Hloupé řeči nazvané diskuze. Ví autor článku o tom že lékařské prohlídky u seniorů nejsou v mnoha zemích povinné? Stále stejně hloupé diskuze někdy vrcholí i v renomovaných časopisech.V posledním čísle časopisu Svět Motorů 42/2024 je oslavný článek o paní která je ještě v sedmdesátipěti letech kamioňačkou,
Jezdí stále jako profesionální řidička. Vedle názvu článku je napsáno že jí důchod nestačí. Zřejmě opsaná zpráva ve které je důležité, že jí důchod nestačí, ale o tom že může v tomto věku jezdit s kamionem díky zdraví neříká nic o tom že nemusí ani v tomto věku k lékaři na prohlídku. A to je vlastně to nejdůležitější co ovšem redaktoři SM čtenářům nezdělili.
Velmi zajímavé je že v této tzv. diskuzi se uvádí že většina oslovených řidičů by měla jít znovu v seniorském věku do autoškoly. Kde autor sebral tuhle informaci? Možná ve vidinách způsobených požitím narkotik.
Antonín Kudláč senior
Jedna příhoda z doby socializmu. Pracoval jsem na vedlejšák v jednom velkém podniku. Denně jsem odpoledne chodil přes vrátnici. Vrátní mne znali a přes to každý den vyžadovali kontrolu(po dobu několika let) . Byli to důchodci a zřejmě cca 70 let. Jeden byl hluchý, druhý byl téměř slepý. Oba měli za opaskem pistoli. Představa že by stříleli byla děsivá. Oba samozřejmě jak jsem se dozvěděl byli milicionáři. Prosím neodpovídejte, píši to jen pro zasmání.
Antonín Kudláč senior
Už zase, slyším to již několik let. Jednotlivci v EU něco řeknou a už to je u nás jako téměř hotová věc!! Víte kolik zemí EU nemá vůbec zavedené lékařské prohlídky pro seniory? Jestliže to nevíte tak pátrejte a uvidíte že se nejdříve musí shodnout země na lékařských prohlídkách které stejně budou mírnější než ty co má ČR!
Antonín Kudláč senior
Zermatt není ve Švýcarsku jediné místo kde jezdí jen elektromobily. A nejezdí tam teprve nyní, jezdí tam už dlouho před elektrošílenstvím dnešních dnů. A naprosto bezproblémově. Je to totiž horská vesnice(městečko?) a auta vzhledem k počtu návštěvníků by tam způzobovaly obrovský chaos. Doprava je tam dobře vyřešená, auta musí zastavit před vesnicí stejně jako autobusy. Návštěvníci mohou přijet i vlakem. A jestli chtějí dál tak mohou na konci vesnice nastoupit znovu na vlak který je doveze do vyšších poloh, nejčastějším cílem je krásný výhled na Materhornn. Nebo zdatnější můžou cestovat po horách. Doprava po městě je přísně elektromobilní, je organizována i pro ty co nemůžou chodit pěšky. Navíc tam jezdí omezený počet koňských kočárů. A místní nemají problém, nemají vyjímku, spalovací motory nemají šanci, mají možnost využít místní dopravu elektromobily. Zásadní věc je, že takto organizovaná elektromobilita pro horskou vesnici je věc správná a byla ustanovena dávno před elektromobilním nesmyslným šílením ku prospěchu všech. Posledně jsem tam byl cca v roce v 2012 a jíž tam všechno fungovalo bez jakýchkoliv potíží i když nával turistů byl značný. A co se týče toho že auta nehlučí nikomu nevadí, na rozdíl od nás jsou Švýcaři ohleduplní a po vesnici jezdí pomalu.
Antonín Kudláč senior
Mnoho let jsme létali v létě do středomoří, Itálie, Řecko, Turecko, Španělsko. Dražší jsou tam hotely vyšší kategorie. Ale srovnatelný hotel v Česku vyjde na stejné peníze jak u nás tak ve středomoří. Někdy je ten náš i dražší! Ale do ceny zájezdu je vždy započítána i doprava(letecká). Takže výsledek je vlastně vždy stejný, u nás jsou hotely stejné kategorie dražší!!!
Antonín Kudláč senior
Úžasné, MUDr. Hřib, toho času náměstek Prahy pro dopravu, nepražák hodil vidle do smysluplného prodloužení metra do Depa Zličín. Nešlo jen o stanici metra, ale i o velké parkoviště. Parkoviště u Metra Zličín jsou dlouhodobě přeplněná, navíc tam vlastně nejde ani zastavit. A kolik to doposud stálo? To se nedozvíme, ale víme, že most Dvorecký zatím bez oficielního názvu bude o více než rok nedostavěný a bude stát o miliardu více, viník nebude zjištěn. Oprava Barrandovského mostu byla naplánována na čtyři roky a měla probíhat vždy v letních měsících zejmén o prázdninách. Úderník MUDr.Hřib letos v březnu oznámil že oprava letos začne v již v březnu a sloučí se letošní plánovaná oprava s tou plánovanou na příští rok, a bude hotová do konce prázdnin. Nestalo se, údajně má být hotová dokonce listopadu nebo prosince. Takže naprostý chaos, A to není vůbec jisté zda to tak dopadne. I v době klimatických změn se může stát že bude v listopadu mrznout. Nejpodstatnější ovšem je zda se někdy dozvíme kolik peněz navíc oproti původnímu plánu bude oprava stát. Není to nakonec jeden z důvodů proč se nyní nebude stavět stanice Depo Zličín? Kolik peněz nás ještě bude stát amatérské činění pana MUDr. Hřiba?
Antonín Kudláč senior
Před mnoha lety vyběhl ze sousední garáže řidič a hnal se po hadici s vodou. Ihned jsem vyběhl z hasičákem na pomoc. Zjistil jsem na místě že vybuchla baterie při nastartování a soused se tam hnal s hadicí aby umyl kyselinu která polila karoserii. Takže auto nehořelo, motor byl okamžitě vypnutý. Každá baterie může vybouchnout, hoření nastane tehdy když se jede dál. U elektromobilů je to jinak, tam může nastat hoření při nabíjení a je obtížné ho uhasit. Elektromobily nehoří často jak se snaží odpůrci elektromobility sdělovat ale přes to si myslím že elektromobily jsou technologicky nedotažené ve všech souvislostech. Těch vyjádření je dnes mnoho, elektromobily jsou určitě přínosem ve městech u pravidelní denní například rozvážkové služby. Dodnes jsem ale nepochopil proč můžou do podzemních garáží a tam nabíjet. Rozhodně by tam měl být stejný zákaz jako u "zpynovaných aut".
Pípání při překročení rychlosti je opravdu otravné. Mnoho řidičů pak přestane vnímat překročení ryhlosti i v případech kdy to má smysl. Takže se docílí opaku.
A vypnout to jde u některých aut snadno, u některých složitě, ale po nastartování
je to tam vždy znovu. A není to jediný otravný asistent, není to ani vynález EU,
otravuje to řidiče již i v zemích mimo EU a to již několik let. Proč to ale zavedla povinně i EU nevím, a je to špatně. Kdo byl v USA tak tam některá auta mají tyto asistenty a řidičům to moc nevadí protože na rozdíl od filmů kde tam všichni jezdí šíleně tak v normálním provozu jezdí pomalu tak jak jim to předpisuje zákon.
U nás místní matador který ví že v místě není radar tak na předpisově jedoucího řidiče najíždí a houká. A proto je to u nás ještě větší problém.
Antonín Kudláč senior
Dovolená v ČR je již teď drahá. Oproti dovolené u moře v hotelu stejné úrovně je prostě dražší, pokud cestujete s cestovkou tak i když do toho započteme cestu autem po ČR a cestu letadlem k moři. Jediné co je problém je letecká společnost Smartwings se kterou jsou naše CK vesměs propojeny. Proto jsem se letos na CK vykašlal, nicméně kvalitní hotely v Česku které mám letos zajištěny tak jsou opravdu v porovnání s cizinou dražší. Otázka je zda české hotely s tou drahotou vydrží. Pokud ne, tak to budou svalovat na všechnomožné jenom ne na svoji neschopnost.
Antonín Kudláč senior
Zkušenost z asistentem kdy auto pípá při připřekročení rychlosti je taková že řidič přestane časem tohoto "buzeranta" prostě vnímat. A zkušenost z varováním před únavou je taky nesmysl, při vyhýbání propadlým kanálům (v Praze na 100m je jich až 10) se vynoří asistent který vás upozorňuje na únavu a doporučuje přestávku, někdy již po několika minutách jízdy. Podle druhu auta například mimo se textu objeví šálek čaje. Při poslední jízdě se mi šálek objevil na 100km jízdy desetkrát, vždy když jsem musel něco objíždět, nebyly to jen kanály. Když se podíváte na navigaci tak vás auto upozorní že nedáváte dostatečný pozor na sledování situace. Zažil jsem něco podobného na autě evropské značky vyrobené v USA již před cca deseti lety. Myslím si že všechni tito asistenti řidiče odlákají od pozornosti, tedy mají opačný efekt. Existují ovšem "asistenti" kteří bezpečnost podporují a i těch není málo, ale čeho je příliš tak to škodí.
Antonín Kudláč senior
Fotky zobrazují dobu a moc mi nevadí i když jsou vesměs ubohé. Horší je že stále mnoho lidí vůbec nechápe že je jiná doba. A tak jim nevadí myšlení fosilních postav
v současné politice kteří ještě nepochopili například to že občané můžou mít různé názory. Různé názory mohou být i v politických stranách, problém ale je když jsou fašistické nebo komunistické. Takové názory jsou nebezpečné, likvidovali velké množství občanů aniž by se pohřešili něčím jiným než právě jinými názory. A odnesli si to i smrtí. A komunisté dokonce popravovali své i angažované lidi.
Antonín Kudláč senior
Z kombíků byla nejzajímavější Volha 24 Kombi. Koupil jsem ji samozřejmě ojetou. Když jsem nechal opravit vady způsobené nevhodným zacházením a chtěl jsem vyměnit původní karburátor za český tak mi bylo sděleno že je to zbytečné, když se s autem jezdí správným stylem tak že moc "nežere". Potvrdil mi to test Světa Motorů kde na trati mezi Prahou a Brnem oslovili řidiče zejména firemních vozů, někteří odmítli, jiným to bylo jedno a tak v průměru naměřili spotřebu 8 litrů/100km. Proto někteří odmítali, norma spotřeby byla totiž papírově vyšší.
Já jsem jezdil za osm mnohdy i s vlekem. Největší vadou auta bylo že se nesmělo vytáčet do obrátek, snadno odešel motor. Když se jezdilo rozumně, tak měl i motor dobrou výdrž. Příklad: jel jsem s taxikářem(soukromá jízda) a on vytáčel motor na čtyřku na rychlost až 160 km/hod. Zeptal jsem se kolik ten motor vydrží a on že oddělá dva motory do roka. Bylo mu to jedno, měl bráchu v zahraničí a taxikařil jen aby měl razítko v občance.
Antonín Kudláč senior
Auto zcela jistě pohodlné. A dostatečně výkonné na svou dobu(míněno u nás) Originál Fiat vyráběný v Itálii byl daleko výkonější a celkově modernější. Nikdy jsem ho nevlastnil, ale hned v prvním roce prodeje si ho koupili dva moji kamarádi. Sám jsem na nové auto neměl peníze.
První pro něj jel do Bratislavy, jinde ho nesehnal. A nedojel. Mimo jiné pro nějakou banální poruchu motoru, ale měl velké štěstí, tyče řízení neměly utažené šrouby a navíc nebyly vůbec zajištěné! při opravě na silnici na to mechanik přišel a rukou tyč řízení odpojil!
Druhý kamarád ho koupil v Praze a hned se vypravil ke mně ke garáži abychom zkontrolovali například ty tyče řízení. Byly utažené, nezajištěné. Ale jak jsme auto měli vepředu zdvižené tak vzadu vytékal benzin z nádrže, zjistili jsme že nádrž složená ze dvou částí tak byla jenom bodově svařená a tak benzin vesele tekl na ulici. Horší bylo že když chtěl kamarád vycouvat tak zjistil že nejde zařadit zpátečka. Tedy typický socialistický výrobek, kvalita výroby katastrofální! Ale později jsem jel z kamarádem který valstnil ten první kus, měl najeto přes 150.000 km byl s ním spokojen. Auto cukalo a zjistil jsem že pouze měnil olej a filtr, jinak žádný servis a auto cukalo protože tam měl ještě po tolika kilometrech původní svíčky.
Takže se nedivím majitelům že auto hodnotili kladně, asi po záručních prohlídkách jezdilo spolehlivě.
Antonín Kudláč senior
1
Sledujících
2
Sleduje
1
Sledujících
2
Sleduje
Nekompromisní? Když dělala rozhovor z tehdejším prezidentem Zemanem
tak jí hrubě napadal tak bylo jeho zvykem a ona ani necekla, nechala se napadat(slovně). Od té doby ji neposlouchám, není nekompromisní a řeči o tom zda je provládní nebo není jsou jenom řeči.
Antonín Kudláč senior
1 odpověď