Promiňte, v promile by se v tom lidi těžko orientovali. Ve vší úctě...
Potom nerozumim tomu, proc ten udaj neni na pocet obyvatel jak je napsano v textu. A propo je to na pocet muzu a zen s obcanstvim, nebo vcetne turistu? Ale treba se v tom jak rikate takhle lide lepe orientuji a jenom ja jsem totalne zmaten. Byl to jen takovy navrh. Rovnez s uctou. A.S.
Vypadá to dobře, ale jako pítko se moc nehodí. V letních dnech se bude voda vypařovat a řada menších ptáků se nenapije , voda bude daleko od kraje a navíc velká hloubka. Správné pítko by mělo být s nízkou hladinou a navíc to může sloužit i jako koupelna pro malé ptáčky. Mám takové na zahradě a věřte je radost se na to dívat. Nedávno jsem přišel na zahradu a v pítku bylo málo vody tak půl centimetru a v tom se brouzdal špaček a koukal na mě. Nejdříve jsem se mu nevěnoval, ale on na sebe upozornil a začal kolem mě létat a zpět na pítko. Pochopil jsem že mi tím říká, že je tam málo vody a taky byla znečištěná. Tak jsem pítko vymyl a naplnil čistou vodou a ten špaček mě pozoroval a seděl asi 2 metry na zídce. Když jsem vše udělal a pítko bylo opět připravené a poodešel jsem od něj, špaček přiletěl a začal se koupat a pak odletěl vedle na strom a přiletěl další a po něm sýkorka. Jako by čekali na mě až jim pítko a "koupelnu" v jednom připravím k použití.
Mate pravdu, me se v necem podobnym ptacek utopil. Hned jsem ho nahradil vickem od kotliku a funguje to mnohem lip.
Ja bych se pripojil k panu Zuberovi. Overte si napriklad rozmery stop. Odkaz 1
Problem s clanky jako ty Vase je ten, ze se jeden chce neco dozvedet a pak lituje ztraceneho casu.
V první rovnici je nanuk X nanuk 🤷♂️ no vidíte to přesně kvůli lidem jako vy jsem odešel z matfyzu, místo abyste hledal nejjednodušší řešení, tak vše komplikujete, nesmyslnými konstrukcemi. Prostě jsou dva nanuky a jeden má určitou hodnotu, logicky dva nanuky budou mít hodnotu součtu a ne násobení deleni rozdílu. A když je mezi nanuky + tak to jsou nanuky rozdílné barvy? Tak asi proto 🤷♂️
Dekuji. Jeste by me zajimalo jak, prosim rozumite zapisu 'nanuk' x 'nanuk'? Rozumim, ze '+' a mezera ' ', znamena u Vas polozit jeden nanuk vedle druheho. , Kdyz jsou stejne, znacim mezerou, kdyz jine, znacim '+'. Co, ale podle Vas musim udelat s dvema koupenymi nanuky abych dostal 'nanuk' x 'nanuk' (prvni rnice)? Jedine vysvetleni z hlediska matematiky je, ze nanuk v prve rnici neni totez co nanuk v rovnici druhe, jak je to, ale podle nematematickeho (nebudem se hadat, ktere je jednodussi) mysleni?
Dva nanuky jsou přece dva nanuky, a když růžový stojí 8Kč tak dva stojí 16Kč tečka 🤷♂️
Tam neni problem, ze byste dva nanuky vedle sebe nemohl chapat jako dva nanuky za 16kc. Tam je problem, ze tesne pred tim (ve stejne rovnici) je stejna situace znacena jako 'nanuk'+'2nanuky'. Kdyby se cela ta uloha doplnila o poznamku, ze 'nanuk' 'nanuk' je naprosto totez jako 'nanuk'+'nanuk', (tedy druha rnice zni: 'nanuk1'+'nanuk2''nanuk2=cislo' identicky se rovna 'nanuk1'+'nanuk2'+'nanuk2'= stejne cislo, identicky se rovna 'nanuk1''nanuk2''nanuk2'=stejne cislo), tak by to bylo v poradku. Jenom v matematice nebyva zvykem v jedne uloze znacit tu a samou vec dvema zpusoby, a kdyz tak se na to musi upozornit. Upozornuji, ze v nazvu clanku je, ze se jedna o matematicky rebus. Dvojtecka.
Další kdo nepochopil... nanuk predstavuje HODNOTU. Takže když má jeden HODNOTU 7, dva mají HODNOTU 14.
Me zas az tak nevadi, ze vubec nechapete matematiku, me spis vadi, ze pak ma clovek vzdelavat studenty, kdyz je zcela vazne takhle nekdo mystifikuje. Kdyby znak znamenal variable (to je to co myslite hodnotou), napr X, tak tam bude x^2 (kolik myslite, ze vyjde ab, kdyz a=3 a b=3?). Kdyby nanuk byl znak, pak by tam bylo X*B+X, kde B je identifikator ciselne soustavy, (u desitkove je B=10 tedy napr. pro X=5 je to 5*10+5=55, ale neni receno v jake ciselna soustave je to zadano). Toz tak, ja napr. taky nepisu clanky o rizeni nakladaku, neb tomu na rozdil od matematiky nerozumim.
To je prosimvas blbe. Matematicky, symbol dva cevene nanuky bez operatoru mezi je bud jeden symbol, nebo je treba specifikovat operator, nebo je tam ze zvyku operator krat. Operator plus tam byt nemuze, leda by predchozi operator plus znamenal jinou operaci nez scitani. Pak ma 99% lidi rozumet matematice, kdyz ji sdelovaci prostredky systematicky mystifikujou:)
Zrovna ta hvezda na Internacionalu je jina nez za totality, tam se cas nezastavil. Ted si uplne nejsem jist zda ji na nejakou dobu nesundali a pak tam zas nedali, rozhodne byla cervena (p.s. ta vez byla 15 let jedine co jsem videl z okna, tak vim, ze se tam zmen bylo vic, byt si nepamatuji presne jake a v jakem poradi).
Byl jsem v Hurgade kdyz tam ty hotely staveli (1991-dojeli jsme tam stopem). Po celem pobrezi vybagrovane utesy a na nich susene ryby. Pry aby meli turiste bezpecny pristup do more. Ve skutecnosti aby se dali turiste vozit lodi na utesy za poplatek. Titulek bohaty podmorsky zivot je opravdu hodne tendencni, ne-li nepravdivy.
Je náročnější na přípravu učitele. - spousta pomůcek, barevných kartiček,kosticek- ve skutečnosti je tam smetí... Je náročnější pro děti jejichž myšlení je rozptylovanéo provozem kolem: když jedno děcko tzv.jede autobusem a skladá cestující podle počtu a druhu (ženy muži) ,co dělají jiné děti ve třídě? Dávají se na něho jen tak nebo na něho pokrikujÍ ze udělal chybu?
Matematika si dřív vystačíte s papírem sešitem. To stačilo k soustředění.
Nakonec už neumí ani násobilku trojčlenku
V 1a. 2. Třeba označování skupin A,Blahopřeji - v podstatě používání proměnných - nesplňuje podmínky Komenskeho: učení má být přiměřené věku dítěte.nechte Dítě počítat ale proměny (a, b, X y) to už je jináč operace s tímto počkat Až bude děclu přes 10 let. Mozek totiž má nějaký vývoj. Proto se do 10 let děcka učí zpaměti násobilku a vyenovama slova. Počítání s neznámými s proměnnými - o 3 4 roky později.
Neni to omyl, nebo chyba konkretniho ucitele? Slysel jsem dve prednasky prof Hejneho a mj rikal presne to co ted Vy. Navic rikal, ze klukum se maji davat priklady o autech a sportu a holkam o tom kolikrat si podaji ruce kdyz jdou na party. To aby to primerene veku a zalibam pochopili (kluci i holky). Taky rikal, ze sedaval s vnoucaty na hristich a poslouchal deti jakym jazykem si veci vysvetluji a tomu prizpusobuje metodu. Z toho bych soudil, ze Vase vytka nesmeruje na metodu, ale konkretniho ucitele.
18
Sledujících
0
Sleduje
18
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ve vesmíru ano, v konkrétní řece ne.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jak muze byt podmnozina shora omezene mnoziny shora neomezena? To odporuje Euklidovu postulatu: 'celek se sestava z dilu':)
1 odpověď