dotace křiví trh a zdražují běžné věci. Má-li stát cokoliv dotovat, musí to jinde někomu ukrást (sám stát nic nevyrábí, jen spotřebovává). A pokud bude dotovat něco, co je samostatně neekonomické, musí někdo někde jinde zbytečně zdražit, aby si stát mohl uloupit "své". A je jedno jestli jde o dotace ne EV nebo o platy státních zaměstnanců, kterých každým rokem jen přibývá. Jde to ze stejné hromady.
Není třeba být technik ani motorista, aby člověk pochopil, že pokud je něco bez dotací mizerně prodejné, že to něco asi samo o sobě nebude dost dobré.
Pokud započtete jen vliv inflace, tak ten nárůst ceny vychází na 378 tisíc. (tedy skoro 400). Fandíte Škodováckým odborům?
Sˇkodovácké odbory neznám a tak jim ani nefandím ani je nazvrhuji,
Kdyby váš výpočet byl správný a vše bylo založeno na inflaci, koli by už musel stát Enyaq?
Takže dotování elektrovehementů maximalizací výnosů ze spalovacích aut je víc než jen teorie.
O revolučních bateriích jsme toho v uplynulých 10 letech slyšeli hodně.
Obvykle to skvěle fungovalo v laboratoři a jen hledali investora, aby mohli spustit sériovou výrobu.
Pak ho našli, odměny si vyplatili a celá věc zase usnula.
CATL sice není start-up, ale důvodů pro tohle vyprávění může mít víc, než že skutečně něco funkčního vyvinuli.
Nevěřím tomu, ale uvidíme za rok, jestli je to pravda.
Měl jsem , ale co mám rodinu už nemám tu potřebu blbnout či si něco dokazovat . Elektřiny mám dvě a i ta slabší je schopna si většinu spalovacích aut na silnici namazat na chleba . Ale nevyužívám to . S oběma jezdím na ECO režim , kdy má auto snížený výkon a odezvu v pedálu , abych neměl potřebu se honit s těmi co se mi na silnici snaží dokázat , jak jim spalovací auto jede . S různými spalováky od sporťáků po dodávky jsem najezdil přes 750 000 km , s elektřinou přes 100 000 km. Umím si sám srovnat výhody i nevýhody obou pohonů či jejich dostatky a nedostatky . A upřímně se mi do spalovacího světa už zpátky nechce , byť jsem byl původně odpůrcem elektromobility .
A jak to vypadá cenově?
Nemyslím cenu elektřiny, pneumatik nebo servisu.
Ale za kolik jste EV kupoval a za kolik byste je dokázal prodat?
Náklady z titulu vlastnictví.
Nic jiného.
Zastánce spalovacích motorů, lze přirovnat k zastáncům koňských povozů a kočárů v počátcích automobilizmu. Technický pokrok v elektromobilitě je tak rychlý a překotný, že za pár let nebude ekonomický výhodné koupit jiné auto, než na elektřinu, bez dotací.
Přirovnat to sice lze, ale je to nesmyslné srovnání.
Technický pokrok v elektromobilitě probíhá už přes 100 let a výsledkem je, že baterie stojí polovinu ceny elektromobilu, mají malou hustotu uchovávané energie, dlouho se dobíjejí a jsou i hodně těžké.
Dokud se tohle zásadně nezmění, bude elektromobil pořád nekonkurenceschopný produkt.
já to oponuju světovými trendy a vy mi je začnete vyvracet českými/evropskými trendy? Pak tu pište něco o nesmyslech. Já vím jaké je chování na trzích..a ne v německu se nic neodvrací, naopak i přes ukončení dotací tam jsou prodeje naprosto skvělé, berte v uvozovkách, ale i kdyby půl roku po ukončení dotací se tam neprodal ani jeden EV, nic to neznačí o chování trhu a nic takového se nestalo, ev se tam prodávají dále a opět začaly růst (už se vyčerpali kupující co nákup urychlili kvůli dotacím). ano pokles hodnoty u EV je problém, ale to je obečně problém všech nových technologií a u EV to není vyjímkou, protože ono klesá i hodnota těch nových EV, u spalovacích aut je opačný trend, takže tam poklesy ojetin nejsou takové..to je jeden z mnoha faktorů, proč se ev neprodávají tolik..98% není ani v čr, to je možná jen vaše zbožné přání..reálně by si ev koupilo min 40-50% lidí už nyní, ale nedává jim to ekonomický ani trendový smysl..protože to co koupí teď, bude za pár let zastaralé a poklesne tomu hodnota, paradoxně rychlý vývoj elektromobilů škodí jejich prodejům..takže dost lidí na svůj elektromobil raději počká a koupí si později lepší a levněji, není to o nezájmu jako takovém a pak tu sou dotace..i na ty spousty lidí čeká..např. v německu. A jak už jsem podotknul, evropa se snaží ev protalčit tam, kde ev obstojí nejméně, a to u drahých aut, kde se taková auta většinou kupují do firem a točí hromady km..soukromé osoby kupují spíše menší a levnější vozy obecně a tam z EV není moc co vybírat
Evropa:
leden až září 2024 ku stejnému období 2023:
pokles prodejů elektromobilů o 5,8 %
Je vám celoevropský trend málo světový?
Tak čím chcete argumentovat?
Pákistánem nebo Angolou?
obor umírá, akorát my v čr to ještě nevidíme..nejvíc se nadává na eu a přitom eu je na chvostu..spalováky končí, to je naprosto jasná matematická jistota..otázka je kdy..30 let to fakt nebude a myslím, že zákaz v eu v roce 2035 už bude jen formalitou..ten vývoj a postup na trzích de hrozně rychle a ano teď se někdo může těm číslům smát, ale dejte si je do trendu a pak teprve něco uvidíte..a porovnejte si je se zeměmi, kde ev už tvoří významnou část..jak rychle tvral ten zlom..a to stejné bude i v evropě..v současnosti většina lidí zná EV jen z internetu a věří každé kravině..čím víc lidí je v praxi vyzkouší, tím více se jich začne prodávat, jasně nemá cenu si to malovat na růžovo, ev má i zápory, ale co je nějaký dojezd, který min 80% lidí absolutně nemusí zajímat? 93% lidí v čr najede do 50 km denně..a to že 2x za rok někde dobijou po cestě na dovolenou fakt není problém..stejně to většina z nich někde po cestě prostojí i často mnohem více času..problém jsou opravdu jen polykači stovek km denně..paradoxně těm se v eu nejvíc snaží tlačit elektromobily a diví se, že to nejde..v číně to bylo přesně naopak, elektromobila se prosadila od malých městkých aut..co nabízí škoda? Enyaq přes milion až skoro za 1,5? Teď elroq o pár procent levnější? Když bylo citigo a up elektro, tak jim málem utrhal trh ruce a to to byla naprostá techická sr*** a jakej o to byl zájem..levný elektro z evropských výrobců nabízí jen dacia..a to se vyrábí opět v té číně a jen se na to lepí evropská značka
To je ale hodně nesprávných názorů. Který z nich začít oponovat dřív....
Obor neumírá ani v CˇR, protože 98% zákazníků nemá o elektromobily zájem a zcela po právu nadává na EU, která jim vnucuje elektromobily a zdražuje auta se spalovacími motory.
I v Evropě jsou země, kde EV tvoří tvoří významnou část - třeba SRN. A když si jejich čísla dáme do trendu, vidíme, že se obrací a podíl EV klesá. Právě proto, že EV už neznají jen z Internetu, ale z vlastní praxe. Nejlepší propaganda proti elektromobilům je vlastní zkušenost s nimi.
Drahota elektromobilů nespočívá (jen) v jejich vysokých cenách, ale ohromné ztrátě hodnoty, kterou řada lidí nevidí.
Když si koupím 15 deka vlašáku a dva rohlíky, tak po konzumaci peníze, které to stálo, už nikdy neuvidím.
U aut to ale neplatí. Auto si pořád nějakou hodnotu uchovává. Pokud za za Audi Q8 e-tron dám 2,4 milonu a po třech letech a 28 tisících kilometrů ho prodám za 800 tisíc, přišel jsem jen z titulu vlastnictví o 1,6 milionu. Nebo jinak, kilometr mě vyšel na 57 korun. Kdybych 28 tisích kilometrů ujel taxíkem, vyšlo by to na polovinu...
Zˇe by to bylo u vámi zminˇovaného Citigo-e IV jinak? V SRN je jich v prodeji dost. Ale cenově 4 roky staré s 15 tisíci kilometry znamená, že jste z titulu vlastnictví přišel o 320 tisíc.
Citigo benzínové mělo základní cenu 197 tisíc. Takže o 320 tisíc jen z titulu vlastnictví nemáte šanci přijít a některé ojetiny už stojí víc než když byly nové.
Trošku mimo realitu...trochu se podívejte co se vyrábí a prodává ve světě, nechcete se vrátit ke koním? 😉...realita je, že nástup elektromobility evropské a japonské značky zaspali a proto začínají ve světě hrát druhé housle Jelikož nejsou schopni USA a hlavně Číně konkurovat novými modely, ztrácí velmi rychle své století budované postavení. Rok od roku se jejich podíl na světovém trhu propadá více a více...teď už je jen otázkou času, až budou chtít banky zpátky zpět své provozní úvěry a pak to půjde s koncernem ráz naráz....to bude frkot....
Mimo realitu jste vy a věrozvěsti elektromobility.
Elektromobilita jako řešení mobility pro všchny motoristy je nesmysl ze 3 důvodů:
1) baterie - mají malou hustotu uchovávané energie, dlouho se dobíjejí, jsou těžké a jsou drahé
Dokud se tohle zásadně nezmění, je elektromobil nekonkurenceschopný produkt.
2) dobíjecí infrastruktura - nedostatečná a drahá
3) elektřina - kde ji chcete vzít, když postupně vypínáme stabilní zdroje elektřiny a nahrazujeme je zdroji občasnými?
Není důvod zhoršovat klimatickou krizi pro budoucí generace kvůli tomu, aby se na pár let odvrátil neodvratný konec masové výroby aut.
Jakou klimatickou krizi?
Oteplování, to ano.
Už po miliony let probíhá globální oteplování a zase globální ochlazování.
To probíhalo i v době, kdy na Zemi člověk ani nežil.
Politici si ale z neznámých důvodů zasedli na sodovkový plyn.
Dekarbonizace už spolkla miliardy a co?
Otepluje se dál...
Ty podmínky znají výrobci už dlouho a měli dost času aby se na to připravili. Měnit teď podmínky by znamenalo znevýhodnit ty výrobce kteří investovali a připravili se a zvýhodnit ty kteří na to kaslali a čekali že se jim udělí výjimka nebo něco podobného..... prostě cíl je daný dost dopředu a nejde jej měnit při vstupu na start....
A kolik času byste chtěl, abyste se připravil na nesmysl?
Třeba když EK přes EP uzákoní, že důchodci musí každý měsíc udělat salto, nebo nedostanou důchod - ten se pošle EK.
Stačilo by vám 5 let?
Tavares podobný nesmysl sice obhajuje, ale katastrofální hospodářské výsledky jím řízeného koncernu ukazují, že připravit se prostě nejde.
Nesmyslný cíl je třeba zrušit.
A co vám na něm tak vadilo? Že byl kupodivu malý?
Mimochodem - je vám to jedno, nezajímá vás to, a přesto sem házíte vysoce odborné odhady o dotování elektra spalováky?
Hmmm ...
Ne, byl otravný.
Máte rád otázky, tak mám jednu pro Vás i já:
Proč stojí Fabia IV v základu 400 tisíc, když v září 2021, kdy přišla na trh stála 280 tisíc?
No a? Kdyby měli výrobní náklady i tak kolem 600 tis (což tvrdíte vy narážkou na dotování Ev), tak je přece za 300 prodávat nebudu, když mě k tomu v Číně pokuty nenutí, ne? Tak kolik je podle vás výrobní cena ID3 v Německu a v Číně?!
Je mi to jedno.
Mně elektromobily nezajímají.
Pokud Vás to zajímá, tak si to zjistěte. Tiskový mluvčí VW jistě rád zodpoví všechny Vaše dotazy.
Před lety jsem strávil půldruhého roku s ojetým Fiatem 500e (dovoz z Kalifornie, v Evropě se myslím ani neprodávaly.
Krásné časy - 1 kWh za Kč 2,50, parování po celé Praze na rok Kč 100,-, žádná dálniční známka.
A od té doby vím, co nechci a proč to nechci.
Je mi jedno kolik ty vehementy stojí.
Dokud nebude zákon, že kdo si nekoupí elektromobil, že přijde do vězení, tak si žádný nekoupím.
Dotování cen elektromobilů v Evropě? A jak vysvětlíte cenu ID3 v Číně (cca 400 tis. Kč)? V Evropě ho VW prodává za 800 tis.
A přesto ho tam za tu cenu prodávat chtějí, aniž by je k tomu nutil nějaký GreenDeal, nebo Evropské pokuty...
Jsou k tomu 2 důvody:
Autor správně zminˇuje zpřísněné limity od 1.1.2025. Ty jsou vymyšlené EK a schválené EP, ale hlavu ani patu jim nikdo neviděl, takže kdo a jak si je vycucal z prstu nevíme.
Pokud automobilky vyrobí a prodají zhruba stejně aut jako letos, mají na vybranou ze 3 špatných možností:
1) Zaplatit EU 15 mld. Euro (375 mld. korun) za překročení flotilových emisí
2) Nevyrobit 2,5 milionu aut se spalovacími motory
3) Zlevnit už dnes ztrátové elektromobily tak, aby jejich odbyt vzrostl a flotilové emise se dostaly na požadovanou hodnotu
Ad2 a ad3 je přijde zase na 15 mld.Euro.
Možná je i kombinace ad1 až ad3, ale vždy to povede k zavírání nepotřebných továren a propouštění pro úsporu nákladů.
Jak na tom může vydělat zájemce o auto se spalovacím motorem mi není jasné, když zatím probíhá pravý opak a ceny jdou nahoru.
A jak přinutit ty, kteří elektromobil nechtějí, aby si ho koupili, mi také není jasné.
Ona je tu totiž i třetí možnost, kterou EU i automobilky přehlížejí - nekoupit si nic a opečovávat si svého veterána...
Sláva, podařilo se zdražit spalovací auta na úroveň elektro aut A ty řeči o marži na auta si Jahn může vyprávět kde chce . Čisté výrobní náklady na Octavii 1,5tsi jsou pod 180 000kč a obrovský čistý zisk za poslední roky mi dává za pravdu.Prostě se automobilky v Evropě rozhodli ve stejnou chvíli zdražit aniž k tomu byli nějaké důvody.
Fabia s 3-válcem pod kapotou a výbavou "Budˇ rád, že máš volant" stojí 400 tisíc. Když se začala prodávat v září 2021, stála 280 tisíc.
To obrovské zdražení je jistě potřebné - je třeba mít na dotování cen elektromobilů a pokutu za překročení emisí, jejichž výši si EK vycucala z prstu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Může přilákat davy, ale nepřiláká.
Proč by davy měly platit víc za řešení, které má horší užitné vlastnosti, než jimi dosud používané řešení?