Jestliže všichni, kdo vlastní jakékoli mobilní zařízení s přístupem na internet, mají možnost sledovat (a nově orwellovskou povinnost platit!) vysílání provládních halekaček, pak tito všichni mají i technickou možnost hlasovat korespondenčně při volbách do parlamentu. Ovšem nesmějí (!). Rezidenti - reální občané ČR jsou tudíž diskriminováni a znevýhodněni vůči ex-krajanům, kteří v ČR neodvádějí platby, daně, neplatí nic, jen mají prapodivná privilegia, kalkulovaná ve prospěch současné politické garnitury. Nechutný paradox.
K tomu je ovšem třeba některých předpokladů - štěstí má ten, kdo je k vědomé skromnosti a uměřenosti (dle mě vhodnější termín než průměrnost) veden prozíravými rodiči. Během dospívání (i v dospělosti) je šťastlivec ten, kdo pozná vzory v reálném životě a též v kvalitní literatuře od autorů, kteří něco opravdu autentického prožili a k "esenci bytí" - byť třeba i krkolomně a s omyly - dospěli. Bohužel současný trend - kultura/hudba, film a jejich "celebrity" a žel i vrcholový sport - stimulují samé vnější efekty a honbu za úspěchem a měřítkem všeho jsou peníze a zase peníze. Mediální masírka a všudypřítomné vtíravé reklamy vše jen urychlují a umocňují. Už v 80. letech 20. století vycházely na Západě varovné studie, že se etabluje "společnost hypertrofizovaného konzumu". A to nebylo nic proti této vyšinuté době - a to ve všech ohledech.
Zřejmě sází na masívní podporu tzv. "Čechů" generačně do x-tého kolene, rozptýlených po všech světadílech a garniturou v čele s prezidentem mocně lovených - pravé "safari" teprve začne(!) po letních prázdninách. Navíc jejich hlasy budou připočteny až následně po sečtení hlasů tuzemců, což by asi dle 🟪🤓 kalkulací měl být na závěr vítězoslavný triumf.🎇 Proto už nesmí propadnout tolik hlasů domácího obyvatelstva jako v minulých volbách.
Ještě v 80. a zčásti v 90. letech byla řada rodičů oporou učitelům. Je normální a přirozené, že děti dost běžně zlobí, tudíž je třeba jejich chování korigovat. Škola je ze statutu veřejná VÝCHOVNĚ-vzdělávací instituce. Někteří rodiče na třídních schůzkách říkali: "Pane učitel, když bude náš kluk zlobit, nepište poznámky, to nemá význam, dejte mu lepáka a bude klid". Ono totiž vůbec nebylo zapotřebí toho lepáka opravdu udělit - stačilo vědomí právě té opory, jednoty a shody mezi učitelem a mnohými rodiči a ti žáci to dobře věděli. Obecně se traduje Komenského princip "škola hrou", ale v zapomenutí jaksi upadl Komenského druhý, neoddělitelný princip a výrok "škola bez kázně je jako mlýn bez vody". Jenže k udržení kázně je zapotřebí působení autority - a ta dnes markantně chybí mnohdy už v rodině, natož ve školách a potažmo pak všude jak vidno leckde na veřejnosti.
Tato osoba přednáší? Kde, co a komu?🫣 Zdá se, že něco promyšleně hraje - fyzicky vypadá zdravě, počítá ovšem s debaklem partaje ve volbách a taktizuje s ústupem do ústraní, je stejně mazaná jako chorobně ambiciózní. Obávám se, že plánuje útlum jen dočasně, že přebujelé ego na vysokou funkci (a platy s prebendami) nerezignuje. Přehoupla 40 a např. splňuje podmínku pro kandidaturu do senátu. (Mohla by z ní být taková "Mirka II.") Zřejmě o ní ještě hodně uslyšíme. Bohužel.
Už jako student v 70. letech jsem ho měl rád, když s jeho kapelou jezdil skvělý Jiří Schelinger. Narozdíl od tehdy v rádiu hraných a režimem schválených jejich blbin "Jahody mražený" atd., při výjezdech naživo nedodržovali předepsaný cenzurovaný seznam a hráli i hardrockové pecky jako "Into the Void" (s jejich českým textem "Báječní muži") od Black Sabbath aj. palby. Některé Čechovy texty, třeba z LP "Hrrr na ně", např. "Kartágo" či "Lucrezia Borgia", jsou skvělé. Jeho naivistické kresby a malby jsou svěží a vtipné a jeho smysl pro humor obdivuhodný. Je to svérázný showman, který obohatil českou kulturu.👍
Především je třeba prosadit takovou legislativu a podmínky, aby pobyt těchto cizinců byl limitován dobou nutnou po trvání dočasné ochrany. Po pominutí důvodu jejich ochrany organizovat jejich repatriaci v co největším počtu. Tím by celé dilema výuky češtiny jejich dětí pozbylo naléhavosti. A tím řada dalších dilemat aj. problémů v souvislosti s masovým a v mnohých případech neopodstatněným a zneužívaným pobytem Ukrajinců u nás.
Je děsivé, jak nynější naše i panevropská garnitura zkreslují dějiny. Loni při 80. výročí osvobození Osvětimi Rudou armádou lživě prohlásila Němka Leynová (!), že tamní lágry osvobodili "spojenci". Česká europoslankyně Nerudová nedávno prohlásila, že nás neosvobodili Sověti, ale Američané (jejich podíl byl cca 15%). Náš prezident, původně oddaný služebník Varšavské smlouvy, jezdí za Sudeťáky do Němec, o Fialově vazbách a bratření s nimi nemluvě. Pomníky Rudoarmějcům nechávají už léta likvidovat různí Koláři aj. samozvaní "reformátoři". Totální a manipulativně účelové přepisování dějin.
🫣❗Nešťastný trend. Jako aprobovaný bohemista a anglista, který od r. 1990 souběžně vyučoval ČJ i AJ konstatuji, že to je špatná cesta. Navíc jakožto ředitel ZŠ jsem se účastnil zápisu žáků do 1. tříd a vím, jak mnohé děti špatně artikulují a celkově se neobratně vyjadřují i v mateřštině. Angličtina má navíc ve výslovnosti hlásky, které čeština vůbec nezná a k tomu pohyblivý přízvuk, ČJ stálý. S povinnou výukou AJ bych rozhodně nezačínal v 1. roč. ZŠ. A už vůbec ne na úkor češtiny (!). Jedině pro zájemce jako s nepovinným předmětem - a to v případě, že je zajištěna kvalifikovaná výuka, jinak lze nadělat víc škody než užitku.
12
Sledujících
0
Sleduje
12
Sledujících
0
Sleduje
Ajaj - sankce na bývalého letitého nejlepšího a nejdůvěrnějšího přítele, spolučlena "Studia Kvartal 95" (zal.r.2003), poté nejbližšího poradce šéfa prez. kanceláře Jermaka. Zášť a sankce protože předloni veřejně ventiloval jednu z mnoha nežádoucích pravd. Zelenskyj kolem sebe kope už dlouho a šedá eminence Jermak organizuje čistky, o nichž naše provládní média samozřejmě a cílevědomě neinformují. Časem toho vypluje napovrch...💨