Tak jen logicky kopírují Spolu, který tento podvod na voliče udělali minule a miliónu voličů tak propadl hlas.
Já jsem jako proevropsky orientovaný levicový volič měl velkou naději, že se Maláčová dohodne s Konečnou a já budu moci zvolit Stačilo. (Přeci je pro mě bližší košile - levicová politika v ČR, než kabát a to proevropské směřování v EU)To se nepovedlo. Tak doufám, že se Maláčová dohodne s Babišem, kam má nejblíž a SOCDEM se tam dostane taky, treba jak se tam mionule vtlačilo TOP09, nebo KDU-ČSL, kteří samostatně neměli šanci.
Pokud to samé udělá Okamura, je to jen logický krok z jeho strany a také to vidím jako záchranu každého hlasu před propadnutím, ať už je jakýkoliv.
To je taky nápad jet s tím do autorizáku. Tam jsou největší zloději.
Ale největší problém je v tom, že lidi jsou líní jak vši. Než aby si zjistili, kolik stojí daný díl v běžném obchodu s náhradními díly (já mám nejraději třeba automedik) a zkusili si díl sami vyměnit (většinou to žádná věda není), automaticky jedou bezmyšlenkovitě do autorizáku a pak se nestačí divit, kolik taková služba stojí. Holt, kdo si nechce dělat starosti, musí pořádně zacálovat.
A to je nejen u aut, ale i u bydlení aj.
1. Základní chyba páru byla v tom, že porušil základní pravidlo náhradního mateřství, které platí po celém světě: Náhradní matka nesmí být zároveň dárkyní vajíček - tedy genetickou matkou.
V tomto případě je plnohodnotnou matkou jak před českým zákonem (dítě porodila) tak i geneticky.
Chápu, že pár chtěl ušetřit za reprodukční kliniku, což plně chápu, ale to se jim zbytečně a zle vymstilo.
Nechápu, proč tento pár nesepsal s náhradní matkou smlouvu o půjčce, která bude definována vč. úroku cca 1% nad inflací s tím, že v ní bude uvedeno, že matka nebude muset půjčku splatit za podmínky, že po porodu dítě předá náhradním rodičům a nebude na něj uplatňovat práva až do třeba 15. roku věku. V opačném případě musí všechny peníze jí uhrazené zaplatit i s úroky. Tato finanční motivace je naprosto nezbytná.
Ale tu ženskou podle mě nemůže nikdo donutit nechat udělat genetické testy a tím potvrdit, nebo vyvrátit otcovství. Tato práva jsou zbytečně genderově nevyvážená
Moc bych Ukrajincům přál aby díky své zázračné zbrani dokázali získat své území zpět a díky tomu by se mohla spousta z nich stáhnout zpět od nás k nim domů. Už jich je zde příliš.
Ale když vidím toto hlasité halekání, které má evidentně dorazit až do Moskvy, místo toho, aby je rovnou použili, připomíná mi to hroutící se německou armádu a jejich zprávy o zázračných zbraních V-1 a V-2 na konci druhé světové války.
Radost z toho nemám, ale od začátku se to dalo čekat. Jen se divím, že Ukrajina vydržela tak dlouho vzdorovat velmoci jako je Rusko (ať se to komu líbí, nebo ne, pořád je Rusko velmoc). A to ještě nenastoupil Trump, který slibuje že zbraně Ukrajincům už platit nebude.
Taky čekám, jak to dopadne s Gruzií. Zda ji čeká osud Běloruska, nebo Ukrajiny...
Automobilky si samy zlikvidovaly segment miniaut a malých aut s tím, že na nich mají nízké marže. Ale podprůměrně vydělávajících zákazníků je většina.
Tak se rozhodly vyrábět jen pro Ty nadprůměrně vydělávající, kteří jim ochotně zaplatí vyšší marže. Už jim "odborníkům" nedošlo, že těch je jen hrstka a fabriky nastavené na velké objemy výroby se dřív, nebo později dostanou do problému.
Třeba naše Škoda Fabia. Ještě kolem roku 2019 se dalo toto základní rodinné auto - nové - koupit kolem 250 000 Kč. A to pod ním byla ještě možnost Škody Citigo.
Dnes je nejlevnější Škoda - Fabia minimálně za 350 000 Kč. To je nárůst o 40 % !
Průměrný plat v roce 2019 byl 34 125 Kč, letos by to mělo být 43 967 Kč. To je rozdíl o 27 %. A třeba v jedné konkrétní pozici ve státní správě 🙂 vzrostla mzda jen o 22%. A to vůbec nezmiňuji o kolik procent za tu dobu vzrostly náklady na bydlení, stravu, energie.
A je jedno, jestli jde o spalováky, nebo elektromobily.
Automobilky prostě nechtějí vyrábět levná a praktická auta - a klidně i elektrická.
Co nutí automobilky u elektromobilů montovat nutně velké baterie s dojezdy stovek kilometrů.
Stačila by klidně základní baterie s dojezdem kolem 100 km (ale s možností rychlého nabíjení). To by nebylo tak drahé a většina lidí stejně neujede do práce a po nákupech víc jak 50 km/den.
Ale k tomu by musela být možnost dokoupit externí (přídavné) baterie, které prodlouží dojezd stávajícího auta a které si lze půjčovat v rodině, od souseda, nebo sdílet v půjčovnách jen když jsou skutečně třeba. Tuto cestu jsem nikde neviděl. Snad jen v dávném konceptu Pandy.
Kolem nového tisíciletí jsem byl voličem strany zelených. Jsem z prostředí kde se volívalo běžně ČSSD, a tak nebyl můj postoj - stejně doleva - nijak radikální.
Ten šok, když se levicově smýšlející Zelení v roce 2007 spřáhli s pravicovou ODS, byl tak velký, že se pro mě stali navždy nevolitelní a já směřoval jako volič automaticky do ČSSD. A volební výsledky Zelených od té doby vypovídají o tom, že jsem nebyl jediný.
Piráti pro mě byla v roce 2021 druhá volba hned po ČSSD (tedy pokud by dopředu nedeklarovali spojení do Spolu). Tak jako tak můj hlas, tak jako přes milión jiných hlasů, v minulých volbách propadl.
Dle mě udělali piráti stejnou chybu jako SZ před 15ti lety. Pro mě nyní nevolitelní.
Díky současné neviditelnosti ČSSD tedy nemám jinou volbu, než ANO (nikdy jsem žádného hyperpodnikatele, nebo oligarchu volit nechtěl) a nebo Stačilo (naštěstí nemám mindrák ze strany, která už 35 let nic nerozhoduje a nemá na dění v ČR po více než jednu generaci žádný vliv).
Jsem zvědav, zda Piráti po volbách skutečně dopadnou tak jako kdysi Zelení. Dle mě ano.
O malé FVE také uvažuji, bydlím však v rekreačním objektu, kde nemám trvalé bydliště, takže dotace pro mě nejsou. A v tom je problém, protože instalační firmy jedou na dotačních "drogách", které nejsem schopen přeplatit.
Tak jedině instalace svépomocí.
Jen pro představu:
Firma v odkazu nabízí FVE 4,3 kWp s baterií za 312 500 Kč.
Úplně stejné komponenty, co firma používá se dají sehnat za 110 300 Kč (bez kabeláže a uchycení na střechu).
Dotaci uvádí ve výši 126 000 Kč a já jako zákazník bych zaplatil 141 000 Kč vč. DPH.
Tedy veškeré ceny komponentů cca 120 000 Kč, práce dvou montérů cca 2 x 2 dny = 10 000 Kč?
A jsem na ceně 130 - 150 000 Kč? A kde firma přišla na cenu 312 000 Kč? To je podle mě pekelný tunel za bílého dne jak ze strany instalačních firem, tak i ze strany státu, který určuje dotační podmínky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Není dům jako dům, auto jako auto a dovolená jako dovolená. Je velký rozdíl, zda jezdím v Hyundai I10 za 320 000 Kč, nebo v Superbu za milión, přitom výsledek je stejný. Dostat se z bodu A do bodu B. Stejně tak je rozdíl, zda bydlím třeba v Praze Chuchli nebo Radotíně ve vile za 20 - 25 miliónů, nebo ve stejné lokalitě v zahrádkářské osadě za 3 milióny. Přitom tam taky obyvák, kuchyň, koupelna, jedna až dvě ložnice jsou. A nemluvě o dovolené - třeba v Ománu kolem 15 000 Kč/10 dní na osobu, u stejného oceánu totéž za 100 000 Kč.
Kdo je ale náročný a musí mít ze všeho to nej, pak buď musí být schopen vydělávat stovky tisíc měsíčně, nebo o tom jen snít. Spousta lidí také nadává na ceny nemovitostí, ale mnohdy jsou to líné ovce, které si představují, že dostanou klíčky od domu a jen se nastěhují, nejsou ochotni pořádně máknout, spoustu věcí si sami udělat, nebo vymyslet. Pak ti neskromní, líní a hloupí nadávají.