to pro CD a DVD nesplnitelná podmínka.
A stejně postupují i u aut.
Rok 2035 není významný, protože už v roce 2027 budou benzín a nafta zatíženy systémem povolenek ETS 2, který je zdraží o Kč 3 za litr a výhledově o Kč 15 za litr.
A v roce 2030 bude platit flotilový limit 30 g CO2 na km, což odpovídá spotřebě nafty 1,15 l/100 km a jedná se tedy o emisně výrobní smrt pro auta se spalovacími motory.
Bylo by dobré si uvědomit, že stanovení technicky nerealizovatelného limitu je totéž co zákaz.
Zkuste si, pane Sˇtastný, představit, že by EU uzákonila, že elektromobil smí jezdit jen na elektřinu vyrobenou větrnými elektrárnami a že jí smí spotřebovat jen 4 kWh na 100 km. Byl by to zákaz nebo nebyl?