Abych mohl při rychlosti 50km/hod zastavit před křižovatkou ( na suché silnici), musel bych mít k dispozici asi 40m do křižovatky v okamžiku, kdy se na semaforu rozsvítí oranžová. I v tomto případě ale raději pojedu dále, pokud mám nějaké auto těsně za sebou, což není u nás žádná výjimka. 40m odpovídá době asi 2 sec, než se rozhodnu a než auto začne brzdit plus brzdná dráha ( asi 15m ). Aby bylo možné posoudit, že jsem udělal něco špatně, musel by být k dispozici kamerový záznam situace před křižovatkou ( v čase od rozsvícení oranžové po čas rozsvícení červené ).
Pokud chcete v oblasti PID využít služeb Českých drah a zakoupit si výhodnější jízdenku PID, musíte o to ve výdejně jízdenek nebo u průvodčího požádat : " prosím pásmovou jízdenku". Sami pracovníci tvrdí, že to sami nesmějí nabízet ( "pásmová" jízdenka PID je levnější ). Domníval jsem se, že v oblasti PID dostanu vždy jízdenku PID, tedy i od ČD.
Moje příbuzná chodí do 5. třídy základní školy, má z angličtiny jedničku, ale nezná základní věci (např. použití have a can ve větě). Záleží tedy na tom, jak se vyučuje. Pokud se učivo neustále neopakuije, postrádá výuka smysl. Podobně český jazyk a matematika. Vyučující nemůže spoléhat na to, že se děti budou učit doma samy. A ještě něco: ubereme hodiny češtiny a matematiky, aby to děti měly při přijímacích testech CERMAT na střední školu ještě těžší. Řešením by pak mohlo být zrušení testů CERMAT.
Elektrické obloukové pece jsme měli např. v POLDI Kladno. Po nepovedené privatizaci si Třinecké železárny odkoupily pouze sochorovou válcovnu. Pece včetně linky kontinuelního odlévání oceli byly zlikvidovány. Nyní, když jsou dodávky z Ukrajiny ohroženy (např. i železná ruda z Krivoj Rogu (ruský název) ), by se nám možná hodily. Je otázka, zda bude dostatek ocelového šrotu. Vysoké pece vyrábějí surové železo z železné rudy.
Po přečtení dnešního článku "Lidí v polymorbidním stavu přibývá. A většina z nich pobírá příspěvky na péči a invaliditu." zjistíte, že v relativně dobrém zdravotním stavu bude odcházet do starobního důchodu docela nízké procento občanů. Vysoké procento bude v invalidním důchodu. Nutno ještě zdůraznit, že vysoké procento občanů několik let před dosažením důchodového věku bude bez práce.
Géniové v EU něco vymyslí a všichni, kdo mají moc rozhodovat to papouškují (připomíná mi to dobu socialismu). Stačí vzít "selský rozum" a je jasné, že s tou elektromobilitou to tak slavné nebude. I kdyby cena elektroaut klesla na úroveň aut se spalovacími motory, zásadní bude nemožnost nabíjení v sídlištích a zcela zastavěných centrech velkých měst. Vybudování nabíjecích stanic je v těchto lokalitách prakticky nemožné. Již vidím, jak se řidiči perou o místo u nabíječek. Za socialismu se jezdilo do zaměstnání hromadnou dopravou a pracovní doba bývala v podnicích přibližně stejná. Od té doby se mnoho změnilo. Lidé jsou nuceni často použít vlastní vozidlo, aby se do zaměstnání dostali. Takže třeba 4členná rodina, pokud žije v menší obci, má i 4 vozidla. Myslím, že do budoucna je stav, kdy v autě cestuje 1 člověk, neudržitelný.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Doufám, že v ČOI budou také brzo staří, nebo s omezenými finančními prostředky a nebudou vlastnit chytrý telefon.
1 odpověď