Světe div se. Seznam nezaplavuje info ukrajinou,ale domácími zprávami.
Světe div se, novináři uveřejňují zpravy podle důležitosti a relevance. Povodně jsou kupodivu aktuálně nejdůležitějším tématem, tak se kupodivu píše o nich. Až povodně ustanou, bude se psát zase o jiných věcech, a ač se vám to líbí nebo ne, Ukrajina je a bude jedním z nejduležitějších témat, tak se bude zase psát o ní.
Ne, že bych hydrologum nevěřil , maj ty počítače a doktoráty, ale ať počítám, jak počítám, tak dyž si vynásobím plochu většiny republiky na kterou teď prší a jejich předpovědi v mm srážek do úterka , tak mi vychází jako celek uplně nejhorší povodně v přesněji zaznamenaných novodobých dějinách, minimálně v Ústí nad Labem, kam nakonec doteče 2/3 těch, ještě co nás čeká 10-15 miliard m3 napršených a které se už nemají kam se vsáknout (a v přehradách volných 700 mil. m3 je jen slabá utěcha).
V roce 2002 pršelo v kuse od 6. do 9. srpna, to je zhruba srovnatelné se současnou předpovědí od čtvrtka do neděle, a bylo to ještě celkem v pohodě. Průser nastal, když pak začalo pršet znovu ještě silněji od 11. do 14., přičemž byla půda stále ještě nasáklá od těch předchozích dešťů, a koryta řek a přehrady byly naplněné. Jak to dopadlo si všichni pamatujeme. Letos to zatím vypadá, že nás čeká jen ta první vlna. Pokud přestane pršet v neděli, a nezačne ve středu znovu, což by podle předpovědi zatím nemělo, tak by to mělo být zvládnutelné.
Miloslav Prehnil Souhlasím s Vámi. Trump to shrnul moc dobře, když řekl, že Harrisová měla tři a půl roku na vylepšení všeho, co teď Američanům láskyplně slibuje. Jako viceprezidentka je v této pozici i nadále a každým dnem jen potvrzuje svou dosavadní neschopnost a neochotu.
Je škoda, že tak jednoduchou skutečnost mnoho lidí odmítá pochopit.
Že je Harrisová učebnicovým příkladem psychopata je jen třešnička na dortu.
Opravdu měla? Můžu se Vás jen tak mezi námi zeptat, kolik toho víte o politickém systému USA? Víte třeba, jaké má takový viceprezident pravomoci? Možná Vám napoví, co o tomto postu řekl hned první viceprezident John Adams: „nejvíce bezvýznamný úřad, jaký kdy člověk vymyslel.“
Ano, viceprezident USA je tam prakticky jen od toho, aby seděl a byl připravený, kdyby prezident náhodou umřel. Kromě toho má jen jednu roli, má rozhodující hlas v Senátu, pokud je nějaké hlasování nerozhodné. A kolikrát se něco takového stalo? To se vlastně dá lehce dohledat. Za celých téměř 250 let existence USA (respektive do 5.12. 2023, kdy je poslední aktualizace, kterou jsem našel) se to stalo v 301 případech. Takže v průměru jen o málo víc, než 1x za rok. A pro zajímavost, nejvíce takových hlasování, celkem 33, má na svém kontě, světe div se, Kamala Harris.Takže technicky se dá říct, že toho pro USA udělala víc, než kterýkoli jiný viceprezident v historii (aspoň kromě tech, kteří splnili tu druhou funkci a nastoupili do úřadu prezidenta, ale to jí snad ani příznivec trumpa nemůže vyčítat).
Byl jste se na ty mosty podívat? Zrovna v Pátku o žádném historickém mostku nevím.
Souhlas. Ve Vlkančicích jsem na mapě ani žádný most nenašel. V Molitorově je jedinná stavba připomínající most taková glorifikovaná roura pod silnicí. Akorát v tom Pátku se aspoň o mostu dá mluvit, ale nic historického ani pamětihodného na něm opravdu není. Zase jen klasické české "musíme protestovat vždy a všude."
Celá takhle "kauza" mi přijde jako klauniáda nejtěžšího kalibru. Rodinné domky jsou ze všech stran ke Skále daleko blíž, jeden dokonce stojí vzdušnou čarou přímo mezi Skálou a plánovaným obchodem, ale ty nevadí, vadí obchod. Odpůrci navrhují přesunout stavbu jinam. Jimi navrhované místo je jen asi o 20 metrů vzdálenější a ze Skály je na něj vidět úplně stejně, ale to nové místo nevadí, vadí to původní.
U nás je fakt bojkotování jakékoli stavby národní sport.
Jenom k zamyšlení, po trase stávající a vedle budoucí D6 jezdím poměrně často z Karlovarského kraje do Prahy, ale:
Vím, že na to kudy se vede dálnice má vliv mnoho faktorů o kterých přirozeně nic ani vědět nemusím, přesto – obchvaty mnohých obcí jsou vedeny velkými oblouky a na celé trase to bude dělat nemálo kilometrů navíc. Dále opět vede trasa D6 daleko od největšího města mezi Karlovými Vary a Prahou - tedy Rakovníkem (když nebudu počítat jih Kladna), a dlouhý úsek mezi jihem Kladna a Lubencem je veden příliš severně s výrazným obloukem (zcela se vyhýbá Rakovníku). Jenom obchvat Lubence kdyby se vedl rovně jižně podél železniční tratě, by byl po změření na mapě o min. 0,5 km kratší a severní obchvat Lubence s napojením na dálnici mohl být proveden jako místní komunikace.
Obchvaty obcí měli být řešeny jako místní komunikace a ne jako dálnice, která má zcela jiný účel - být co nejkratší a nejpřímější!!! Celá trasa D6 z KV do Prahy mohla být odhadem po změření na mapě a cca započítáním velkých oblouků obchvatů obcí - min. o 10 km kratší!!!
To je v přepočtu za ušetřený čas, pohonné hmoty, údržbu a možná i výstavbu (výstavba takové kratší varianty může být v závislosti na terénu a místních poměrech dražší v přepočtu na 1 km dálnice) takové kratší varianty D6, která by sice lehce zasáhla do severních okrajových částí CHKO Křivoklátsko - ale za 10ky let by výše uvedené benefity, úspory a komfort jízdy po D6 byli obrovské (podobně podivně, je to i u jiných dálničních tahů).
Za mě, je to špatně - samozřejmě teď je již rozhodnuto...
Jaký názor na to, máte další diskutující?
Zajímavá myšlenka, ale ale podle mě nezohledňujete fakt, že Praha a KV nejsou odděleny vzduchoprázdnem ani rovnou plochou, ale reálným terénem s výraznými krajinnými prvky. V tomto případě konkrétně Chráněnou krajinnou oblastí Křivokládsko. Když uvážím, jak komplikovanými soudními tahanicemi musí u nás projít stavba dálnice uprostřed polí, nedokážu si představit, že by bylo průchodné vést dálnici mimo jiné přímo skrz Lánskou oboru. A i kdyby se nějakým zázrakem podařilo překonat právní překážky stavby, pořád je tu samotný fyzický terén, který je mezi Velkou Dobrou a Rakovníkem dost členitý a navíc zalesněný. Pochopitelně to nejsou žádné nepřekonatelné velehory, ale svůj vliv to má. Z těchto dvou důvodů chápu rozhodnutí stavitelů vést trasu raději oklikou, ale zato na rovné pláni a jen zkrz malý výběžek lesa. Konec konců, lidé vyhledávali takto nejschůdnější cestu odjakživa, klidně bych vsadil boty na to, že silnice 6 vede tudy, kudy vede, právě proto, že kopíruje nějakou kupeckou stezku která tam vedla nejméně od středověku.
To je skvělé a jaké bude tempo výstavby? Pokud jako dosud u všech našich dálnic s výjimkou dostavby D4, kterou ovšem staví soukromá firma, tak očekávám slavnostní přestřižení pásky v roce 2050.
Jakmile se jednou začne stavět, tak už to jede celkem v pohodě, to se zase i našim stavařům musí nechat. U nás je problém to dvaceti- a víceleté kolečko soudních tahanic, které samotné stavbě vždycky předchází.
Takže nejhorší úsek Okruhu z Černého mostu do Hostivaře, kde každé ráno stojí auta v koloně minimálně 1/4 hodiny se neřeší. Naopak se ještě přidají další auta. To je na facky! 😡
Co to plácáte? Z ČM do Hostivaře Okruh vůbec nevede, to si pletetete s Jižní a Štěrboholskou spojkou. To zaprvé. A zadruhé, tato stavba přesně tento problém řeší. Zácpy tam způsobuje to, že všechny kamiony přijíždějící po D1 a mířící na D8, D10 a D11 (a v opačném směru), musejí jet právě přes Spořilov, Hostivař a Štěrboholy, tj. přes spojky, které na takový objem dopravy nejsou koncipované. Díky dostavbě okruhu všechny tyto kamiony pojedou po něm, a na spojkách budou zácpy způsobovat už jen řidiči osobáků, tak jako na Barrandovském mostě po dostavbě jižní části okruhu.
Citace: "Země se skládá z Federace Bosny a Hercegoviny a z Republiky Srpské.".
Republika Srpská?🤔 To je nějaký nový státní útvar?
Hledal jsem všemožně, ale našel jsem jen a jen - plným názvem Srbská republika (srbsky , Republika Srbija).
Že nás pan Míča trošku lakuje ... 😁Na mapce to sice uvedeno je, ale asi to nebude oficiální mapa.
To jste moc dobře nehledal, protože jednoduše vyhledatelný oficiální název je " ," což se do latinky opravdu přesněji přepíše jako "Srpska." Tedy pokud aspoň nechcete tvrdit, že to první "C" je "S," ale to druhé je najednou "b."
(EDIT: nevím proč, ale ten oficiální název mi to smazalo. Kdo chce, tak ať si vyhledá, jak se to píše srbskou azbukou, a uvidí.)
Prý "pouze" půl procenta rozpočtu. Neříkal schodku rozpočtu, takže musím předpokládat, že opravdu myslel celý rozpočet. Výdaje rozpočtu na rok 2024 jsou plánovány na 2 173 miliard korun. Takže milej zlatej místopředseda chce jen tak ze srandy vyhodit 10 miliard korun. Opravdu drobné, jen co je pravda.
Já jsem slyšel že je tam jen asi do 1,5 metru vody, což prý jde vojenskou technikou přebrodit
No tak chlapi, nehrajme si, že jsme "to někde slyšeli," všichni se koukáme na Wikipedii. Tam se píše 2-3 metry, na dolním toku až 6. O dolním toku se nebavíme, v této oblasti to bude tedy spíš kolem těch dvou. Důležitější než samotná hloubka je ale podle mě průtok. Ten je prý u města Konotop 99,6 m3/s. Pro srovnání, Labe v Mělníku před soutokem s Vltavou má 116 m3/s a hloubku 2,5 metru, takže to podle mě na hrubé srovnání stačí. Když porovnám vzdálenosti, od Kontopu k místu bojů a od Mělníka proti proudu Labe, tak mi to vychází, že řeka Sejm v místě bojů vypadá přibližně jako Labe mezi Pardubicemi a Kolínem. Takže ne zrovna veletok, ale jestli by se mu do toho pod palbou chtělo skákat v plné polní a brodid se/plavat na druhou stranu, na to ať si každý odpoví sám.
To by mě zajímalo, co na tom stojí tolik. Stejně dlouhá trať na Dědinu (2,2km vs. 2,3km) stála před dvěma lety 839,5 milionů, a to se tam musela prakticky překopat celá ulice Vlastina. Naopak tady na Počernické se od začátku počítalo, že tudy tramaje pojedou a stačí jen položit koleje na připravený široký středový pás. Tak proč by to mělo stát dvakrát tolik? Tedy, pochopitelně všichni tušíme proč, ale to už se ani nestydí to aspoň nějak maskovat?
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tahle vláda neudělala ani jedno povodňové opatření např. budování dalších přehrad. Tak se nelze divit.
7 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Poslední přehrada, která se u nás postavila, je Slezská Harta dokončená v roce 1997. Takže mi trochu uniká důvod, proč bychom to měli vyčítat zrovna této vládě.
1 odpověď