Je zajímavé, že se málokdy diskutuje závislost na palivech a to, jak se k nám dostávají. Je důvodem zavírání továren elektromobilita, nebo spíše dovoz levných čínských aut? Je logické, že s rostoucím tlakem na snižování emisí bude snaha o zvýšení účinnosti spalovacích motorů. Spalovací motory však nikdy nedosáhnou účinnosti elektromotorů.
Musíte započítat i účinnost výroby a distribuce elektřiny (a benzínu). Osobně bych si na vítěze nevsadil.
Za prezidenta TG Masaryka bylo ministerské křeslo prestižní funkce bez nároku na finanční odměnu což byla záruka že to budou dělat schopní lidé které živí jejich podnikání a chtějí pomoci k prosperitě státu. No a peníze jsou na světě.
A proto se za čtyři roky vyměnilo sedm ministrů financí 🙂 Situace stála za pendrek, z objektivních důvodů, a nikdo s tím nic žádné zázraky neudělal. Je to podobné jako dnes, i když dnes na tom nejsme zdaleka tak špatně.
Ledaskterý zloděj se pod tíhou důkazů radši přizná, aby dostal nižší trest. To nelze od pětihnusu čekat, neboť nemají žádnou hmotnou odpovědnost a jsou tím pádem beztrestní. Rozhazují, jako by jim patřily diamantové doly v Africe. Však ty zákony a poplatky OZE jsou jejich dílo. Ministerstvo ŽP rozhazuje na Zelenou úsporám, Oprav dům po babičce a povinnou výměnu kotlů s dotacemi. Jen se vymlouvají na zákony. Není pro ně přece nic jednoduššího, než tyto nablblé zákony zrušit, když ohrožují rozpočet státu stejně jako valorizace penzí. Mají přece 108 hlasů, prezidenta se 107 IQ a Ústavní soud jim to jistě posvětí.
Vy už si zjevně nepamatujete, kdo ty zákony schvaloval. A s rušením to není tak jednoduché. Pokud tím poškodíte něčí investiční záměr, arbitráž může vyjít draho. K něčemu jsme se zavázali v rámci EU, tam z toho taky koukají problémy, když to nebudeme plnit.
I kdybyste státní zaměstnance zrušil všechny, na vyrovnaný rozpočet vám to nedá, ekonome. A pak si učte děti sám a zlomeninu snad také zvládnete. Až bude hořet nebo budete chtít důchod, volejte sousedy.
Do zdravotnictví šlo 580 miliard v roce 2021. Víc se mi hledat nechtělo, ale pro představu to stačí.
Mě by hlavně zajímalo, kde se na navýšení peníze seženou, protože tady nejde o jednorázovou záležitost, ale o mandatorní výdaj, kterého už se nezbavíme. Přemýšlí o tom vůbec někdo? Chápu populisty, bez problémů zadluží ČR, hlavně když se masa nažere a bude je volit. Ale co pak?
Jak si asi myslíte, že na zvyšování budou reagovat firmy? Prostě nebudou zaměstnávat, budou to různě obcházet, nebudou poskytovat další benefity a co já vím, jaké úhbyné manévry to způsobí. Takže je úplná iluze si myslet, že si lidé, kteří jsou na tomto závislí, nějak pomůžou.
A plošné přidávání učitelům, z toho lezu po zdi. Půlka těch lidí by měla ze školství odejít. Ale protože je jich málo, tak dostanou přidáno. Holé šílenství.
Až se za nějakou dobu tady budete rozhorlovat, jaké dluhy ČR má, pak si vzpomeňte na všechny tyhle navyšovačky a přidejte trochu matematiky a pěkně to vyjde v neprospěch nás všech.
V porovnání s tím, jaké částky skončily v soukromých kapsách pochybných subjektů, není přidávání pracujícím zase tak špatná možnost.
Opravdu geniální nápad... Zaměstnanec si také musí na sebe vydělat, u hrubé mzdy 20800 jsou náklady zaměstnavatele na tento plat skoro třicet tisíc. Tak se začne propouštět, slučovat víc pracovních míst do jednoho, zdražovat zboží a služby... do toho od nového roku zase stoupne zdravotní a sociální pro živnostníky na nějakých devět a půl tisíce za měsíc, opět to zvedne ceny... takže ve finále z toho bude úžasná inflace... někdo musí zvýšení platů, tedy další náklady zaplatit. Vládo, vládo, kam nás to ženeš?
Zaměstnání by se nemělo stát sociální pastí, ze které není možné se vymanit. Když už někdo pracuje, měli by mu to umožnit alespoň skromné pokrytí základních potřeb.
Přesně tak, do budoucna začneme couvat, to bude rozumnější..🙂. Už nyní vznikají zácpy a tím i větší emise díky "novým modelům značení" kdy se ze 4 pruhů dělají 2 v přimem směru a pod. Však to jednou zas vrátíme.
Propustnost komunikace se s rychlostí zase tolik nemění, protože lidmi řízená auta potřebují ve vyšší rychlosti větší rozestupy. Zácpy způsobuje obvykle něco jiného.
57!!!? Raketová rychlost za 1500??? Kdysi byla v obci 60 a když se dodržuje, tak nikoho neohrožuje. Chápu, že když pojede 70-90...nevím, je to nebezpečné a ať mu klidně vezmou noty, ale tohle ne a navíc je to pár "vyčůraných" obcí, co si takhle na úkor lidí přilepšují...Říčany, Kolín, Vimperk...přísahal jsem si, že do nich nikdy nepojedu na výlet a nikdy tam neutratím ani korunu..🙂. Omlouvám se, ale kvůli těmto "buzeracím" občanů se pak dostávají do politiky lidé, kteří klidně slíbí, "že to tak nenechají", viz Motoristé....
I v 50km/h vydává auto značný hluk. Hodně obcí v okolí proto snížilo rychlost na 30. Bezpečnost není jediným kritériem.
Přesně v TV je spousta reklam v podstatě k ničemu a to co je důležité pro život lidí tam nedají. Ale to by asi nikdo nefinancoval a nebo by musel financovat stát a tomu záleží na lidech jen před volbami.
Proč otravovat lidi, kteří s tím nemají nic společného. Informace týkající se metra mají být v metru. Informace týkající se vlaků mají být ve vlaku. Můžou tam navíc viset úplně zdarma.
Nemluvím o středověku... Desátek se odváděl ještě za první republiky. Přímo obci a pěkně v naturáliích. 😊 Drobní hospodáři neměli vůbec žádné peníze, z čeho by platili daně?😳 Fungoval normální výměnný obchod a něco málo se prodalo na trzích. Mám ještě po pradědovi jeho úhledným rukopisem psanou účetní knihu, kde uvádí kolik vajec, mléka či másla odevzdal na místním obecním úřadě... 😀 Zdanění nemohlo být vyšší, protože ti lidi by normálně zdechli. 🤣 Což se taky při neúrodě stávalo... Již za Marie Terezie došlo k první a naprosto zásadní pozemkové reformě.
Pokud mluvíte o vrchnosti, tak má smysl bavit se o středověku. Za první republiky už byly šlechtické tituly zrušené. Struktura ekonomiky byla samozřejmě jiná, platilo se i jinak než penězi. Třeba jste celý den robotoval na poli někoho jiného a vlastní pole obdělával v noci. Celkové daňové zatížení bylo podle odhadů přes 80%.
No jo, ale ta cesta vede i k těm, kteří nemovitost nevlastní, a taky občas mohou hasiče potřebovat.
Víte, mi jde o to, že stát majitele nemovitostí de facto trestá za to, že ty peníze nerozfofrovali, zatímco takový pijan je vysmátý - na něm si nikdo nic nevezme... ☹️
Kromě bezdomovců všichni někde bydlí. Jenom když platíte nájem třeba 200 tisíc za rok, tak pár tisícovek v tom ani nepoznáte.
Moje řeč, autore, to tvrdím už léta. Zatímco z vychlastaného krabičáku dostane tato vláda zoufalců daň "enem raz", tak za nemovitosti nás ždímá každoročně.
.
.
.
A to si nejsem jist, zda krabičák není od daně osvobozen, když se jedná o tiché víno... 🤮
On je to spíš poplatek než daň. Za to, že k vám povede cesta, že kolem ní budou značky, které nebudou zarostlé zelení. Že po ní třeba přijedou hasiči, když budete potřebovat. Že kolem ní bude světlo a chodníky. A to jsou bohužel věci, které je třeba platit každý rok.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já osobně bych elektromobily vůbec neodsuzoval kvůli dojezdu, protože je to opravdu individuální pohled. Každý, sám nejvíc ví, kolik za den ujede a co by mu vyhovovalo za vozidlo po většinu roku. Spíš jsou zde jiné věci k diskuzi. Započítá někdo do kalkulací efektivity a ekologie kromě paliv i množství provozních olejů, filtrů, pneumatik, výfukových systémů, brzdového obložení, kotoučů a jejich následné likvidace? Zatím se o tom nikde moc nemluví. A proč se teď na EV tak nasazuje? Hlavně proto, že bohužel nebude taková spotřeba těchto dílů, tzn. výroba poklesne, zisky poklesnou, jenom těch filtrů co se vyrobí, použijí a pak "ekologicky zlikvidují" těch olejových náplní co prostě nespotřebujete.... To je to, čeho se všichni u zdroje bojí. Nebyla by potřeba Nafty, benzínu, ropných produktů.... To si neumějí představit. Já taky úplně ne, dělám v automotivu a je mi jasné, že pak bude vyšší nezaměstnanost. Ano, bude se muset udělat nějaké řešení tak, aby to vyhovovalo na více stranách. Vždycky to bude něco, za něco. Ale EV určitě není tak špatné, jak je zde prezentováno. Je asi úplně stejně špatné jako auta na běžná paliva. Akorát každé z jiného pohledu.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co se týká pneumatik, tam má EV spotřebu vyšší. Snaha o malý valivý odpor v kombinaci s vysokou hmotností automobilu a kroutivým momentem při rozjezdu znamená, že pneumatiky jsou drahé a moc nevydrží. S tím zbytkem celkem souhlas, jen cenu servisu lze navýšit i bez toho, aby se něco spotřebovávalo, takže pro firmy "u zdroje" to zase takový problém není.
3 odpovědi