Na jednu stranu se brojí proti víceletým gymplům a na druhé straně se chválí, jak výborné výsledky jsou na některých základkách, kde dětem umožňují dělení tříd podle potenciálu dětí. Logicky je to tedy snaha o to, separovat děti do skupin podle jejich možností- v podstatě takové menší gymnaziální skupiny v rámci běžné školy. Je to způsob, jak obcházet inkluzi, a má to skvělé výsledky. Tak moc nechápu, proč rušit gymply, které přesně takhle fungují a výsledky mají také výborné.
Dost často mi někdo ze žáků hlásí, že někdo opisuje a podvádí a já pořád žákům říkám, ať mi to nehlásí, že je mi to jedno. Život není o známkách, ale o tom, co se naučíte. Pokud někomu udělá radost jednička, kterou si nezaslouží, je to jeho boj. Navíc- žalováním se nezavděčíte nikomu, ale když necháte spolužáka od sebe něco opsat, možná získáte kamaráda.
Dřív, když učitel "zuřil", tak nejhorší, co mohl udělat, bylo napsání poznámky, protože to řešili rodiče s dítětem doma. A když dneska napíše učitel poznámku, tak akorát vyprovokuje rodiče k útoku na sebe. Takže má možnost se na to vykašlat a přejít to domluvou. A tak se domluvou řeší skoro všechno.Z toho je vidět, že se postihy žáků musí změnit- třeba vyloučením na měsíc z výuky, odebráním dávek rodičům a podobně.
Jestli tahle reforma bude tak úspěšná, jako byla ta minulá...Osobně bych se vrátila k osnovám a nechala metody výuky i hodnocení na rozhodnutí ředitele. Vybrala bych školy, které jsou úspěšné, v nichž bych učitelům dala dvojnásobný plat a povinnost umožňovat stáže studentům. Za 15 let by byla vidět změna. Od této reformy už dávají ruce pryč i ti, kdo jí pomáhali tvořit.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Fandím těm, kteří na přesčasy zadarmo nehrajou a svého času si váží víc než peněz a uznání šéfa. Být kolečkem v systému, ve kterém si za rok práce vyděláte na týdenní dovču, na které si od práce odpočinete, je hloupost.