Kolaga Německý to píše správně. Můžeme ceny energií grýndýlovat až do nebe.
Tím postupně zbavíme EU výroby oceli, cementu, hliníku, hnojiv, pneumatik a dalších energeticky náročných výrob.
To ale neznamena, že uvedené nebudeme potřebovat.
A tak je budeme dovážet ze zemí, kde se ještě nenechali zelenými fanatiky zblbnout.
A za 2 roky na tyto dovozy uvalíme ekologickou danˇ.
To nemá chybu, že?
Ještě před 10 lety se politici předháněli ve slibech jak zlepší život občanů - pokud budou zvoleni.
Lišili se v tom, jak toho chtějí dosáhnout. To museli, jinak by ta hra na demokracii neměla smysl.
Jenže tedˇ už jde jen o to, aby se měla dobře planeta.
A člověk je líčen jen jako její škůdce. Má to logiku, protože každá lidská činnost a dokonce pouhá jeho existence je spojena s tvorbou nějakých emisí plynných, kapalných nebo pevných.
Tak co s tím? Zbavíme planetu všech lidí?
To by se pak planeta měla skvěle, že?
Ježdění Teslou je spíš statusová záležitost než automobilismus.
Ukáži že na to mám, že jsem moderní a myslím to dobře s naší planetou.
Teslou by lidé zřejmě jezdili i kdyby měla naftový pohon.
Jezdí Teslou ne proto, že je to elektromobil, ale protože je to Tesla a oni patří do klubu.
Jsou i lepší elektromobily a dokonce skoro kopie Tesly a stejně nejsou jejich prodeje nijak významné.
Ale nejmenují se Tesla a tak mají smůlu...
Vnucovaná elektromobilita jako řešení individuální mobility je nesmysl z řady důvodů:
1) ohromné náklady z titulu vlastnictví. Pokud je Audi Q8 e-tron 3 roky starý a s 28 tisíci najetých kilometrů prodejný jen se ztrátou 1,5 milionu ve srovnání s cenou pořízení, tak i kdybych zanedbal ostatní náklady a jezdil taxíkem, vyšlo by mě to na polovinu. A tak je to i u laciných elektromobilů. CitigoE IV s 15 tisíci kilometrů - ztráta 320 tisíc. Tolik na benzínovém Citigo neproděláte ani omylem, když jeho základní cena byla 197 tisíc. A protože na ojeté elektromobily dotace nejsou, nejsou ani zájemci o ně.
2) baterie. Drahé (tvoří až polovinu ceny elektromobilu), těžké, mají malou hustotu uchovávané energie, dlouho se dobíjejí. Dokud se tohle zásadně nezmění, bude elektromobil pořád nekonkurenceschopný produkt.
3) dobíjecí infrastruktura. Drahá a stále nedostatečná. Kdo do ní bude investovat, když o elektromobily není zájem?
4) elektřina. Kde ji chceme vzít, když vypínáme stabilní zdroje elektřiny a prosazujeme ty občasné?
Automobil byl po léta symbolem svobody a nezávislosti.
Elektromobil se v posledních 10 letech stal symbolem nesvobody, útisku a dokonce pozérství těch, kteří si je pořídili.
Jenže co si má počít motorista, který má auta rád? Který má rád emoce, které jsou se řízením auta spojené? A nechce se jen přestěhovat z bodu A do bodu B.
Koupí si elektromobil? Vždytˇ je to jako koupit si mikrovlnku nebo ledničku.
Jaké příjemné emoce ve vás vzbudí používání mikrovlnky nebo ledničky?
Kdo měl rád BMW řady 3, koupil si E30, pak přišel E36, s lepšími motory a podvozkem, pak E46 - ještě lepší.
Dnes? Hledáte v ojetinách ty, které ještě nejsou proměněné v pojízdný Facebook.
Kdo má rád diesel hledá Octavii III 2,0 TDi z roku 2017, z toho krátkého období, kdy už měla rozšířenou zadní nápravu, ale ještě neměla AdBlue.
Kdo benzín, hledá asponˇ 4- válec ještě bez filtru pevných částic. A když už se s filtrem smíří, tak asponˇ bez turba.
A Mazda 3 s 2,5 litrovým benzínovým motorem bez turba je tajná volba znalců.
Nikdo takový si nepůjde stoupnout do fronty na Fabii IV s tříválcem a výbavou "Budˇ rád, že máš volant" za 400 tisíc
Můžeme grýndýlovat ceny energií až do nebe.
A tím vyhnat z EU výrobu železa, hnojiv, hliníku, cementu nebo pneumatik.
To ale neznamená, že je nebudeme potřebovat.
A tak je dovezeme ze zemí, kde je ještě ekologičtí alarmisti nezbláznili.
A od roku 2027 ještě na jejich dovoz uvalíme ekologickou danˇ.
To nemá chybu, že?
V říjnu 2021 oznámil ESWE, provozovatel veřejných autobusů ve Wiesbadenu, že přecházi na plně obnovitelné zdroje, že přechází na bateriové autobusy i na ty krmené vodíkovými palivovými články a že už nekoupí jediný dieselový vůz.
Po roce ESWE oznámilo, že bude nakupovat jen naftové autobusy. Problémem je použitelnost - bateriové autobusy tráví příliš mnoho času v depu a málo na trati.
Depo na to nemá kapacitu a provoz málo využitelných elektrických vozů je pro firmu ekonomicky problematický.
Takže my budeme zase opakovat chyby jiných. To se fakt z těch chyb nemůžeme poučit?
Jsou lidé, kteří se domnívají, že pokud politici nevysloví přímý zákaz, že je to skvěle demokratické a že mají možnost volby.
Jenže politici už dávno zjistili, že na přímý zákaz občané reagují velmi negativně a tak zákazy formulují nepřímo.
Co udělá politik, když se rozhodne zakázat CD a DVD? Zakáže je? Ne. Jen uzákoní, že nosič dat smí obsahovat maximálně 50% plastů. Pochopitelně aby se měla dobře planeta a příští generace. Formálně to zákaz CD a DVD není, ale fakticky to zákaz je, protože je to pro CD a DVD nesplnitelná podmínka.
A stejně postupují i u aut.
Rok 2035 není významný, protože už v roce 2027 budou benzín a nafta zatíženy systémem povolenek ETS 2, který je zdraží o Kč 3 za litr a výhledově o Kč 15 za litr.
A v roce 2030 bude platit flotilový limit 30 g CO2 na km, což odpovídá spotřebě nafty 1,15 l/100 km a jedná se tedy o emisně výrobní smrt pro auta se spalovacími motory.
Bylo by dobré si uvědomit, že stanovení technicky nerealizovatelného limitu je totéž co zákaz.
Zkuste si, pane Sˇtastný, představit, že by EU uzákonila, že elektromobil smí jezdit jen na elektřinu vyrobenou větrnými elektrárnami a že jí smí spotřebovat jen 4 kWh na 100 km. Byl by to zákaz nebo nebyl?
Jenže co si má počít motorista, který má auta rád? Který má rád emoce, které jsou se řízením auta spojené? A nechce se jen přestěhovat z bodu A do bodu B.
Koupí si elektromobil? Vždytˇ je to jako koupit si mikrovlnku nebo ledničku.
Jaké příjemné emoce ve vás vzbudí používání mikrovlnky nebo ledničky?
Kdo měl rád BMW řady 3, koupil si E30, pak přišel E36, s lepšími motory a podvozkem, pak E46 - ještě lepší.
Dnes? Hledáte v ojetinách ty, které ještě nejsou proměněné v pojízdný Facebook.
Kdo má rád diesel hledá Octavii III 2,0 TDi z roku 2017, z toho krátkého období, kdy už měla rozšířenou zadní nápravu, ale ještě neměla AdBlue.
Kdo benzín, hledá asponˇ 4- válec ještě bez filtru pevných částic. A když už se s filtrem smíří, tak asponˇ bez turba.
A Mazda 3 s 2,5 litrovým benzínovým motorem je tajná volba znalců.
Nikdo takový si nepůjde stoupnout do fronty na Fabii IV s tříválcem a výbavou "Budˇ rád, že máš volant" za 400 tisíc.
Elektromobilita jako řešení individuální mobility pro všechny je nesmysl z řady důvodů:
ohromné náklady z titulu vlastnictví. Pokud je Audi Q8 e-tron 3 roky starý a s 28 tisíci kilometrů prodejný se ztrátou 1,5 milionu korun ve srovnání s cenou pořízení, tak kdybych i zanedbal ostatní náklady a jezdil taxíkem, vyšlo by mě to na polovinu. Na ojeté elektromobily dotace nejsou a tak nejsou ani zájemci o ně.
baterie. Drahé (tvoří cca polovinu ceny auta), těžké, mají malou hustotu uchovávané energie a dlouho se dobíjejí. Dokud se tohle zásadně nezmění, žádný pokrok v elektromobilrch nenastane.
dobíjecí infrastruktura. Drahá a stále nedostatečná. Kdo do ní bude investovat, když o elektromobily není zájem?
elektřina. Kde ji chceme vzít, když vypínáme stabilní zdroje elektřiny a prosazujeme ty občasné?
Automobil byl po desítky let symbolem svobody a nezávislosti.
V posledních 10 letech se elektromobil stal symbolem nesvobody, útisku a dokonce pozérství těch, kteří si je pořídili.
Co se dá dělat, když Evropská komise s jejich vnucováním nehodlá přestat?
Tak to bude další hlasatel zeleného dobra do party paní Leyenové.
Já bych byl rád, kdyby nám šéfovali normální lidi se zdravým, nebo jen lehce nemocným rozumem.
Není třeba být motorista ani mít technické znalosti, abych pochopil, že pokud se něco prosazuje jen s pomocí přímých i nepřímých dotací a zdražování konkurenčních produktů, že to asi samo o sobě nebude dost dobré, že?
Pan komisař argumentuje jiným rokem a tedy jinými nařízenými flotilovými emisemi.
Jenže od 1.1.2025 - pokud by automobilky vyrobily a prodaly zhruba totéž co letos, stálo by je to na pokutách EUR 15 mld.
Mají na vybranou jen ze 3 špatných možností:
1) zaplatit těch 15 mld. Euro
2) nevyrobit 2,5 mil. aut se spalovacími motory a neplatit za ně pokuty
tím ale přijdou zase o 15 mld.Euro
3) vzít stejné peníze a nastrkat je do subvencování elektromobilů, aby si je lidé
začali v masovém měřítklu kupovat - pokud je nebudou dostávat k většímu
nákupu v Kauflandu.
Je možné si představit i kombinaci všech uvedených možností, ale žádnou čtvrtou možnost.
Dodržení z prstu vycucaného limitu je totiž zcela mimo technicky realizovatelnou realitu.
Všeho moc škodí.
V současné Octavii si připadám jako v raketoplánu při předletové přípravě:
Nastartovat, najít a povypínat start stop, hlídání jízdních pruhů a panikové brždění.
V Německu je autoškola, která pro výcvik nakoupila golfy IV. Trvdí - podle mého správně - že kdo se naučí jezdit s tímto autem pak zvládne ježdění s jakýmkoliv jiným.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pana europoslance bych doplnil.
Klimatická změna - globální oteplování - pokračuje.
Bez ohledu na nesmyslně utracené stamiliardy.
A pak zase přijde další klimatická změna - globální ochlazování.
Tak jak to probíhá na Zemi už po tisíce let.
A jak to probíhalo i v době, kdy na Zemi člověk ani nežil.
Nevím proč minulý i současný režim pořád musí bojovat s přírodou.
Mně to připadá jako když kojenec chce bojovat s vlastní matkou...