To je hezké povídání ale historie nejen této kolonky je trochu jinaččí.Základní otázka?Ví a zná pan autor historii továrny Valter později Motorlet.Tak když tu fabriku někdy kolem roku 1913 začali stavět tak k jejímu provozu a nakonec i výstavbě potřebovali dělníky.Ne jen jedno nejen deset a ted si představte že na ten kopec se museli každý den dostavit.To je základ vzniku kolonek nejen Malvazinka ale i třeba tzv.Arizona.Fabrika je na kopci ,trolejbusy tenkrát nejezdili ale dělníci ve fabrice to je základ.Tak začali přemýšlet co s tím.To je základ vzniku a i předválečné historie mezi válkami.Bydleli v těch kolonkách všechny možné a hlavně pro várobu motorů důležité profese.To je teda páni historici základ i pro kolonku Malvazinka.Bylo tam vše dokonce i hospody hlavně ta u Kaštanu a koloniál.Taktéž za války kdy fabrika fungovala a dokonce i Sovák vzpomínal na práci v této továrně a jak se tam dopravoval.Bylo by dost pamětníků.Ta dnešní podoba je vlastně stav po skončení II.S.V a když si autor prohlédne dobové fotky tak jsou i ty kolonky vidět a jejich účel je z toho patrný.Takto postupoval Bata ve Zlíně a Waltrovka v Praze na kopci mezi poli si dělníky zajistila.
dalsi řady těchto domku jeste podle hlavni silnice smerem k Waltrovce, kde to stalo jeste v 70tyh letech
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Chtělo by si to po sobě přečíst, nez to vydáte 🙄