O revolučních bateriích jsme toho v uplynulých 10 letech slyšeli hodně.
Obvykle to skvěle fungovalo v laboratoři a jen hledali investora, aby mohli spustit sériovou výrobu.
Pak ho našli, odměny si vyplatili a celá věc zase usnula.
CATL sice není start-up, ale důvodů pro tohle vyprávění může mít víc, než že skutečně něco funkčního vyvinuli.
Nevěřím tomu, ale uvidíme za rok, jestli je to pravda.
Autor správně zminˇuje zpřísněné limity od 1.1.2025. Ty jsou vymyšlené EK a schválené EP, ale hlavu ani patu jim nikdo neviděl, takže kdo a jak si je vycucal z prstu nevíme.
Pokud automobilky vyrobí a prodají zhruba stejně aut jako letos, mají na vybranou ze 3 špatných možností:
1) Zaplatit EU 15 mld. Euro (375 mld. korun) za překročení flotilových emisí
2) Nevyrobit 2,5 milionu aut se spalovacími motory
3) Zlevnit už dnes ztrátové elektromobily tak, aby jejich odbyt vzrostl a flotilové emise se dostaly na požadovanou hodnotu
Ad2 a ad3 je přijde zase na 15 mld.Euro.
Možná je i kombinace ad1 až ad3, ale vždy to povede k zavírání nepotřebných továren a propouštění pro úsporu nákladů.
Jak na tom může vydělat zájemce o auto se spalovacím motorem mi není jasné, když zatím probíhá pravý opak a ceny jdou nahoru.
A jak přinutit ty, kteří elektromobil nechtějí, aby si ho koupili, mi také není jasné.
Ona je tu totiž i třetí možnost, kterou EU i automobilky přehlížejí - nekoupit si nic a opečovávat si svého veterána...
Je to jen jedna část projevů grýndýlového náboženství.
Které skupince vyvolených přinese velké peníze, zatímco většina obyvatel to zaplatí zdražením vlastně všeho.
Skvěle vymyšleno - obrat lidi o peníze a ještě se u toho tvářit jako zachránce planety.
Planetě je to dost jedno. Jak v EU blázníme je z celosvětového hlediska fuk.
Vnucovaná elektromobilita stojí moc peněz i ty, kteří o ni žádný zájem nemají a kteří si chtějí pořídit auto se spalovacím motorem.
Fabia s třípístem pod kapotou a výbavou typu Budˇ rád, že máš volant, stojí 400 tisíc.
Když se začala prodávat ve 2. polovině roku 2021 stála 280 tisíc.
Je třeba z ní získat peníze na ty elektrické vehementy, které by byly za reálné ceny neprodejné už zcela a taky na pokutu EU, protože 95 g CO2 na km neplní ani takhle lehké auto s ošizeným motorem.
Jak by asi EK postupovala, kdyby chtěla zakázat CD a DVD? Stačilo by uzákonit, že nosič dat nesmí obsahovat víc než 50% plastů. Ve jménu ekologie a neznečištˇování planety - pochopitelně. Byl by to zákaz CD a DVD, nebyl. Bylo by to nařizováni flash disků? Nebylo.
U aut postupuje obdobně. Nezakáže auta se spalovacími motory, jen uzákoní limity emisí takové, že jsou reálně technicky nesplnitelné. A elektromobilům přiřkne prolhanou 0 g emisí CO2 a je to hotové.
Elektromobilita jako řešení individuální mobility pro všechny je nesmysl z řady důvodů:
Automobil byl po desítky let symbolem svobody a nezávislosti.
V posledních 10 letech se elektromobil stal symbolem nesvobody, útisku a dokonce pozérství těch, kteří si je pořídili.
Co se dá dělat, když Evropská komise s jejich vnucováním nehodlá přestat?
Vláda po způsobu komunistů v roce 1948 převálcovala opozici a vynutila si solidaritu důchodců s politickými neziskovkami, církvemi, výrobci zbraní a dalšími, kterým z ušetřených prostředků hodlá platit.
O solidaritu s mladými - jak se deklarovalo - se nejedná.
To by ušetřené prostředky musely být přesměrované k mladým rodinám.
Ale to vládu ani nenapadlo.
Přitom získat bylo možné daleko víc a jinak:
Třeba tak.
Bylo by také dobré konečně pochopit, že valorizace důchodů se nedělá proto, aby se důchodci měli líp.
Ale aby se neměli hůř.
Osmiválec s 10-ti stupňovým automatem je skvělý. Řadí bez škubání a rychle, má skvělé i rozjezdy. Při prošlápnutí plynu odřadí rovnou na správný převod. Skvělé.
Řekl bych, že DSG převodovka je o tolik horší řešení, že přestává mít smysl.
Ovšem na okruhu v Mostě se olej v něm rychle přehřeje a omezí výkon motoru. To by manuál neudělal.
Kéž by nám tenhle vlak ujížděl i nadále.
Při současných cenách plynu a elektřiny je výstavba takovéhle továrny na výrobu baterií nerealizovatelný nesmysl.
A pokud by se i nadále 90 % lithia, kobaltu a niklu dováželo z ˇCíny, která tak má v ruce jejich ceny, k ničemu rozumnému by to i tak nevedlo.
Je to prastě nesmysl, aˇt se na to podíváme z které chceme strany.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Může přilákat davy, ale nepřiláká.
Proč by davy měly platit víc za řešení, které má horší užitné vlastnosti, než jimi dosud používané řešení?