Vsichni kritici tady, vynechali prvni větu... Ukoly maji byt nastrojem na procvičení.
Co se vsak deje v nasich skolach? Za ukoly se davaji znamky, rodicum skola dava povinnost podepisovat je... Proc? Dite si nemuze udelat ukol rano? Kdyz uz je rodic v praci?🙄🤦
Nekteri diskutujici dokonce zastavaji nazor, ze dite se ma ucit doma a ucitel je od toho aby dite naucil ucit! 🤦
Na to studuji dany predmet 4 roky na VS?
Souhlasim s autorkou na 100%. Vite co vymyslela jedna ZS v Hranicich? Deti delaji nejaky rocnikovy projekt v 9.tride, ktery prezentuji a obhajuji, jako se obhajuje bakalarka. Je to uz cca 6 let, tak nevim, jestli to stale pokracuje.
Vite ze fyzicke tresty se pred 100 lety zavedly na prani rodičů. Hloupost lidi nezná mezi. A dnes diky internetu se muze kazdy diskutujici bez znalosti zakona, pravidel a relevantnich okolností napsat sve dojmy a neprofesionalni nszory. Proto nema smysl psat články. Alespon pro me.
Pokusím se Vám, paní Vojtíšková, některé věci nastínit z jiného úhlu pohledu (mimochodem, nejsem učitel): podpis rodiče pod domácím úkolem je - alespoň pro mě - znamením, že dítě látku procvičovalo v prostředí, kde na něj mělo dostatek času a klidu, a že tedy podalo nejlepší možný výkon. Pokud tam ten podpis není, mohu si myslet cokoliv, a nepochybuji, že učitel rovněž - stačí, když úkol není celý; v případě podpisu rodičem to znamená, že si dítě prostě dál nevědělo rady, kdežto jinak to vypadá, že to někde narychlo oprásklo a nestihlo. Nehledě k tomu, že podepsat domácí cvičení snad není pro dospělého člověka tak fyzicky a duševně vyčerpávající výkon. Při počtu dokumentů, které každodenně podepisuji v laboratoři, mě nějaký domácí úkol opravdu nerozhodí. Ale beru to tak, že jde o každého věc a tudíž jeho boj.
Pokud mě kvůli tomu, že se zajímám o to, co dítě probírá ve škole, a jsem ochoten a schopen mu eventuální problémy vysvětlit, máte v úmyslu považovat za oligofrena, budiž vám přáno, nebe bude dál modré a voda mokrá.
Co se týče Vašeho výkřiku ohledně ročníkového projektu pro žáky 9. ročníků ZŠ v Hranicích, je to asi jediná smysluplná věc, která se v onom ročníku objevuje, protože jinak je celý devátý ročník naprosto k ničemu, jelikož v podstatě pouze kopíruje ročník osmý před svým zavedením.
Inu, nepamatuji se, že bych byl kdy ve škole týrán vyžadováním znalostí o průmyslu v Kongu. Autor článku měl patrně na mysli těžbu kobaltu za využití dětské práce...
Autor sám uvádí, cituji: "Zajímá se o každý předmět, každý list nebo šišku, každou činnost chce dělat společně se svými rodiči a později s ostatními dětmi. Dítě je tvor od přírody zvědavý plný touhy po jakémkoliv poznání." Divné - k čemu tedy bude v životě dítěti šiška ze stromu? K čemu bude dítěti list? Pokud se spokojím s pouhým pozorováním svého okolí, daleko se nedostanu, protože metoda pokus - omyl, kterou se dítě zpravidla vydává, je časově poměrně náročná a má své hranice.
K čemu mi co v životě bude... a dítě kladoucí tuto otázku ví naprosto přesně, čím se bude v životě zabývat? Já jako chemik jsem se s chemií na, řekněme, o něco vědečtější bázi setkal až v hodinách chemie ZŠ - mé rodiče chemie nikdy nijak nezajímala; vzpomínky na otcovo "převařování kyseliny solné zinkem", nebo "rozpouštění něčeho v kyselině" nikdy nezapomenu a jsem za ně velice rád, byť jsou odborně zavádějící. Kdybych se s chemií na základní škole nesetkal, jak bych přišel na to, co mě dnes baví a živí?
Ano, také bych mohl napsat, že tělocvik, výtvarná výchova nebo hudební výchova byly buzerací, protože jsem čas od času v TV nenaplnil tabelární předpoklady, VV mi přišla jako hromada zmrveného materiálu a HV se čas od času zvrhla v seznam skladatelů a jejich děl. Dnes to vidím jinak, protože v mém oboru jsou také záležitosti, které mě až tak dalece neberou, nicméně vytěsnit je prostě nelze...
Když už to tedy chcete vědět, tak ta reakce o genetice byla určena právě pro tuto paní, která mě nazvala soudružkou ( to už je dle mého názoru konkrétní urážka) a učitelce chtěla dát do zubů. Na tento komentář jsem reagovala tím, že si na učitele stěžují a jsou k nim agresivní většinou právě takoví lidé. Pán, který napsal článek ho napsal slušně, akorát byl v podstatě zbytečný a určité problémy zveličoval. A myslím, že komentář byl smazán právě díky této paní, u níž předpokládám, že mě sprostě urážela. Dále si myslím, že už je tato diskuse zbytečná a řekla jsem vše, co jsem měla na jazyku. Nemyslím si, že je dál zapotřebí kazit si předvánoční období zbytečnými řečmi. Přeji vám krásné svátky😉
Každému, co jeho jest, a měrou vrchovatou, paní Horáková.
Já osobně si myslím, že je to článek o ničem. Žádný problém tam nevidím. Největší problém jsem viděla v komentáři od jedné paní, která by dala učitelce do zubů. To je vše. Pokud byste chtěl dávat ban za každý názor, který jde možná proti současnému proudu, už bychom nežili ve svobodné zemi. Nikomu sprostě nenadávám, nevyhrožuji a nic podobného. Šlo pouze o konstatování, že jsou někdy lidé ovlivněni hormony a někteří špatnou genetikou. Pokud si to někdo vztáhne sám k sobě, tak to není můj problém.
Paní Horáková, nereaguji na komentář "jedné paní", k němuž jsem se ostatně nedostal; reagoval jsem na komentář od Vás. Podle mého mínění je nejlepší nechat lidi svobodně projevit vlastní názor, cenzura je k ničemu a z toho důvodu se k ní nikterak neuchyluji. Názory jsou venkoncem od toho, aby se lišily, ovšem za předpokladu, že mají určitou úroveň.
Ano, máte pravdu - lidé jsou ovlivňováni hormony a genetickými vlohami. Přijde ovšem na způsob použití těchto argumentů, a ten jsem označil za sprostotu. Poslední věta je z Vaší strany pouhá floskule :-)
A co se týká odměn v zaměstnání. Je to negativní hodnocení, zapříčiněné určitou neschopností toho, kdo ty odměny nedostane. Dospělý člověk by v takovém případě mohl mít tolik rozumu, aby se pokusil zlepšit, nebo to vzdát a uplatnit se v jiném oboru, na který bude mít.
Nikoliv, paní Horáková. Je to pozitivní hodnocení zapříčiněné lepšími schopnostmi těch, kdo je dostali; pro ně, samozřejmě : - )
A že by dospělý člověk mohl v takovém případě mít více rozumu... ano, mohl. Možná dokonce i měl... nejen v případě, že se jedná o odměny.
No právě. Tatínkovi se ale hodnocení pomocí smajlíků nezamlouvalo. To je právě ta přecitlivělost s hledáním problémů tam, kde nejsou. Co se týká vašeho komentáře o genetice a o tom, že je to sprosté, tak si to nemyslím. Já tady nepoukazuji na konkrétního rodiče a konkrétní dítě. Pouze jsem tím chtěla říct, že si dnes spousta rodičů na učitele stěžuje, ale nejsou ochotni žádné sebereflexe. Proč je mé dítě pomalé? Proč nezvládá to a ono učivo? Proč má neustálé problémy? Je prostě vždy jednodušší to někoho hodit.
Nu, po přečtení zprávy v mailové schránce konstatuji, že jsem evidentně nebyl jediný, kdo si to myslel; osobně se domnívám, že šlo o zbytečný zásah administrace, ale ctím pravidla platformy, která mi umožňuje se čas od času veřejně prezentovat.
Stran poznámky o genetice se neshodneme, protože kdyby někdo na této platformě použil narážku na podobné bázi vůči jinému diskutujícímu, nejspíše by se odebral na příslovečnou banánovou plantáž.
Dojdu - li k závěru, že je dítě pomalé nebo nezvládá to či ono učivo, případně má jiné problémy, může to mít řadu příčin, nikoliv pouze jakousi přecitlivělost rodičů nebo ryze intelektuální problém na straně dítěte. Je to stejně pohodlné "řešení", jen v obráceném gardu.
Opět článek přecitlivělého rodiče. Divím se tedy, že tatínka. Většinou jsou takhle hysterické ženy. Ale je pravda, že pokud má pisatel těhotnou ženu, může to ovlivnit i jeho chování. Některým mužům dokonce začnou růst prsa🙃. Máte pravdu v tom, že každé dítě je jiné a jinak rychle se jisté věci učí. V čem ale pravdu nemáte, že by děti neměly být hodnoceny negativně. Proč ne? Každý člověk se už od mala musí zvyknout na to, že nejsou jen pocity štěstí, ale i jiné negativní pocity. Dále mě celkem překvapuje, že kritizujete to, že ve školce jsou dvě učitelky na dvanáct dětí, ale abyste stihl dvě děti, tak se s manželkou budete muset podělit. Tím, že je ve školce 12, 16, 20 a někdy i více dětí znamená, že jim učitelky chystají nějaký program. Pokud program mají venku a musí se na něho převléknout, tak je jasné, že vyžadují aby se ty pomalejší neloudaly a ostatní na ně nemusely neustále čekat. Za mě učitelky neudělaly nic špatně. To vy jste citlivka a myslíte, že váš chlapeček je nedotknutelný. Není a nebude.😉
Začátek komentáře nechám, s dovolením, bez komentáře.
Děti jsou přece hodnoceny negativně i při použití zmíněných smajlíků - jde jen o úhel pohledu. Pokud každý z Vašich kolegů obdrží párkrát po sobě odměny - narozdíl od Vás - je to pozitivní nebo negativní hodnocení? Jak pro koho, že? : - )
Pardon, ale toto je článek zapšklé učitelky, která nepochopila, že doba se změnila. Znalost pravopisu je již zbytnělou dovedností. Ano, je stále nutné a dobré orientovat se v základech pravopisu. Nicméně, lidé, kteří používají psaný jazyk k výkonu profese již dávno používají automatickou kontrolu nebo přímo dávají písemné podklady AI je kontrole. Mnoho zaměstnanců již používá AI k tvorbě textů všeho druhu (objednávky, prezentace, reporty). Dogmatické lpění na výjimkách v gramatice a rozdávání pětek za čtyři (!) chyby v diktátu je v dnešní době tristní a neomluvitelné.
Dobře, paní Plecháčová, dobře. A teď se mi pokuste vysvětlit, proč bych měl ztrácet čas debatou s někým Vašeho ražení, když namísto toho mohu využívat dobrodiní AI. A klidně Vám to doložím na základě Vašeho vlastního příspěvku - přídavné jméno "zbytnělý", Vámi použité v souvislosti s dovednostmi, má diametrálně odlišný význam od přídavného jména "zbytný", které jste se nejspíše chystala použít : - )
Abych nezapomněl, pokuste se najít rozdíl v následujících (poměrně známých) gramatických hříčkách:
Válku, ne mír.
Válku ne, mír.
Doporučuji Vám konzultaci s AI a přeji hezký den : - )
Jste vtipalek. Takze ma prijit pekar ze 12h smeny a ucit dite na 6 predmetu do skoly. Nebo rodic zdravotnik se ma naucit u stredoskolaku programovat? Ok, zrusme dane, skolstvi, budeme ucit doma. A jak bude vyucuvat jazyky kdyz je ani nemel ve skole?
Paní Hájková, mě ale absolutně nezajímá, co udělá či neudělá kdokoliv po návratu ze směny domů, stejně jako nikomu nic není do toho, co udělám po příchodu domů ze směny já. A nemám rozhodně v úmyslu nadřazovat jedno povolání nad další, teorii nadlidí jsme tu již měli. To je první věc.
Druhá věc - marně hledám, kde jsem psal, že má někdo doma učit x předmětů do školy. Pokud to někde najdete, upozorněte mě na to, prosím. Děkuji pěkně.předem. Je dost velký rozdíl mezi učením a dovysvětlením látky, nota bene základním vzděláním prošla drtivá většina těch, o nichž se zmiňujete. To je druhá věc.
Středoškoláci nejsou to, o čem je zde řeč, ti by už měli fungovat na poněkud jiné bázi - to je třetí věc.
S posledními dotazy Vašeho příspěvku Vám doporučuji se obrátit spíše na pana Zeleného, jenž je v tomto punktu jednoznačně kovaný; nepochybně Vám rád zkopíruje svůj oblíbený komentář : - ) Přeji Vám příjemný večer : - )
Mimochodem, také patříte mezi jedince, kteří nepoužívají samoobslužné pokladny, protože přec nebudete dělat práci místo prodavačů? : - D
Doufám, že stát nezačne fungovat dle vašeho receptu. Doufám, že lidé nezůstanou u jedináčků, a že budou mít možnost nadále vykonávat svá povolání a nebudou muset zcela suplovat některé státem financované sektory např. školství, protože to by se chod země poměrně brzy zastavil a rovněž by celá řada dětí zůstala zcela bez vzdělání. Naše školství už dnes mnohdy spoléhá na rodiče až moc.
Paní Mráčková, proč jsme zůstali u jednoho dítěte, se Vás netýká - nicméně potřebujete - li detailnější informace, naše přání to nebylo. Předpokládám, že se nyní budete cítit o něco lépe, budiž Vám přáno.
Na tom, co jsem napsal v předchozím komentáři, to ovšem naprosto nic nemění.
Inu, jak to bude vypadat kupříkladu v přírodopisu devátého ročníku:
1) namísto dvou vyučovacích hodin pouze jedna,
2) požadavek vedení školy na klasifikaci se může podle školy různit na 2 - 5 známek za pololetí, přičemž by klasifikace měla být přibližně v rovnováze, tj. ústní zkoušení, písemné zkoušení, laboratorní cvičení, referáty...
3) přírodopis bude v rozvrhu hodin, dejme tomu, v pátek poslední vyučovací hodinu,
4) pár takových hodin odpadne, ať už z důvodu školních akcí, ředitelského volna, nemoci učitele, případně žáka... čili z nějakých přibližně 15 hodin (tedy při jednohodinové dotaci) může zbývat optimistických 10 a méně.
Zvládnout půl roku učiva za 10 hodin? Ano, jde to - pokud seškrtáme učivo rovněž o minimálně 50%. Momentální výstupy jsou věcí k diskusi, ale pokud bude přikročeno k něčemu, co jsem nastínil, pak prohlašuji, že už vstupy nebudou stát za nic, protože z toho předmětu nezbude víc než směšná demoverze...
Večer v šest hodin, když musí navařit, pouklízet byt, vyprat a vyžehlit spoustu hader atd. atp. Jste spadl z višně nebo co jako?! Na to měla škola a učitelé celý den. Co dělali?! Vůbec nic. Vykašlali se na to! Probuďte se, odbíjí dvanáctá!!!
Monsieur Zelený, ušetřete mě, prosím, podobných prázdných výlevů a osobních ataků.
1) ve třídě je 30 žáků rozdílné úrovně - kolik rodin v ČR má doma najednou stejné množství dětí? Ohromte mě, prosím.
2) vyučovací hodina má 45 minut. Kolik času může učitel věnovat v hodině péči o jednoho konkrétního žáka za předpokladu, že ji rozloží rovnoměrně? Ohromte mě, prosím.
3) školy mají nezřídka mizerné vybavení - zjistěte si, kolik stojí ubohý skleněný 500 ml odměrný válec, vynásobte si to počtem žáků a stále si opakujte, že máte jen ten jeden válec pro jednoho žáka, nic víc. Dostanete se jen na nějakých 12 - 15000 korun...
Pokračovat nebudu, je to dlouhý seznam. Oproti tomu já mohu svému dítěti nabídnout mračna času - pořídil jsem si jej, tak se starám; nejsem oligofren, čili jsem více než s to vyložit mu eventuálně se vyskytnuvší problémy v učivu základní školy. Mám pouze jedno dítě (bohužel) a o jeho schopnostech jsem, myslím, dostatečně informován. Co se vybavení týče, domnívám se, že návštěvy mého potomka v profesionální laboratoři jsou na diametrálně odlišné úrovni, než jakou může poskytnout jakákoliv základní škola v ČR.
Ano, mezi učiteli jsou nepochybně jedinci, kteří tam nemají co dělat, nicméně tací jsou víceméně všude. A opakuji znovu, pokud si dítě někdo udělal, je jeho prvořadou povinností se o něj starat - ve všech směrech, nikoliv se spoléhat na to, že jeho roli bude někdo na sto procent permanentně suplovat.
Edit: tímto považuji konverzaci mezi námi, pane Zelený, za ukončenou. Buďte zdráv.
Zase clanek osoby co se nudi. Jak bude matiku vyucovat uklizecka dite v 9. tride, kdyz pulka republiky neumi trojckenku. Od toho jsou ucitele a ne rodice. Deti doma ucime, ale mam pocit, ze vedeni skoly pozadat o vraceni dani nebo aby mi hodiny vyuky proplatilo. Co je to za skolstvi, kdyz se ocekava pomoc od rodicu? To je zase nesmyslny clanek.
Co je to za rodiče, který spoléhá pouze na to, co jeho dítě naučí cizí člověk mající povinnost se řídit jakýmkoliv výmyslem MŠMT, aniž by sám přiložil ruku k dílu, když kdysi dávno bez problémů přiložil k dílu pohlavní orgány? : - )
Úkoly, nebo-li procvičování, by měli děti dělat z předmětů, kde mají mezery. Zadávat plošně úkoly, být jak opička je zbytečné. I bez úkolů se soudní rodiče zajímají o znalosti a dovednosti svých potomků a s dítětem procvičují látku, která jim nejde. Rodiče, kteří mají na salámu, těm je vše jedno.
Opakujete se, paní Haj. Od známého k neznámému - a aby bylo něco opravdu možno považovat za známé, musí být procvičováno. Já jako držitel černého pásu v karate také pravidelně i po letech opakuji základní techniky a katy na počáteční stupně, aniž by mi to přišlo trapné nebo abych si připadal, jak taktně naznačujete, jako "opička". A upřímně, celkem obdivuji jedince s bílým či žlutým pásem, kteří halasí o tom, jak "umí". Stačí se jich často zeptat na to, jaký styl cvičí a kdo jej založil, o problémech s rozeznáním pravé a levé strany ani nemluvě...
Pokud učitel plošně zadá domácí úkol, ti, kdo s ním nemají problém, na tom příliš času netratí - oproti tomu se utvrdí v tom, že látku opravdu v pohodě zvládají. V řadě předmětů se domácí cvičení obvykle nezadávají (chemie, fyzika, přírodopis), a také to pak podle toho zpravidla vypadá.
Potomek mi chodí do čtvrté třídy; na matematiku dochází do páté třídy a na chemii do ročníku osmého. Přesto neexistuje, že by neplnil domácí cvičení ze svého ročníku. A rozhodně se nedomnívám, že by byl vystresovaný, deprimovaný, neměl dostatek volného času a podobně.
Tak jste se pochválila, jak si libujete v zažitých vzorcích. Naštěstí se zákon k tomu staví jasně, že škola nemá právo vyžadovat domácí úkoly, protože to zasahuje do rodinného času, který nemá v kompetenci managovat a už vůbec nesmí úkoly hodnotit, právě i z toho důvodu, že se neví, kdo úkol vypracoval. Řešením je zadávání úkolů, jako dobrovolného procvičování. Každé dítě je na tom jinak, někdo kdo exceluje v matice nemusí trávit čas počítáním triviálních příkladů, jen proto, že to je povinnost, ale zase bude trávit více času nad češtinou, kde má mezery. Průměrně inteligentní a starostlivý rodič, bude mít přehled o tom v kterých předmětech je třeba zabrat.
Ano, nikdo nemá po nikom právo vyžadovat cokoliv mimo rámec školy, tréninku nebo pracovní doby. To je ovšem pouze první polovina pravdy. Druhá polovina pravdy tkví v tom, že jedinci mající první polovinu pravdy za pravdu celou posléze skučí ohledně rozevírajících se nůžek mezi těmi, kdo mají vše "na salámu" (rozumějte dělají minimální minimum, asi jako trepka velká v senném nálevu) a mezi těmi, kdo udělají ve svém volném čase něco navíc. Povinná domácí cvičení jsou tedy zadávána nikoliv kvůli dětem excelujícím, ale kvůli těm z, řekněme, opačného pólu.
U nás také rodiče spolužáků na třídních schůzkách blábolí o tom, že jejich děti nejsou čtenáři (kvůli povinné četbě) - ale posléze se diví, jak je možné, že jejich potomek není schopen ve čtvrtém ročníku základní školy souvisle přečíst delší text, natož aby dokázal vlastními slovy říci, co právě překoktal. Posledně mi jedna matinka z toho spolku říkala, co s tím jako bude paní učitelka, potažmo škola dělat - a musím Vám říci, že mi bylo značným potěšením jí oznámit následující: "naprosto nic, protože přece nebude Vašemu dítěti zadávat za domácí úkol čtení a obírat ho tak o jeho volný čas" : - D
Domácí úkoly by opravdu měly sloužit k rozvoji disciplíny. Proto by měly být takové, aby v nich vůbec nemusel figurovat rodič.
Smyslem učení by nemělo být jen trénování paměti. Děti minimálně používají k výuce to, co vlastně už dávno znají jako odrazový můstek, bída je to s pozorováním a pokusy a tím pádem i úvaha není něco, co by se nosilo. O rozvoji manuální zručnosti ani nemluvím. Pak mají samé jedničky ti, co mají paměť jako slon, ještě docela dobře na tom jsou logici, ale pokud je někdo zručný, ale paměť tím pádem nic moc a logika také, musí si ve škole připadat jako pitomec, protože písemky na manuální zručnost se jaksi nedělají.
Přehled by mít měly (děti), ale opravdu si musí do hlavy cpát tu hromadu vědeckých termínů? Proč je tak smrtelně důležité kolik má páteř obratlů a co je Varolův most? Že sulfid zinečnatý je ZnS? To, co by měly umět jsou principy - funguje to tak a tak, nejlépe jednoduchou češtinou. To co je třeba na počtu obratlů zajímavé, že my i žirafa jich mají na krku stejně, ale jestli jich je pintlich 7, za to se snad pětka dávat nemusí. Že mícha a mozek mají nějaké části a každá ta část se o něco v těle stará a co všechno musí ta mícha mozek zvládnout ano, ale proč má dítě na základce vědět, zda oči řídí který lalok? A názvosloví? Ano, ať vědí, že tady máme něco, co se označuje písmenky, odkud se vzaly a proč je máme, a co znamená, když je označení prvku více vlevo a více vpravo, co všechno z toho dokážeme vyčíst, ale biflovat se, že Zn je zinek? To si osvojím, až to budu používat. Učíme moc a neumíme nic.
Bídu s pozorováním a pokusy, paní Runo, mají na svědomí přesně ty vlády od roku 1990, které si "berou vzdělání jako prioritu". Manuální zručnost bych do toho příliš netahal, protože v tom punktu je dle mého skromného mínění příslovečný míč na straně nezanedbatelného počtu rodičů.
To, co píšete o odborných termínech, je celkem slušná demagogie - především, jak dlouho by Vám trvalo sepsat podobný komentář, kdybyste o těch záležitostech neměla ani ponětí - pokud byste jej vůbec svedla sepsat?
Technicky vzato nemusím vědět naprosto nic, pokud budu vyznávat moderní náboženství "hlavněkdyžvímkdetonajdu". Co s tím ale budu dělat, až to najdu, je další otázka, stejně jako otázka, v jak dlouhém časovém horizontu budu informace vstřebávat, než je dokážu v praxi kloudně použít.
Dále - já se v reálném světě opravdu nebudu bavit s oligofrenem hledajícím si význam každého druhého slova pomocí mobilního telefonu na internetu, protože náš dialog by byl nepochybně díky vzniknuvším pauzám bolestně ochuzen, nehledě k faktu, že ten člověk mi tedy vlastně k ničemu není, mohu kupříkladu pracovat přímo s AI : - )
Celkem nedávno k nám do laboratoře přišel jakýsi mládenec od distributora laboratorního vybavení, a to byl přesně ten případ, který je výsledkem Vámi doporučovaného přístupu. Potřeboval zaměstnání, je mu šumafuk jaké, hlavně, aby se příliš nenadřel, a tak ve firmě absolvoval několikatýdenní kurz... a ví po něm kulové. Během pěti minut jsem ho vypakoval i se slupkami s tím, že buď z firmy pošlou někoho gramotného, kdo se vyzná v oboru, nebo mě přestanou obtěžovat.
Dědeček má důchod o 120% větší než před osmi lety, přesto chce mít ceny nízké jako tehdy. Popř.měl použit těch pět tisíc od Babiše. Dědeček není šetřivý, ale senilní.
Podívejte se na to takto: 300 g steak Queensland v Albertu stojí 179 korun. Za steak téže gramáže dám u nás ve velmi solidní restauraci - a budu velkorysý - dvojnásobek. To je cena, kterou jsem ochoten zcela bez problémů akceptovat.
Bramborák za 240 korun je - a promiňte mi ten výraz - brutálním výsměchem po lidech tolik žádané finanční gramotnosti. Ano, dědečka opravdu nikdo nenutí tento... předmět kupovat; stánkař by jej také nemusel prodávat - že totiž kývl na jakýsi nájem, je jeho rozhodnutí a opravdu ne zcela chápu, z jakého důvodu bych měl na hru podobného typu přistupovat.
Kilogram brambor u nás stojí momentálně 28 korun. Za předpokladu, že onen bramborák má tutéž hmotnost, stojí 8,6x více. Velký bramborák o průměru 18 cm má hmotnost cca 200 g, nikoliv 1 kg... nepochybně výpočet zvládnete. Já dám raději přednost steaku... a ne, dědeček opravdu není senilní : - )
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jedna dáma z diskusního fóra se zmínila o hrůzyplném projektu v 9. ročnících, kdy žáci obhajují své práce. Dovolil bych si zde uvést několik postřehů ohledně tohoto tématu:
1) v průběhu září až října učitelé vypisují pro žáky 9. ročníků témata ročníkových prací s tím, že v průběhu června je žáci odprezentují - zpravidla před třídou a logicky některými učiteli. Žáci si mohou buď vybrat některé z vypsaných témat, nebo mohou zajít za některým učitelem s vlastním návrhem, zda by u něj nemohli dělat onu práci na to a to téma, přičemž oborově by to mělo zhruba souznít,
2) žáci mají možnost s učitelem průběh práce konzultovat; navíc během ledna bývá obvykle práce "nanečisto" zaslána dotyčnému učiteli, který ji okomentuje s tím, co tam není v pořádku, eventuálně co tam chybí a podobně,
3) rozsah jsou obvykle minimálně 3 - 4 stránky A4, kdy je dána velikost a typ písma, navíc jsou fotografie, videa, prezentace. Jako podstatný bod tady vidím vyžadované ozdrojování práce,
4) ano, jednoznačnou výhodu mají žáci s nějakými konkrétními zájmy, protože těm se rozsah 3 - 4 stránek A4 zdá naprosto nedostačující, zatímco žákům z opačného pólu... je tomu přesně naopak.
5) času jsou na vypracování opravdu mraky, rozhodně tu nejde o žádný stres, nota bene žáci se tu mohou realizovat podle svých zájmů, co hrdlo ráčí.
Za mě je to snad jediná smysluplná věc v devátém ročníku. Měl jsem možnost pročíst si několik prací tohoto charakteru a hovořit s jejich mladými autory a musím poznamenat, že to byla velmi zajímavá diskuse i čtení. Obzvláště mě coby chemika zaujala práce na téma krystalizace,
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
na níž bylo vidět, že její autorka postupovala podle předem promyšleného postupu, svědomitě zaznamenávala řadu údajů, natáčela videosekvence... za mě proti takovým pracem nemohu říci ani slovo, naopak bych vysoce vyzdvihl a ocenil přístup mně neznámého kolegy chemika či chemikářky.
Ty děti rozhodně neměly pocit, že šlo o jakousi nepodařenou formu buzerace, nebo že by přístupy učitelů byly... negativní. Ba právě naopak.