Praktik a realista, snění a fantazie patří do pohádek.
Každý kdo umí počítat ví, že operák je nákup služeb které jejich poskytovatele slušně živí ale vás především finančně zatěžuje. Má pouze jednu výhodu, když nechcete o nic se nestaráte. Nevýhod je ale nepoměrně více, platíte za auto které nikdy nebude vaše, při předání hradíte všechna i drobná poškození, v nakládání a využívání auta máte výrazná omezení. Pokud o využívání toho za co zaplatíte chcete rozhodovat sami a nejste zastáncem drahého řešení, tak operák určitě ne.
Hezká diskriminace, pokud nemáte auto + přívěsný vozík nebo jste starší občan který není schopen po kolečkách vše odvozit na několik km vzdálené sběrné místo máte šanci na slušnou pokutu. Jste ze zákona povinen se o pozemek postarat ale pálit nesmíte. V našem městě jsou sběrné nádoby od sebe vzdálené několik km a dost pochybuji, že město bude schopné toto nějak změnit.
Nějaký rozdíl by se asi našel, sporťáka od Porsche i po 25-ti letech při kvalitě jeho zpracování prodáte jako klasiku, ale u Tesly po 25-ti letech dostanete prd, tedy spíš už jen zaplatíte za její likvidaci. Sportovní auta jako je Porsche si nikdo nepořizuje jako spotřební věc, tenhle článek určitě nebyla trefa do černého.
Tady něco nesedí, 1/2 metru sněhu u nás a během odpoledne ? Nesmyslné sezení v autě na místo ve vyhřáté kanceláři s kuchyňkou a WC hned vedle ? Kolega vytáhl termosku s horkou kávou při odjezdu z práce ? Oba měli shodně rozvrácené manželství ? Jo, jo to je ale realita a tu o kouzelném králíčkovi si nedáme ??
Rekuperační jednotka není žádná výhra, museli jsme ji instalovat při rekonstrukci firemní provozovny. Vysoká pořizovací cena se vám může postupně vracet v řádech jednotek procent za rok které ušetříte na vytápění. Pokud ale připočtete provozní náklady, nutnou údržbu a celkovou hlučnost celého systému tak jej raději vypnete tak jako jsme to udělali u nás. Přínos je celkem nulový, jen teorie o úsporách ale prakticky je to nevratná investice.
Lze doporučit jednoduchý tentokrát zimní pokus, naložte 3-4 osoby + lyžařské vybavení a odjeďte na lyžovačku do Itálie. V závislosti odkud a kam přesně pojedete vás čeká cesta dlouhá přibližně 800-900 km, většina po dálnici a něco po 1 a 2 třídě doplněné několika kopci. Je nutné počítat s obsazeným autem + někdy i box na střeše, s teplotou kolem nuly a častými popojížďkami v kolonách na cestě. V tomto případě na deklarovaný dojezd zapoměňte, s ohledem na vytížení auta charakter cesty a nulovou teplotu budete rádi za 2/3 porci km. O rychlém času na nabíječkách si na takto frekventované trase nechte jenom zdát. Tedy je nutné k běžnému času na cestu připočítat 3 až 4 x cca 1 hod. nabíjení a to jen tehdy, že nebude nabíječka obsazená a bude fungovat tak jak má. EV je pro cestu na dovolenou spíše pro nadšence, neustále se měnící dojezd na displeji vašeho auta doplněný o komplikace na cestě nemá s pohodovým cestováním nic společného. Smraďoši na silnici asi nemají budoucnost ale v současnosti na delší trasy nic lepšího nemáme.
Praktik a realista, snění a fantazie patří do pohádek.
0
Sledujících
0
Sleduje
Praktik a realista, snění a fantazie patří do pohádek.
0
Sledujících
0
Sleduje
Dědictví po p. Kuberovi představiteli ODS který od roku 1995 prosazoval ukončení investic do zdejšího areálu a následně i jeho prodej. Naprosto tak ignoroval velice příjemné prostředí zámeckého parku a jeho možnosti pro volnočasové aktivity které jsou přímo v centru města. Prodejní cenu ani nemá smysl komentovat a Teplice tak za toto rozhodnutí celkem slušně zaplatí.