Úžasná zpráva která podle autora znamená že senior nesmí vyjet mimo republiku? Nebo každý kdo kontroluje českého seniora musí umět česky? Potvrzení od lékaře je pouze v češtině. A ještě jsem neslyšel že by na západ od našich hranic někdo něco takového kontroloval, jsou země EU kde senioři vůbec nemusí k lékaři nikdy, v žádném věku!
Autor se zasnil, prudit je jeho doména. Navíc naše kontroly jsou daleko nejpřísnější, alespoň v zemích ve kterých kontroly jsou.
Antonín Kudláč senior
V Itálii se opravdu jezdí jinak. Ale na rozdíl od Česka ohleduplně.Ale jezdí se "na oči", předpisy jsou druhořadé. Pro Italy zejména na jihu červená platí jen do okamžiku kdy nic nejede, pak jedou i na červenou. V některých oblastech na jihu se Italové "prohoukávají" proto že vzájemně informují zejména v kopcovitém terénu aby v zatáčkách o sobě věděli, na úzkých cestách informují tímto i chodce aby se měli na pozoru že jedou.
Že neoužívají blinkry je pravda, považují to za zbytečné když nikoho neohrozí. Nejvíc mne překvapuje že dokáží jet proti sobě naplno když jeden z nich musí dát druhému přednost. Kolikrát jsem si říkal že snad mají v mozku nějaký radar, většinou na poslední chvíli zbrzdí a dá předost tomu druhému. Pro nás je tamější doprava nepochopitelná, ale v Česku je to horší, houká se zcela zbytečně, dokonce i v nemocnici(posledně v Motole)
blinkry jsou pro mnohé zbytečností. A na rozdíl od Italů je u nás naprostá bezohlednost, to italští řidiči neznají( samozřejmě všude jsou vyjímky).
Antonín Kudláč senior
Byl jsem na Korfu dvakrát, krásný ostrov včetně Kerkyry. Ale již nikdy nepoletím se společností Smartwings, jednou jsem díky této letecké společnosti ztratil den, podruhé téměř den, vzhledem k nedodržení časů to vždy byla katasrtofa.
Stalo se mnohokrát že se měnili časy odletu, pokud to bylo odůvodněné tak jsem to chápal. Například na ostrov Ischia jsem cca před 10 lety cestoval přes Sicilii a drobné zmatky cca 13 hod.( od příjezdu na letiště V.Havla s doporučeným dvouhodinovým předstihem) ale bylo to nahlášeno včas a zaplaceny kompenzace(sice směšné vzhledem k cenám pití a pečiva).
Ale poslední dvě cesty na Korfu byly díky společnosti Smatrwings opravdu nad moje chápání, zdrření schvalovali na bouřky a silný letecký provoz, díky mobilním aplikacím se jak jsem zjstil nic takového nedělo.
Antonín Kudláč senior
Hloupé řeči nazvané diskuze. Ví autor článku o tom že lékařské prohlídky u seniorů nejsou v mnoha zemích povinné? Stále stejně hloupé diskuze někdy vrcholí i v renomovaných časopisech.V posledním čísle časopisu Svět Motorů 42/2024 je oslavný článek o paní která je ještě v sedmdesátipěti letech kamioňačkou,
Jezdí stále jako profesionální řidička. Vedle názvu článku je napsáno že jí důchod nestačí. Zřejmě opsaná zpráva ve které je důležité, že jí důchod nestačí, ale o tom že může v tomto věku jezdit s kamionem díky zdraví neříká nic o tom že nemusí ani v tomto věku k lékaři na prohlídku. A to je vlastně to nejdůležitější co ovšem redaktoři SM čtenářům nezdělili.
Velmi zajímavé je že v této tzv. diskuzi se uvádí že většina oslovených řidičů by měla jít znovu v seniorském věku do autoškoly. Kde autor sebral tuhle informaci? Možná ve vidinách způsobených požitím narkotik.
Antonín Kudláč senior
Jedna příhoda z doby socializmu. Pracoval jsem na vedlejšák v jednom velkém podniku. Denně jsem odpoledne chodil přes vrátnici. Vrátní mne znali a přes to každý den vyžadovali kontrolu(po dobu několika let) . Byli to důchodci a zřejmě cca 70 let. Jeden byl hluchý, druhý byl téměř slepý. Oba měli za opaskem pistoli. Představa že by stříleli byla děsivá. Oba samozřejmě jak jsem se dozvěděl byli milicionáři. Prosím neodpovídejte, píši to jen pro zasmání.
Antonín Kudláč senior
Už zase, slyším to již několik let. Jednotlivci v EU něco řeknou a už to je u nás jako téměř hotová věc!! Víte kolik zemí EU nemá vůbec zavedené lékařské prohlídky pro seniory? Jestliže to nevíte tak pátrejte a uvidíte že se nejdříve musí shodnout země na lékařských prohlídkách které stejně budou mírnější než ty co má ČR!
Antonín Kudláč senior
Zermatt není ve Švýcarsku jediné místo kde jezdí jen elektromobily. A nejezdí tam teprve nyní, jezdí tam už dlouho před elektrošílenstvím dnešních dnů. A naprosto bezproblémově. Je to totiž horská vesnice(městečko?) a auta vzhledem k počtu návštěvníků by tam způzobovaly obrovský chaos. Doprava je tam dobře vyřešená, auta musí zastavit před vesnicí stejně jako autobusy. Návštěvníci mohou přijet i vlakem. A jestli chtějí dál tak mohou na konci vesnice nastoupit znovu na vlak který je doveze do vyšších poloh, nejčastějším cílem je krásný výhled na Materhornn. Nebo zdatnější můžou cestovat po horách. Doprava po městě je přísně elektromobilní, je organizována i pro ty co nemůžou chodit pěšky. Navíc tam jezdí omezený počet koňských kočárů. A místní nemají problém, nemají vyjímku, spalovací motory nemají šanci, mají možnost využít místní dopravu elektromobily. Zásadní věc je, že takto organizovaná elektromobilita pro horskou vesnici je věc správná a byla ustanovena dávno před elektromobilním nesmyslným šílením ku prospěchu všech. Posledně jsem tam byl cca v roce v 2012 a jíž tam všechno fungovalo bez jakýchkoliv potíží i když nával turistů byl značný. A co se týče toho že auta nehlučí nikomu nevadí, na rozdíl od nás jsou Švýcaři ohleduplní a po vesnici jezdí pomalu.
Antonín Kudláč senior
Mnoho let jsme létali v létě do středomoří, Itálie, Řecko, Turecko, Španělsko. Dražší jsou tam hotely vyšší kategorie. Ale srovnatelný hotel v Česku vyjde na stejné peníze jak u nás tak ve středomoří. Někdy je ten náš i dražší! Ale do ceny zájezdu je vždy započítána i doprava(letecká). Takže výsledek je vlastně vždy stejný, u nás jsou hotely stejné kategorie dražší!!!
Antonín Kudláč senior
Úžasné, MUDr. Hřib, toho času náměstek Prahy pro dopravu, nepražák hodil vidle do smysluplného prodloužení metra do Depa Zličín. Nešlo jen o stanici metra, ale i o velké parkoviště. Parkoviště u Metra Zličín jsou dlouhodobě přeplněná, navíc tam vlastně nejde ani zastavit. A kolik to doposud stálo? To se nedozvíme, ale víme, že most Dvorecký zatím bez oficielního názvu bude o více než rok nedostavěný a bude stát o miliardu více, viník nebude zjištěn. Oprava Barrandovského mostu byla naplánována na čtyři roky a měla probíhat vždy v letních měsících zejmén o prázdninách. Úderník MUDr.Hřib letos v březnu oznámil že oprava letos začne v již v březnu a sloučí se letošní plánovaná oprava s tou plánovanou na příští rok, a bude hotová do konce prázdnin. Nestalo se, údajně má být hotová dokonce listopadu nebo prosince. Takže naprostý chaos, A to není vůbec jisté zda to tak dopadne. I v době klimatických změn se může stát že bude v listopadu mrznout. Nejpodstatnější ovšem je zda se někdy dozvíme kolik peněz navíc oproti původnímu plánu bude oprava stát. Není to nakonec jeden z důvodů proč se nyní nebude stavět stanice Depo Zličín? Kolik peněz nás ještě bude stát amatérské činění pana MUDr. Hřiba?
Antonín Kudláč senior
Před mnoha lety vyběhl ze sousední garáže řidič a hnal se po hadici s vodou. Ihned jsem vyběhl z hasičákem na pomoc. Zjistil jsem na místě že vybuchla baterie při nastartování a soused se tam hnal s hadicí aby umyl kyselinu která polila karoserii. Takže auto nehořelo, motor byl okamžitě vypnutý. Každá baterie může vybouchnout, hoření nastane tehdy když se jede dál. U elektromobilů je to jinak, tam může nastat hoření při nabíjení a je obtížné ho uhasit. Elektromobily nehoří často jak se snaží odpůrci elektromobility sdělovat ale přes to si myslím že elektromobily jsou technologicky nedotažené ve všech souvislostech. Těch vyjádření je dnes mnoho, elektromobily jsou určitě přínosem ve městech u pravidelní denní například rozvážkové služby. Dodnes jsem ale nepochopil proč můžou do podzemních garáží a tam nabíjet. Rozhodně by tam měl být stejný zákaz jako u "zpynovaných aut".
Pípání při překročení rychlosti je opravdu otravné. Mnoho řidičů pak přestane vnímat překročení ryhlosti i v případech kdy to má smysl. Takže se docílí opaku.
A vypnout to jde u některých aut snadno, u některých složitě, ale po nastartování
je to tam vždy znovu. A není to jediný otravný asistent, není to ani vynález EU,
otravuje to řidiče již i v zemích mimo EU a to již několik let. Proč to ale zavedla povinně i EU nevím, a je to špatně. Kdo byl v USA tak tam některá auta mají tyto asistenty a řidičům to moc nevadí protože na rozdíl od filmů kde tam všichni jezdí šíleně tak v normálním provozu jezdí pomalu tak jak jim to předpisuje zákon.
U nás místní matador který ví že v místě není radar tak na předpisově jedoucího řidiče najíždí a houká. A proto je to u nás ještě větší problém.
Antonín Kudláč senior
Dovolená v ČR je již teď drahá. Oproti dovolené u moře v hotelu stejné úrovně je prostě dražší, pokud cestujete s cestovkou tak i když do toho započteme cestu autem po ČR a cestu letadlem k moři. Jediné co je problém je letecká společnost Smartwings se kterou jsou naše CK vesměs propojeny. Proto jsem se letos na CK vykašlal, nicméně kvalitní hotely v Česku které mám letos zajištěny tak jsou opravdu v porovnání s cizinou dražší. Otázka je zda české hotely s tou drahotou vydrží. Pokud ne, tak to budou svalovat na všechnomožné jenom ne na svoji neschopnost.
Antonín Kudláč senior
1
Sledujících
2
Sleduje
1
Sledujících
2
Sleduje
Pamatuji si pana Kočárníka když už nebyl ministrem jak v TV říkal z žoviálním úsměvem že bylo potřeba za vlády pana Klause na chvíli zhasnout. Myslím že to říká vše!!!!
Antonín Kudláč senior
1 odpověď