Efektivnější sice elektromotor je, ale i s nižší efektivitou na jednu plnou nádrž ujedu dal, než s elektroautem. Baterie jsou stále pomyslnou achylovkou této technologie
Určitě dojedete dál. A v čem je ta výhoda? Já třeba moc dálky nejezdím. Roční nájezd cca 50tis km. A dojezd 400-450km na jedno nabití mi naprosto stačí a vyhovuje.
Když nás jelo 6 rodin do Alp (5x spalovák a 1x elektro), tak elektro dojelo 3. Tak v "normálním" čase dojezdu problém taky nebude.
Ale ano, pokud chcete závodit a soutěžit, tak může být spalovák lepší.
Ale při porovnání všech nákladů na pravidelný servis je rozdíl obrovský. Jen vy s tím už počítáte a berete to za nutné zlo a EV můžou dost šetřit.
Co se týká pneumatik, tam má EV spotřebu vyšší. Snaha o malý valivý odpor v kombinaci s vysokou hmotností automobilu a kroutivým momentem při rozjezdu znamená, že pneumatiky jsou drahé a moc nevydrží. S tím zbytkem celkem souhlas, jen cenu servisu lze navýšit i bez toho, aby se něco spotřebovávalo, takže pro firmy "u zdroje" to zase takový problém není.
Mám dotaz. S těmi pneu je to vaše osobní zkušenost nebo nějaké info z NETu? U EV pneu vydrží déle, cena za pneu je nižší než u pneu pro spalovacího Superba. Když srovnáte váhu u podobných typů aut, tak vás porovnání váhy překvapí. Takže ne, nemáte pravdu.
Tento článek už je tady po třetí. Pak následuje článek, že to není pravda.
Zavřete se do garáže s nastartovaným motorem a schválně, jestli tam budete mít ještě čistší vzduch než tam původně byl nebo se otrávíte.
Nebo bude období, že lidé budou svádět své výfuky k postelím, aby během spánku dýchali čistší vzduch? Asi těžko.
Pokud by vám chyběl jen ten asfalt, tak to máte dobré. Pokud však nevíte o tom jak se vyrábí elektřina, tak je to smutné. Jinak aktuálně BEV si v emisích nezadají se spalovacími auty s filtry, protože mají podstatně větší opotřebení pneumatik.
Ahá. A na to jste přišel jak? Nějaké testy nebo jen článek z Autofóra? Zatím u všech lidí, které znám vydrží pneu na EV dýl než na jejich nebo jiných spalovacích. Nesmíte věřit všemu co čtete. To nás učili už na základní škole, když se objevila Wikipedie ;-)
1,6 ??? A kolik tě stala ta elektřina na střeše? Ta se jako nezapočítává.
Říká se tomu investice. Někdo bydlí v nájmu, někdo ve vládním bytě a někdo dokonce ve vlastním rodinném domě. A teď řeknu možná tajemství. Ale mnohdy byli v RD domě se zahradou méně peněz než ve 2+1 bytě v nájmu. Někdo zainvestoval do FV, protože měl možnost a finance a teď se mi to vrací zpět v podobě nízké ceny za každou vyrobenou kWh. Tadá.
Jinak, cena auta se snad započítává do provozních nákladů? Jak to mají ti v Mercedesu za 3,5 mega oproti těm v bazarové Fabii za 30tis Kč? Hm hm hm...
No nekoupím. Napsal jsem svůj pohled. Co vác na tom tak dráždí?
Až budou nabíječky na každém rohu, tak se pak můžeme bavit o delších cestách a za jakou cenu to nabíjení na každém rohu bude.
Stávajícím tempem růstu nabíjecích stanic to vidím na pár desítek let a tedy mne to nemá proč zajímat. To už řídit nebudu. V Olomouci je 16 stanic, nejspíš po 2-4 nabíječkách. Bude jich potřeba skoro tisíc krát víc. 😉
Ale nějak to vypadá, že ani to tempo se neudrží, prodeje už nevykazují strmý růst. Tak si nějak myslím, že to nebude trápit ani mé děti. Zůstane to výsadou fandů a majitelů FVE. 😉
Takové pohádky. Nesmíte číst tolik Autofórum. Průměrné vytížení nabíjecích stojanů je 2%, ale teoretičtí neználci, co mají moudra od piva potřebují víc a víc nabíječek.
Stejně jako minimální dojezd na jedno nabití 1.000km a někde už dokonce 2.000km, aby to bylo aspoň trochu dobré jako spalovák. Ať si každý koupi co chce. Ale lidé by neměli mluvit o něčem, čemu nerozumí a jen si myslí, protože jim to mu podobní kamarádi říkali.
Přesně. Pro lidi, kteří můžou nabíjet doma a pomalu to má smysl. Pro běžné lidi, co si kabel z balkonu k autu nehodí, to smysl nemá. 😉
Jsem ze sídliště, kde je problém zaparkovat po 18. hodině. Nabíjím jen veřejně a průměr mám za cca 40.000km ročně 0,75Kč/km (po zimě, kdy je spotřeba vyšší kvůli komfortu a dálkovému předehřevu. Letos čekám nájezd 50-55tis km.
Typicky České Chorvatsko a Italské Alpy cca 1.100km na 3 cca 17min nabíjení vyjde dálniční jízda přes slevu od Tesly na 1Kč/km (takže cca 2,5l paliva/na 100km při dálniční jízdě a to v zimě nebo v létě. Ti co nemají slevu jezdí dálnici na dovolenou za třeba 3,5Kč/km (cca 8-9l paliva/100km). Což znám spoustu lidí, co má takovouto dálniční spotřebu. Ale ano, jsou vozy, co jezdí třeba za 5-6l. Ale upřímně, kolik % ročně je dálniční jízda do zahraničí? Žádná výměna oleje co 15tis km, svíčky co 40tis km, DSG olej co 50tis, Haldex co 40tis km, rozvody, filtry,...,...,...
Pro mě, kluka že sídliště je to jasná ekonomická volba, za většího komfortu, výkonu, ticha, zážitku z jízdy, zavazadelníku,...
Díky za vysvětlení. Ale pokud vím, tak Musk je jeden z nejvíce dotovaných subjektů, takže ten zisk je diskutabilní.
Tak to nevíte dobře. V minulosti neměla Tesla ano jednu dotaci. Měla státní půjčku, kterou splatila. To že NASA a Pentagon investují do SpaceX, který má tuším ⅒ náklady na na starty, takže ani tohle není dotace, ale investice.
Jestli to nebude třeba začátkem dotačního programu. Když slevní dočasně o 300tis jakékoliv auto, naroste o něj brutálně zájem. Ovšem jen do té doby, dokud sleva platí. Pak se zase prodeje propadnou.
Nemyslím si, že by Tesla model Y byla nejprodávanější auto planety (auto, ne jen EV), že by na planetě měli všichni dotace.
Vy si opravdu kupujete auto na ježdění po městě? Napadá mě jediná možnost taxikář?
Jsou města, kde ještě jezdí po městě osobní auta. Ale je fakt, že když jezdím vyřizovat do Prahy, pokud nejedu vlakem, tak zaparkuju na odstavném parkovišti a jezdím metrem a obecně MHD případně nějakým Boltem/Uberem. Hlavní důvod je, že i když jedu za zákazníkem, který si mě objednal, nemám kde zaparkovat.
Autíčka už nám slouží přes 100 let. Jsou reprezentantem svobody, pohodlí a komfortu. Každý kdo někdy používal jakýkoli výrobek na akumulátor (telefon, sekačku na trávu, pilu...) ví, že nabití nějakou dobu trvá a v čase se doba použití, zejména při nesprávném zacházení s akumulátorem, značně krátí. U běžného spotřebiče se s tím vyrovnáme. Místo mobilu použijeme pevnou linku nebo kolegův, u sekačky klidně posekáme druhý den... U auta toto neplatí, zejména, když jsme v časové tísni. Takže pokud by auta na baterie byla tím zázračným pohonem nepochybně by se za těch cca 100 let sama přihlásila o místo na slunci a nečekala by na direktivu několika šílenců, co si myslí, že jejich provozem zachrání planetu; spíše umožní jinému skvělý byznys. Dokud nebude vynalezen jiný akumulační zdroj elektrické energie, jsou auta na baterky k masovému užití nesmysl i kdybychom měli nabíjecí stanice na každém rohu.
Spalovák na taky akumulátor. Říká se mu palivová nádrž 😉
Můžu se zeptat?
Máte nějaké zkušenosti s EV nebo jen teorie od stolu s pivem?
2
Sledujících
2
Sleduje
2
Sledujících
2
Sleduje
No tak teď uvidíme jaký bude zájem bez dotací 🤔.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já mám koupeno bez dotace a bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí. Třeba, když si to někdy vyzkoušíte a nebo se zeptáte někoho kdo to vlastní, tak budete mít obrázek jak to funguje. Nic víc, nic míň.
7 odpovědí