Proberte se a zjistěte si jak enormně zadlužili tuto zemi fialový? Zdražili nám úplně všechno a zadlužovat nás budou dál!
Teď nově si zjistěte, co se zase děje kolem odchodu do důchodu!
Nejhorší vláda, jakou kdy tato zem měla!
Kalkulačku, spočítat dluh Babiše za jeho poslední 3 roky a spočítat dluh této vlády. Pak vyřvávat něco o tom kdo kolik zadlužil.
.
To se pletete... Babiš nahnal všechny pod jednu střechu do supermárketů, nechal si otevřené vlastní květinářství, ale třeba papírnictví zavřel. Takže když chtěl někdo sešit pro děti do školy musel do třeba Tesca. Takže koncentrace lidí pod jednou střechou. Jako jediný národ na světě jsme měli zakázáno byť jen projet přes Německo. Tedy je naprosto zjevné, že covid ten jistý jak se sám rád nazývá krizový manažer... naprosto nezvládl. Místo toho nasekal dluhy, inflaci a svým vystupováním také ostudu v Evropě.
Které strany mají podle Vás výjimku z příslušných zákonů a nemusí respektovat zákony této země (tedy se mohou chovat nedemokraticky)? Jsme demokratická země, kde je demokracie chráněna legislativou.
Tak máme tu jistou stranu, kde několikanásobné obvinění, vyšetřování napříč státy, má přes 30 kauz, více jak 1000 prokázaných lží a lidé jí volí i přes to, že unikly odposlechy typu zakleněte na ně, nebo udělejte mi na něj spis, i přes to, že covid jsme absolutně nezvládli, asi tak jako například prodej strategických surovin pro vylepšení státního rozpočtu, či vazalství formou energetické závislosti na Rusku. To je myslím dost výmluvný argument o tom jak ta demokracie podle některých stran funguje.
On to Lukáš myslel tak, že není potřeba se zdržovat u kasy.
Na druhou stranu přebytky elektřiny má stovky tisíc rodin v ČR s FVE na střeše a neví co s ní. Nabít si auto zdarma dává velký smysl.
Jenže to musíte nabíjet v době kdy máte přebytek, což je přes den, když jste většinou v práci. Jak řekli na přednášce o EV: Tak si pořiďte dvě... 😄
"Důvodem jsou nejen pomalé dodávky, ale i naléhavé velké potřeby, uvedl ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj'
To je neuvěřitelné. Všude se valí voda,státy mají problémy,lidi přichází o všechno a on pořád bude chtít,aby se všichni a všechno podřizovalo jenom jemu. Už toho dostali dost,tak at si holt poradí. Klidně mě sežerte za to,jak jsem na něj hnusná
Všude ve střední Evropě, to není svět, ale kapka v moři. Také jste určitě četla, že nám UA nabídla pomoc s následky povodní. Kdyby jste byla v jeho kůži a zachraňovala existenci národa, pak byste kňučela také, zkuste o tom přemýšlet... Ty zbraně co UA dostává nejsou zdarma jak si myslíte. 1) jakákoliv zbraň co zdrží Rusa co nejdále od našich hranic má cenu naší svobody a čím dále Rus od hranic je, tím menší budoucí náklady na naší obranu. 2) po ukončení konfliktu dojde k počítání, výsledek bude muset někdo nějak zaplatit. V tomto případě pravděpodobně Rusko například dodávkami plynu. V opačném případě, kdyby UA prohrála, můžeme konstatovat, že jsme dodávkami zbraní alespoň oslabili Rusko a oddálili jeho agresi vůči dalším národům. Báchorky o tom, že Rus chce jen... jsou zcela mimo mísu, takže cena, kterou UA dostává v podobě zbraní je pro nás zanedbatelná s cenou životů, kterou by jsme platili při obraně hranic EU.
"Za 10 let se prostě žádná revoluce nestala.
Skutečná revoluce u baterií bude až nebudou stát tolik co stojí"
Chápu, jak to myslíte a souhlasím s tím, že o revoluci zatím nejde. Ale koukněte se, co je v bazarech k dostání za 10 leté EV. Vesměs příměstská vozítka typu i3 nebo Zoe, jejich cena se blížila k milionu, s baterkou 20-40 kWh a tomu odpovídajícím dojezdem.
Dneska při investici okolo mega (a to ještě vezměte v úvahu inflaci, dnešní mega odpovídá tehdejším max 700 t) můžete ze showroomu odjet s plnohodnotným rodinným autem s baterkou +-80 kWh.
Je to "jen" evoluce, ale evoluce podstatná a v podstatě to splňuje tu část vaší definice, co jsem ocitoval.
Dobrá, pak tedy budeme počítat cirka 20% ale určitě ne 90%. Jestliže náklady na jednu kW/h baterie jsou dle výrobce a typu 3 - 6 000 Kč, pak jsme se určitě nedostali na desetinovou cenu pro koncového zákazníka. Navíc pokud budeme počítat dle studie amortizaci na baterii, která je 0,36 Kč na 1 km (to je ale pěkná blbost, to by ta baterie v hodnotě plácnu 250 000 musela najet asi 700 000 km což prostě nedá, to si nemusíme nic nalhávat) Tak se prostě dostaneme na čísla, která pro většinu lidí nejsou nějak závratná k pořízení EV. Jestliže mě rychlonabíječka vyjde na 2,2 Kč km k tomu započtu nesmyslných 0,36 Kč amortizaci a řekněme 30h ještě jako amortizace ostatních částí - gumy atd. a to si myslím, že jsem velmi velkorysý, neboť náklady na servis Tesly jsou o 27% vyšší (zas se odkazuji na články na googlu) jak u srovnatelného benzínového auta. U naftového je amortizace asi 1,5 Kč na m, to když tedy spočítám, tak mi vychází, že v tom až takový rozdíl není. Do toho ale vezmu v úvahu hrozbu výměny baterie a strašák na lidi je tu. Proti tomu je repas turba, nebo výměna vstřiků nic... Zkrátka EV nezatracuju, ale technologicky a ekonomicky na tom nejsou tak, aby po nich lidé šíleli. Skutečně revoluční budou až v době, kdy náklady na 1 km budou pro všechny (nejen majitelé EV, tam je to asi 0,7 - 1,2 Kč za km) zásadně nižší jak u spalovacích aut. A právě tady je na místě ta revoluční baterie. Ad ceny aut - i spalovací auta dnes stojí méně pokud vezmeme v potaz inflaci. Pokud by razantně nezdražila elektrika, asi bych se vyjadřoval jinak k EV. Teď je to pro většinu nesmysl.
Z toho, co píšete, je evidentní, že máte na baterie mnohem vyšší nároky, než co stačí k tomu, aby byly elektromobily lepší a ekologičtější než spalovací auta. Požadujete dokonalé řešení někde, kde k zásadnímu zlepšení situace zdaleka není potřeba.
Nějaké "zmenšování" nebo "odlehčování" baterií v autech zatím nedává moc smysl. Výrobci většinu vylepšení souvisejících s energetickou hustotou nebo cenou investují do prodloužení dojezdu. který je pro uživatele důležitější než hmotnost. Hmotnost nemá u elektromobilu vzhledem k výkonovým charakteristikám elektromotoru, rekuperaci a příznivějšímu rozložení hmotnosti takový vliv ani na jízdní vlastnosti, ani na spotřebu, jak by se vám mohlo intuitivně zdát. I kdyby baterie nevážila nic, snížila by se celková spotřeba auta odhadem jen o 10-15 procent.
Za posledních 15 let klesla cena lithiových baterií zhruba na desetinu, a pořád je prostor pro další pokles. V Číně už se výrobní ceny benzínů a elektrik prakticky srovnaly. Gravimetrická hustota nejlepších průmyslově vyráběných baterií se zvýšila zhruba o polovinu a pořád jsou ve vývoji baterie, které mají potenciál tu hodnotu dál posouvat, pokud to vůbec bude potřeba. Ono už těch 350 Wh/kg bohatě dovoluje postavit auto, které bude mít stejný dojezd jako standardní benzíňák, které bude mít navzdory vyšší hmotnosti lepší dynamiku a přitom bude jezdit za energetický ekvivalent 1,5 až 2 litrů benzínu na 100 km
Hezky se to čte jak to píšete, ovšem a použiji vaše slova: cena baterií je 1/10 za posledních 15 let. Nevšiml jsem si, že by baterie do Tesly stála 2000 dolarů, trocha rychlého googlování: Ceny za baterii se pohybují od 200 tisíc do 1,2 milionu Kč google č. 2) Jako příklad můžeme uvést baterii s kapacitou 75 kWh, kterou jsou vybaveny vozy Tesla Model 3. Baterie pro tento vůz stojí přibližně 290 000 Kč. Při výměně akumulátoru se zohledňují také náklady na servis a chladicí kapalinu. Celkové náklady mohou dosáhnout až 320 000 Kč. Tedy nejen že baterie nezlevnily, ale EV dokonce reálně zdražují. Přitom by k tomu dle vás neměl být absolutně důvod. Výrobci se hájí, že jsou drahé baterie. Tak kde je ten zakopaný pes? Zkrátka a jednoduše není žádná revoluční baterie, dobíjení pro někoho kdo nemá FV na rychlonabíječkách vyjde asi tolik jako vlastnit 3 litr v naftě a to prosím srovnávám údaje z přednášky o EV vs moje náklady na palivo. Rozdíl je tam poměrně malý. Co mi ale na EV vadí je to, že skokově navyšují odběr elektřiny, tudíž dle dnešních norem nejlépe větrné či solární elektrárny, což je další problematika ohledně recyklace obzvláště pak složitých polymerů lopatek větrných turbín. Zakopávání do země opravdu ekologické není. Prostě když reálně spočítáte celý cyklus výroby a provozu EV, tak někomu se nevyplatí vůbec (protože musí nabíjet za draho), někomu se vyplatí, protože jezdí okolo komína večer a z FV to nabíjí přes den... Zkrátka uživatelsky se EV momentálně vyplatí poměrně úzké skupině lidí. Dokud tedy nepřijde něco opravdu revolučního, tak lidé EV kupovat nebudou.
Je to spíš evoluce. Dnešní nejlepší EV už mají dojezd, který se sliboval cca deset let nazpátek. Kdo sleduje situaci i jinak než přes novinové titulky, ten vnímá, že k vývoji dochází. Jenom se to postupně za ty roky posouvá od slibných laboratorních pokusů přes fázi slibných prototypů až do stavu, kdy jdou baterie reálně do masové výroby. Problém je v tom, že konce toho procesu se dožije jenom zlomek technologií, o kterých se předtím psalo. Proto vzniká ten dojem, že je to jenom spousta slibů a výsledky skoro žádné. Jenomže takhle vývoj funguje. Nakonec uspěje jen několik málo produktů a jejich nasazení už se pak často bere jako samozřejmost.
Samozřejmě chápu o čem mluvíte, jenže za 10 let se prostě žádná revoluce nestala. Jediné co se mění je výkon nabíječek, ale reálně se baterie o moc nezmenšily, nebo nepodávají nějaké ohromující výkony. Stále je to drahá katoda z těžkých kovů a levná anoda... Prostě jen stejný princip. Jestliže před 10ti lety udával výrobce nějaké hodnoty, na které se dostáváme až po X desítek zcela revolučních baterií, tak to přeci není žádná revoluce, ale klamavá reklama, podvod... A to, že někdo změní voltáž, nebo příkon co je baterie schopna pojmout bez rizika je sice fajn, ale pořád to není revoluce, ale spíš evoluce. Skutečná revoluce u baterií bude až nebudou stát tolik co stojí, nebo nebudou založeny na technologiích extrémně zatěžujících životní prostředí, či bude 100% zajištěna jejich recyklovatelnost, čímž nemyslím jejich ukládání do domů k fotovoltaice, tepelný, či chemický rozklad, který zase zatěžuje životní prostředí, ale smysluplné využití minimálně všech původních těžkých kovů a plastů. Nebo bude revoluce to, až baterie budou vážit zlomek toho co váží, neboť s vyšší váhou sice dojezd, ale i spotřeba nutná k tahání těžké baterie. Zkrátka můžeme mluvit o evoluci, ale ne o revoluci.
Ano kritizuje 5ti koalici ze za 4 roky zadlužila lidi o bilion korun... Pravda je ta, že ano to o 1,2 bilionu korun dovedlo za 3 roky. Data jsou dohledatelná, tak prosím ovčany páté kolony aby se zdrželi komentářů, když neví která bije. Samozřejmě Babišem odstartovaná inflace má následky v podobě i horšího hospodaření další vlády. Tím nechci omlouvat schodek rozpočtu, ten je poměrně katastrofální, ale nalijeme si čistého vína, nejsme závislí už jen na dovozu ropy a plynu z Ruska, takže nějaké pozitivum se najde. No nemění to nic na tom, že lže tahle vláda a Babiš lže tak, že tomu snad i sám věří... Ostatně příklad kauza Hrabáč to je první selhání našeho člena a přitom Ano má prokazatelně 45 nejen korupčních kauz...
Sorry, ale šíříte nesmysly.
1) nikdo nám staré Gripeny "zadarmo" oficiálně nenabídl. To byla jen mlha pro média.
2) vzhledem k tomu, že je ČR zavázaná dávat 2% HDP na důchody, tak i kdybychom nějaké peníze ušetřily, tak bychom je byli zavázaní utratit za armádu. Nicméně KDYBYCHOM, ono bychom totiž reálně nic podstatného neušetřili, viz dál:
3) současné Gripeny mají tak olétané draky, že bychom je stejně brzo vyřadili, takže koupě nových strojů by se jen o pár let prodloužila.
4) A do té doby by staré Cčka - vzhledem ke svému stáří - byly tím, čemu se u automobilových ojetin říká velmi trefně "kasička". U takto starých strojů jsou náklady na provoz podsatnější, nežli kupní cena.
5) nové Gripeny C se ovšem nevyrábí, museli bychom koupit Gripeny E, což je jiné letadlo s jiným drakem i motorem. Ve výsledku bychom provozovali dva typy letadel, což vyjde podstatně dráž
Navíc i Švédsko bude C/E měnit za F-35 tuším....
Proč jsme si nekoupili Gripeny, jsme tak hloupí 😄 Tak koukněme jak se Gripeny prodávají, třeba skandinávským sousedům Švédů ... Norsko, své F-16 nahrazuje 56ks F-35 ... Finsko, F-18 nahrazuje 64ks F-35 ... ČR si pořídí 24ks ale jsem hloupí, úplatní, a lid si je jistý že nad Gripeny není
Největší gól je, že i samotní Švédi je v tuším 2035 chtějí také nahradit tuším že F-35...
Evidentně vůbec nerozumíte tomu o čem píšete. 1) EET je elektronická evidence tržeb, to znamená, že co prodám, to je pokud možno online zaevidováno přes tu kouzelnou krabičku jménem registrační pokladna... Jenže zde se jedná o problematiku faktur. Ta (faktura) je sama o sobě elektronickou evidencí, jelikož je placena z firemního účtu, je vydávána v elektronické podobě a je k dispozici k nahlédnutí pro FÚ. Navíc, se zde hovoří o DPH vy EET... Babiš tenkrát řekl v podstatě, že drobní podnikatelé obírají stát a těm nejmenším podnikatelům nařídil platit za registrační pokladnu a její připojení k internetu. Suma sumárum zákazníkovi zdražil produkt a je jasně spočítáno, že to nic nepřineslo. Tečka, naučte se pojmy jako faktura, daňová povinnost a platební styk podniku. Přijdete na to, že zakázka pro jinou firmu za 1 500 000 Kč přes EET opravdu nejde... Ano jde přes fakturu, přes EET půjde až si tam vy půjdete koupit tu neprůstřelnou vestu, ale to je úplně jiný příběh...
Takže obvinit Kradiše je v pohodě, to se nic rázného neděje... Obvinit někoho z hnutí a hned Kradiš zasahuje, protože se to nehodí PR. Víte obvinit můžete dnes kohokoliv, dokud není odsouzený, pak tu máme pojem presumpce neviny. Jenže člověk bez vzdělání míří na nejnižší půdy ovcí, které mu to tak žerou...
Jak přesně souvisí s ekologií mizivý prodej prémiových sedaček do aut? Nesouvisí to třeba spíš s tím, že dnešní značková auta už mají dostatečně kvalitní sedačky samy od sebe?
Pokud zdraží vstupy jako jsou energie, výrobní materiál, pak musí zdražit i sedačka. Pokud je příliš drahá, není konkurenceschopná. Tedy pokud musíme zaplatit za výrobu plastů emisní povolenky, cenu za jejich recyklaci, zvýšené mzdové výdaje na zaměstnance, kteří musejí nějak zaplatit třeba tu elektriku, která zdražila díky dotované zelené elektřině, pak musíme ještě sehnat kvalitní vlákna, což bude pravděpodobně nějaká čína, kůži kdy se ruší chovy dobytka pravděpodobně ze států mimo EU, protože je levnější, ovšem k tomu ještě daň za dovoz a sumu za dopravu, protože... A jsme tam kde jsme. Evropa si svými nařízeními řeže pod sebou větev. Mají smysl celosvětově ale dokud nebudou stejná pravidla pro Čínu, USA, Indii, Rusko... Pak je to jen kapka v moři.
Že si EU podřezává dlouhodobě svou ekonomickou větev je evidentní, ale zamysleme se nad tím jak funguje současná ekonomika, kdy se jednoduché zboží přepravuje loděmi po kontinentech a než se dostane k zákazníkovi, tak obepluje svět. Je dokázáno, že lodní doprava s leteckou je ekologicky nejhorší. Ale my si zdaníme fosilní paliva do lokální dopravy, která plní euro normy. To znamená dražší výrobky, méně konkurenceschopnosti a opět posilování Číny, respektive východních trhů. Přiznejme si, že kapka v moři v podobě EU ve srovnání s produkcí skleníkových plynů USA, Číny, Indie, Ruska... je minimální. Dokud nebudou na tyto trhy uvaleny extrémní daně, tak nemá smysl uzavírat trh EU do jakési enviromentální bubliny, kde dochází k lokalizaci extrémně drahého zboží bez schopnosti globální konkurence, navíc bez výraznějšího vlivu na globální oteplování.
ANO ... rozporuji, kde jste byl, abyste mu poradil, jak to má za Covidu dělat on a celý svět? A pokud s tímto v hlavě chcete žít, je to vaše volba, mně je to úplně jedno.
Milý pane, já se ale nikdy neprohlásil krizovým manažerem, nikdy jsem ani netvrdil, že měsíc je planeta a nikdy jsem nebyl trestán za párky bez masa. Já jsem byl v té době doma, protože Babiš řekl, že v jeho květinářstvích covid nechodí, ale v zámečnických dílnách ano. Do Německa mi zakázal pracovat, takže jsem prostě byl doma. Na rozdíl od zaměstnanců, kterým tento stav vyhovoval jsem tím přicházel o až čtvrt milionu korun měsíčně. Zkrátka covid nebyl vůbec zvládnutý, vyhovoval jen velkým řetězcům, drtil živnostníky a stál kasu tolik, že to budou cítit ještě i vaše děti. Takto se krize neřeší a ve světě by jsme našli mnoho lépe zvládnutých příkladů. Já žiju v hlavě s tím, že Babiš je slibotechna co je lže. Ostatně kolikrát řekl lež lze jednoduše dohledat na internetu. Takže kdo volí lháře, to v hlavě pro mě nemá v pořádku.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Až 100 tun, tedy až cca 135000 euro ročně ušetří výrobce, (bráno v úvahu cenu za kg granulátu) Tedy výrobce ušetří, prodejce zlevní, to se ale máme... no dobrá tak zas nic no. Výmluva na zdražení plastů tu ještě nebyla 😄